Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini

Discutii generale masini Discutii generale despre masini : Colt Legislativ, Taxa Inmatriculare, Intrebari-Raspunsuri, Recomandari, Accidente

Reply
 
Thread Tools
Old 13-03-09, 13:58   #1
aleks

General Supervisor

Stage 5
 
aleks's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of:
[Super Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[MERCEDES]
[2 Roti]
[ALFA ROMEO]
Default Un nou tip de radare, mai performante, vor intra în dotarea Poliţiei Române

Sistem video digital, un radar performant de măsurare a vitezei şi a numerelor de înmatriculare şi un sistem care să asigure înregistrarea evenimentului rutier atât înainte, cât şi după întreruperea comenzii, pentru minim 30 de secunde, pentru a scădea riscul de a pierde incidentul. De asemenea, sistemul trebuie să fie uşor de operat dintr-un singur punct cu ajutorul unei telecomenzi, iar radarul trebuie să permită o gamă largă de conectare wireless. Acestea sunt caracteristicile generale ale radarelor mobile pe care Inspectoratul General al Poliţiei Române (IGPR) vrea să le achiziţioneze anul acesta şi care se află momentan în negocieri, pentru alocarea bugetului corespunzător.
Vă prezentăm în continuare, conform documentelor primite de la Biroul de Presă al IGPR, caracteristicile tehnice ale viitoarelor radare, mai performante decât cele care se află acum în dotarea Poliţiei şi care pot asigura elemente mai clare pentru stabilirea contravenţiilor în cazul şoferilor care încalcă legislaţia.IGPR îşi măreşte arsenalul de tehnici şi echipamente pentru creşterea siguranţei rutiere, cu un nou model de radare, pe care urmează să le achiziţioneze anul acesta prin leasing financiar şi printr-o licitaţie publică.
Noul sistem video radar mobil, pentru monitorizarea traficului rutier are ca scop asigurarea de elemente probatorii pentru a stabili tipul de contravenţii din regimul circulaţiei, cum ar fi depăşirile neregulamentare, neacordările de prioritate pentru pietoni sau vehicule, pătrunderile în intersecţii pe culoarea roşie a semaforului, dar şi viteza excesivă.
Compunerea sistemului: o cameră video care să filmeze şi poliţistul la volan
Sistemul care urmează să fie cumpărat de IGPR trebuie să cuprindă o unitate radar cu minimum o antenă care să aibă un sistem de analizare, identificare şi înregistrare a numerelor de înmatriculare şi cel puţin două camere video care să capteze imaginea, dintre care una să filmeze operatorul, adică poliţistul, în interiorul autovehiculului.
De asemenea, echipamentul trebuie să conţină un sistem de înregistrare audio, o interfaţă de conectare şi control al componentelor, un înregistrator video digital care să aibă o unitate de memorie pentru minimum opt ore, un monitor, o telecomandă şi o aplicaţie software, care să fie diferită în raport cu numărul de echipamente aprovizionate.
"Ecografia" şoferilor şi a poliţiştilor, făcută pe radar tip Doppler
Funcţionarea noului radar trebuie presupune multe cerinţe tehnice, unele mai performante decât celelalte şi care ajută poliţiştii să facă un fel de ecografie de tip Doppler şoferilor indisciplinaţi, pe sistemul unei unde care este emisă de o sursă de oscilaţii, dacă aceasta se află în mişcare faţă de receptor.
Astfel, unitatea radar trebuie să aibă principiul de măsurare a vitezei bazat pe efectul Doppler şi să prelucreze sau să furnizeze datele privind viteza autovehiculului ţintă, dar şi a autovehiculului poliţiei.
Sistemul radar trebuie să funcţioneze atât în mişcare, cât şi în staţionare şi să permită măsurători din ambele direcţii, din faţă şi din spate şi să fie dotat cu receptor GPS, pentru poziţionarea în spaţiu şi în timp.
Din arsenalul de cerinţe funcţionale mai fac parte şi înregistrarea video a poliţistului în interiorul autovehiculului, dar şi audio a operatorului şi a interlocutorului în maşină şi în afara ei, distanţa la cea din urmă fiind de minim patru metri distanţă.
Pe lângă faptul că aceste radare trebuie să permită securitatea datelor printr-un sistem de criptare şi indentificarea plăcuţelor cu numerele de înmatriculare ale autovehiculelor, echipamentul de captare a imaginilor ar trebui să permită înregistrarea pe timp de zi şi de noapte, iar sistemul de înregistrare audio să funcţioneze minimum patru ore.
Simultan: înregistrare şi playback, în acelaşi timp pe radar
Poliţiştii trebuie să fie dotaţi şi cu un emiţător radio portabil, care face parte din sistem, dar şi cu o interfaţă de conectare şi de control, pe care aceştia să se poată conecta pe cel puţin două canale audio separate, din care unul să poată fi folosit în exteriorul autovehiculului.
Legat de înregistratorul video digital, unitatea de memorie pe care se înregistrează datele trebuie să fie detaşabilă şi să permită înregistrarea evenimentului cu minim 30 de secunde înainte şi după funcţionare.
De asemenea, să permită simultan înregistrarea şi playback-ul, adică revederea unor evenimente înregistrate. Aplicaţia software trebuie să permită utilizatorilor să vadă uşor şi să copieze imaginile de pe unitatea de memorie, pe suporturi nerescriptibile.
Radarul cu Windows şi inscriptor de DVD-uri
Soferii vor putea fi detectaţi pe o distanţă de cel puţin un kilometru, pentru că distanţa de detecţie trebuie să fie de minim 1000 de metri, pentru autovehiculele de mărime medie. In ceea ce priveşte viteza, viitorul radar va fi setat să indice o viteză minimă de maxim 30 km pe oră şi o viteză maximă de minim 250 km pe oră.
Sistemul presupune să fie dotat şi cu zoom optic şi digital, pentru identificarea în amănunt sau nu a ţintei vizate în trafic, dar şi cu o telecomandă, care să aibă butoane cu grad mare de rezistenţă şi ergonomie atunci când este folosită de către poliţişti.
Aplicaţia software care stă la baza sistemului radar va trebui să permită arhivarea şi prelucrarea datelor obţinute prin sistemul de supraveghee video digital şi extragerea şi obţinerea de imagini foto pentru probarea depăşirii de viteză.
Noile radare cer instalarea unui sistem de operare minimun Windows XP, o memorie RAM de minim 1024 MB, două porturi USB şi un software pentru scrierea DVD-urilor.
Furnizorul acestor radare va avea obligaţia să upgradeze aplicaţia pe măsură ce tehnica din domeniu evoluează, pentru ca radarele să poată funcţiona cât mai performant.
Sistemul mai trebuie să asigure transmisia de imagini şi înregistrări prin wireless, GSM sau GPRS.
Conducerea IGPR nu a stabilit încă ce modele de radare va achiziţiona şi la ce preţuri vor fi acestea, însă datele tehnice au fost propuse şi urmează negocierile.
Poliţia are momentan în dotare radare cu videocasetofon
In perioada 2000-2001, Inspectoratul General al Poliţiei Române a dat în folosinţă radare tip VHS Autovision Compact, care se regăsesc şi în prezent instalate pe autospecialele poliţiştilor care se ocupă de circulaţie. Acestea sunt amplasate în localităţi şi în afara lor şi funcţionează pe principiul de videocasetofon VHS, care permite înregistrarea pe un suport magnetic a imaginilor, sunetelor şi textului.
La ora actuală, în Bucureşti există 13 echipamente de acest tip, iar în ţară 232 de autospeciale dotate cu radar VHS Autovision Compact.
Aceste radare au viteza maximă de detectare de 220 km pe oră, o cameră video color de înregistrare a imaiginilor şi un videocasetofon VHS, cu patru capete de înregistrare pe suport magnetic, ale cărui date sunt integrate şi în telecomanda centrală a sistemului.
Monitorul este din cristale lichide (LCD) şi este mai mic decât cel care este propus pentru achiziţionare anul acesta. Există încorporat în radar şi un videoprinter alb negru, pentru asigurarea probelor.
Preţul de cumpărare al unui singur radar de tip VHS a fost de 7223,70 euro şi de 9764,5 euro, pentru radarele care includ un dispozitiv de compensare a luminii reziduale, care oferă posibilitatea înregistrării pe timp de noapte.
sursa: antena3
aleks is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -