ISTORIA
1986 – Fondatorul companiei SKN Gmbh, DL. Ralf Nissel impreuna cu partenerii lui, Dl Hans Joachim Korbes si Dl. Peter Sorge au devenit devotati motorsportului si au inceput dezasamblarea autovehiculelor, modificarea lor si reasamblarea lor.
1991 – A luat nastere compania SKN Tuning Gmbh, numele companiei reprezentand initialele numelor de familie ale celor trei parteneri. De la inceput, Dl Nissel a fost manager general al companiei nou formate. Dl Korbes a venit 6 luni mai tarziu iar dupa un an, Dl Sorge.
Inca dinaintea founding compaiei, Dl Nissel si mai tarziu SKN a oferit suport pentru motoarele unei echipe de top din Campionatul Nord German de Autocross. In primul an masina echipei a castigat locul 2 in campionat. Datorita acestor succese din campionat, din ce in ce mai multe echipe au apelat la SKN pentru ca doreau motoare de mare performanta si fiabilitate. Motoarele pregatite de SKN era cel mai fiabil din clasa lui. A fost appealing datorita dezvoltarii omogene a puterii si a fiabilitatii sporite. While motoarele altor echipe rezistau doar jumatate de cursa, motoarele SKN rezistau fara defecte 3 curse. In acelasi timp producerea de motoarelor de mare performanta, producerea de sasiuri individualizate, sisteme de franare profesionale si sisteme de evacuare de calitate a devenit un obiect de activitate pentru SKN.
In momentul in care motoarele moderne au fost echipate cu unitati electronice de control (ECU) a inceput era chiptuning-ului. Astfel s-a facut trecerea de la setarea carburatoarelor si a distribuitorului la controlul digital al avansului si a formarii amestecului. Pentru SKN asta a insemnat reorientarea catre setarea electronicii motoarelor si trecerea de la modificarilemecanice la modificari electronice. Avand cunostinte din domeniul constructiilor de motoare de competitie, pentru SKN a fost simplu sa fie prima firma care a oferit servicii de chiptuning.
In anii care au urmat, piata de chiptuning a crescut exponential odata cu numarul masinilor echipate cu sisteme electronice de injectie. Cu toate acestea, SKN inca se ocupa de constructia de motoare de mare performanta si prelucrarea chiulaselor. Beneficiind de trendul constructorilor de masini de a produce un nou model la intervale din ce in ce mai scurte, s-a trecut de la modificarea mecanica (care dura pana la 5 zile de munca) la modificarea parametrilor electronicii, lucru mult mai ieftin si rapid (dureaza 2-3 ore).
1995
Numarul de vehicule modificate de SKN a crescut rapid si astfel a devenit clar ca e timpul pentru primul test de emisii. Impreuna cu TUV Nord, un numar de expertize a fost creat pentru programul de chiptuning oferit de SKN. Primul test de emisii incununat cu succes a fost facut pe un Volkswagen Golf 1.9TDI de 90 cai in anul 1995. Dl Nissel a reusit sa treaca testele centrului de testare TUV Hanovra pentru primul chiptuning. Datorita succesului avut, SKN a largit paleta de masini pentru care nivelul noxelor nu depasea pragul admis. Astfel importatorul german din Mexico a echipat toate autoturismele Volskwagen Beetle vandute cu chip SKN deoarece cu chipul de serie nu respectau standardele de emisii si nu puteau primi licenta pentru a circula pe drumurile publice.