Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Colt Legislativ

Reply
 
Thread Tools
Old 09-05-07, 09:16   #1
Rookie

Stage 5
 
Rookie's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 461
Question Omologare tuning exterior la RAR

Salut ... Nu stiu daca s-a mai postat pe aici aceasta intrebare ... Daca s-a mai facut, imi cer scuze ...
Am un prieten care vrea sa isi modifice un VW Polo 6N la exterior, adica body kit + jante + folie geamuri si alte lucruri minore ... Vrea sa cumpere aceste elemente de la FK-Automotive, adica firma autorizata de tuning ...
Ideea este ... exista nesansa sa nu-i autorizeze noua caroserie? Ar vrea sa-si puna si jante pe 15", ar fi vreo problema cu acestea ?!
Ce trebuie facut sa fie masina ta omologata la RAR ?!

P.S.: Imi cer scuze inca o data daca s-au mai postat pe undeva aceste intrebari ...
__________________

Low is a LifeStyle - StanceWORKS
Sometimes keeping it simple is all we need !!!
Rookie is offline   Reply With Quote
Old 09-05-07, 20:05   #2
Aadryan

Stage 5
 
Aadryan's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 374
Default Re: Omologare tuning exterior la RAR

Cred ca din ce ai enumerat tu mai sus trebuie sa omologhezi Jantele doar daca au alte dimensiuni decat cele trecute in talon, iar folia trebuie sa fie omologata din fabrica.
__________________
*Strazile Nu Iarta*
Audi A4 2.0TDI 2007
Aadryan is offline   Reply With Quote
Old 09-05-07, 20:29   #3
sebaaa

Stage 5
 
sebaaa's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,662
Member of:
[MERCEDES]
Default Re: Omologare tuning exterior la RAR

doar jante si folia trebuiesc omologate..folile trebuie sa aiba certificat de omologare rar din fabrica
cu jentile si cauciucurile, nu trebuie sa depasesti dimensiunea celor vechi( la diametru adica) deci daca pui jenti mai mari, pui si cauciucuri cu profil mai ingust
farurile si stopurile nu au nevoie de omologare..dar asa k idee e bine sa stii k au TUV..daca sunt de la FK inseamna k probabil au...
sebaaa is offline   Reply With Quote
Old 21-05-07, 15:37   #4
mikinina

Stage 5
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 646
Member of:
[RENAULT]
Default Re: Omologare tuning exterior la RAR

Posed un autoturism Laguna 2.0T si in talon la anvelope e trecuta o singura tipodimensiune:205/60R/16. In cartea masinii,la fel ca in occident,aceasta motorizare beneficiaza de anvelope 225/45R/17.La noi in tara s-a optat pentru anvelopele cu talon mai inalt din cauza starii precare a carosabilului.
Daca doresc sa cumpar si sa folosesc jante pe 17 (cum ar fi normal) cum trebuie sa procedez?Care e succesiunea demersurilor?
Circumferinta rotii nu se modifica.
Iata care sint jantele exclusiv pentru aceasta motorizare:
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	2.0 t.JPG
Views:	117
Size:	40.1 KB
ID:	273190   Click image for larger version

Name:	2.0.JPG
Views:	174
Size:	80.9 KB
ID:	273192  
Attached Images
 
mikinina is offline   Reply With Quote
Old 28-10-08, 18:47   #5
ricky

Stage 1
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 8
Default Re: Omologare tuning exterior la RAR

Aceeasi problema am si eu.Se poate face omologare la niste jante cu urmatoarele dimensiuni:195/15/50.Gentile mi le-adus cineva din germania am si cartea pentru jante cu tuv pe ele.Aceste genti de care va vorbeam mai inainte vreu sa le pun pe o dacia berlina din '99.Daca ma poate cineva ajuta in acest sens.Va multumesc!
ricky is offline   Reply With Quote
Old 31-10-08, 22:03   #6
y_u_s

Stage 5
 
y_u_s's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 2,329
Member of:
[DAEWOO]
Default Re: Omologare tuning exterior la RAR

Buna ziua,
In legatura cu dimensiunea jantelor/anvelopelor va pot spune ca se pot omologa, trebuiesc respectate nistevconditii: vitezometrul trebuie sa indice aceasi viteza(sa indice viteza reala a vehiculului), si conditia ca noile anvelope sa nu produca sunete, altele decat cele care le produc anvelopele deja omologate.Ar mai fi o verificare a sistemului de franare si a directiei probabil.Ma rog,se fac testele corespunzatoare, si se obtine un certificat de autenticitate/omologare prin intermediul caruia se trec in talon noile dimensiuni ale jantelor/pneurilor.Cel putin acesta este raspunsul celor de la RAR.
In legatura cu bodykit-ul, exista 2 variante din cate stiu eu: Sunt firme de tuning care elibereaza un certificat gen omologarea,autorizatie ceva de genu, cum e cea de la folie omologata,sau se omologheaza individual dar costa foarte mult, dureaza ceva, multe teste si sunt sanse sa nu se omologheze in conditiile astea.Pe de alta parte se poate omologa un autovehicul ca masina de curse, dar iarasi trebuiesc indeplinite niste conditii, de siguranta in primul rand, cred eu cum ar fi roll cage, centuri in 4 puncte, scaune sport si mai stiu eu ce...in legatura cu aceasta posibilitate nu am prea multe informatii rog eventualii cunoscatori sa posteze, sa ne sfatuiasca si pe noi.
Mersi anticipat.Noroc
y_u_s is offline   Reply With Quote
Old 31-10-08, 23:21   #7
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Omologare tuning exterior la RAR

Quote:
Originally Posted by y_u_s View Post
si conditia ca noile anvelope sa nu produca sunete, altele decat cele care le produc anvelopele deja omologate.
da-mi voie sa nu fiu de acord, am trecut printr-o astfel de omologare (a unor dimensiuni care nu au fost niciodata omologate de fabricant)

si au fost urmarite 3 aspecte
- raza finala sa nu fie foaret diferita de cea pt care deja exista omologare (a fost un 3% 5% diefernta perfect eprfect n-o sa-ti iasa niciodata)
- sa nu frece/atinga roata pe nicaieri
- sa nu iasa roata de sub aripa

nici vorba de teste de zgomot, directie, frane.
mai mare e alergatura cu actele decat omologarea in sine facuta de RAR
200SX is offline   Reply With Quote
Old 01-11-08, 11:30   #8
y_u_s

Stage 5
 
y_u_s's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 2,329
Member of:
[DAEWOO]
Default Re: Omologare tuning exterior la RAR

Ok, chestia e ca nu eu am inventat toate astea sunt doar cuvintele celor de la RAR, nu pe mine ma contrazici.

"In cazul unui vehicul echipat cu anvelope/jante care nu sunt mentionate in documentele de omologare acesta determina reomologarea vehiculului, operatiune care presupune inclusiv efectuarea obligatorie a incercarilor privind performantele sistemului de franare si etalonarea vitezometrului, si, daca Laboratorul de incercari pentru siguranta rutiera decide, a incercarilor privind stabilitatea vehiculului si zgomotul acestuia. Omologarea se va acorda numai daca rezultatele incercarilor si verificarilor efectuate atesta indeplinirea conditiilor tehnice aplicabile. Tariful pentru o astfel de presta?ie este de peste 400 RON putand urca in functie de tipul de incercari la care este supus autovehiculul.
Pentru a putea opera in CIV aceste modificari este necesara obtinerea in prealabil a unei programari la reprezentanta dorita de dvs."

Prietene acesta e rasapunsul de la RAR.Mail de la ei, deci dovada ca nu am raspuns din capul sau din cine stie ce amintiri.

Noroc,si mai documentativa ca legea se schimba, procedurile de asemenea, totul.
y_u_s is offline   Reply With Quote
Old 04-04-11, 20:04   #9
mariolex

Stock
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 1
Default Re: Omologare tuning exterior la RAR

Aceeasi problema dar mai delicata spun eu...Vreau sa fac un tuning la o honda civic si i-am schimbat si farurile (erau alea mai patrate si eu am pus mai ascutite)...apoi,tuning exterior Body kit inclusiv capota...toate facute de mine si nu de vre-o firma.Problema e ca apoi trebuie sa fac itp k e expirat...Intrebarea mea: Imi fac astia ITP-ul? cine stie?
mariolex is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -