Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Generalitati tuning

Generalitati tuning Tuning, Sfaturi utile, Trend-uri, Noutati, Discutii, Generalitati

Reply
 
Thread Tools
Old 07-02-08, 08:31   #1
McChrysT

Stage 2
 
McChrysT's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 25
Default Ce trebuie sa faci daca te intereseaza in primul rand marirea cuplului la roata???

...rog sfaturi, pareri...

Dar sa spun povestea... Masina este un Ford Fusion 2004, cu motor de 1.4 TDCi, 68HP. Nu este o masina sport si nici nu ma intereseaza sa o transform intr-o masina rapida, nu vreau sa o bag pe pista si nici sa ma trag la liniute pe la semafoare! Atunci de ce vreau un cuplu mai mare? Pai... in vara vom merge in Olanda sa ne luam o rulota. Cum in cartea de identitate scrie ca greutatea maxima admisibila spre a fi tractata (la remorci cu frana) este de 900 kg, ne vom incadra, adica vom lua o rulota cu greutatea ei cam in jur de 700 kg, si care are greutatea maxima admisibila (cu rezervoarele pline - gaz, apa, etc..) 900 kg.

Din cate am constatat pana acum in cei 2 ani de cand avem masina, este destul de sprintena in general, desi are motorasul de doar 1.4 litri TDCi cu 68 HP la o greutate a masinii de 1160 kg. Eu am un stil de condus destul de cursiv, asa ca nu prea am constatat lipsa de demaraj sau rezerva mica de putere la depasiri, in general sunt destul de multumit de ce poate. Doar vara trecuta, pe acea canicula groaznica, cand am facut Transfagarasanul cu aerul conditioanat pornit si afara era ca in cuptor, am observat ca "se lenevise" la pante...

De aceea ma gandesc daca nu ar fi necesar sa-i fac un OBD Tuning la motor, nu ptr viteza caci nu ma intereseaza, ci ptr marirea puterii si implicit a cuplului motor, ca sa nu "incurc circulatia" cand o sa merg "cu casa in spate", mai ales pe drumuri in panta.

Apelez la cei de pe acest forum care sunt in cunostinta de cauza si pot da sfaturi profesionale in aceasta problema, ca sa nu cumva sa risc sa-mi calez motorul.

Am gasit o firma de Tuning din Alba, ALTUNING se cheama, ei spun ca varianta lor mareste cuplul la Fusion de la 160 la 210 NM si puterea de la 68 HP la 100 HP. Ce ma incanta la acestia este ca scade turatia la care se obtine cuplul maxim de la 1750 acum, la 1660 dupa tuning, adica se obtine un cuplu mai mare la o turatie mai scazuta, adica la o viteza mai mica zic eu, lucru bun ptr cineva care umbla mult pe drumuri de munte (de multe ori drumuri rele, forestiere), mai ales daca o sa fie si rulota "in spate"... Scriu mai jos caracteristicile obtinute dupa tuning-ul la ALTUNING:

Producator FORD
Model FUSION
Motorizare 1.4 TDCI - 68HP
Capacitate 1398 cm3
Original LVBpowerengineering
max.output HP/KW at 4000 min-1 68 ~ max.output HP/KW at 4100 min-1 100
max.torque Nm at 1750 min-1 160 ~ max.torque Nm at 1660 min-1 205
top speed [Km/h] 158 ~ top speed [Km/h] 177
acceleration 0-100km/h [s] 15.5 ~ acceleration 0-100km/h [s] 13
fuel consumption [l/100km] 4.4 ~ fuel consumption [l/100km] 4.2
Crestere - putere, cuplu, viteza ~ Pret operatiune
Crestere putere [hp] 32 ~ ~ ~ ~ 540 EUR +TVA
Crestere cuplu [Nm or %] 28
Crestere viteza [km/h] 19


In afara de asta m-am gandit sa-i mai schimb si filtrul de aer din cutie cu un filtru inlocuitor K&N care lasa sa respire mai bine motorul...

In rest, nu prea mai stiu ce sa-i fac... La Dacie (1310) era mai simplu, mai slefuiai galeriile, mai luai din chiulasa, puneai o axa cu came de la Renault 5 Alpine si un carburator de Renault 16 (sau 12), ca Dacia oricine se pricepea s-o desfaca... Si pe vremea aia am avut si varsta si implicit ambitia necesara sa fac toate astea... Masinile de azi au motorul incasetat, ca sa nu mai spun ca toate reglarile se fac pe calculator. Cel putin la mine e o inghesuiala in compartimentul motor ca nu ai loc sa-i pui o inductie de aer cu filtru conic. Si cum am spus, acum ma intereseaza doar ca masina sa traga mai usor rulota, mai ales pe drumuri in panta...


Astept pareri, sfaturi avizate...
McChrysT is offline   Reply With Quote
Old 07-02-08, 10:46   #2
dreaq

Stage 5
 
dreaq's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 500
Default Re: Ce trebuie sa faci daca te intereseaza in primul rand marirea cuplului la roata??

Nu cred ca o sa scoti in 32 de cai fara probleme din motorasul ala.Si chiar daca se reuseste asta cu un tuning dus la extrem o sa-ti crape ambreiajul care n-a fost proiectat pentru cuplul ala.
Parerea mea : nu se merita . Mai bine mergi cu ea asa cum e ,scutesti 6-700 euro si nu te gandesti ca poti ramane in camp oricand si cu o rulota dupa tine.
__________________
Drifting with the wind..
dreaq is offline   Reply With Quote
Old 07-02-08, 11:23   #3
McChrysT

Stage 2
 
McChrysT's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 25
Default Re: Ce trebuie sa faci daca te intereseaza in primul rand marirea cuplului la roata??

Inca o varianta de chip-tuning ptr Fusion - asta nu mai este "dus" la extrem... :

Car type Ford Fusion 1.4 TDCI 68


~ ~ ~ ~ ~ Original ~ UPsolute
Engine size ~ 1399 ~ 1399
Power (hp) ~ 68 hp ~ 88 hp
Power (kW) ~ 50 kW ~ 64 kW
Torque (ft/lb) ~ 118 ft/lb ~ 148 ft/lb
Torque (NM) ~ 160 NM ~ 200 NM
Max Speed ~ 99 mph (158 km/h) ~ 100 mph (160 km/h)
Fuel consum. 56 mph (90kmh) ~ 60 mpg (3.9 l/100km) ~ 62 mpg (3.8 l/100km)
Fuel consum. 75mph (120kmh) ~ 53 mpg (4.4 l/100km) ~ 55 mpg (4.3 l/100km)
Fuel consum. city ~ 45 mpg (5.2 l/100km) ~ 46 mpg(5.1 l/100km)


Detalii: aici...

Sau .....
McChrysT is offline   Reply With Quote
Old 07-02-08, 12:15   #4
dreaq

Stage 5
 
dreaq's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 500
Default Re: Ce trebuie sa faci daca te intereseaza in primul rand marirea cuplului la roata??

Oricum prea mare diferenta n-o sa simti ,o sa te cam chinui cu ditamai rulota dupa tine.
dreaq is offline   Reply With Quote
Old 13-02-08, 17:58   #5
shadow

Presedinte AfterDark Racing

Stage 5
 
shadow's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 1,876
Member of:
[Moderators]
[AfterDark Racing]
[PARTICIPANT CURSE]
[Honda]
Default Re: Ce trebuie sa faci daca te intereseaza in primul rand marirea cuplului la roata??

D c sa omoare motorul daca isi face chip din moment ce omul a si spus ca nu da f tare in masina.
Nu il mai bagati in sperieti atat pt ca nu e chiar asa.
In primul rand conteaza f mult de modul cum conduci masina si nu atat de softul care il are.
Intr-adevar varianta de chip care il duce la 100 cp este putin cam "fortata" dar cealalta este f K si crede-ma ca O SA SIMTI DIFERENTA.
__________________
De vanzare: Honda Civic Type R FN2 2.0 i-VTEC: https://forum.4tuning.ro/191-bazar-au...ml#post3673736

shadow is offline   Reply With Quote
Old 14-02-08, 09:50   #6
McChrysT

Stage 2
 
McChrysT's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 25
Thumbs up Re: Ce trebuie sa faci daca te intereseaza in primul rand marirea cuplului la roata??

Quote:
Originally Posted by shadow View Post
D c sa omoare motorul daca isi face chip din moment ce omul a si spus ca nu da f tare in masina.
Nu il mai bagati in sperieti atat pt ca nu e chiar asa.
In primul rand conteaza f mult de modul cum conduci masina si nu atat de softul care il are.
Intr-adevar varianta de chip care il duce la 100 cp este putin cam "fortata" dar cealalta este f K si crede-ma ca O SA SIMTI DIFERENTA.
Multumesc ptr incurajari... chiar aveam nevoie... dupa lipsa de "reactie" la acest post!

Atept in continuare sfaturi, pareri, detalii tehnice, avantaje si posibile dezavantaje, la ce trebuie avut grija, etc...
McChrysT is offline   Reply With Quote
Old 14-02-08, 11:24   #7
Nautilus

Stage 5
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
Default Re: Ce trebuie sa faci daca te intereseaza in primul rand marirea cuplului la roata??

Dupa chip-tuning ai putea schimba diferentialul cu unul care sa aiba un raport final de transmisie mai mare => demultiplicarea turatiei => multiplicarea cuplului la roti

~Nautilus
Nautilus is offline   Reply With Quote
Old 14-02-08, 12:19   #8
McChrysT

Stage 2
 
McChrysT's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 25
Default Re: Ce trebuie sa faci daca te intereseaza in primul rand marirea cuplului la roata??

Quote:
Originally Posted by Nautilus View Post
Dupa chip-tuning ai putea schimba diferentialul cu unul care sa aiba un raport final de transmisie mai mare => demultiplicarea turatiei => multiplicarea cuplului la roti

~Nautilus
Se gaseste asa ceva "standard" ptr Fusion? Sau asta presupune confectionarea unuia, eventual adaptarea unui diferential ptr alt model?

Din cate stiu eu, ptr modelul meu de Fusion erau disponibile doua cutii de viteza, cu rapoarte diferite, eu o am pe aceea care genereaza un consum mai mic - raport transmisie 3.37 (3.8l/100km.). Ptr cealalta consumul dat de producator era 4.1l/100km. - raport transmisie 3.61 (ma refer la consumurile din afara orasului).
McChrysT is offline   Reply With Quote
Old 14-02-08, 15:37   #9
Nautilus

Stage 5
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
Default Re: Ce trebuie sa faci daca te intereseaza in primul rand marirea cuplului la roata??

Vezi? poti schimba cutia cu cealalta, raport 3.61:1. Acceleratia la viteze mici e imbunatatita de asemenea

~Nautilus
Nautilus is offline   Reply With Quote
Old 14-02-08, 19:04   #10
beck

Stage 5
 
beck's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,108
Default Re: Ce trebuie sa faci daca te intereseaza in primul rand marirea cuplului la roata??

te sfatuiesc sa te uiti la episodul top gear cu voiajul lor in rulota.

trebuie sa te gandesti si la ceilalti participanti la trafic mai ales pe drumurile din romania unde nu vei depasi nici macar un tir (mai probabil invers).
__________________
INOXWORKS

480 hp/t
beck is offline   Reply With Quote
Old 14-02-08, 19:57   #11
DarkJEDI

Stage 5
 
DarkJEDI's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 897
Member of:
[FORD]
Default Re: Ce trebuie sa faci daca te intereseaza in primul rand marirea cuplului la roata??

ai putea sa ii faci o alimentare cu gpl . o butelie legata la admisie daca ii dai drumu la putin gaz iti va mari cuplu cu vreo 30-40 nm . io glumeam nu teas fi pus sa faci asta, dar daca te mananca sa stii ca e o solutie viabila. O alta ar fii sa cauti o benzina f proasta, cu cifra octanica cat mai mica si sa o combini cu motorina in raport de 1:15,1:17 sau de la benzinarie 1:20. si totusi daca ai nevoie de putere si cuplu mare sa poti depasi tiruri si alte alea baga un kit dry shot de protoxid de azot si sa vezi acolo ce o sa traga asta daca te tine ambreiaju.

Last edited by DarkJEDI; 14-02-08 at 20:00.
DarkJEDI is offline   Reply With Quote
Old 14-02-08, 21:04   #12
Dimitris

Stage 5
 
Dimitris's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 642
Member of:
[2 Roti]
Default Re: Ce trebuie sa faci daca te intereseaza in primul rand marirea cuplului la roata??

nu stiu exact pentru masina ta cum sta treaba. dar daca vrei mai multa putere la roata se poate cumpara un "pulley" care are si avantaje si dezavantaje si poti cauta pe net flywheel ( volanta ) dar e indicat sa schimbi si kitul de ambreiaj cu un stage 1. in oras iti vei blestema zilele oricum.
Dimitris is offline   Reply With Quote
Old 15-02-08, 08:19   #13
McChrysT

Stage 2
 
McChrysT's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 25
Default Re: Ce trebuie sa faci daca te intereseaza in primul rand marirea cuplului la roata??

Quote:
Originally Posted by Dimitris View Post
nu stiu exact pentru masina ta cum sta treaba. dar daca vrei mai multa putere la roata se poate cumpara un "pulley" care are si avantaje si dezavantaje si poti cauta pe net flywheel ( volanta ) dar e indicat sa schimbi si kitul de ambreiaj cu un stage 1. in oras iti vei blestema zilele oricum.
Te referi la repere facute de firme de renume profilate pe "sportificarea" celor originale?

Ptr ca din cate stiu eu variantele de Fusion cu motor de 1.6 litri au discul de ambreiaj mai mare ( 210 mm diametru fata de 180 mm la 1.4 TD
Ci). Nu ar fi suficient? Ptr ca cred ca se poate schimba pur si simplu, fara sa fie nevoie de alte "improvizatii"...
McChrysT is offline   Reply With Quote
Old 15-02-08, 09:40   #14
McChrysT

Stage 2
 
McChrysT's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 25
Default Re: Ce trebuie sa faci daca te intereseaza in primul rand marirea cuplului la roata??

Quote:
Originally Posted by beck View Post
te sfatuiesc sa te uiti la episodul top gear cu voiajul lor in rulota.

trebuie sa te gandesti si la ceilalti participanti la trafic mai ales pe drumurile din romania unde nu vei depasi nici macar un tir (mai probabil invers).
Pentru siguranta mea, intotdeauna sunt atent la ceilalti participanti la trafic... Am carnetul de la 18 ani, deci de 24 de ani bat tara in lung si-n lat, am umblat dupa revolutie si prin Ungaria, Cehia, Bulgaria si Iugoslavia, dar ce este acum pe soselele scumpei nastre patrii se poate trece fara obiectii la rublica "realitatea bate fictiunea"! Daca pana la douazeci si ceva de ani era o relaxare sa pornesc la drum, acum efectiv e destul de stresant. Aglomeratie infernala, viteza, manevre riscante, lipsa de bun-simt la volan... nici nu e de mirare ca se intampla atatea accidente. Pur si simplu sunt nevoit sa fiu cu ochii-n patru atat in fata cat si la cei din spate (oglinda retrovizoare) in fiecare secunda, incercand sa anticipez ce prostie poate face unul sau altul. Pot sa spun ca experienta castigata in cei aproape 250.000 km m-au ajutat sa evit accidente "ca si facute" aproape la fiecare drum mai lung.

Asa ca nu prea am de ce sa-mi fac probleme ca nu o sa pot face depasiri cu rulota dupa mine, pe majoritatea drumurilor nationale si judetene se circula in coloana, coloanele merg destul de repede, chiar prea repede, asa ca problema va fi sa tin viteza coloanei, nu sa fac depasiri. Mai greu va fi sa fiu atent la participantii la trafic din spatele rulotei cand o s-o am atasata la masina.
McChrysT is offline   Reply With Quote
Old 11-06-08, 23:29   #15
d_m_s

Stage 3
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 97
Default Re: Ce trebuie sa faci daca te intereseaza in primul rand marirea cuplului la roata??

Quote:
Originally Posted by McChrysT View Post
...rog sfaturi, pareri...

Dar sa spun povestea... Masina este un Ford Fusion 2004, cu motor de 1.4 TDCi, 68HP. Nu este o masina sport si nici nu ma intereseaza sa o transform intr-o masina rapida, nu vreau sa o bag pe pista si nici sa ma trag la liniute pe la semafoare! Atunci de ce vreau un cuplu mai mare? Pai... in vara vom merge in Olanda sa ne luam o rulota. Cum in cartea de identitate scrie ca greutatea maxima admisibila spre a fi tractata (la remorci cu frana) este de 900 kg, ne vom incadra, adica vom lua o rulota cu greutatea ei cam in jur de 700 kg, si care are greutatea maxima admisibila (cu rezervoarele pline - gaz, apa, etc..) 900 kg.

Din cate am constatat pana acum in cei 2 ani de cand avem masina, este destul de sprintena in general, desi are motorasul de doar 1.4 litri TDCi cu 68 HP la o greutate a masinii de 1160 kg. Eu am un stil de condus destul de cursiv, asa ca nu prea am constatat lipsa de demaraj sau rezerva mica de putere la depasiri, in general sunt destul de multumit de ce poate. Doar vara trecuta, pe acea canicula groaznica, cand am facut Transfagarasanul cu aerul conditioanat pornit si afara era ca in cuptor, am observat ca "se lenevise" la pante...

De aceea ma gandesc daca nu ar fi necesar sa-i fac un OBD Tuning la motor, nu ptr viteza caci nu ma intereseaza, ci ptr marirea puterii si implicit a cuplului motor, ca sa nu "incurc circulatia" cand o sa merg "cu casa in spate", mai ales pe drumuri in panta.

Apelez la cei de pe acest forum care sunt in cunostinta de cauza si pot da sfaturi profesionale in aceasta problema, ca sa nu cumva sa risc sa-mi calez motorul.

Am gasit o firma de Tuning din Alba, ALTUNING se cheama, ei spun ca varianta lor mareste cuplul la Fusion de la 160 la 210 NM si puterea de la 68 HP la 100 HP. Ce ma incanta la acestia este ca scade turatia la care se obtine cuplul maxim de la 1750 acum, la 1660 dupa tuning, adica se obtine un cuplu mai mare la o turatie mai scazuta, adica la o viteza mai mica zic eu, lucru bun ptr cineva care umbla mult pe drumuri de munte (de multe ori drumuri rele, forestiere), mai ales daca o sa fie si rulota "in spate"... Scriu mai jos caracteristicile obtinute dupa tuning-ul la ALTUNING:

Producator FORD
Model FUSION
Motorizare 1.4 TDCI - 68HP
Capacitate 1398 cm3
Original LVBpowerengineering
max.output HP/KW at 4000 min-1 68 ~ max.output HP/KW at 4100 min-1 100
max.torque Nm at 1750 min-1 160 ~ max.torque Nm at 1660 min-1 205
top speed [Km/h] 158 ~ top speed [Km/h] 177
acceleration 0-100km/h [s] 15.5 ~ acceleration 0-100km/h [s] 13
fuel consumption [l/100km] 4.4 ~ fuel consumption [l/100km] 4.2
Crestere - putere, cuplu, viteza ~ Pret operatiune
Crestere putere [hp] 32 ~ ~ ~ ~ 540 EUR +TVA
Crestere cuplu [Nm or %] 28
Crestere viteza [km/h] 19


In afara de asta m-am gandit sa-i mai schimb si filtrul de aer din cutie cu un filtru inlocuitor K&N care lasa sa respire mai bine motorul...

In rest, nu prea mai stiu ce sa-i fac... La Dacie (1310) era mai simplu, mai slefuiai galeriile, mai luai din chiulasa, puneai o axa cu came de la Renault 5 Alpine si un carburator de Renault 16 (sau 12), ca Dacia oricine se pricepea s-o desfaca... Si pe vremea aia am avut si varsta si implicit ambitia necesara sa fac toate astea... Masinile de azi au motorul incasetat, ca sa nu mai spun ca toate reglarile se fac pe calculator. Cel putin la mine e o inghesuiala in compartimentul motor ca nu ai loc sa-i pui o inductie de aer cu filtru conic. Si cum am spus, acum ma intereseaza doar ca masina sa traga mai usor rulota, mai ales pe drumuri in panta...


Astept pareri, sfaturi avizate...
mai bine iti cumperi un cap te tir ))))))
d_m_s is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -