aoleu, se vede ca mai nimeni nu si-a pus filtru...
da, fabricantii pun filtru in cutie ca sa fie protejat de praf si apa, foarte adevarat... si de ce nu? fabricantu oricum nu vrea sa faci curse cu masina ca daca se strica vi la el si-i fluturi garantia-n fata. La masinile sport cutiile sunt gandite mai bine prin faptul ca sunt ventilate mai bine prin mici tuburi de inductie, dar tot ideea e ca filtru sa ramana curat, si sa nu apara vreo surpriza pana masina iese din garantie.
acum, de multe ori cutiile astea nu sunt amplasate chiar ideal, pentru ca nu e loc sau pentru ca designul motorului nu lasa loc ca sa fie pusa decat intr-un anumit loc... la multe masini cutia de filtru e chiar deasupra sau langa galeria de evacuare, deci locul cel mai fierbinte de sub toata capota... cat aer rece ai baga tu de afara in cutie, dupa ce mergi nitel, motorul n-o sa mai suga decat aer cald...
sunt doua feluri de tuburi de filtre... scurte si lungi... alea scurte doar inlocuiesc cutia cu un tub si te lasa sa schimbi de la un filtru dreptunghiular la unul conic (care suge un volum mai mare de aer). de obicei fiindca teava de obicei e scurta, filtru tot sta destul de aproape de motor in majoritatea cazurilor... deasta, mai ales la masini cu turbo, e bine sa investesti intrun filtru conic, si tevaria necesara pentru reamplasarea filtrului. ideea e simpla, muti filtrul de aer intr-o zona de sub capota unde e departe de motor si e intr-o zona cat mai rece. La unele masini intra in spatele barii din fata, la unele in bara, la altele in aripa din fata, etc... depinde de ce masina ai, si ce marca de filtru folosesti, filtrul o sa fie expus mai mult sau mai putin la praf si apa.... la unele masini nu e decat o singura varianta si aia tot, la altele se poate mai mult...
filtre... mie din totdeauna mi-au placut K&N cu ulei... poate scoti o idee mai multa performanta din cele uscate, dar pentru mine, numai in cele cu ulei am incredere... le-am avut pe trei masini, si am mers cu ele zi de zi prin toate zapezile, ploile si mocirlele care au lovit coltul asta de canada, si in 8 ani nu am avut nici o problema (teapa, aici iti iei carnet la 16 ani
). Pe vremuri si eu ma tot uitam la filtru si imi era frica, dar dupa cateva zapezi zdravene, cand am ajuns acasa cu filtru TOT plin de zapada de arata ca un pepene mic, de atunci am stiut ca nu o sa am vreodata probleme. Chiar o data am scos filtrul ca sa vad daca era apa pe teava, si desi am dat jos atata zapada, in teava nu era gram de vapor de apa.
Filtrele bune sunt facute foarte bine, si nu o sa tragi apa pe teava decat daca bagi filtrul aproape complet in apa. Deasta dupa mine, mai bine dai banu o data, iei un K&N, si gata... Il cureti o data sau de doua ori pe an cum ai nevoie si gata. K&N chiar zice pe cutia de la filtru ca cu cat e mai murdar, cu atat filtreaza mai bine, pentru ca uleiul nu lasa sa intre mizeria in tesatura filtrului, si totul ramane pe dinafata... Problema la filtrele ieftine e ca de multe ori se dezlipesc lipiturile... sau ai surprize cand se uda... deci cum am zis, ia K&N, si fi fericit pentru restul vietii masinii
cat despre chestia ca tuburile costa mai mult decat filtru, mi se pare cat se poate de normal. Tuburile sunt si ele gandite, turnate din plastic sau facute din tevi si incheieturi..... toate astea costa nu?? oricum, iti recuperezi din bani de fiecare data cand mergi cu masina, fiindca consumul o sa scada... asta daca nu o calci mai tare acum ca o simti mai agila