Generalitati tuning Tuning, Sfaturi utile, Trend-uri, Noutati, Discutii, Generalitati |
21-07-09, 20:05
|
#1
|
Stage 3
Join Date: Jul 2009
Posts: 167
|
demaraj rapid, la diesel!?!
la benzinare pt a pleca cel mai repede, trebuie sa schimbi vitezele inainte ca acul sa intre pe zona rosie(la masinile noi, nu se poate trece din cauza limitatorului), dar la diesel...pare sa nu fie "cheia" succesului acest tratament!
de ex la mine turometrul este limitat la 6000(altele la 5000), iar zona rosie incepe pe la 5300(limitata electronic).
am fortat-o pana la capat(5300 rpm 1,2,3,4,5), dar parca de la 4500-5300 rpm motorul era lesinat, doar se se tura in gol parca...?
este prima masina diesel pe care o am si inca mai trebuie sa invat cum se conduce un diesel...
astept sfaturi...
|
|
|
21-07-09, 20:19
|
#2
|
Stage 5
Join Date: Nov 2006
Posts: 2,029
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [Style in Motion]
|
Re: demaraj rapid, la diesel!?!
spune depsre ce masina e vorba si ce motor .de obicei un turbo diesel dupa 4000 rpm se plafoneaza mai ales in trepte inferioare 1-2-3 .
|
|
|
21-07-09, 20:25
|
#3
|
Stage 3
Join Date: Jul 2009
Posts: 167
|
Re: demaraj rapid, la diesel!?!
vectra b(2002) 2.2 dti 127 cp!
pe mine ma intereseaza in general cu si despre dieseluri, pt ca inca este un taram necunoscut, luandu-mi dizel aproape fortat si fara voia mea, dar asa a fost sa fie, am luat dieselul asta pt ca era o masina f buna(o cunosteam f bine) si la un pret cu mult sub ce era pe piata!
de la 4000-4500 mai trage, incetisor, dar mai trage!
|
|
|
21-07-09, 20:35
|
#4
|
Stage 5
Join Date: Nov 2006
Posts: 2,029
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [Style in Motion]
|
Re: demaraj rapid, la diesel!?!
pai nu prea exista in general la dieseluri . un diesel aspirat trage la fel pana in rosu , un turbo diesel se plafoneaza inainte de zona rosie .un tdi motor mai mic(1,6-1,7) are un turbo lag mai mic si urca mai sus in ture decat un tdi (3.0) mai mare ...in concluzie cam la4200 -4300 rpm cere alta treapta .
daca nu ai mai avut diesel , alte lucruri ar trebui sa intrebi si de care sa tii cont pt a nu avea alte probleme
|
|
|
21-07-09, 20:51
|
#5
|
Stage 5
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,680
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [2 Roti] [RENAULT]
|
Re: demaraj rapid, la diesel!?!
daca vrei demaraj schimba la maxim 4200 rpm, de acolo incepe si iti scade cuplul la motorul tau ,cuplu raspunzator pentru demaraj , forta tractare si depasiri sanatoase, tinand cont ca iti intra turbina destul de jos pe la 1500 - 1700 rpm iti este suficient sa ti treapta pana la 4200 rpm si sa scoti rezultatl optim, cu cat vei schimba mai sus de valoarea asta vei pierde din avant intrucat de la limita asta scade cuplu si incepi sa folosesti calutii la nivel maxim , caluti care te ajuta la viteza maxima nu la demaraj
|
|
|
21-07-09, 23:50
|
#6
|
Stage 1
Join Date: May 2009
Posts: 11
Member of: [4Rally]
|
Re: demaraj rapid, la diesel!?!
daca te uiti pe o fisa de dyno la curba de cuplu si cea de putere o sa-ti dai seama de ce se "plafoneaza" dupa o anumita turatie.
|
|
|
22-07-09, 01:15
|
#7
|
Stage 5
Join Date: May 2005
Posts: 4,267
Member of: [MERCEDES]
|
Re: demaraj rapid, la diesel!?!
un turbo diesel in general are cuplul maxim undeva pe la 2000-2300 de ture, dupa care incepe sa scada, puterea maxima, cam la toate dieselurile de serie se obtine in jur de la 3500-4000 de ture, dupa care scade vertiginos , deorece nu este util turarea motorului peste 4500-5000 de ture pentru protejarea lui se foloseste aceea limitare. Ideea este ca pentru demeraj ar fi indicat schimbarea treptelor la 4000-4200 de ture, mai departe nu trage, in afara de uzarea motorului nu obtii nimic.
__________________
|
|
|
22-07-09, 10:52
|
#8
|
VW Driver
Stage 3
Join Date: May 2008
Posts: 147
Member of: [VW]
|
Re: demaraj rapid, la diesel!?!
Incearca sa o duci pe o strada libera si sa o calci putin sa vezi unde are masina forta cea mai mare,la ce turatie.Si la acea turatie vei sti sa schimbi viteza pentru un demaraj bun.
|
|
|
06-04-12, 19:14
|
#9
|
Banned
Stage 4
Join Date: Jun 2010
Posts: 256
|
Re: demaraj rapid, la diesel!?!
Cauta o fisa tehnica despre motorul tau. Acolo o sa scrie cuplul maxim la x turatii si puterea maxima la x turatii. Si eu sunt de parere ca aproape de 4000 e plaja ideala de schimbat, fara sa pierzi din putere.
|
|
|
|
|