Buna ziua si bine v-am (re)gasit.
Cum sta treaba....
Vad un GTS, imi place, il cumpar, ies din oras (cam greu ca era f aglomerat) cu el, temperatura motorului undeva intre 95 - 80 C. Fac plinul, resetez BC sa vad ce consum scoate, o pun la drum intins, varfuri de 130-150Km/h, turatie relativ constanta, temperatura o ia la vale... ajunge ca si cum motorul ar fi rece... "ce racire buna are...zic io". Ceva mai tarziu apare masinuta galbena cu cheie pe ea. Dispare dupa aprox. 1 min. Ma apuc de urcat muntii, temperatura apei urca pe la 90 si ceva, incepe sa scada, iar urca, ma rog... Incep coborarea muntilor... frana de motor ... temperatura scade la min. ... apare masinuta cu cheita... iar apare, iar dispare, pana la iasi cred ca m-a disperat de vreo 20 de ori. Nu din prima mi-am dat seama ca ar putea fi de la temperatura apei, am banuit pe drum, mai ales ca nu apare ca o regula cand temperatura scade la min. Cateodata apare si cand scade sub 80 C...
Ma programez la tester, citim codurile, si din 4 buc, 2 sunt cele din titlu (restul 2 erau legate de pilot automat si de ESP, ele nici nu au mai aparut ulterior, pilotul si ESP functionand fara probleme).
Stergem codurile de eroare, plec acasa, si o incerc in tot felul... ies din oras cu motorul incalzit, la drum lung scade temperatura, apare masina cu cheita. Dispare dupa cateva minute. Cu toate ca temperatura era la min., am dat clima pe Hi si am selectat doar gurile de ventilatie frontale, venea un aer destul de cald, spre fierbinte. Ma dau la ea, turatii ridicate, mers foarte agresiv, nu trece de 80C. Nici nu mai apare masinuta enervanta in bord.
A doua zi plec la drum. In 50 Km, temperatura apei s-a ridicat 1 liniuta peste min. Intru in iasi, in 5-7 Km circulati in trafic destul de aglomerat, temperatura la 90 si ceva peste. Intra ventilatorul, scade pe la 85-87. Ajung la destinatie, turez motorul la ralanti, trece temperatura de 90, ridic capota, ventilatorul in functie.
Citim codurile de eroare, aceleasi 2 buc din titlu. Acuma stau si ma intreb de la ce o fi, ca ceva este.... am inteles ca ar exista un modul de control al ventilatorului , ar mai fi niste senzori, si ar mai fi demn de luat in calcul si termostatul...
Ca sa nu ma apuc sa arunc cu banii prin service-uri si alte alea, ma intreb poate cineva s-a mai intalnit cu o problema similara, sau a mai avut de a face cu aceste simptome.
Mentionez ca motorul a fost spalat, vanzatorul confirmandu-mi acest lucru.
Am mai facut o proba. Am mers cu masina 2 Km, indicatorul la temperatura nu s-a miscat deloc, am probat furtunul care iese din termostat si intra in partea de sus a radiatorului, si era cald. La fel si antigelul din vasul de expansiune. La fel si radiatorul.
Sa ma gandesc serios la termostat? Si daca da, ce or fi insemnand astea?
P1481 Fan Relay 1 Circuit High C-34
P1481 Fan Relay 1 Signal Low / Open Circuit C-34
P1482 Fan Relay 2 Circuit High C-34
P1482 Fan Relay 2 Signal Low / Open Circuit C-34
Grrrr
Cateodata, un sfat face mai mult decat reparatia in sine ... motiv pentru care va multumesc anticipat.