Salut.
Sa le luam pe rand.
1. Cutia DSG6 - cea maif iabila dintre dsg-uri dar - mare atentie! - necesita schimburi periodice de consumabile(la fiecare 60.000km - e foarte important sa le fi avut facute) + ca la o masina cu peste 200000km pot aparea probleme la volanta si mechatronic. Ceea ce inseamna reparatii foarte costisitoare.
2. Motoarele CR de la VW - din cauza motorinei euro 5 si a materialelor de rahat din care's facute componentele interne ale motorului si nu numai, majoritatea(chiar si cele rulate in Germania) ajung sa aiba probleme. Mai exact apare spanul produs de pompa de inalta presiune(datorita lipsei de lubrifiere suficienta din motorina + materialele de slaba calitate) care ajunge-n injectoare si prin retur in rezervor(dupa care o ia de la capat). Asta inseamna pompa inalta+pompa rezervor+injectoare+rampa injectie+spalare sistem=2000+E.
Mentionez ca nu este o chestie strict VW. Asta se intampla mai la toate motoarele diesel common-rail de generatie noua.
3. Nu ai zis nimic de buget, dar avand in vedere ca vbim de 2010 ca an de fabricatie - sansele sa gasesti o masina sub 150.000km sunt foarte reduse. Mai ales daca vbim de import Germania. Iar kilometri multi aduc dupa ei problemele de mai sus.
Astea sunt riscurile si costurile implicite. Daca nu te deranjeaza consumul putin mai mare, ti-as recomanda un motor pe benzina, fie ca vbim de 1.8 tsi sau 2.0 tsi. Nu prea au probleme semnificative. Consuma in schimb ceva ulei, dar nu cred ca stai in loc de 1l de ulei la 15.000km (50-60 de lei).
Cat despre diesel, o prima verificare cand vezi masina - du-te la un service cu cea care-ti place, desfa carcasa filtrului de motorina, varsa motorina din filtru si carcasa lui intr-un recipient si vezi daca in ea se vad particule metalice. Daca da, las-o. Un magnet ti-ar fi util.