Ar trebui sa explic putin ultima poza urcata de Ondin. Ceea ce se vede acolo, in partea tratata se numeste "beading".
Beading reprezina efectul unei ceri sau sealent de a aduna apa sub forma de picaturi uniforme (margelute). Aceste margelute se creaza datorita tensiunii superficiale.
Tensiunea superficiala este proprietatea generala a lichidelor de a lua o forma geometrica de arie minima în lipsa fortelor externe, datorata actiunii fortelor de coeziune dintre moleculele lichidului. Aceasta proprietate face ca portiunea de suprafata a lichidului sa fie atrasa de alta suprafata, cum ar fi cea a unei alte suprafete de lichid, ca în cazul fuzionarii picaturilor de apa sau a formarii de sfere din picaturile de mercur - sursa wikipedia.
Cu alte cuvinte, formarea de picături de apă pe suprafața caroseriei ceruite a unui automobil este semnul ca
apa are aderență slabă cu ceara (
implicit cu stratul de vopsea - care este astfel protejat) și puternică cu ea însăși, și astfel apa se adună în picături. Tensiunea superficială le dă o formă cvasisferică, fiindcă sfera are cel mai mic raport între aria suprafeței și volum.
Acelasi fenomen apare si in cazul tratamentului hidrofob aplicat parbrizului si geamurilor laterale, facand ca la o viteza mai mare de 50km/h apa sa plece singura, nefiind nevoie de actiunea stergatoarelor de parbriz. Puteti vedea aici efectul pe parbriz:
https://www.youtube.com/watch?v=UsU-8...eature=related - in partea stanga e aplicat tratamentul, in dreapta nu.