Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Generalitati tuning

Generalitati tuning Tuning, Sfaturi utile, Trend-uri, Noutati, Discutii, Generalitati

Reply
 
Thread Tools
Old 21-01-10, 17:28   #1
boy_wonder

Stage 5
 
boy_wonder's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 8,889
Member of:
[Super Moderators]
[Moderators]
[REDACTOR 4TUNING]
[4TuningRO]
Default 4TuningPEDIA – Ep. 3: Stiluri americane de tuning

4TuningPEDIA – Ep. 3: Stiluri americane de tuning

Asa cum am promis in ultimul episod de 4TuningPEDIA, revenim acum cu o detaliere asupra stilurilor de tuning americane. Dintre acestea, le vom mentiona pe cele mai cunoscute, si anume Hot Rod, Street Rod, Rat Rod, PIMP, Lowrider si Muscle Car. Fiecare se caracterizeaza prin anumite particularitati estetice, care incadreaza masinile americane in diferite stiluri de tuning.

Hot Rod, Street Rod si Rat Rod

Cronologic vorbind, acesta este primul stil de tuning general aparut, odata cu aparitia masinilor. Istoria de pe Discovery Channel probabil o stie toata lumea, dar in linii mari asta este – veteranii de razboi din Statele Unite, vorbim aici de al doilea Razboi Mondial, cu banii primiti, si-au luat masini Ford, in principal celebrul T, caruia i-au aplicat o modificare invatata in aviatie – greutate mica, putere si viteza sporita. Deci, putem afirma cu siguranta ca prima metoda de tuning auto a fost reducerea greutatii. Asadar, radacinile tuningului se trag din America, unde, masini normale ajungeau sa nu mai aiba plafon, capota la motor sau cadru la portiere pentru ca, avand cam aceleasi motoare, cel cu greutatea mai mica castiga cursa. Tot atunci, evident, a inceput sa ia amploare si spiritul competitional, pe circuit, pe plaja, pentru stabilirea vitezelor record, insa cel mai accesibil mod pentru oamenii de rand era cursa pe strada care, ulterior, s-a mutat pe aeroporturile bazelor militare. Iar scopul modificarilor facute de fiecare la el in garaj era sa aiba un rezultat cat mai bun. Ulterior, odata cu reducerea greutatii, au aparut si modificarile la motor, motoare din ce in ce mai mari, modificari la suspensii si, in final, modificari de ordin aerodinamic.

Click image for larger version

Name:	113_0505_wallpaper_07_1280.jpg
Views:	75
Size:	154.1 KB
ID:	1274793

In linii mari, cand vorbim de hot rod, vorbim de o masina modificata ce are la baza o masina veche, americana. Iar principiul initial, acela de putere mare pe greutate mica a fost extrapolat in zilele noastre si de catre aspectul estetic, atat exterior cat si interior. Vedem foarte des acest stil la televizor, la americani, in emisiunile cu Foose si Coddington, in care cate o relicva de Mustang, Camaro sau cine stie ce alta comoara gasita printr-un hambar, ajunge o cu totul alta masina, schimbata in totalitate.

Click image for larger version

Name:	0904rc_01_z+1939_ford_convertible+2009_goodguys_street_rod_d_elegance.jpg
Views:	91
Size:	220.1 KB
ID:	1274794

Pana si acest stil are subcategoriile sale evidente – stilul clasic, numit si Traditional Rod, in care se pastreaza masina ca si originalul, cu aceleasi jante, interior, forme, etc, dar complet refacute, dupa specificatiile originale. Stilul custom, cel cu care ne-am obisnuit cel mai mult de la televizor – masina veche cu imbunatatiri tehnice si estetice de ultima generatie. Mai exact, o masina reconditionata total, la care insa culoarea, jantele, suspensia, sistemul de franare si alte elemente au fost schimbate si inlocuite, de obicei, cu tehnologie moderna. De exemplu, un Ford T din anii ’40 lasat pe burta, cu suspensii reglabile, cu jante cromate unicat, cu discuri de frana perforate/stantate/ventilate, cu motor V8 turbo si multe alte gadgeturi din era noastra (parca asta vazusem in ultimul episod de pe Discovery).

Click image for larger version

Name:	478921086_GxfbZ-L.jpg
Views:	78
Size:	135.0 KB
ID:	1274796

Referitor la masinile Street Rod este destul de sensibila diferenta si departajarea fata de masinile Hot Rod. O putem considera chiar o subcategorie de Hot Rod. Un Street Rod este practic un Hot, care insa are si imbunatatiri legate de confort si practibilitate. Adica putem incadra la Street Rod un Hot Rod ca cel descris mai sus, care, pe langa modificarile mentionate, mai are si aer conditionat, sistem audio si multimedia, scaune cu masaj, etc. De aici si numele de Street, adica masina care poate fi folosita la mersul de zi cu zi, pe sosea, nu neaparat la curse sau la expozitii.

Click image for larger version

Name:	Street Rod Nationals 021.jpg
Views:	67
Size:	86.7 KB
ID:	1274813

Masinile Rat Rod, sunt masini vechi din anii ’40-‘60, in care proprietarii masinilor vor sa se simta intorsi in timp, cu vopseaua luata, cu jantele ruginite, un aspect total neingrijit si sobru. Aici nu vezi crom, nu vezi nimic care sa luceasca. Sunt niste masini parca intoarse in timp. Aceste masini pun practicul inainte de aspectul estetic, avand doar strictul necesar pentru functionare.

Click image for larger version

Name:	478921086_GxfbZ-L.jpg
Views:	78
Size:	135.0 KB
ID:	1274796

PIMP Style

Poate PIMP spune mai multe decat DUB, o alta denumire data acestor masini modificate. Aici avem putin de povestit. Le stim din videoclipurile lui Ja Rule, 50 Cent sau Puff Daddy. Exterior curat, vopsea imaculata, deseori culori foarte vii si puternice – verde, violet, portocaliu, si, cel mai important, jante gigantice. Cromate. Cam atat la exterior. Acest stil a luat nastere in Statele Unite, la cererea unor persoane care doreau sa iasa si mai mult in evidenta. Acum este asociat cu un statut superior si privilegiat. Iar daca esti vedeta in America, cu siguranta ai niste jante cromate pe masina.

Click image for larger version

Name:	tb_920_IMG_1141.jpg
Views:	83
Size:	122.2 KB
ID:	1274802

Din nefericire, in acest stil granita dintre originalitate si kitsch este extrem de sensibila. Insa, in Romania, avem mai multe exemple de masini reusite decat nereusite. In paginile revistei 4TuningRO am vazut cu totii un Escalade cu jante pe 26, un Ferrari F430, dar si un Porsche 997, brutal de frumoase. Acestea sunt exemple pozitive, care se remarca numai prin marimea si extravaganta jantelor.

Click image for larger version

Name:	tb_920_IMG_2410.jpg
Views:	83
Size:	80.8 KB
ID:	1274801

Lowrider

Masinile lowrider sunt in zilele noastre masini care au un sistem hidraulic de suspensie, ce permite masinii sa sara pe puntea fata, pe puntea spate, intr-o parte sau sa mearga pe 3 roti. Astfel de masini au luat nastere in America, la initiativa hispanicilor, chiar daca initial nu erau dotate cu sisteme complexe de suspensii hidraulice. In prezent, se organizeaza si competitii, un fel de rodeo al masinilor care sar si danseaza. Acest stil il putem pune ca o subcategorie la cel PIMP, pentru ca masinile sunt cam aceleasi, extravagante si foarte viu colorate, insa in loc de croame uriase au jante foarte spitate si mici, ce permit intrarea acestora sub aripi.

Click image for larger version

Name:	Chevy_Impala_Coupe_Lowrider.jpg
Views:	78
Size:	728.1 KB
ID:	1274798

In general, nu putem spune despre lowridere ca formeaza un stil anume, ci mai degraba o modificare extrema a unei masini.

Click image for larger version

Name:	ff5e8f61.jpg
Views:	69
Size:	65.1 KB
ID:	1274799

Muscle Car

Asa erau denumite mai toate masinile coupe americane cu aspect sportiv, care detineau un V8 puternic, nu de putine ori un Hemi. Cand spunem Muscle Car ne gandim la Mustang, Camaro, Firebird, Charger, Challenger sau Barracuda. Acestea sunt doar cateva din masinile asociate cu numele de Muscle Car. La vremea lor, erau masini foarte puternice, insa acum, in varianta stoc, sunt masini depasite tehnologic, din punctul de vedere al acceleratiei, franarii, stabilitatii. Tocmai de aceea, masinile Muscle Car modificate si-au pastrat renumele si de obicei motorul urias, suferind insa diverse schimbari. Proprietarii unor astfel de masini au preferat sa le pastreze clasice, imbunatatindu-le doar aspectul general printr-o reconditionare totala la vopsea si la partea tehnica, insa majoritatea au profitat de celebrele motoare big block sau small block si le-au imbunatatit performantele pentru cursele de drag.

Click image for larger version

Name:	5457-1969-Plymouth-Barracuda.jpg
Views:	82
Size:	224.1 KB
ID:	1274795

De aici, si o serie lunga de alte modificari – de la motor, la suspensii, articulatii, franare, cutie de viteze, punte motrica, jante si anvelope, interior, siguranta, etc. Un muscle car se remarca prin aspectul agresiv dat in general de priza mare de aer de pe capota si de anvelopele de pe spate, exagerat de mari, pentru o mai buna tractiune. Cand insa modificarile devin prea extreme, rollcage, wheely bar, parasuta pentru franare, alimentare cu metanol, etc, vorbim de masini strict pentru drag.

Click image for larger version

Name:	marton_vlad_1078.jpg
Views:	77
Size:	731.6 KB
ID:	1274816

Din pacate, stilurile americane sunt cel mai putin intalnite la noi in tara. Am vazut impreuna la 4Tuning Days cateva Muscle Car-uri reconditionate complet, am vazut chiar si un Hot Rod Clasic, un pick-up Chevrolet portocaliu.

Click image for larger version

Name:	anton_cristian_0814.jpg
Views:	73
Size:	326.4 KB
ID:	1274797

Ba chiar si Radu Mazare detine un Hot Rod veritabil, cu care face furori in Mamaia… Deci chiar daca este prezent doar pe alocuri, stilul exista si la noi, dand semne ca incepe sa se raspandeasca.

Click image for larger version

Name:	Radu Mazare.jpg
Views:	111
Size:	32.4 KB
ID:	1274803

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	muscle-car-desktop-wallpapers-1024x768-9.jpg
Views:	70
Size:	908.5 KB
ID:	1274800  
__________________
boy_wonder is offline   Reply With Quote
Old 21-01-10, 18:31   #2
PAK
VW Driver

Stage 5
 
PAK's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 469
Member of:
[VW]
Default Re: 4TuningPEDIA – Ep. 3: Stiluri americane de tuning

cred ca articolul merita o documentare mai aprofundata, nu doar ce am vazut cu totii pe Discovery.

3 randuri pe Rat Rod ?!?!? inseamna ca inca vom vedea destul de des posturi de genul celor din acest topic

Lowrider
"In general, nu putem spune despre lowridere ca formeaza un stil anume, ci mai degraba o modificare extrema a unei masini."

cum poti face asa o afirmatie? urat...

"Tot atunci, evident, a inceput sa ia amploare si spiritul competitional, pe circuit, pe plaja, pentru stabilirea vitezelor record, insa cel mai accesibil mod pentru oamenii de rand era cursa pe strada care, ulterior, s-a mutat pe aeroporturile bazelor militare."

pe plaja ?!?! sigur?
cum ramane cu "dry lakes" ?!? cu cursele din desert ??


"Am vazut impreuna la 4Tuning Days cateva Muscle Car-uri reconditionate complet, am vazut chiar si un Hot Rod Clasic, un pick-up Chevrolet portocaliu." - la care nu s-a uitat nimeni (as putea eu adauga).

De ce? De ce am auzit afirmatii gen :"ce sunt ma si cu vechiturile astea?" ?

Speram ca articolele astea vor "elimina" afirmatiile astea , dar la cat de sumar si slab documentate sunt (atat acesta cat si precedentul) sincer ma indoiesc. Pacat.

Toate stilurile (hot rod , rat rod , lowrider , etc) meritau cate un articol separat nu amestecatura asta.

ca o completare .... a-ti omis un stil - Donk - look it up
PAK is offline   Reply With Quote
Old 22-01-10, 08:19   #3
OldtimerPrinzinger

Stage 3
 
OldtimerPrinzinger's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 123
Default Re: 4TuningPEDIA – Ep. 3: Stiluri americane de tuning

Este un articol interesant.
Eu sint pesionat de Hot-Rod:
Vreau sa construiesc unu dar nimeni nu poate spune in ce clasa intra la omologare si inscriere.
Care sint criteriile ??
Cum se pot inscrie Hot-Rodu la noi ?( Legal)
Daca e facut la noi ce acte iti trebuie ?
Asigurarea si impozitul cum se calculeaza?
Ma poate ajuta cineva CU FACTE REALE ?

Last edited by OldtimerPrinzinger; 22-01-10 at 08:23.
OldtimerPrinzinger is offline   Reply With Quote
Old 22-01-10, 08:32   #4
Hondarul
Super Moderator

Stage 5
 
Hondarul's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 8,665
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
Default Re: 4TuningPEDIA – Ep. 3: Stiluri americane de tuning

PAK, este un articol mai pe intelesul tuturor, mai general. Daca tu esti mai cunoscator si profesionist, cu siguranta experienta ta ne va fi de ajutor, pe viitor, cand vom pune si articole mai detaliate, mult mai tehnice.

De exemplu, cu siguranta vei fi apreciat daca ne dai mai multe detalii despre Rat Rods si despre Donk.

Daca ar fi fost publicate de la bun inceput articole foarte tehnice, cu multe denumiri noi, dimensiuni, formule, etc, ar fi avut succes in randul celor ca tine, care sunt mai experimentati. Iar marea majoritate, nu ar mai fi pierdut timpul sa citeasca, ca oricum nu intelegea nimic. Deci o luam usurel... Ceva mai general, urmat de subiecte mai aprofundate, nu e corect asa?

Cat despre articolul precedent, la care au fost comentarii, niciunul nu a fost argumentat, ci doar pareri personale si linkuri la site-uri cu piese de vanzare din Japonia. Fa tu legatura.

Aici, cu ajutorul tau, sper eu ca se va purta o discutie constructiva.
Hondarul is offline   Reply With Quote
Old 22-01-10, 09:45   #5
OldtimerPrinzinger

Stage 3
 
OldtimerPrinzinger's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 123
Default Re: 4TuningPEDIA – Ep. 3: Stiluri americane de tuning

Bine inteles ca va ajut cu tot ce pot in acast domeniu.
DAR PRIMA DATA AR TREBUI SA STIM EXACT LEGISLATIA SI MODALITATEA DE INSCRIERE IN CIRCULATIE CA SA PUTEM CIRCULA CU ELE !!!!!
E VORBA DE MULT TIMP SI BANI INVESTITI IN MASINI DE ACEST STIL AR VI PACAT SA NU PUTEM CIRCULA CU ELE.
DACA STIE CINEVA CEVA CONCRET AR VI BINE SA COMUNICE CU NOI.

Last edited by OldtimerPrinzinger; 22-01-10 at 09:52.
OldtimerPrinzinger is offline   Reply With Quote
Old 22-01-10, 13:46   #6
OldtimerPrinzinger

Stage 3
 
OldtimerPrinzinger's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 123
Default Re: 4TuningPEDIA – Ep. 3: Stiluri americane de tuning

Am vazut ca sinteti din Bucurestu.
Daca aveti timp ar fi bine sa dati o fuga la Voluntari unde e R.A.R.
La intrarea prin spate a cladiri egzista un spatiu unde se fac OMOLOGARI ARTIZANALE.
Precis egzista un inginer sau un responsabil care va poate da informati IN SCRIS despre normele de inscriere.
OldtimerPrinzinger is offline   Reply With Quote
Old 22-01-10, 14:05   #7
mihai_bogdan

Stage 3
 
mihai_bogdan's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 131
Default Re: 4TuningPEDIA – Ep. 3: Stiluri americane de tuning

pimp style rullzzz preferatul meu din cele enumerate mai sus
mihai_bogdan is offline   Reply With Quote
Old 22-01-10, 15:21   #8
PAK
VW Driver

Stage 5
 
PAK's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 469
Member of:
[VW]
Default Re: 4TuningPEDIA – Ep. 3: Stiluri americane de tuning

@Hondarul
am inteles abordarea articolului dar nu pot sa fiu de acord cu ea din mai multe motive
- il numiti 4Tuning PEDIA , daca se numea Tuning pt TOnTI (cu referire la cartile de genul asta din librarii) intelegeam abordarea generala si pe intelesul tuturor al subiectelor.
- nu vreti un articol tehnic dar presarati ici colo termeni ca Small Block , Big Block,Hemi, Ford T (care sunt sigur ca mai mult de jumatate nu stiu cum arata),wheely bar si altele. Cum crezi ca percep cei carora spui ca le este destinat articolul acesti termeni?
- ok , se vrea un articol general . pot sa inteleg asta. dar macar un articol general corect nu cu inadvertente si afirmatii gratuite cum sunt cele semnalate de mine in primul post.
- articolul (articolele) sunt scrise si postate de cineva sub numele caruia apare [Super Moderators],[Moderators],[REDACTOR 4TUNING]
,[4TuningRO] . daca era postat de un user oarecare intelegeam lipsa de documentare si inadvertentele , le treceam cu vederea , dar in cazul de fata mi se pare cam lipsa de profesionalism (nu mi-o luati in nume de rau)

eu personal nu caut aprecierea sau afirmarea. chiar nu ma intereseaza. nu ma consider (si nici nu sunt) un profesionist sau un expert. cunostintele dobandite in acest domeniu nu sunt transmise din tata in fiu in secret ci tot de pe net. deci informatia este acolo , trebuie doar sa o cauti.
personal am ajutat cu informatii in limita cunostintelor mele pe cine am putut dar in topicul acesta "oficial" cred ca este treaba celor sub al caror nume scrie [REDACTOR 4TUNING] sa aduca informatii noi si mai multe detalii .

nu caut cearta , dupa parerea mea critica este constructiva dar daca vreti imi puteti sterge posturile si putem continua discutia pe PM

numai bine
PAK is offline   Reply With Quote
Old 22-01-10, 15:38   #9
Hondarul
Super Moderator

Stage 5
 
Hondarul's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 8,665
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
Default Re: 4TuningPEDIA – Ep. 3: Stiluri americane de tuning

Quote:
- ok , se vrea un articol general . pot sa inteleg asta. dar macar un articol general corect nu cu inadvertente si afirmatii gratuite cum sunt cele semnalate de mine in primul post.
Ai dreptate, in mare parte, insa inadvertentele de care spui tu sunt in general pareri personale de-ale tale. Asa cum ai zis si de pick-upul portocaliu, despre care ziceai ca nu s-a uitat nimeni la expozitie. Sau la adaugirile tale cu dry lakes sau cursele din desert. In articol se vorbeste despre inceputuri, asta nu inseamna ca tu nu ai dreptate, sau ca acum nu exista Boneville Salt Flats, corect.

Multumim pentru critici, cu siguranta invatam cu totii din ele si pe viitor inadvertentele vor fi din ce in ce mai mici, dar cu toate astea, comentariile si parerile contra nu vor inceta sa apara, e normal. Referitor la Donk, rugamintea mea ramane valabila, in masura timpului si interesului tau. Week-end placut!
Hondarul is offline   Reply With Quote
Old 22-01-10, 15:55   #10
OldtimerPrinzinger

Stage 3
 
OldtimerPrinzinger's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 123
Default Re: 4TuningPEDIA – Ep. 3: Stiluri americane de tuning

Domnilor

Abia am inceput ceva sa organizam si ne apucam de cearta.
Nu e corect.
OldtimerPrinzinger is offline   Reply With Quote
Old 22-01-10, 15:59   #11
Hondarul
Super Moderator

Stage 5
 
Hondarul's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 8,665
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
Default Re: 4TuningPEDIA – Ep. 3: Stiluri americane de tuning

Nu se cearta nimeni Discutam, chiar daca in contradictoriu.

Scopul fiind sa reusim ceva impreuna, mai bun si mai documentat.
Hondarul is offline   Reply With Quote
Old 22-01-10, 19:17   #12
PAK
VW Driver

Stage 5
 
PAK's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 469
Member of:
[VW]
Default Re: 4TuningPEDIA – Ep. 3: Stiluri americane de tuning

nu se cearta nimeni , cred ca putem purta o discutie fara sa ne certam. cum am mai spus , critica este constructiva. ca sunt eu acum cel care critica este poate o intamplare. sunt sigur ca mai sunt care gandesc lafel ca mine.

despre acel pickup de la 4tuning days, nu mi-am dat cu parerea despre el , ci pur si simplu am semnalat ce am vazut si auzit in acele zile de expozitie. eu personal am auzit acele comentarii ("ce e ba cu rabla asta" etc) si am vazut lume inghesuindu-se sa vada neoane si luminite in detrimentul acelor masini. de ce oare?

ok , sunt parerile mele si poate am eu alte surse de informare in ceea ce priveste inceputurile hot rodding. poate ale mele sunt corecte , poate ale voastre , conteaza mai putin....

totusi , ce conteaza mai mult sunt afirmatiile de genul :
- "[...]a inceput sa ia amploare si spiritul competitional, pe circuit, pe plaja [...]" ?? se mergea cu hot rodul pe plaja ? se faceau curse pe nisip?
- "In general, nu putem spune despre lowridere ca formeaza un stil anume, ci mai degraba o modificare extrema a unei masini."
daca articolul este destinat celor "mai putin cunoscatori" , celor care vor sa isi faca o idee in mare despre aceste fenomen (tuningul) , ce idee crezi ca isi fac citind randurile de mai sus?
cred ca trebuiau alese cuvintele mai cu atentie de catre autorul(autorii) articolului.

eu apreciez foarte mult initiativa si o sustin dar hai sa facem ceva mai putin romanesc, sa nu mai mergem pe premiza "las-o ba ca merge asa..."
"pe viitor inadvertentele vor fi din ce in ce mai mici" de ce nu incepeti prin a le corecta pe acestea?


Quote:
Originally Posted by Hondarul View Post
Referitor la Donk, rugamintea mea ramane valabila, in masura timpului si interesului tau. Week-end placut!
simt nevoia sa ma repet
Quote:
Originally Posted by PAK View Post
personal am ajutat cu informatii in limita cunostintelor mele pe cine am putut dar in topicul acesta "oficial" cred ca este treaba celor sub al caror nume scrie [REDACTOR 4TUNING] sa aduca informatii noi si mai multe detalii .
PAK is offline   Reply With Quote
Old 23-01-10, 18:20   #13
OldtimerPrinzinger

Stage 3
 
OldtimerPrinzinger's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 123
Default Re: 4TuningPEDIA – Ep. 3: Stiluri americane de tuning

("ce e ba cu rabla asta" etc)
Aceste cuvinte trec si prin gindul meu cind vad o masina noua cu neoane si citibusui .
OldtimerPrinzinger is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -