Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > SKODA

SKODA Forum Skoda - dedicat posesorilor de Skoda: Masina mea, Tuning, Anunturi vanzare-cumparare, Zona Tehnica

Closed Thread
 
Thread Tools
Old 08-02-11, 22:36   #1
Paul

Stage 5
 
Paul's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 2,733
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[PARTICIPANT CURSE]
[SKODA]
[SUBARU]
[4Rally]
Default De citit: Istoria mărcii Skoda

Cu Skoda de-a lungul timpului

Numele Skoda inseamna peste 100 de ani de istorie si traditie.

1895 . De la bicicletă la motocicletă.
În săptămâna dinaintea Crăciunului anului 1895, mecanicul Vaclav Laurin şi librarul Vaclav Klement din Mlada Boleslav (Cehia) au început producţia de biciclete. Acestea erau numite “Slavia”, în spiritul atmosferei cu tentă naţională de la sfârşitul secolului XIX. Câţiva ani mai târziu, în 1899, firma Laurin & Klement a început să producă motociclete.




1905 – Primele automobile
După primele încercări de la sfârşitul secolului al XIX-lea şi începutul secolului al XX-lea, în anul 1905, a început productia de automobile. Primul, "Voiturette A". a devenit un mare succes comercial şi simbolul automobilului clasic de producţie cehă. Acesta asigura uzinelor Laurin & Klement o poziţie stabilă pe piaţa internaţională în plină dezvoltare a autovehiculelor.




1907 – Societate pe acţiuni
Producţia s-a extins constant , aşa încât fondatorii au iniţiat în 1907 transformarea firmei într-o societate pe acţiuni. In aceasta perioada firma a capatat recunoastere internationala. Fabricile Laurin & Klement s-au extins şi după 1914 a luat parte la producţia de război.

1925 – Fuziunea cu Skoda
În anii ’20 a avut loc fuziunea cu un partener industrial puternic pentru a se putea realiza afirmarea pe piaţă şi pentru a putea moderniza producţia, care atunci cuprindea numeroase tipuri de automobile si autovehicule utilitare, autobuse, motoare de avion si maşini agricole. În 1925 intreprinderea a fuzionat cu Uzinele Skoda din Pilsen, ceea ce a avut ca urmare sfârşitul mărcii Laurin & Klement.

1930- După criza economică mondială
În anul 1930 fabricile de automobile s-au separat de concernul Skoda, formanduse Societatea pe Actiuni pentru Industria Automobilului - ASAP. După încheierea crizei economice mondiale, intreprinderea a reusit să pătrundă din nou pe piaţă şi să se impună cu modelul "Popular".



1939-1945 Uzinele Herman Göring
Societatea pe Actiuni pentru Industria Automobilului Skoda (ASAP) a devenit parte componentă a Uzinelor germane Herman-Göring şi a trebuit să se orienteze în totalitate în direcţia producţiei de război. Alături de productia de piese de armament, în Mlada Boleslav se montau în timpul celui de al doilea război mondial mai ales diferite tipuri de autovehicule utilitare şi tractoare.

1945-1990 După naţionalizare
În 1946 intreprinderea Skoda a fost naţionalizată şi s-a trecut strict la producţia de automobile. În ciuda naţionalizării, intreprinderea a reusit sa produca in continuare modele de calitate (ca de exemplu Spartak, Octavia şi Felicia). Totusi la sfârşitul anilor ’60 aceste modele nu au mai putut ţine pasul cu dezvoltarea tehnică extrem de rapidă din Occident.


Last edited by Paul; 09-02-11 at 02:14.
Paul is offline  
Old 08-02-11, 22:37   #2
Paul

Stage 5
 
Paul's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 2,733
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[PARTICIPANT CURSE]
[SKODA]
[SUBARU]
[4Rally]
Default Re: Istoria marcii Skoda

1991- Fuziunea cu VW
După schimbarea politică din anul 1989 Skoda a inceput căutarea unui partener străin puternic in incercarea de a se impune din nou pe plan international. În decembrie 1990 guvernul ceh s-a hotărât pentru Volkswagen şi la 16 aprilie 1991 noua societate comercial Skoda şi-a reluat activitatea ca Skoda automobilova a.s. În 1994 a fost înlocuită seria de modele de până atunci cu Skoda Felicia care, din punctul de vedere al calitatii şi designului, corespundea etaloanelor internaţionale. Acest model s-a produs în 1.400.000 de exemplare.



1996 – Un nou nivel de tehnologie
La sfârşitul lunii aprilie a anului 1996 s-a putut sărbători realizarea autovehiculului Skoda cu numărul 1.000.000 de la începutul existenţei sale ca societate comerciala cu o vechime de 5 ani. Totodată a avut loc introducerea unei a doua linii de modele de clasă medie(Skoda Octavia) şi construirea unei hale de montaj, construită după cele mai moderne principii - o unitate de productie modulară.



În 1998 Skoda produce pentru prima dată 400.000 de automobile pe an.
Aceste automobile se exportă în 70 de ţări din întreaga lume. La această cifră impresionantă a contribuit modelul de succes Octavia, care în 1998 an a fost completat cu versiunea Combi.



1999 – Škoda Fabia: o nouă clasă
O dată cu lansarea modelului Fabia, care se produce pe o platformă complet nouă, Škoda porneşte la drum şi în categoria automobilelor de clasă mică, stabilind noi etaloane. Ceea ce se reflectă în acordarea premiului I, cu aur, din partea revistei Auto Bild din Austria, şi în numeroase alte distincţii. In 2004 Fabia este reimprospatata cu un design nou si elegant.



2002 – Modelul Superb
Superb reprezintă marca Škoda în clasa superioară a automobilelor. Designul elegant, detaliile bine gândite, materiale de înaltă calitate şi o ofertă unică în privinţa spaţiului interior sunt mărturii pentru conştiinţa calităţii la Škoda. Cu cele trei modele Fabia, Octavia şi Superb, Škoda se numără astăzi printre cei mai renumiţi producători de automobile şi pune totodată accentul pe tehnica cea mai modernă, aşa cum a făcut-o de la începutul activităţii sale de producţie, în urmă cu peste 100 de ani.



2004 – Octavia
Noua Octavia se remarca printr-un desing proaspat si mult mai dinamic, spatiu interior extrem de generos si tehnologia de ultima ora. Deja masina a fost distinsa cu numeroase premii internationale printre care prestigiosul "Volan de aur" in clasa sa, decernat de revista germana "Bild am sontag".



2005 - Škoda Octavia Combi si Combi 4x4
O interpretare modernă a conceptului Combi este o combinaţie perfectă între confort, performanţă şi control excelente în toate condiţiile, pe şosea sau off-road.



2005 - Škoda Octavia RS
Škoda Octavia RS se remarca datorita laturii sale sportive – 200 CP si viteza maxima 240 km/h sunt doar cateva dintre caracteristicile tehnice ale celui mai rapid model de serie Škoda.


Last edited by Paul; 09-02-11 at 02:50.
Paul is offline  
Old 08-02-11, 22:38   #3
Paul

Stage 5
 
Paul's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 2,733
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[PARTICIPANT CURSE]
[SKODA]
[SUBARU]
[4Rally]
Default Re: Istoria marcii Skoda

2006 - Škoda Roomster - a patra familie de modele
Škoda Roomster este a patra familie de modele, Škoda pasind astfel catre un nou segment de piata. Prin inovativul sistem de scaune individuale spate Varioflex, Škoda Roomster redefineste conceptul de spatiu. Designul se distinge prin compartimentarea habitaclului in doua segmente: „Driving Room” si „Living Room”.



2007 - Noua Škoda Fabia
Bestseller-ul Škoda paseste intr-o noua generatie. Presa si publicul remarca spatiul generos, designul modern si caracteristicile tehnice de care dispune noul model.



2007 - linia offroad Scout
Škoda Octavia Scout cu tractiune 4x4 si Škoda Roomster Scout se bucura de apreciere din partea publicului.



2007 - Škoda Praktik
O utilitara ce dispune de o capacitate de transport sporita si confortul unui autoturism. Punctul forte il constituie raportul pret/calitate – o importanta deosebita s-a acordat acestei caracteristici in cazul tuturor modelelor Škoda. Škoda Praktik, model ce a fost construit pe platforma Roomster, se incadreaza perfect in tiparul Škoda.



2008 - Noua Škoda Superb
Caracterizandu-se printr-un design elegant, o oferta generoasa de spatiu, detalii atent gandite, motoare performante, materiale de calitate si prelucrare superioara, noua generatie Škoda Superb indeplineste toate conditiile unui model de top.



2008/2009 - Noua Škoda Octavia
Designul atractiv al noului modelului Škoda Octavia pastreaza caracterul fundamental al predecesorului sau: clasic, elegant si atemporal. Conceptia sa moderna si dinamismul liniei sale genereaza un plus emotional.







2009 - Škoda Yeti
Primul SUV de la Škoda este pregătit să facă faţă provocărilor şi să vă depăşească aşteptările. Yeti este caracterizat printr-o simbioză între designul unic, siguranţă, funcţionalitate şi confort.


Last edited by Paul; 09-02-11 at 02:49.
Paul is offline  
- Copyright 2024 4Tuning -