Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Generalitati tuning

Generalitati tuning Tuning, Sfaturi utile, Trend-uri, Noutati, Discutii, Generalitati

Reply
 
Thread Tools
Old 15-02-08, 10:08   #1
Andrei Suzuki

Stage 5
 
Andrei Suzuki's Avatar
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 837
Member of:
[Moderators]
[Street Gambler]
[Suzuki]
Default Intrebare despre catalizator

In urma unor sfaturi de la pers care cica se pricep,as vrea sa renunt la catalizator.Toba intermediara nu o mai am, iar toba finala e Remus. Sonda lambda e pusa undeva la 15-20 cm inaintea catalizatorului.
Se poate face?Care ar putea fi problema? Unii mi-au zis ca nu face bine motorului, ca o sa inceapa sa dea in nas si sa consume f mult. Altii au zis ca ii face bine,ca gazele sunt evacuate mai usor. Toti mi-au zis ca daca sonda nu e pusa fix pe catalizator, se poate da jos fara probleme;mai ales ca dupa catalizator nu mai e nici o sonda(stiu ca la unele masini mai e una). Deci cum e pana la urma?
__________________
2006 Mazda6
2010 Skoda Octavia


Suzuki Club Romania
Andrei Suzuki is offline   Reply With Quote
Old 15-02-08, 20:12   #2
radupilot

Stage 1
 
radupilot's Avatar
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 24
Default Re: Intrebare despre catalizator

ce masina respectiv motor ai ?
se rezolva contacteaza ma
radupilot is offline   Reply With Quote
Old 15-02-08, 22:11   #3
Andrei Suzuki

Stage 5
 
Andrei Suzuki's Avatar
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 837
Member of:
[Moderators]
[Street Gambler]
[Suzuki]
Default Re: Intrebare despre catalizator

Suzuki Swift Sport, motor 1,6 125cp.
In ce sens se rezolva?
Andrei Suzuki is offline   Reply With Quote
Old 15-02-08, 23:37   #4
Bogdan_ozzy

Stage 5
 
Bogdan_ozzy's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 1,493
Member of:
[AUDI]
[MERCEDES]
[2 Roti]
Default Re: Intrebare despre catalizator

Quote:
Originally Posted by Andrei Suzuki View Post
Suzuki Swift Sport, motor 1,6 125cp.
In ce sens se rezolva?
) Super intrebare Hai sa iti zic ceva .. din cate stiu eu toate masinile ,ao noi . au o garantie.. a ta e din 2007.. .. si s-ar putea sa pierzi garantia de la ea..


Si iti zic eu ca poate sa afecteze putin motorul.. fara catalizator.. si asta e aflat dintr-un studiu . care paremise a fost facut de VW.. in fine.... nu stiu ce sa zic.. asculta si alte sfaturi si poate te hotarasti sa faci ceva

Last edited by Bogdan_ozzy; 15-02-08 at 23:40.
Bogdan_ozzy is offline   Reply With Quote
Old 16-02-08, 09:36   #5
Andrei Suzuki

Stage 5
 
Andrei Suzuki's Avatar
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 837
Member of:
[Moderators]
[Street Gambler]
[Suzuki]
Default Re: Intrebare despre catalizator

Pai zi-mi,cum afecteaza motorul? Evident ca mai astept sfaturi,daia am si postat; altfel puteam sa ma duc direct,il taiam,sudam teava si gata.
Andrei Suzuki is offline   Reply With Quote
Old 18-02-08, 16:58   #6
BASU

Stage 5
 
BASU's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 1,503
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[PARTICIPANT CURSE]
Arrow Re: Intrebare despre catalizator

poti sa il scoti fara probleme catalizatorul, dar sonda lambda sa ii pastrezi locul sau sa o pui intr-un loc similar ca sa nu ai check engine aprins & consum mare and cine stie ce alte probleme, singura problema reala este ca la un test de noxe nu o sa mai treci si o sa poluezi mai mult mediul inconjurator
__________________
'06 Skoda Octavia 2 vRS 2.0TFSI 250CP++ >ex '04 Renault Megane Sedan 1.9DCI Privilege >ex '04 Smart Fortwo 0.7 Turbo
'02 Renault Laguna 2 GrandTour 1.9dCi >ex '79 Dacia 1300 Old School
'99 Daewoo Nubira 1 1.6 16v Automata + GPL >ex '12 First Bike Curier >ex '10 Moto Bike 48cc
BASU is offline   Reply With Quote
Old 19-02-08, 14:28   #7
Geo_ZGA
Daewoo Driver

Stage 5
 
Geo_ZGA's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 6,820
Member of:
[Moderators]
[DAEWOO]
Default Re: Intrebare despre catalizator

fara sonda Lambda motorul intra in regim de avarie... si baga muuuulta benzina. masina nu o sa mai mearga bine, o sa consume mult...
fara catalizator nu pierzi decat la capitolul poluare, exact cum a zis si basu: ai sanse sa nu mai treci la testul de noxe. dar castigi la capitolul putere... nu cine stie ce, dar e ceva.
p.s: vezi ca e posibil sa ai 2 catalizatoare (eu asa am la euro3)
__________________
"Stiu ca sunt prost...dar cand ma uit in jurul meu, ma simt mult mai bine" (Ion Creanga)
Geo_ZGA is offline   Reply With Quote
Old 19-02-08, 14:42   #8
andy_x3m

Stage 5
 
andy_x3m's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 356
Default Re: Intrebare despre catalizator

sunt catalizatoare sport. nu sunt in masura sa explic cum functioneaza sau sa recomand, dar din cate am citit ar asigura o mai buna evacuare a gazelor.
andy_x3m is offline   Reply With Quote
Old 13-03-08, 13:47   #9
SaIBoT
Toyota Driver

Stage 5
 
SaIBoT's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 441
Member of:
[Toyota]
Default Re: Intrebare despre catalizator

Salutare.Am si eu o intrebare.Am o Toyota Corolla din '89 1,6 16V respectiv 66 KW.Am schimbat si eu recent toba si respectiv traseul din fata de la motor pana la toba finala.Masina e euro 1 si are sonda lamda inainte de toba intermediara.Am schimbat teava dar partea cu toba intermediara si sonda lamda a ramas intacta.Cu toate acestea dupa aceasta "modificare" masina consuma f mult,undeva in jur de 15%.Precizez k inainte consumul in oras la mers normal era uneva la 8-9 % .Nu stiu exact daca e sonda de vina si cum as putea sa vad care e de fapt cauza consumului asa de mare.Daca e sonda arsa se poate schimba?Si cat ar costa?Ms mult si sper sa ma ajutati cu unele sfaturi!
SaIBoT is offline   Reply With Quote
Old 14-03-08, 09:52   #10
Geo_ZGA
Daewoo Driver

Stage 5
 
Geo_ZGA's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 6,820
Member of:
[Moderators]
[DAEWOO]
Default Re: Intrebare despre catalizator

Quote:
Originally Posted by SaIBoT View Post
Salutare.Am si eu o intrebare.Am o Toyota Corolla din '89 1,6 16V respectiv 66 KW.Am schimbat si eu recent toba si respectiv traseul din fata de la motor pana la toba finala.Masina e euro 1 si are sonda lamda inainte de toba intermediara.Am schimbat teava dar partea cu toba intermediara si sonda lamda a ramas intacta.Cu toate acestea dupa aceasta "modificare" masina consuma f mult,undeva in jur de 15%.Precizez k inainte consumul in oras la mers normal era uneva la 8-9 % .Nu stiu exact daca e sonda de vina si cum as putea sa vad care e de fapt cauza consumului asa de mare.Daca e sonda arsa se poate schimba?Si cat ar costa?Ms mult si sper sa ma ajutati cu unele sfaturi!
pune-o pe tester si vede mecanicul toate valorile... aprindere, amestec, citirile sondei lambda... in mod sigur afla care e problema.
Geo_ZGA is offline   Reply With Quote
Old 13-05-08, 20:55   #11
Geo_ZGA
Daewoo Driver

Stage 5
 
Geo_ZGA's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 6,820
Member of:
[Moderators]
[DAEWOO]
Default Re: Intrebare despre catalizator

hai ca vin eu acum cu intrebari vreau sa montez o evacuare sport si sa renunt la catalizatoare...
masina mea e euro3, are 2 catalizatoare si 2 sonde lambda. cu primul catalizator nu am treaba, vine imediat dupa galerie.... la cel de-al doilea ar fi problema, fiindca inainte si dupa el sunt puse sondele.
eu, in logica mea "mareata", m-am gandit (prost) ca pur si simplu se monteaza in locuri similare cate o piulita pe care se vor infileta sondele. dar nu e bine... fiindca, fata de evacuarea stock cu catalizator, sondele vor fi "in bataia" gazelor si vor indica gresit. plus ca se vor forma depuneri pe ele mult mai repede...
o idee ar fi catalizatorul sport pe care il resping din start, fiindca oricat de permisiv ar fi, tot restrictioneaza trecerea gazelor... o alta idee ar fi un "mini-cat"... dar care costa mult.
acum sa-mi spuna cei care se mai pricep daca zic bine: o bucata de teava cu lungime mai mare cu ~1cm decat sonda, filetata pe interior, sa fie sudata pe locul fostelor sonde. in bucata asta de teava filetata sa intre sonda. ma gandesc ca asa e protejata si citeste gazele fara sa fie "in bataia" lor... e ok cum zic? mai exista solutii?
Geo_ZGA is offline   Reply With Quote
Old 19-05-08, 17:23   #12
Cristilicious

Stock
 
Cristilicious's Avatar
 
Join Date: May 2008
Posts: 7
Default Re: Intrebare despre catalizator

Buna!Sunt nou in domeniul tuning-ului si al masinilor, as vrea sa va intreb ceva: euro de pe masini cum ar fi euro 2,3, sau 4 sunt catlalizatoare, deci niste filtre,nu?As fi interesat sa stiu de unde si cat costa un catalizator euro 4.Am gasit un bmw superb, si are euro 2, e din Germania si as dori sa-l inscriu, iar cu euro 2 costa.....mult, de aceea as vrea sa-i schimb euro!
Daca stie cineva, va rog ajutati-ma!
Va multumesc!
Cristilicious is offline   Reply With Quote
Old 22-05-08, 08:58   #13
cosmin_cosmin_1

Stage 5
 
cosmin_cosmin_1's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 4,001
Default Re: Intrebare despre catalizator

Eu zic sa nu te mai obosesti, pentru ca cei de la rar o sa ti-o considere tot euro 2, poti sa-i pui cate catalizatoare vrei.Ei se uita dupa coul motorului si compara cu ce au ei in baza de date. Mai nou am inteles ca ai posibilitatea sa faci si testul de noxe si ti-o incadreaza dupa rezultatul iesit, dar numai testul costa cateva sute de euro. Apoi in plus o sa vina si taxa de inmatriculare. Si nici nu e sigur ca daca ii pui catalizator euro 4 chiar o sa-ti iasa la teste euro 4. La toate astea se mai adauga si costul unui catalizator euro 4 nou, nu este ieftin. Poti rezolva daca rogi un prieten sa-ti imprumute un cat nou euro 4 de pe masina lui,in caz ca poti sa-l adaptezi rapid la tine, si sa-l folosesti doar la testul de noxe
cosmin_cosmin_1 is offline   Reply With Quote
Old 22-05-08, 09:12   #14
sebaaa

Stage 5
 
sebaaa's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,662
Member of:
[MERCEDES]
Default Re: Intrebare despre catalizator

Quote:
Originally Posted by cosmin_cosmin_1 View Post
Eu zic sa nu te mai obosesti, pentru ca cei de la rar o sa ti-o considere tot euro 2, poti sa-i pui cate catalizatoare vrei.Ei se uita dupa coul motorului si compara cu ce au ei in baza de date. Mai nou am inteles ca ai posibilitatea sa faci si testul de noxe si ti-o incadreaza dupa rezultatul iesit, dar numai testul costa cateva sute de euro. Apoi in plus o sa vina si taxa de inmatriculare. Si nici nu e sigur ca daca ii pui catalizator euro 4 chiar o sa-ti iasa la teste euro 4. La toate astea se mai adauga si costul unui catalizator euro 4 nou, nu este ieftin. Poti rezolva daca rogi un prieten sa-ti imprumute un cat nou euro 4 de pe masina lui,in caz ca poti sa-l adaptezi rapid la tine, si sa-l folosesti doar la testul de noxe
nu merge treaba asta..nu merge cu adaptatul "rapid" e totusi vb de un catalizator!
omul vrea sa faca toata treaba asta ieftin si preferabil rapid
ideea e ca nu ti se va recunoaste alta norma decat euro2 dupa transformarea asta. daca pui catalizatorul de pe o masina euro 4 motorul nu va functiona corect sau se va strica la un moment dat catalizatorul -oricum ideea e ca nu o sa ai euro4 dupa ce pui catalizatorul acela.daca ai avea nevoie de un catalizator si inca ieftin.. trebuie sa gasesti un e46 busit rau de tot si sa cumperi evacuarea cu totul- astfel o sa ai si catalizatorul si la un pret mai bun decat dezmembrat - cel putin teoretic asa ar fi
dar tot e o problema si anume ca NU VA FI EURO 4 MASINA TA DUPA CE II PUI CATALIZATORUL ASTA!
motor euro 4 pus pe ea este exclus - deoarece nu se va omologa - decat cu foarte multi bani - omologare artizanala/hibrid - deci teste dinamice,si probleme peste probleme , bani cheltuiti aiurea, tot trebuie platita taxa de prima inmatriculare, daca vrei sa iesi mai ieftin tot trebuie sa faci testul de noxe -deci nu rezolvi nimic pana la urma.
inmatriculare pe bulgaria -cea mai simpla solutie..
cat despre renuntatul la catalizator cand ai 2 sonde lambda ,una in fata lui si alta in spatele lui .. este destul de evident ca acel catalizator este relevant..si daca tot vrei sa fie mai neintrerupt cursul - nu o sa mearga faza aia pe care o vrei tu cu acoperitul senzorilor..la faza asta acele bucati de teava vor impiedica cursul liber,nu crezi?
in fine..masinile voastre, banii vostri,faceti cum vreti
eu sunt de parere ca nu scoti cine stie ce putere din scoaterea catalizatorului.. si mai e si bataia de cap apoi la itp.. la o masina veche mai e cum mai e cand te duci la testul de noxe..dar cu una noua sa pici testul de noxe pentru "puterea in plus" care si asa abia daca o simti ..nu cred ca se merita..
app..cum se aude fara intermediara? mi se pare ca se aude mai aiurea fara intermediara un motor..are si aia un rol in obtinerea sunetului si aftermarket exista silencer pentru inlocuirea ei..dar fiecare face cum crede si cum poate.
sebaaa is offline   Reply With Quote
- Copyright 2025 4Tuning -