 Stage 4
Join Date: Feb 2007
Posts: 266
|
Re: Ce părere aveți de golf 5?
Salutare,
O sa incerc sa punctez pe rand aspectele esentiale si eventualele observatii.
Intai de toate, trebuie sa stii ca la capitolul suspensie, articulatii, frane, Golf-ul 5, este in general o masina tapanoasa, fara probleme specifice ori iesite din comun. Vorbind de romania, Bucsaraia + bieletele sunt consumabile uzuale. Asadar, nu ar trebui sa te sperie acest aspect.
*** Insa, cand vei viziona, testa o masina care te-a atras, urmareste sa nu produca zgomote suspecte din articulatii, in special pe viraje - atunci vbim de planetare ori elemente conexe care sunt mai scumpe decat bucsele tipice. Totodata, ai grija ca atunci cand virezi scurt si rapid stanga-dreapta pe loc sa nu se auda cloncanituri, trosnituri si sa nu simti vibratii complementare. Acestea ar fi semne de joc ori alta rpoblema mecanica la nivelul casetei de directie(pot aparea la GOlf 5 datorita varstei pe care le au ai al rulajului implicit).
Pe partea de motoare.
Util ar fi sa fi specificat cam cati km crezi ca vei efectua anual si in ce regim vei circula preponderent: urban sau extraurban.
In orice caz, pentru un regim mixt echilibrat si un rulaj de pana in 15.000-20.000 km/an si tinand cont de vechimea si rulajul Golf-urilor 5, iti recomand un motor pe benzina.
Asadar, motorul in cauza ar fi clasicul 1.6mpi de 102(105) cai putere. Ar mai fi si varianta 1.6 FSI, cu injectie stratificata. Insa, acest tip de injectie este sensibil si in cazul unei masini exploatate necorespunzator inainte, costurile unor eventuale rpobleme ce pot aparea vor fi destul de ridicate.
Evita motorul de 1.4 (80cai). Este subdimensionat pt caroseria de Golf. Munceste greu, nu va fi deloc energic si va consuma la fel de mult ca si un 1.6. Uneori, chiar mai mult, daca tragi bine de ea - de multe ori fiind de-a dreptul nevoit sa o faci!
Daca vrei Diesel, atunci lucrurile sunt mai ample.
Varianta 1: 1.9 TDI
- 90 de cai - cod BXF
- 105 cai - coduri: BXE, BKC
Cel de 90 de cai este foarte rar, deci cel mai degraba de vei intalni cu unul de 105 cai, in speta BXE-ul.
De principiu, este un motor bun pt Golf, echilibrat, destul de sprinten si de-a dreptul economic. Insa, destul de zgomotos si pronuntat ca vibratii emise.
*** atentie insa. Motoarele 1.9 tdi sunt predispuse la probleme. Aceste motoare au deficiente de ungere din proiectare. Ceea ce, combinat cu un stil de conducere impropriu + o intretinere precara (schimb ulei la 15.000-20.000km), rezulta de regula in probleme la partea interna a motorului:
- tacheti, culbutori si axa cu came. Un motor cu astfel de probleme, ori inceput de astfel de probleme, vor prezenta zgomote metalice pronuntate, atat la ralanti cat si in mers, crescand in intensitate odata cu turatia motorului. Asa ca grija, asculta bine motorul cand vizionezi masina si faci un testdrive.
Nu este o problema generala. Dar din pacate, statistic vorbind, cam una din 3-4 masini o pateste mai devreme sau mai tarziu. De regula, dupa 150.000 km.
Varianta 2: 2.0 TDI
Motorul cel mai puternic, diesel. Il poti gasi in variante de 140 de cai si, mai rar, in cea de 170.
Ne vom axa pe cel de 140, fiind cel mai des intalnit.
Cod motor: BKD
Comparativ cu 1.9TDI-ul, acesta este mai silentios, vibreaza mai putin, consuma sensibil mai mult dar si trage considerabil mai bine.
Probleme tipice:
- probleme la tacheti, axe vor aparea doar inc azuri extreme de proasta ingrijire a motorului. Sansele sunt destul de mici.
Insa, unele modele au avut probleme la chiuloasa. Cele fabricate in 2003-2007. Ca sa fii sigur, uita-te dupa anul de fabricatie 2007. CHiuloasa trebuie sa fie de tip C, cele de tip A si B fiind problematice.
Altfel, pe langa cele tipice prezentate, la oricare dintre motoarele diesel, odata cu o varsta inaintata si un rulaj bogat, pot aparea probleme la:
- turbosuflanta( turbina nu trebuie sa "miaune" sau sa sune metalic, ascutit. asadar ai grija, ascult-o bine)
- volant/ambreiaj(daca auzi batai la ralanti, sunetul de modifica cand calci pedala de ambreiaj, eventual smuceste/vibreaza la acceleratii puternice, pot fi semne de volant pe duca.)
- furtune admisie/intercooler(daca auzi suieraturi la acceleratie si masina da fum, posibil ca un furtun sa fie crapat/spart)
- EGR
Preturi:
Realsitic vorbind, un GOLF 5 diesel ingrijit bine, din 2006-2008 si cu 150.000km in medie, te va costa undeva intre 5500 si 7000E. Ai grija la amsinile din import cu km putini si preturi atractive. Evita pe cat posibil samsarii. Cauta o masina de proprietar, achizitionata din RO. Sunt cele mai sigure tinand cont de varsta lor prin simplul fapt ca, de regula, acestea detin istoric complet de service.
Nu te zgarci, nu lua masina cea mai ieftina. Este cea mai ieftina dintr-un motiv. Si invers, evita masinile cele mai scumpe, supra-apreciate de vanzatori. Pot fi masini super intretinute, dar nu merita nici 15-20% in plus.
Eventual studiaza piata. Alege un motor care te intereseaza, un interval de fabricatie si fa o medie intre preturile obtinute. Aia e media pietei.
Apoi, uita-te doar la ce este peste.
Sper sa te ajute aceste randuri. Daca mai ai intrebari, poti sa mi le adresezi.
Succes!
Last edited by andreiu21ct; 17-01-16 at 15:04.
|