Generalitati tuning Tuning, Sfaturi utile, Trend-uri, Noutati, Discutii, Generalitati |
14-01-09, 16:59
|
#1
|
Stage 2
Join Date: Nov 2008
Posts: 28
|
sablare jante auto
Salutare la toata lumea
Tinind cont de aceasta criza financiara recomand ,,,UNA BELLA IDEEA''''
Adica-SABLAREA JANTELOR AUTO INAINTE DE VOPSIRE
MOTIV-SI AVANTAJE-dupa sfatul unui prosesor la facultatea de mecanica din IASI
Prin sablare se pot curata mult mai bine si sigur toate fetele acestia (jantei)
O buna aderenta a grundului inainte de vopsire
dupa vopsire efect de produs nou nemaifiiind vizibile eventualele semne
se pot sabla orice tip de jante chiar si de aliaj usor
pret in jur de 15 ron la mica intelegere in vopsitorii auto
pret janta noa tabla-80-120-ron
pret sablare 4 jante 60ron+30ron spray+10ro lak=100RON pentru reconditionare sau cosmetizare jante existente
ASTEPT -pareri de la domniile dumneavoastra
multa bafta la toata lumea
|
|
|
14-01-09, 19:51
|
#2
|
Banned
Stage 5
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,237
|
Re: sablare jante auto
sablarea unor jenti de tabla este cea mai recomandabila actiune ce se poate face īnainte de vopsire / restaurare.
trebuie īnsa tinut cont, ca dupa sablare, jentile sīnt BLANCO si expuse la rugina. Deci o zincare / galvanizare anticoroziva este recomandabil ba chiar inevitabil. Ulterior grunduore (nu cu pensula) ulterior vopsirea si aplicarea a 2 - 3 straturi de lac transparent special pt. jenti ce protejeaza culoarea (vopseaua) īmpotriva deteriorarilor de rulare si īi da un luciu excelent, unele cucesc mai tare ca īntreaga masina.
Mai mult la capitolul sablare citeste AICI si contacteaza-l pe OldtimerPrinzinger pt. sablare.
|
|
|
16-01-09, 09:29
|
#3
|
Stock
Join Date: Jan 2009
Posts: 4
|
Re: sablare jante auto
Este recomandata o sablare cu materiale nedistructive gen bicarbonat de sodiu sau carbonat de calciu. Personal nu va recomand o sablare cu nisip qurtzos, poate distruge suprafetele, mai ales daca sablezi caroseria.
|
|
|
16-01-09, 11:00
|
#4
|
Banned
Stage 5
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,237
|
Re: sablare jante auto
Caroseria se sableaza cu NISIP FIN sau ALICE FINE DE METAL.
Īn nici un caz cu bicarbonat de sodiu sau carbonat de calciu deoarece aceste substantze duc la oxidare prematura prin reactii chimice cu metalul.
Decīt sa folosesti asa ceva, du caroseria direct la remat ca īn 2 - 3 ani e ruginita sub grund si o faci strecurator de ceai cu fortza, munca de pomana.
|
|
|
16-01-09, 11:27
|
#5
|
Stage 5
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,665
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [A.C.S. Speedline Motorsport] [Nissan]
|
Re: sablare jante auto
Deci eu mi-am sablat nspe' jante si o caroserie completa cu ''grit''(un produs siderurgic secundar care se foloseste la sablatul vapoarelor)....dar aceasta sablare cu grit trebuie facuta cu unul folosit de vreo 3-4 ori si la o presiune de maxim 8 bari.
Oricum sablatul subtiaza grosimea materialului sablat.
Dupa ce am sablat jante le-am pus la dezinfectie si degresare intr-o solutie speciala si apoi le-am vopsit in camp eletrostatic si ies ''brici''.
Va pot ajuta si cu vopsitul si cu sablatul -->COSTA CEVA MAI MULT DAR PENTRU RECONDITIONARE E CEA MAI BUNA ALEGERE
__________________
Daca Nissan Motorsport e ''NISMO'' ....atunci Honda Motorsport e ''HOMO'' ???
|
|
|
16-01-09, 12:05
|
#6
|
Stock
Join Date: Jan 2009
Posts: 4
|
Re: sablare jante auto
Sablarea cu bicorbonat de sodiu sau cu carbonat de calciu nu am inventat-o eu. Carbonatul de calciu nu este altceva decat praf de marmura si iti garantez ca nu afecteaza metalul. Noi producem si folosim carbonat de calciu de 10 ani ani si nu am avut nici o problema pana acum. Oricum instalatiile pt asa ceva difera de cele pt nisip, iar abrazivul are echivalentul 220 MESH pt nisip, granula se sparge la contactul cu voseaua nu cu metalul.
Oricum italienii de la Fe-Vi iti pot da mai multe detalii. Asta daca nu le spui ca esti roman, ca nu prea raspund la mail-uri din Romania.
https://www.youtube.com/watch?v=gRDX6BPzpj0
|
|
|
16-01-09, 13:06
|
#7
|
Banned
Stage 5
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,237
|
Re: sablare jante auto
@ lox_02
Nu vreau sa te contrazic dar echipamentele industriale si masini grele sīnt una iar o caroseria auto cu tabla de 0,3 expusa permanent este cu totul alt ceva.
Un untilaj greu sta īntr-o hala, un echipament utilitar mobil ca un excavator / fadroma / buldozer nu are tabla unui OPEL, VW, Volvo etc si nici nu primeste tratamentele de izolare si vopsire ce primeste un autoturism. Deci este o diferenta ca īntr-e cer si pamīnt.
Ultima caroserie auto ce am facut-o aici īn DE dupa sablare a fost bagata integral īn bae de galvanizare ulterior zincata si EMAILATA asa cum e oala īn care fierbi sarmalele. Dupa aceasta procedura a urmat reslefuirea, grunduirea si vopsirea. pt. o procedura din asta se da cel putin 20 de ani garantie īmpotriva ruginii chit, ca caroseria de baza e din........1932.
Astea sīnt tratamente cu totul diferite. Daca tu sablezi cu sodiu si ulterior bagi īn bae de galvanizare, fierbe tablaria de zici ca-i o cafea ce da īn foc si o scoti VERDE. Numai vorbesc de gazele emanate care sīnt groaznice din cauza reactiei chimice. Moarte curata.
Ca sablezi jentile cu procedura cu sodiu, asta e OK dar cu conditia sa nu te pune "necuratu" sa le bagi ulterior la galvanizare si nichelare ci sa le vopsesti normal.
|
|
|
16-01-09, 14:11
|
#8
|
Stock
Join Date: Jan 2009
Posts: 4
|
Re: sablare jante auto
Eu nu vopsesc si nu fac nici tratamente termice. Oricum in RO cei care pot sa treaca o caroserie prin toate etapele sunt fff putini, iar cei care au cele mai multe cunostinte in domeniu nu isi permit tehnologia necesara. Asa ca 99% dintre vopsitori folosesc doar grund, chit si vopsea.
Motivul pt care am ales bicarbonat si carbonat a fost acela ca pot lucra si la sediile vopsitorilor nefiind materiale toxice (nisip Q si alti silicati), evitant astfel transportul si expunerea masinii la umiditate, dar si o amenda mare de la garda de mediu si cei de la SSM.
Am vazut mai nou abrazivi cu duritate medie din coji de alune si nuci. Stiti ceva de ei?
|
|
|
16-01-09, 16:41
|
#9
|
Banned
Stage 5
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,237
|
Re: sablare jante auto
@ lox_02
Da, Īntr-u totul de acord cu tine mai ales īn ceea ce priveste posibilitatile din Romānia care īmi sīnt īntr-e timp cunoscute.
Postingul meu detailat nu face alt ceva decīt sa arate etapele corecte de procedura si ce se īntīmpla daca se ajunge la combinatii chimice nedorite.
Sper sa nu mi-o iei īn nume de rau.
|
|
|
16-04-09, 02:37
|
#10
|
Stage 1
Join Date: Feb 2009
Posts: 22
|
Re: sablare jante auto
Cat costa sablarea unei caroserii de dimensiuni normale(o berlina) shi unde se realizeaza(firma, locatzie)?! Ashtept un raspuns. Multumesc.
|
|
|
16-04-09, 06:27
|
#11
|
Skoda Driver
Stage 5
Join Date: Sep 2007
Posts: 2,508
Member of: [Colectionar Machete] [SKODA] [4Tuning International]
|
Re: sablare jante auto
recomand sablarea si vopsirea in camp electrostatic a jantelor!
prima data le-am smilgheruit...le-am dat cu filler si am vopsit cu pistolul...ce sa zic, au tinut o saptamana si au inceput sa se decojeasca in ciuda muncii mele depuse!
asa ca am apelat la procedeul de mai sus...dupa 2 luni nu au nicio problema!
__________________
2013 creamy white i30 / OEM+ style
|
|
|
16-04-09, 08:22
|
#12
|
Stage 1
Join Date: Feb 2009
Posts: 22
|
Re: sablare jante auto
Quote:
Originally Posted by paraplegicu
Cat costa sablarea unei caroserii de dimensiuni normale(o berlina) shi unde se realizeaza(firma, locatzie)?! Ashtept un raspuns. Multumesc.
|
Poate imi raspunde cineva...E vb de CAROSERIE AUTO, nu de jante.Daca shtie cineva, as aprecia gestul So? Nimeni?
|
|
|
16-04-09, 08:39
|
#13
|
PARTICIPANT CURSE
Stage 5
Join Date: Jul 2008
Posts: 1,602
Member of: [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: sablare jante auto
Quote:
Originally Posted by U_TUNING
Deci eu mi-am sablat nspe' jante si o caroserie completa cu ''grit''(un produs siderurgic secundar care se foloseste la sablatul vapoarelor)....dar aceasta sablare cu grit trebuie facuta cu unul folosit de vreo 3-4 ori si la o presiune de maxim 8 bari.
Oricum sablatul subtiaza grosimea materialului sablat.
Dupa ce am sablat jante le-am pus la dezinfectie si degresare intr-o solutie speciala si apoi le-am vopsit in camp eletrostatic si ies ''brici''.
Va pot ajuta si cu vopsitul si cu sablatul -->COSTA CEVA MAI MULT DAR PENTRU RECONDITIONARE E CEA MAI BUNA ALEGERE
|
DA EXEMPLU DE PRET!
|
|
|
16-04-09, 09:06
|
#14
|
Stage 1
Join Date: Feb 2009
Posts: 22
|
Re: sablare jante auto
Quote:
Originally Posted by U_TUNING
Deci eu mi-am sablat nspe' jante si o caroserie completa cu ''grit''(un produs siderurgic secundar care se foloseste la sablatul vapoarelor)....dar aceasta sablare cu grit trebuie facuta cu unul folosit de vreo 3-4 ori si la o presiune de maxim 8 bari.
Oricum sablatul subtiaza grosimea materialului sablat.
Dupa ce am sablat jante le-am pus la dezinfectie si degresare intr-o solutie speciala si apoi le-am vopsit in camp eletrostatic si ies ''brici''.
Va pot ajuta si cu vopsitul si cu sablatul -->COSTA CEVA MAI MULT DAR PENTRU RECONDITIONARE E CEA MAI BUNA ALEGERE
|
Acolo unde ai sablat jantele, sableaza shi caroserii auto? Au cabina, sableaza in aer liber? Scrie shi tu pretzuri, sa nu ne uitam ca ...Mutu la Pitzurca Spune mai multe despre vopsirea in camp electrostatic! E acelashi lucru cu pulberea magnetica sau ma inshel? Spune shi pretzuri...metoda de lucru, firma executanta, etc..Mersi!
|
|
|
23-04-09, 08:24
|
#15
|
Stock
Join Date: Jan 2009
Posts: 4
|
Re: sablare jante auto
Preturi sablare componente auto:
- janta sedan - 12 lei/buc
- caroserie sedan - 650 lei/caroserie
- sasiu sedan - 650 lei/sasiu
- punte remorca - 50 lei/punte
- alte elemente (nu mai mari decat dim unei jante) - 12 lei/buc
Preturile sunt calculate FOB Orastie, HD (nu includ transportul de la/catre client)
|
|
|
|
|