Quote:
Originally Posted by atbecstasy
si din 8.0 w16 cu 4 turbine nu ti se pare usor sa scotzi 1001 cai ? ) gandeste ca viperul din motor de 8.0 are doar 510 cai shi v10-le de la de M are 507 din motor de 5.0 in fine ... poate sunt yo mai prostalau da chiar nu mi se pare impresionant 1001 cai din w16.4 shi motor de 8.0 + 4 turbine ... si mai ales ca mashina nu e foarte eficienta pe circuit ... intradevar accelereaza fulminant dar sa ne gandim shi la cealalta parte ce motor are cate turbine are shi asa mai departe ... + 30.000 de euro pe luna asigurarea sau cat naiba e nu stiu exact dar oricum o cifra destul de mare ... as prefera alta masina ... acuma fiecare cu cei place ...
|
1) Motorul de Veyron este capabil lejer de mult peste 1000CP
2) Viper are tot 8000CMC ca Veyron si jumatate din putere. Impresionant nu ?
1001CP / 8000 CMC = 125CP / litru. Tot 125CP / litru are si X5/6 M care este lansat acum cateva luni nu acum cativa ani.
Are 1/2 din putere, 1/2 din cilindree si 1/2 din numarul de turbo. Totul este proportional, ce ti se pare asa usor sa scoti 125CP/litru din 8000CMC ? Tu crezi ca aici este ca la 2 TFSI ? Este chiar foarte impresionant. Dintr-o banala resoftare mai scoti o gramada de CP, vezi ca este unul usor modificat.
3) La un M5 ti se pare interesant 500CP/5 litri = 100CP / litru dar la Veyron 1000CP / 8 litri nu este impresionant ? Este EVIDENT ca pentru a pastra puterea litrica la cilindree mare ori maresti boost-ul in turbo ori numarul de turbo. De aia Veyron are 4 turbo dar nu are 3 bari in ele ca sa scoata 1000CP din 5 litri ca CCXR. Ca sa nu mai vorbim ca M5 este motor de turatie ridicata. Se duce bine peste 8000RPM ca sa scoata puterea aia. Veyron care nevoie de 2000 RPM mai putin pentru a scoate puterea maxima.
In plus la un motor fara sa ajunga la 8.5k RPM uita-te ce este in stare sa faca BMW. Motorul 6 cilindri, 3000 cmc bi turbo de 300 CP (335i).
100 cp / litru / biturbo la o cilindree mult mai mica. Si aici se putea ceva mai bine dar afectau prea mult vanzarile de M3, si asa si-au mai furat din propria clientela. Cu cateva mii de euro maresti puterea simtitor din motorul ala biturbo, pe cand la un aspirat este mult mai costisitor. Chiar nu iti dai seama singur de chestiile astea si trebuie sa pierd timpu' sa ti le explic ?