Quote:
Originally Posted by GAby645
in primul ramnd masina cu care vrei sa recarosezi ( neinscrisa) trebuie sa fie mai noua decat cea inmatriculata ,
|
NU ESTE ADEVARAT. Nu ma deranjeaza faptul ca sunteti neavizati, ci modul in care induceti omul in eroare spre idei tampite cu taiat serii de pe un sasiu pe altul. (aici nu m-am referit la tine Gaby)
Eu am trecut personal prin acest proces si este destul de simplu, fara mare bataie de cap.
Masina avariata - fabricatie 06/2001.
Noua masina - fabricatie 12/2000 (aceasi culoare si transmisie)
Trebuiesc urmariti urmatori pasi (poate gresesc minor la ordinea lor, dar incearca la un birou de copiat acte, ei iti vor da complet toate detalile) :
1. Mergi la un birou de copiat acte unde se deschide un dosar.
2. Mergi la RAR, parca trebuie facuta o cerere, platita o taxa de aprox 500 ron, dupa care iti vor cere sa duci masina avariata pentru poze. La mine masina fiind avariata serios, am "motivat" sensibil pe cineva de la ei sa vina sa ii faca poze.
3. Te intorci la ei cu noua masina pentru indentificare (parca intri si pe rampa unde se verifica noxe, frane etc.)
4. Ai nevoie de o factura de la un reprezentant legal al producatorului si acceptat de RAR prin care sa ateste ca s-a facut recarosarea la ei. Lista celor autorizati o gasesti afisata la RAR (probabil si pe net) deobicei sunt reprezentantele de la fiecare producator. Se obtine relativ usor, singura chestie este sa te intalegi cu cei de la service la suma pe care ti-o vor factura deoarece de regula vei avea de platit tva-ul aferent + o mica atentie.
5. Urmeaza schimbarea motorului. Legea spune ca motorul de pe cea avariata trebuie sa ajunga pe masina noua doar din simplul motiv ca Recarosarea si Remotorizarea sunt doua procese independente care trebuiesc facute succesiv. Daca este mai bun cel vechi, se renteaza sa faci schimbul lui. In caz contrar, daca te intalege respectivul de la RAR, pe masina noua ramane acelasi motor, urmand dupa recarosare sa faci si o remotorizare (fizic nu se modifica nimic, doar se va trece in carte noua seria a motorului )
6. Cei de la Rar iti vor elibera noua carte a autovehicului cu noua serie de sasiu cat si seria veche motor.
6. Gasesti un centru Remat, unde ai nevoie sa iti elibereze un certificat de distrugere a vechii masini. O mica atentie si il vei obtine sau daca masina donatoare este avariata total si chiar nu mai ai nevoie de ea iti vor platii cantitatea de fier rezultata (se plateste la kg)
7. Cu actele eliberate mai sus mergi la primarie unde o vei radia pe cea veche si te vei impune cu cea noua.
8. Cu toate actele obtinute mergi la politie unde iti vor elibera noul talon.
Obs. Toata treaba poate fi foarte usoara sau greoaie in functie de doi factori cheie : 1. Daca ai o persoana intalegatoare la RAR 2. Sa fie dispusi cei de la reprezentant sa iti ofere factura de recarosare.
La mine a durat cam 2 saptamani tot procesul si ca bani am cheltuit in jur de 500 euro.
Succes.