Pānă īn prezent, legislaţia majorităţii statelor (cu excepţia Germaniei, care a devenit proverbială
) stabilea limite de viteză mai mici sau egale cu 130 km/h pe autostrăzi.
Īncepānd din 2006, mai multe state au decis majorări ale limitelor de viteză pe autostrăzi astfel:
Austria:
Original: 130 km/h
Mai-iunie 2006: 160 km/h, A10, segmentul Spittal an der Drau - Paternion
(cu posibilitatea de a fi reintrodusă īn viitor)
Bulgaria:
Original: 130 km/h
Din 26 iunie 2012: 140 km/h pe segmentele pe care este indicat prin semne de circulaţie
Italia:
Original: 130 km/h
Din 2003: 150 km/h pe segmentele de autostradă cu 3 benzi pe sens, acolo unde este indicat prin semne de circulaţie
Polonia:
Original: 120 km/h sau 130 km/h īn funcţie de condiţiile de drum
Din octombrie 2010: 140 km/h pe autostrăzile cele mai moderne
Emiratele Arabe Unite:
Original: 120 km/h
Autostrăzi moderne: 140 km/h
SUA
Original: 129 km/h (80 mph)
Din 24 octombrie 2012: 137 km/h (85 mph), Texas SH 130, Austin-Seguin.
Sursa: Wikipedia.
Īn concluzie, pornind de la acest precedent, ar trebui să īnţelegem că īntr-o lume globalizată e de dorit să solicităm adaptarea legislaţiei noastre la aceste precedente
~Nautilus