Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Consiliere achizitie auto

Consiliere achizitie auto Ai o suma fixa de bani si nu stii ce masina ti s-ar potrivi perfect ? Aici afli Raspunsul. Ai prins un pont despre o masina si nu stii daca merita ? Tot aici afli raspunsul. Ai orice intrebare legata de achizitionarea unei masini ? Aici e locul unde o pui

Reply
 
Thread Tools
Old 12-02-08, 09:50   #1
gabbyyy
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 505
Member of:
[AUDI]
Exclamation Masina "noua" - 12000 Euro

Salut. Sunt nou inregistrat pe aici, desi citesc de ceva timp forumul. Poate s-a
mai discutat, dar e alta treaba cand primesti niste raspunsuri la o anumita
problema postata de tine, individual.
Treaba sta in felul urmator. Ultima masina a familiei a fost un Opel Astra G
Caravan 1.7DTI 75CP, care a fost vanduta recent. Ca orice om, vreau un upgrade.
Cum nu am bani suficienti pentru o masina noua DECENTA, m-am gandit la un second
hand din germania (belgia/olanda). Bugetul se invarte in jurul sumei de
12000 Euro, cu un maxim de 12500 Euro cu tot cu taxa de prima inmatriculare (care nici
nu se mai stie exact cat este sau cum va fi). Chiar daca pana acum eram de partea
"Diesel Power", odata cu pretul motorine/benzina, m-am hotarat la un motor Otto.
Dupa ce am studiat piata, si m-am invartit in jurul unor masini precum Astra H,
Golf V, Passat B5.5, Vectra C, Octavia, am ramas cu sufletul la Audi A4.
Acum ma gandesc daca ma pot incadra cu banii la un A4 cu motor de 2.0i sau 1.8T,
macar 2002, sau daca merita sa iau 1.6 de prin 2003.
Ceea ce vreau eu de la voi, este sa va dati cu parerea in legatura cu modelul
la care m-am oprit eu (A4), in comparatie cu celelalte concurente. Ar merita sa
imi schimb decizia, si sa ma indrept catre Passat sau altceva?
In al doilea rand, ce parere aveti despre motoarele pe benzina ale grupului VAG,
in particular despre 1.8T care e mai "special". La o masina cu ~140k km sa ma
astept la probleme majore legate de motor? Bugetul alocat intretinerii masinii
ulterior achizitiei acesteia nu va fi foarte mare, adica mai mult decat curelele,
filtre, ulei, si eventual alte reparatii minore, nu imi pot permite (mai ales in
faza imediat urmatoare cumpararii).
Cam ce probleme specifice se intalnesc la A4 B6 din acea perioada? Credeti ca
gasesc ceva ok la banii astia, sau nu prea sunt, decat "resturi" distruse, si ar
fi bine sa ma uit la altceva?
As merge pe motorul de 1.6, pe de alta parte, deoarece taxa este mai mica, si as putea
da mai mult pe masina, dar deja m-am saturat sa "ma chinui" in depasiri cu cei 75CP
ai Astrei, si nu as vrea sa patesc la fel si cu "noua" masina. Cum se comporta
la drum lung motorul de 1.6 pus pe caroseria A4-ului. Am condus G4 echipat cu acest
motor si mi s-a parut ca se misca decent (totusi incomparabil cu 1.8T, si cam departe
de 2.0)...
Chiar daca mai exista un topic, as vrea sa stiu la ce ar trebui sa fiu atent
cand imi aleg masina din Germania, ce acte trebuie sa verific, dar mai ales
ce verific la masina. Care ar fi criteriile de diferentiere intre doua masini
care aparent par pe picior de egalitate.
Multumesc !

Last edited by gabbyyy; 09-12-08 at 15:25.
gabbyyy is offline   Reply With Quote
Old 12-02-08, 10:39   #2
ionut_cluj

Stage 5
 
ionut_cluj's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 3,724
Default Re: Masina "noua" - 12000 Euro

Nu e rea alegerea, mai ales ca motorul de 1,6 e cam lenes. Totusi, masina are o greutate, iar uneori acel motor nu pera face fata. Intretinerea la Audi e mai scumpa decat la opel, sau vw, pentru ca e marca premium. Motorul de 1,8 T e destul de fiabil, dar sa nu te astepti la 400.000 de km fara nici o problema. Sincer eu ti-as recomanda motorul 1,9 TDI de 131 de cai, se misca foarte bine, si vorba aia.. "mori tu inaintea lui".
Masinile albe si bleumarin in general costa mai putin, pentru ca e vopseaua ieftina. Sa teuiti atent si sa compari dotarile, pentru ca alea fac diferenta, la vremea cand masina era noua, alea au costat bani buni (klimatronic, scaune incalzite, navi etc.). Nu-ti lua peste 150.000 de km.

Cat despre cumparare, sa fii atent: nu ti-o da nimeni fara TVA (Mwst.), decat daca esti handler; daca in anunt scrie "nur fur handler oder export" n-o poti cumpara decat daca esti cetatean din afara UE. Cu actele nu-ti face probleme, n-o sa te traga nimeni in piept pentru ca n-are nici o logica. Ce trebuie sa primesti de la dealer e asa: brief, certificat provizoriu de inmatriculare, asigurare si carte verde (daca se ocupa el de inmatricularea provizorie), cartea service sa fie in regula (ai putea sa te uiti putin prin ea, nu strica) si copia ta cu contractul de vanzare-cumparare.
Numerele si asigurarea provizorie costa ~180 de euro pe 30 de zile, iar banii de benzina sa ti-i calculezi la consumul mediu X nr de km pana acasa. Zic consumul mediu pentru ca sunt multe autostrazi, si pe autostrazi nu scoti consumul de "afara" pentru ca viteza medie e mult mai mare. Cazarea e undeva la 40 de euro pe noapte, sunt si dealeri care ofera cazare gratis. Suna cu 3-4 zile inainte la dealer si rezerva-ti masina, ca sa nu te trezesti fara ea pe cand ajungi. Mancarea nu e scumpa, la un restaurant de autostrada cu 10 euro mananci pe saturate. Trebuie sa-ti iei vigneta cand vii inapoi in Austria si Ungaria (pe 4 zile e in jur de 7 euro).

Cat despre masina... sa te uiti sa fie aceeasi nuanta peste tot, daca e benzina n-are voie sa scoata fum (la diesel se mai accepta pe motor rece), trebuie sa urce curat in ture, sa n-aiba zgomote suspecte. Verifica butoanele daca merg, imbinarile aripilor cu caroseria sa fie perfect paralele... uita-te pe toate partile. Daca gasersti vreun defect (zgarietura etc. ) de care nu stiai, si n-a fost trecuta in anunt... spune-i vanzatorului, si pana la urma iti va scadea din pret.

Cam asta e tot ce-mi vine in minte acum, daca mai ai intrebari, sunt bucuros sa te ajut.

Later edit: daca ai de gand sa cumperi ceva din Ungaria, cumpara-ti forinti, ca ei vand si in euro, dar de 5 ori mai scump. A, si inca ceva: cand vii inapoi nu incerca sa platesti pe autostrada (benzinarie, restaurant etc.) cu hartie mai mare de 100 de euro, o sa declansezi un adevarat circ

Last edited by ionut_cluj; 12-02-08 at 10:41.
ionut_cluj is offline   Reply With Quote
Old 12-02-08, 16:50   #3
tzatzichi

Stage 5
 
tzatzichi's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 500
Default Re: Masina "noua" - 12000 Euro

si motorul de 1.6 si cel de 2.0 sunt slabe...iti vand eu passat disel power B5.5 2004 daca vrei
tzatzichi is offline   Reply With Quote
Old 12-02-08, 19:13   #4
gabbyyy
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 505
Member of:
[AUDI]
Default Re: Masina "noua" - 12000 Euro

Ti-am raspuns la PM. Topicul ramane deschis la sugestii !!!
Ala de 2.0i are 131CP, hmmm... asta e slab si TeDeIuuull e bun? Sunt tot pe acolo...
PS: La banii care ii vrei tu pe masina deja ma uit la A4 B7 (exageram...) da nici bani de passat b5.5 nu sunt aia...
gabbyyy is offline   Reply With Quote
Old 12-02-08, 19:37   #5
ionut_cluj

Stage 5
 
ionut_cluj's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 3,724
Default Re: Masina "noua" - 12000 Euro

probabil se referea la faptul ca 2,0 i are performante ceva mai slabe decat 1,9 TDI 131 CP, pentru ca 2,0 i n-are turbo. In plus, si consumul e mai mare la benzina.
ionut_cluj is offline   Reply With Quote
Old 12-02-08, 20:29   #6
gabbyyy
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 505
Member of:
[AUDI]
Default Re: Masina "noua" - 12000 Euro

Ce s-o mai lungim, ca si asa nu prea vad multe argumenta pro sau contra uneia sau alteia. S-o luam asa:
1. Passatu` nu-mi place de nicio culoare la interior, mi se pare mega invechit si cam prost lucrat, iar la exterior nu e top of the art, mai ales in fata...deci cade
2. Golfuletzul e cam micut pt mine, iar cand ma urc in interior si vad volanu` ala "de caruta" ca altfel nu pot sa-l numesc si consola centrala de Beetle, numai ca fara floricica, ma dau repede jos ca sa nu am cosmaruri... Pe afara arata OK, nu ar fi un impediment. Totusi cade din cauza interiorului URAT dar si redus ca dimensiuni. Punct.
3. Superb/Octavia sunt niste Passaturi mai mici si ceva mai proaste, in special la calitatea materialelor. Sunt ceva gen Logan pt Renault... Si oricum, "Skoda" nu suna bine (glumeam...). Eu consider ca s-a dusss
4. Mai ramane Opel-ul cu Vectra C (astra H e tot un drac, numa` ca`i mai mititel ), dar la care nu prea ma incanta interiorul, si sa spun drept, nici fata masinii... In plus, mi se pare cam "barca" pe langa alte sportive...
5. Ultimul, dar totusi cel dintai este Audi A4, ce sa mai... imi place chiar daca o sa fie ceva 2002-2003. Interiorul e cel mai FRUMOS interior aflat pe orice masina pana in prezent, mai ales cu niste scaune sport si volan in 3 spite, nu neaparat piele... Bine lucrat, materiale de calitate, totusi e premium...
La exterior ar mai fi cateva mai frumusele, nu pot nega, insa oricum e in top. Dintre masinile care mi le pot permite, pot sa zic ca e cea mai FRUMOASA si la exterior. Aceasta este doar o parere subiectiva.. dar multi o impartasesc, mai ales dupa ce arunca un ochi pe la masinile tunate ale membrilor
Mai ramane sa ma decid exact ce motor ar merita, insa un dizal sigur nu, deoarece costul de achizitie si taxa de prima inmatriculare (sau de mediu.. cine dreq stie cate denumiri mai scot astia) este mai mare, si la km care ii fac eu pe an nu se merita... In plus, am auzit cum ca dieselul e mai costisitor la intretinere? E doar un mit?
As vrea niste pareri de la posesorii de 1.6i, se misca cat de cat masina? Ca ma gandesc ca la kg ei, mai mult sta pe loc decat se misca... Totusi m-ar tenta motorul asta privint catre latura financiara.. stiti voi, nu mai enumar.
Acum, trecand in liga superioara, cred ca 2.0i se descurca mai mult decat onorabil. Treaba sta in felul urmator. Merita 1.8T tinand cont ca masina sigur e mai alergata, iar costurile ulterioare sunt mai mare la 1.8 tinand cont ca are turbo &co, adica benzinar cu dezavantajele lui + dezavantajele dieselului..?
La consum nu ma gandesc nicio secunda, mai ales la motoarele pana in 2L, deoarece nu cred ca fac 200 km prin oras pe an, si putin afara, cam 12-13k km. Asta nu e un factor de decizie...
Oare merita sa mai stau fara masina inca 1-2 luni, credeti ca anunta astia ceva sigur cu taxa? Ca pentru 100-200 E nu prea as mai sta
De masinile albe sau albastre, fug ca dracu` de tamaie... nu-mi mai trebuie dupa cat m-am chinuit sa dau Astra-ul... Un negru e de preferat...
Dublu klimatronic au toate A4, asa ca macar aici sunt asigurat

Cu treaba cu Germania m-a cam lamurit ionut, posibil sa mai am intrebari in aceasta privinta, insa intai sa hotarasc ce masina iau.
Faza cu rezervatul masinii nu prea am inteles-o. Adica sa ma uit pe net dupa o anume masina si sa o rezerv sa ma duc sa o aduc fix pe aia. Sry, dar nu cred ca imi pot alege masina doar dupa 1-2 poze postate pe net, prefer sa ma duc acolo, sa vad 50 masini si sa aleg 1 care imi convine.. ca doar nu bat degeaba drumul...

Last edited by gabbyyy; 12-02-08 at 20:32.
gabbyyy is offline   Reply With Quote
Old 12-02-08, 20:58   #7
ionut_cluj

Stage 5
 
ionut_cluj's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 3,724
Default Re: Masina "noua" - 12000 Euro

Spuneam sa o rezervi in ideea in care o gasesti la un pret bun. Sa fii sigur ca nimeni n-are 50 de A4 care stau in soare, si nu cred ca ai chef de facut 3.000 de km prin Germania doar sa te uiti la masini, o sa te exaspereze pana la urma
Si eu am fost intr-o dilema asemanatoare, dar am renuntat si la passat, si la a 4(golf nici n-a intrat in discutie, in banii aia imi iau grande punto care n-are ce discuta cu golful), dar m-am mutat spre alte marci: Volvo S40/V50, Saab 9-3 sau Peugeot 407. Am ales pana la urma 407, pentru ca Volvo n-am gasit ce mi-a placut, iar 9-3 am mai avut(nu m-a nemultumit cu nimic, dar vroiam altceva).
ionut_cluj is offline   Reply With Quote
Old 12-02-08, 21:03   #8
gabbyyy
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 505
Member of:
[AUDI]
Default Re: Masina "noua" - 12000 Euro

Nici nu stii cat as fi dispus eu sa umblu prin germania sa ma tot uit la masini... as face asta toata viata
Pe la Volvo si 407 m-am uitat si eu, dar am considerat ca nu merita daca imi iau "germana" in aceeasi bani... Am renuntat eu la conceptia aia cu TeeeeDeeeIiii, dar parca altfel de suspensie ai la germane si altfel sta treaba la franceze. La fel si detaliile in interior, fiabilitatea..etc.
Mi s-a mai propus C`eed, si acum G Punto, dar merg dupa deviza ca sunt prea sarac ca sa imi permit o masina noua. Decat o clasa "mini" cheala dar noua, mai bine o compacta premium, cu ceva dotari,dar sh...
gabbyyy is offline   Reply With Quote
Old 12-02-08, 21:41   #9
ionut_cluj

Stage 5
 
ionut_cluj's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 3,724
Default Re: Masina "noua" - 12000 Euro

Sa ma scuzi, dar 407 arata muuuult mai bine decat A4 HDI este superior TDI din orice punct de vedere. Singurl bai cu el e ca e botul destul de jos, l-am si frecat deja de o bordura... in rest, merge de mananca pamantul.
ionut_cluj is offline   Reply With Quote
Old 12-02-08, 22:06   #10
manolica76

Stage 5
 
manolica76's Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 451
Default Re: Masina "noua" - 12000 Euro

poate te ajuta sfaturile de mai jos...


http://www.buhnici.ro/2008/01/07/cum...mania-partea1/
http://www.buhnici.ro/2008/01/12/cum...mania-partea2/
http://www.buhnici.ro/2008/01/21/cum...mania-partea3/
manolica76 is offline   Reply With Quote
Old 13-02-08, 07:56   #11
EMaiL
Mercedes Driver

Stage 5
 
EMaiL's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 618
Member of:
[4 Speed Squad]
[MERCEDES]
Default Re: Masina "noua" - 12000 Euro

daca vrei sa umbli prin germania si vrei audi iti recomand sa mergi in Jena (parca asa se scrie) in fostul DDR. Acolo este un autohaus VW Audi cu preturi fff bune (eu am luat un A6 de acolo). Au si o adresa de net : www.autohaus-hermsdorfer-kreuz.de
EMaiL is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -