Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Generalitati tuning

Generalitati tuning Tuning, Sfaturi utile, Trend-uri, Noutati, Discutii, Generalitati

Reply
 
Thread Tools
Old 30-07-08, 14:06   #1
Sweeney

Stage 1
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 13
Question Toyota Supra

Cine imi poate spune si mie care este diferenta dintre twin-turbo si biturbo???Care este mai bun pentru performantele masini si pentru tuning. twin, bi, sau turbo normal
Sweeney is offline   Reply With Quote
Old 30-07-08, 15:28   #2
elspa

Stage 5
 
elspa's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 10,815
Default Re: Toyota Supra

biturbo inseamna doua turbina, una mai mare, una mai mica care trag la regimuri de turatii diferite.
twin turbo sunt doua turbine de aceeasi dimenisune care baga impreuna.

supra e twin turbo, nu bi turbo
__________________
Sablare si PowderCoating - reconditionari jante, etrieri, etc
Da-ne un like pe Facebook
https://srzpowdercoating.ro
https://www.facebook.com/SRZPowdercoatingCustoms
elspa is offline   Reply With Quote
Old 31-07-08, 05:31   #3
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Toyota Supra

Quote:
Originally Posted by elspa View Post
biturbo inseamna doua turbina, una mai mare, una mai mica care trag la regimuri de turatii diferite.
twin turbo sunt doua turbine de aceeasi dimenisune care baga impreuna.

supra e twin turbo, nu bi turbo
ca o completare


1) gen rx7 turbo
turbo mic si turbo mare (exact cum a spus elspa)
la inceput se invarte cea mica, apoi cea mica e oprita si se invarte cea mare


iat la twin sunt doua modele
paralel si segvential

2) sistemul de la toyota supra
2 turbine egale dar care la inceput se invarte doar una si mai apoi se invart amandoua
(acest sistem e din ce in ce mai intalnit pe masiniel noi gen motorul de 3.5l D de la bmw)

3) sistemul de la skyline
2 turbine egale fiecare cu cate 3 pistone, amblee functioneaza mereu.
(acest sistem e intalnit mai mult pe motoarele in V).



cel bi-turbo sau cel twin-turbo(segvential) sunt cele mai reusite oferind o plaja mai mare de putere si cuplu
partea negativa esse ca necesita mai multe piese, e mai scump , si mai greu de intretinut (mecanisme de comutare intre turbine ... 2 turbine si stim ca o turbina e destul de scumpa ...) + ca trebuie reglat sa comute exact cand trebuie


pt cursele de drag se prefera d emulet ori o singura turbina f mare, mai simplu mai ieftin , si oricum pe respectivi nu-i intereseaza ce se intampal la turatii joase sau chiar medii.


si se mai poate incerca si varianta turbo + compresor mecanic, care iara necesiat o gramada de piese si e complicat de facut, dar care iara o fera o plaja foarte mare de cuplu si putere



si un articol interesant
http://en.wikipedia.org/wiki/Turbocharger

Last edited by 200SX; 31-07-08 at 06:02.
200SX is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -