Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Evenimente Auto

Evenimente Auto Saloane tuning, Expozitii, Intalniri, Saloane Auto, Diverse evenimente legate de viteza si extrem.

Reply
 
Thread Tools
Old 29-04-09, 20:19   #1
Baciu Adrian

Stock
 
Baciu Adrian's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 4
Default Campionat de Automobilism la Cluj

Regulament:

Organizarea campionatului

Art 1.Campionatul se va derula sub denumirea “Napoca RallySpeed Challenge”

Organizatori: Comisia pentru Automobilism din cadrul ACR Cluj si Clubul Sportiv Speed Hunters

Art 2.Napoca RallySpeed Challenge se desfasoara in conformitate cu Codul Sportiv FIA si cu Regulamentul CNAK in vigoare.

Regulamentul particular al fiecarui concurs poate completa (schimba) anumite reguli din regulamentul cadru in functie de caracteristica fiecarei etape.
La fiecare etapa prezentul regulament se va completa,daca va fi cazul,cu Buletine informative specifice etapei respective.
Orice alte probleme sau situatii ivite in timpul desfasurarii concursurilor si nestipulate in regulament,vor fi judecate si rezolvate de CCS(colegiul comisarilor sportivi
Art 3. Concursurile sunt de doua tipuri
-raliu
-viteza/ indemanare.

Art 4. Probele speciale se vor desfasura in regim de circulatie inchisa dupa un traseu prestabilit.
In afara probelor speciale este obligatorie respectarea Codului Rutier.
Pentru competitiile care se desfasoara pe drumurile publice deschise circulatiei rutiere,automobilele de concurs trebuie sa aiba drept de circulatie in Romania.

Art 5. La inceputul fiecarui an competitonal,Comisia de Automobilism Cluj isi rezerva dreptul prin prisma rezultatelor de exceptie obtinute de a promova sportivi de la clasa pilotilor nelicentiati la clasa pilotilor licentiati,cu acordul lor.Incepand cu anul competitional 2009, sportivii nelicentiati clasati pe podium la sfarsit de an la 3 editii a Napoca Rally Speed Challenge,vor promova neconditionat la categoria sportivilor licentiati.

Art 6.Pilotul care s-a inscris la o sectiune la inceputul campionatului (licentiat sau nelicentiat) va participa la aceeasi sectiune indiferent de dobindirea sau nu a licentei CNAK sau FRAS,sau a oricarei alte ASN automobilstice din strainatate, in anul competitional respective.

Art 7.La categoria nelicentiati se accepta inscrierea si participarea autoturismelor cu o putere maxima de pana la 180 CP.,fara tractiune integrala si turbo.

Art 8. Un echipaj poate participa in cadrul unei etape cu un singur automobil.
In cazul competitiilor in care buletinul informativ sau regulamentul particular,completare a prezentului regulament prevede,este permisa folosirea unui autoturism de concurs de maxim doi piloti.

Art 9.Concursurile vor contine 2 sectiuni (licentiate si nelicentiati ),iar acestea se vor imparti in grupe si clase
-licentiati-sportivi piloti care au detinut sau detin licenta CNAK sau FRAS,sau a oricarei alte ASN automobilstica din strainatate,posesori ai permisului de conducere categ.B de minim 1 an..
-nelicentiati –sportivi piloti care nu au detinut si nu detin licenta CNAK sau FRAS,sau a oricarei alte ASN din strainatate,posesori ai permisului de conducere categ. B de minim 1 an.

9.2 Sectiunea Licentiati-departajarea se face pe grupe (A,N,H) in conformitate cu fisa de omologare a autoturismului de concurs pe care se participa.

Participantii de la sectiunea licentiate care participa cu autoturisme de strada vor fi incadrati la grupa H si clasa corespunzatoare cilindreei si/sau solutiei de transmisie a autovehicolului

9.3 Sectiunea Nelicentiati-concurentii de la sectiunea nelicentiati au dreptul de a participa cu masini special pregatite de competitie,in cazul in care acestea nu incalca prevederile anterioare sau prevederile regulamentului particular al fiecarei competitii.

Clase:

- clasa 1-autoturisme cu 2 roti motrice cu o cilindree reala sau echivalenta de maxim 1400 cmc

- clasa 2-autoturisme cu 2 roti motrice cu o cilindree reala sau echivalenta cuprinsa intre 1401-1600 cmc

- clasa 3-autoturisme cu 2 roti motrice cu o cilindree reala sau echivalenta cuprinsa intre 1601-2000 cmc

- clasa 4-autoturisme cu tractiune integrala si/sau o cilindree reala sau echivalenta de peste 2001 cmc

9.3.1 Clasa Juniori-autoturisme cu doua roti motrice si o cilindree reala sau echivalenta de maxim 1400 cmc- la aceasta clasa pot sa participle si persoane care nu au implinit varsta de 18 ani dar poseda Licenta Sportiva ( PILOT ) de Karting, Rally Cross,Auto Cross sau alte sporturi cu profil automobilistic elibarata de CNAK,FRAS sau alt ASN automobilistic din strainatate si obligatoriu beneficiaza de dispensa de varsta acordata de CNAK si de asemenea la inscrierea in concurs anexeaza la restul documentelor cerute de organizator si declaratia notariala a ambilor parinti (tutori legali ) prin care acestia isi exprima acordul ca persoana in cauza (minorul ) sa participle la competitia respective si de asemenea sa mentioneze expres faptul ca isi asuma intreaga responsabilitate privind faptele minorului pe intreg parcursul desfasurarii concursului.

Persoanele incadrate la aceasta clasa au dreptul sa conduca numai pe probele speciale inchise circulatiei publice.In cazul competitiilor de tip raliu,aceste personae se afla la volan doar pe proba speciala,intre start si stop,iar pe restul parcursului competitiei conduce copilotul care trebuie obligatoriu sa indeplineasca conditiile cerute pentru pilot (permis conducere cat.B)

Art 10.Cilindreea echivalenta( se calculeaza la motoarele turbo):

-Otto-cilindreea reala x 1.7

-Diesel- cilindreea reala x 1.5


Art 11.Navigatorul nu este obligat sa posede permis de conducere.

Art 12.. Clasele se considera constituite cand minim 3(trei) concurenti.iau startul la clasa respective.

Art 13. Organizatorul isi rezerva dreptul unui spatiu de publicitate pe automobilele de concurs conf.Regulamentului C.N.A.K.

Art 14.. Oficialii concursului:

-director concurs
-sef securitate
-sef verificare tehnica
-secretar sef
-comisari de traseu
-arbitrii

Art 15. Pentru inscrierea in concurs este obligatorie completarea cererii de inscriere in concurs la toate rubricile.Sanctiune-10 Ron.In caz de recidiva CCS va putea stabilii o sanctiune mai mare,pina la max.50 Ron.

-legitimatia de concurent- este obligatoriu purtarea legitimatiei de concurent,la vedere,pe toata perioada desfasurarii concursului.Penalizare 30 ron.

Art 16. In cazul in care echipajul este compus din pilot si copilot,este obligatorie prezenta copilotului in masina,pe intreg raliul.

Art 17. Autovehiculele vor fi dotate:
-numar de concurs tip CAK Cluj.Penalizare-excludere din concurs. In cazuri de exceptie,bine intemeiate,obligatoriu anuntate anticipat la directorul de concurs cu minim 45 min inaintea orei de start a primului concurent,directorul de concurs poate permite echipajului sa ia startul,cu un numar confectionat artizanal de CAK Cluj.Penalizare 50 ron achitarea contravalorii unui nou numar de concurs. Numerele de concurs valabile sunt doar cele tiparite de CAK Cluj.
-la toate concursurile autovehiculele vor fi echipate obligatoriu cu centuri de siguranta pentru pilot si navigator,triunghi reflectorizant,trusa sanitara,stingator,toate fixate.Penalizare-excludere din concurs.

Art 18. Sportivii vor fi echipati obligatoriu cu:
-casca de protectie,asigurata,pe traseele concursurilor si in probele speciale.Penalizare-excludere din concurs
-centura de siguranta.-purtarea centurilor de siguranta este obligatorie pe intreg traseul concursului.Penalizare-excludere din concurs

Art 19. Concurentii pot renunta la una din mansele de concurs,la etapele care sunt compuse din mai multe manse..

Art 20. Dupa afisarea rezultatelor provizorii pilotii au dreptul de a efectua contestatii in scris insotite de suma de 100 ron.Contestatiile se inmineaza personal directorului sportiv in termen de cel mult 15 minute de la afisarea rezultatelor provizorii..In cazul in care contestatia este admisa,suma depusa este restituita.In caz contrar nu este restituita.
Baciu Adrian is offline   Reply With Quote
Old 29-04-09, 20:20   #2
Baciu Adrian

Stock
 
Baciu Adrian's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 4
Default Re: Campionat de Automobilism la Cluj

Penalizari

Art 21. Concurentii sunt obligati sa participe cu automobilul cu care s-au inscris. Penalizare excluderea din concurs.
In cazuri de exceptie,bine intemeiate,obligatoriu anuntate anticipat la directorul de concurs cu minim 24 h inaintea orei de start a primului concurent,directorul de concurs poate permite schimbare automobilului de concurs

Art 22.Pilotul si navigatorul nu au voie sa se schimbe pe traseul concursului.Penalizare excludere din concurs.

Art 23. La intrarea in parcul de start concurentul este obligat sa se prezinte la comisarul de parc de start(comisarul tehnic) care va confirma prezenta.Intarzierea prezentarii echipajelor in parcul de start se sanctioneaza cu 50 lei. In cazuri de exceptie ,bine intemeiate,obligatoriu anuntate anticipat la directorul de concurs,acesta poate permite intarzierea unui concurent,dar nu cu mai mult de 15 minute inainte de startul primului concurent.

Art 24. Neprezentarea la briefingul organizat inainte de startul concursului se penalizeaza cu amenda de 10 ron pt fiecare minut sau fractiune de minut intarziere .

Art 25. Este obligatorie respectarea ordinii de start. In cazul in care concurentul nu se prezinta la linia de start conform ordinii de START,este exclus din mansa respectiva daca concursul consta din mai multe manse,si din concurs daca acesta consta dintr-o singura mansa..In cazuri bine intemeiate,concurentul va anunta aceasta anticipat,cu 15 min. minim inaintea timpului sau de start ,si cu aprobarea directorului sportiv va putea lua startul ultimul din mansa respectiva,achitand o penalizare de 50 ron.

Art.26 Startul anticipat,efectuat inaintea semnalului de start se penalizeaza cu 10 secunde pentru fiecare secunda sau fractiune de secunda de anticipare..

Art.27 Intrarea mai devreme decit timpul ideal in zona de CO se va penaliza cu 60 secunde pentru fiecare minut sau fractiune de minut.

Art.28. Intrarea cu intirziere fata de timpul ideal in zona de CO se va penalize cu 10 secunde pentru fiecare minut sau fractiune de minut.

Art.29. O intirziere mai mare de 15 minute la un CO ,excludere din concurs.

Art.30. Pentru fiecare jalon sau popic doborit sau deplasat in proba speciala penalizarea este de 5 secunde

Art.31. Neincadrarea intr-o poarta se penalizeaza cu 10 secunde la care se adauga deplasarea sau doborirea sau deplasarea jalonului din care este formata respectiva poarta.

Art.32. La concursurile la care se penalizeaza atingerea sau calcarea bordurii,penalizarea este de 10 secunde/greseala.

Art.33. Nerespectarea traseului se sanctioneaza cu penalizare de la 10 sec – 60 sec,in functie de caracteristicile fiecarei probe speciale sau traseu.C.A.K. Cluj stabileste aceasta penalizare prin buletin informativ,sau prin regulamentul particular al concursului,sau prin decizia CCS,in functie de caracterisitile fiecarui concurs..

Art.34. Neefectuarea unei probe speciale se sanctioneaza cu excluderea echipajului din concurs

Art.35. Este obligatorie oprirea automobilului de concurs inainte de linia de STOP(bara sau spoilerul,si tot perimetrul masinii sa fie inaintea liniei).Se pleaca dupa semnalul arbitrului de la STOP. Penalizare-excludere din mansa respectiva,in cazul in care concursul consta dintr-o singura mansa,penalizare excludere din cocnurs.In caz de recidiva CCS poate lua si alte masuri de penalizare.

Art.36. Nerespectarea regimului de « PARC INCHIS »se penalizeaza cu excludere din concurs.

Art.37.Concurentul trebuie sa parcurga intreg traseul prin forte proprii,cu automobilul cu care s-a inscris in concurs,iar in caz de defectiune poate impinge automobilul conform traseului,sa treaca linia de sosire si sa opreasca la stop conform regulamentului,fara a fi penalizat.Este interzis orice ajutor din exterior pe parcursul traseului concursului.Penalizare excludere din mansa daca concursul consta din mai multe manse sau din concurs in cazul in care este doar 1 mansa.

Art.38. Concursurile se termina dupa incheierea festivitatii de premiere.Toti concurentii care au participat la o etapa sunt obligati sa participe la festivitatea de premiere a respectivei etape.
Art.39. Comportamentul nesportiv al concurentului,mecanicilor,antrenorului,sau insotitorilor se sanctioneaza cu excluderea din concurs a concurentului..Directorul de concurs decide daca comportamentul poate fi incadrat ca si « comportament nesportiv ».Recidiva se sanctioneaza cu excluderea din campionat pe una,mai multe editii sau definitiv.

Art.40. In cazul in care organizatorul stabileste un spatiu special destinat relatiilor cu presa concurentii sunt obligati ca doar in acel spatiu sa dea interviuri.Sanctiune 1oo RON iar pentru recidiva se poate merge pana la excluderea din concurs.

Art.41. Concurentii,mecanicii,antrenorii si insotitorii sunt obligati sa respecte,pe tot traseul si pe toata perioada concursului masurile de securitate impuse de organizator.Penalizare-de la 100 ron pana la excluderea din concurs.Decizia va fi luata de directorul de concurs..

Art.42. Manifestarile si gesturile nesportive,declaratiile defaimatoare,gesturile obscene, huliganice,exprimate atat in timpul concursului cat si in afara lui,sau in timpul unor alte manifestari care au legatura cu sportul automobilistic,atat in presa cat si in alte ipostaze, la adresa organizatorilor,arbitriilor,colaboratorilor, sponzorilor,insotitorilor,imaginii campionatului,cat si a celorlati concurenti se sanctioneaza cu amenda intre 50 – 200 RON,sau in functie de gravitatea faptei cu excludere la un anumit nr. de etape, excludere din respectiva editie a campionatului,excludere din mai multe etape succesive,sau excluderea totala din campionat.Sanctiunile vor fi stabilite de catre CAK Cluj.In cazuri grave,in care concurentul s-a manifestat la modul total nesportiv sau/si huliganic,posibil intrand sub incidenta penala,directorul organizatoric sau/si sportiv isi rezreva dreptul de a da orice sanctiune crede de cuviinta respectivului concurent,nefiind obligat sa respecte succesiunea sanctiunilor mai sus prezentate,cu scopul de a nu periclita desfasurarea campionatului,imaginea campionatului,sau/si integritatea fizica si morala a tuturor celor implicati.

Clasamente

Art 43.Se vor premia grupele si clasele constituite ( o clasa se constituie cand minim trei concurenti iau startul)

- Pentru īntocmirea clasamentului pe echipe (conform tabel) se cumulează punctele īntregi obţinute de cel mai bine pilot clasat de la fiecare grupa(licentiat si nelicentiat), din fiecare echipă.La alcatuirea clasamentului campionatului se iau in considerare n-1 etape.
-Pe locul 1 este clasată echipa cu cel mai mare punctaj.
-Īn caz de egalitate departajarea se face prin punctele obţinute de al 3-lea pilot al echipei(licentiat sau nelicentiat).
-Se clasează mai bine echipa care are clasat al treilea pilot, faţă de altă echipă care are clasaţi numai doi piloţi.
-Īn situaţia că egalitatea persistă, se ia īn calcul al patrulea, apoi al cincilea pilot.
-Excluderea din concurs a unui singur pilot dintr-o echipă, īn urma unei abateri disciplinare de orice natură, sancţionată de Colegiul Comisarilor Sportivi antrenează excluderea īntregii echipe.

-Punctele acordate sunt,in ordine :10 ;8 ;6 ;5 ;4 ;3 ;2 ;1
-Aceasta grila este valabila si pt. clasamentul pe echipe

Art.44. La grupele constituite se premiaza locurile 1,2,3, cu cupe si diplome.La clasele constituite se premiaza locurile 1,2,3 cu diplome(si medalii,la latitudinea organizatorilor.In cazuri de sponsorizare se poate premia si cu cupe).
Grupele si clasele neconstituite vor fi premiate doar cu diplome.
Echipele se premiaza cu cupe si dipome,indiferent de numarul de echipe inscris

Art.45. Prin semnarea cererii de inscriere concurentul si/sau echipajul scutesc Comisia de Automobilism si Karting A.C.R.,precum si asociatiile sau cluburile organizatoare,pe organizatori,arbitrii,pe reprezentantii acestora si pe fiecare dintre ei in parte de orice responsabilitate in legatura cu actiunile,taxele,cheltuielile,revendicarile si reclamatiile referitoare la raniri mortale sau altele provenite sau rezultate prin inscrierea sau participarea sa la acest concurs.


Calendar Competitional 2009

1. -23 mai 2009 - Napoca Rally-GLL SERVICE (asfalt)

2. -iulie - Napoca Rally-Scoala de Soferi Alfa (mixt)

3. -septembrie - Viteza in Coasta- Marele Premiu (asfalt)

4. -octombrie - Napoca Rally -BMD Studio (mixt)

5. -noiembrie - MarelePremiu Europa Nova TV (sprint paralel-asfalt)
Baciu Adrian is offline   Reply With Quote
Old 01-05-09, 10:01   #3
Kent8

Stage 5
 
Kent8's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,298
Default Re: Campionat de Automobilism la Cluj

si in 23 mai asfalt...ce o sa fie?
circuit in cartodrom?
la sala sporturilor?
pe mizeria aia de asfalt de la argotransilvania?
Kent8 is offline   Reply With Quote
Old 02-05-09, 19:34   #4
DjVip3r

Stage 1
 
Join Date: May 2009
Posts: 18
Member of:
[Nissan]
Default Re: Campionat de Automobilism la Cluj

Cele 5 evenimente unde se vor tine? Ca as veni si eu, macar ca spectator de data asta
DjVip3r is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -