Regulament:
Organizarea campionatului
Art 1.Campionatul se va derula sub denumirea “Napoca RallySpeed Challenge”
Organizatori: Comisia pentru Automobilism din cadrul ACR Cluj si Clubul Sportiv Speed Hunters
Art 2.Napoca RallySpeed Challenge se desfasoara in conformitate cu Codul Sportiv FIA si cu Regulamentul CNAK in vigoare.
Regulamentul particular al fiecarui concurs poate completa (schimba) anumite reguli din regulamentul cadru in functie de caracteristica fiecarei etape.
La fiecare etapa prezentul regulament se va completa,daca va fi cazul,cu Buletine informative specifice etapei respective.
Orice alte probleme sau situatii ivite in timpul desfasurarii concursurilor si nestipulate in regulament,vor fi judecate si rezolvate de CCS(colegiul comisarilor sportivi
Art 3. Concursurile sunt de doua tipuri
-raliu
-viteza/ indemanare.
Art 4. Probele speciale se vor desfasura in regim de circulatie inchisa dupa un traseu prestabilit.
In afara probelor speciale este obligatorie respectarea Codului Rutier.
Pentru competitiile care se desfasoara pe drumurile publice deschise circulatiei rutiere,automobilele de concurs trebuie sa aiba drept de circulatie in Romania.
Art 5. La inceputul fiecarui an competitonal,Comisia de Automobilism Cluj isi rezerva dreptul prin prisma rezultatelor de exceptie obtinute de a promova sportivi de la clasa pilotilor nelicentiati la clasa pilotilor licentiati,cu acordul lor.Incepand cu anul competitional 2009, sportivii nelicentiati clasati pe podium la sfarsit de an la 3 editii a Napoca Rally Speed Challenge,vor promova neconditionat la categoria sportivilor licentiati.
Art 6.Pilotul care s-a inscris la o sectiune la inceputul campionatului (licentiat sau nelicentiat) va participa la aceeasi sectiune indiferent de dobindirea sau nu a licentei CNAK sau FRAS,sau a oricarei alte ASN automobilstice din strainatate, in anul competitional respective.
Art 7.La categoria nelicentiati se accepta inscrierea si participarea autoturismelor cu o putere maxima de pana la 180 CP.,fara tractiune integrala si turbo.
Art 8. Un echipaj poate participa in cadrul unei etape cu un singur automobil.
In cazul competitiilor in care buletinul informativ sau regulamentul particular,completare a prezentului regulament prevede,este permisa folosirea unui autoturism de concurs de maxim doi piloti.
Art 9.Concursurile vor contine 2 sectiuni (licentiate si nelicentiati ),iar acestea se vor imparti in grupe si clase
-licentiati-sportivi piloti care au detinut sau detin licenta CNAK sau FRAS,sau a oricarei alte ASN automobilstica din strainatate,posesori ai permisului de conducere categ.B de minim 1 an..
-nelicentiati –sportivi piloti care nu au detinut si nu detin licenta CNAK sau FRAS,sau a oricarei alte ASN din strainatate,posesori ai permisului de conducere categ. B de minim 1 an.
9.2 Sectiunea Licentiati-departajarea se face pe grupe (A,N,H) in conformitate cu fisa de omologare a autoturismului de concurs pe care se participa.
Participantii de la sectiunea licentiate care participa cu autoturisme de strada vor fi incadrati la grupa H si clasa corespunzatoare cilindreei si/sau solutiei de transmisie a autovehicolului
9.3 Sectiunea Nelicentiati-concurentii de la sectiunea nelicentiati au dreptul de a participa cu masini special pregatite de competitie,in cazul in care acestea nu incalca prevederile anterioare sau prevederile regulamentului particular al fiecarei competitii.
Clase:
- clasa 1-autoturisme cu 2 roti motrice cu o cilindree reala sau echivalenta de maxim 1400 cmc
- clasa 2-autoturisme cu 2 roti motrice cu o cilindree reala sau echivalenta cuprinsa intre 1401-1600 cmc
- clasa 3-autoturisme cu 2 roti motrice cu o cilindree reala sau echivalenta cuprinsa intre 1601-2000 cmc
- clasa 4-autoturisme cu tractiune integrala si/sau o cilindree reala sau echivalenta de peste 2001 cmc
9.3.1 Clasa Juniori-autoturisme cu doua roti motrice si o cilindree reala sau echivalenta de maxim 1400 cmc- la aceasta clasa pot sa participle si persoane care nu au implinit varsta de 18 ani dar poseda Licenta Sportiva ( PILOT ) de Karting, Rally Cross,Auto Cross sau alte sporturi cu profil automobilistic elibarata de CNAK,FRAS sau alt ASN automobilistic din strainatate si obligatoriu beneficiaza de dispensa de varsta acordata de CNAK si de asemenea la inscrierea in concurs anexeaza la restul documentelor cerute de organizator si declaratia notariala a ambilor parinti (tutori legali ) prin care acestia isi exprima acordul ca persoana in cauza (minorul ) sa participle la competitia respective si de asemenea sa mentioneze expres faptul ca isi asuma intreaga responsabilitate privind faptele minorului pe intreg parcursul desfasurarii concursului.
Persoanele incadrate la aceasta clasa au dreptul sa conduca numai pe probele speciale inchise circulatiei publice.In cazul competitiilor de tip raliu,aceste personae se afla la volan doar pe proba speciala,intre start si stop,iar pe restul parcursului competitiei conduce copilotul care trebuie obligatoriu sa indeplineasca conditiile cerute pentru pilot (permis conducere cat.B)
Art 10.Cilindreea echivalenta( se calculeaza la motoarele turbo):
-Otto-cilindreea reala x 1.7
-Diesel- cilindreea reala x 1.5
Art 11.Navigatorul nu este obligat sa posede permis de conducere.
Art 12.. Clasele se considera constituite cand minim 3(trei) concurenti.iau startul la clasa respective.
Art 13. Organizatorul isi rezerva dreptul unui spatiu de publicitate pe automobilele de concurs conf.Regulamentului C.N.A.K.
Art 14.. Oficialii concursului:
-director concurs
-sef securitate
-sef verificare tehnica
-secretar sef
-comisari de traseu
-arbitrii
Art 15. Pentru inscrierea in concurs este obligatorie completarea cererii de inscriere in concurs la toate rubricile.Sanctiune-10 Ron.In caz de recidiva CCS va putea stabilii o sanctiune mai mare,pina la max.50 Ron.
-legitimatia de concurent- este obligatoriu purtarea legitimatiei de concurent,la vedere,pe toata perioada desfasurarii concursului.Penalizare 30 ron.
Art 16. In cazul in care echipajul este compus din pilot si copilot,este obligatorie prezenta copilotului in masina,pe intreg raliul.
Art 17. Autovehiculele vor fi dotate:
-numar de concurs tip CAK Cluj.Penalizare-excludere din concurs. In cazuri de exceptie,bine intemeiate,obligatoriu anuntate anticipat la directorul de concurs cu minim 45 min inaintea orei de start a primului concurent,directorul de concurs poate permite echipajului sa ia startul,cu un numar confectionat artizanal de CAK Cluj.Penalizare 50 ron achitarea contravalorii unui nou numar de concurs. Numerele de concurs valabile sunt doar cele tiparite de CAK Cluj.
-la toate concursurile autovehiculele vor fi echipate obligatoriu cu centuri de siguranta pentru pilot si navigator,triunghi reflectorizant,trusa sanitara,stingator,toate fixate.Penalizare-excludere din concurs.
Art 18. Sportivii vor fi echipati obligatoriu cu:
-casca de protectie,asigurata,pe traseele concursurilor si in probele speciale.Penalizare-excludere din concurs
-centura de siguranta.-purtarea centurilor de siguranta este obligatorie pe intreg traseul concursului.Penalizare-excludere din concurs
Art 19. Concurentii pot renunta la una din mansele de concurs,la etapele care sunt compuse din mai multe manse..
Art 20. Dupa afisarea rezultatelor provizorii pilotii au dreptul de a efectua contestatii in scris insotite de suma de 100 ron.Contestatiile se inmineaza personal directorului sportiv in termen de cel mult 15 minute de la afisarea rezultatelor provizorii..In cazul in care contestatia este admisa,suma depusa este restituita.In caz contrar nu este restituita.