Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > ALFA ROMEO

ALFA ROMEO Forum Alfa Romeo - dedicat posesorilor de Alfa Romeo: Masina mea, Tuning, Anunturi vanzare-cumparare, Zona Tehnica

Reply
 
Thread Tools
Old 29-09-16, 18:23   #1
adamjohnson

Stage 2
 
Join Date: Jun 2016
Posts: 30
Default Alfa 159, Inconfundabilă!

Din păcate hard disk-ul calculatorului mi-a făcut o figură urâtă şi aproape că am pierdut pozele cu Alfa Romeo 159 şi cu Peugeot 308. Le-am recuperat.

Experienţa cu Alfa? Inconfundabilă!

În mod sigur Marius ştie mai multe despre Alfa decât mine, însă eu spun doar atât. Nu am să uit prea curând experienţa de 600 de kilometri cu Alfa 159.

Ca să elimin din start punctele negative, pentru că nu-mi face plăcere să vorbesc despre acestea în cazul lui 159, am să mă opresc la ele mai întâi. Motorul consumă cam mult pentru un 1,8, adică aproximativ 10% mixt (a se citi mai mult extraurban) şi circa 15% în oraş. Spaţiul pentru picioare în cazul pasagerilor din spate este mic pentru clasa D, fiind mai degrabă caracteristic unei maşini compacte (de clasă C).

Atât.

Cutia de viteze cu cinci trepte este bine adaptată la puterea motorului şi permite reprize bunicele, este foarte precisă, iar levierul cu măciucă retro, din piele şi aluminiu, are curse scurte. Volanul, şi el retro, îmbrăcat în piele, găzduieşte discret comenzile pentru radio-cd. Practic, interiorul Alfei 159 este similar celui al frumoasei Brera. Tot ce înseamnă material pe care vrei să-l atingi, din diverse motive, este plăcut tactil şi de calitate. Totul este astfel gândit încât şoferul să dezvolte o relaţie intimă cu maşina, nu să o trateze ca pe un simplu mijloc de transport. Scaunele din faţă şi poziţia de condus rivalizează bine de tot cu ceea ce oferă BMW, confort şi sportivitate.

Acelaşi lucru l-aş spunea spune despre partea mecanică. În limitele unui motor de bază, de doar 140 CP, şi ţinând cont de tracţiunea faţă, Alfa 159 se ţine foarte bine în curbe. Pierderea de aderenţă a roţilor este anunţată de un scârţâit discret, fără ca maşina să dea senzaţia de nesiguranţă. Pe şosele mai puţin prietenoase cu bucşile, suspensia filtrează bine denivelările şi te lasă, ca şofer, să te bucuri de răspunsul prompt al direcţiei şi de interiorul rafinat.

Toate ceasurile, preferatul meu fiind cel de temperatură a uleiului – ca pe vremuri –, sunt orientate spre şofer, consola centrală de asemenea. Iluminarea cu roşu şi alb subliniază şi mai tare sportivitatea elegantă a Alfei 159.

Mi-a plăcut în mod deosebit afişajul mare cu cristale lichide amplasat între vitezometru şi turometru. Display-ul permite afişarea simultană a două informaţii care la alte maşini sunt arătate doar prin înlocuirea uneia cu alta. Ca să mă explic, poţi vizualiza în acelaşi timp şi Trip A şi Trip B, sau media de consum A şi consumul instant, sau oricare alte două combinaţii între funcţiile computerului de bord.

Având în vedere preţul de 24.500 de euro DDP al modelului testat, aş spune că Alfa 159 este chiar ieftină pentru o limuzină premium. În orice caz, pentru senzaţii depline este mai potrivită o motorizare mai puternică.

Personal abia aştept relansarea mărcii Alfa, prin MiTo. Sper ca după lansarea maşinii ăsteia să treacă şi Alfa la motoare turbo pe benzină. Oricum grupul Fiat are resurse din punctul ăsta de vedere (vezi 1,4 de 150 de CP de pe Bravo sau 1,4 de 155 CP de pe MiTo).







Tags: xe khach 29 cho, toyota camry 2016, xe tai van dongben
adamjohnson is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -