Quote:
Originally Posted by elspa
biturbo inseamna doua turbina, una mai mare, una mai mica care trag la regimuri de turatii diferite.
twin turbo sunt doua turbine de aceeasi dimenisune care baga impreuna.
supra e twin turbo, nu bi turbo
|
ca o completare
1) gen rx7 turbo
turbo mic si turbo mare (exact cum a spus elspa)
la inceput se invarte cea mica, apoi cea mica e oprita si se invarte cea mare
iat la twin sunt doua modele
paralel si segvential
2) sistemul de la toyota supra
2 turbine egale dar care la inceput se invarte doar una si mai apoi se invart amandoua
(acest sistem e din ce in ce mai intalnit pe masiniel noi gen motorul de 3.5l D de la bmw)
3) sistemul de la skyline
2 turbine egale fiecare cu cate 3 pistone, amblee functioneaza mereu.
(acest sistem e intalnit mai mult pe motoarele in V).
cel bi-turbo sau cel twin-turbo(segvential) sunt cele mai reusite oferind o plaja mai mare de putere si cuplu
partea negativa esse ca necesita mai multe piese, e mai scump , si mai greu de intretinut (mecanisme de comutare intre turbine ... 2 turbine si stim ca o turbina e destul de scumpa ...) + ca trebuie reglat sa comute exact cand trebuie
pt cursele de drag se prefera d emulet ori o singura turbina f mare, mai simplu mai ieftin , si oricum pe respectivi nu-i intereseaza ce se intampal la turatii joase sau chiar medii.
si se mai poate incerca si varianta turbo + compresor mecanic, care iara necesiat o gramada de piese si e complicat de facut, dar care iara o fera o plaja foarte mare de cuplu si putere
si un articol interesant
http://en.wikipedia.org/wiki/Turbocharger