Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto Spuneti-va problemele si noi vom incerca sa le dam de cap. Avem oameni care se pricep si oameni care au nevoie de sfaturi. Asa ca postati. Avem oameni care au experienta si sunt dispusi sa ajute. |
22-06-08, 02:43
|
#1
|
Toyota Driver
Stage 4
Join Date: May 2007
Posts: 217
Member of: [Toyota]
|
Fum puternic dupa schimbul de ulei
Am o Toyota Celica din 1981 al carei motor se comporta ok pana in 3000 rpm, turatie peste care incepea sa fumege puternic( fum alb-albastru de ulei).
Ieri am aplicat un tratament pt motor, am facut schimbul de ulei, ba mai mult am turnat in el si o cutie de "oil treatment" in speranta de a scapa de fum la forja. Azi dimineata am pornit "bestia" si a inceput sa fumege ca o locomotiva chiar la relanti....am facut doar vreo 15 km si m-am intors deoarece fumul era prea gros si prea tare intra in interior...mi-era teama ca ma opreste naibi Politia sau mi se face rau in masina...are careva idee ce poate fi?
era sa uit... din greseala am depasit putin nivelul maxim de ulei....poate fi asta cauza?
Astept parerile voastre cat mai urgent...nu de alta dar trebuie sa fac ITP-ul si daca inainte de schimb imi era teama(motiv pt care l-am si facut), acum imi dau aia " respins" de la poarta. si apoi......nu as vrea sa ma intrebe cineva cu ce carbune merge
__________________
Arguing on a forum is like runing on special olympics: even if you win, you're still retarded
|
|
|
22-06-08, 10:07
|
#2
|
Stage 5
Join Date: Nov 2006
Posts: 2,820
|
Re: Fum puternic dupa schimbul de ulei
Motorul necesita segmentare. Nici un tratament sau aditiv de ulei, nu v-a stopa consumul de ulei. Depinde si ce tip de ulei ai pus la schimb.
|
|
|
22-06-08, 21:42
|
#3
|
Toyota Driver
Stage 4
Join Date: May 2007
Posts: 217
Member of: [Toyota]
|
Re: Fum puternic dupa schimbul de ulei
hehe...aici e o poveste "frumoasa".....un mecanic la care am fost pt o constatare generala mi-a spus ca trebuie facut schimbul..." Ia tu un bidon de 4 l de ulei semisintetic 10W-40 si il facem" ok...eu am facut cum mi-a spus omul desi motorul avea pe el lipit un sticker cu inscriptia 20w-50...ca doar el e mecanic eu nu...stie el ce vorbeste....apoi am citit pe eticheta uleiului" recomandat motoarelor cu uzura mica si medie"...si mi-a cam picat fisa....eu trebuia sa iau ulei semisintetic , mai scump....ca el imi baga unul ordinar, sau nu imi baga deloc.....asa ca l-am trimis pe mecanic la origine si mi-am facut schimbul singur cu uleiul scump cumparat...si surpriza...mergi cu masina daca mai poti de fum ce lasi in urma.
Sa fie oare necesar sa il dau pe garla si sa pun 20w-50?
|
|
|
23-06-08, 11:35
|
#4
|
Toyota Driver
Stage 4
Join Date: May 2007
Posts: 217
Member of: [Toyota]
|
Re: Fum puternic dupa schimbul de ulei
inca mai sper sa primesc raspunsuri care sa ma scoata din ceata
|
|
|
23-06-08, 15:39
|
#5
|
Stage 5
Join Date: Sep 2007
Posts: 443
Member of: [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: Fum puternic dupa schimbul de ulei
Fa un test de compresie, si o sa vezi, destul de usor cost f putin , vezi si daca nu cumva ai un sistem de recirculare la gaze din
|
|
|
23-06-08, 21:44
|
#6
|
Stage 5
Join Date: Nov 2006
Posts: 2,820
|
Re: Fum puternic dupa schimbul de ulei
Este normal ca un ulei mai subtire sa fie aruncat pe evacuare! Baga ulei conform indicatiilor producatorului, nu te mai uita dupa ce spune unul si altul. Toti sunt mecanici in ziua de astazi!
Daca in carte scrie 10w40 de ala bagi, daca scrie 20w50 de ala bagi si tot asa. Ai impresia ca toleranta pieselor unui motor fabricat in 1980 este egala cu toleranta pieselor unui motor din 1995? Sau ala din 95 = 2000?
Fiecare-i cu treaba lui. Baga uleiul prescris si vei vedea diferenta. 10w40 e semisintetic, iar tie iti tb. ulei mineral 20w50. Vezi sa nu fi stricat motorul de tot.
__________________
Chevrolet V210
|
|
|
24-06-08, 08:27
|
#7
|
Daewoo Driver
Stage 5
Join Date: Nov 2006
Posts: 6,820
Member of: [Moderators] [DAEWOO]
|
Re: Fum puternic dupa schimbul de ulei
nu a stricat motorul cu un schimb de ulei... motorul lui e deja stricat, fara o segmentare nu se mai face mare lucru. doar ca 10w40 e mai subtire si i-l arunca pe evacuare, de acolo rezulta si fumul.
baga 20w50, e mai "gros" si probabil trece mai greu de segmenti, de aia nu scoate fum decat la ture mari. sincer sa fiu, eu nu am mai vazut ulei mineral si mai ales 20w50... bine, nici nu m-a interesat...
la ITP ai test de noxe... poate trece, poate nu... eu tin minte de la "batrani" ca se baga "Valvolina" (asa ii zicea) in motor, atunci cand era pe duca si trebuia vanduta masina.... o perioada nu mai scoatea pic de fum, fiindca valvolina aia ingrosa uleiul. poate fi o solutie de moment pt itp-ul tau, nu stiu ce sa zic... intreaba batranii care au avut diverse rable.
__________________
"Stiu ca sunt prost...dar cand ma uit in jurul meu, ma simt mult mai bine" (Ion Creanga)
|
|
|
03-07-08, 12:10
|
#8
|
Stage 5
Join Date: Dec 2006
Posts: 490
Member of: [VW]
|
Re: Fum puternic dupa schimbul de ulei
Dar motorul sta bine la relanti ? Trage ? Sa nu ai vre-un piston spart dar in cazul asta ar papa ceva ulei ...
|
|
|
03-07-08, 20:21
|
#9
|
Stage 5
Join Date: Mar 2008
Posts: 811
Member of: [PEUGEOT]
|
Re: Fum puternic dupa schimbul de ulei
Deci cum am citit titlul primul lucru la care m-am gandit a fost ca ai bagat mai mult ulei decat trebuie....ulterior chestia asta ai precizat-o si tu, un factor (pe langa altele) pentru care masina ta scoate fum, este ca ai pus mai mult ulei decat trebuie....si uleiul ala care e in plus treŽ sa iasa pe undeva.....adica pe esapament, chestia asta a patit-o unchimiu pe un Avensis, si solutia a fost, sa iasa pe autostrada si sa ii dea cox pana a disparut complet fumul, a mers cu 140-160 constant, scoatea un fum de ziceai ca era tractor....la un moment dat a incetat sa scoata fum si asta a fost, deci chestia asta poate depinde de multe chestii.....dar cred ca si faptul ca ai bagat mai mult ulei decat trebuie afecteaza..... Sper sa rezolvi problema cat mai repede.
Numai bine.
|
|
|
09-07-08, 20:36
|
#10
|
Stage 2
Join Date: Mar 2008
Posts: 27
|
Re: Fum puternic dupa schimbul de ulei
da alui nu cred ca atinge 160.si daca atinje se imprastie.mai bine incearca o segmentare.
|
|
|
10-07-08, 15:36
|
#11
|
Old School Cars
Stage 5
Join Date: Oct 2003
Posts: 1,568
Member of: [Moderators] [Fiat] [Old School Cars] [Echipa de sprijin]
|
Re: Fum puternic dupa schimbul de ulei
Quote:
Originally Posted by sega1983
da alui nu cred ca atinge 160.si daca atinje se imprastie.mai bine incearca o segmentare.
|
De unde le scoateti mai ? de ce n-ar atinge 160 ?
darktemplar incearca sa inlocuiesti uleiul cu unul care are caracteristicile indicate in manualul masinii tale. Ai grija cu nivelul uleiului. Nu e indicat sa folosesti motorul cu un nivel sub limita dar nici peste !
|
|
|
10-07-08, 21:08
|
#12
|
Stage 5
Join Date: Nov 2006
Posts: 2,820
|
Re: Fum puternic dupa schimbul de ulei
Quote:
Originally Posted by sega1983
da alui nu cred ca atinge 160.si daca atinje se imprastie.mai bine incearca o segmentare.
|
Stii tu ca se imprastie?
Hai sa nu ne dam cu parerea daca cunostintele sunt minime. Ar tb. hornuit si alezat blocul motor la cota standard pt. rezultate foarte bune.
|
|
|
14-07-08, 16:51
|
#13
|
Dacia Driver
Stage 5
Join Date: Jun 2008
Posts: 669
Member of: [Opel] [DACIA]
|
Re: Fum puternic dupa schimbul de ulei
o segmentare.... si treaba cu valvolina e adevarata.. de obicei se baga in cutie la camioane.. si e foarte groasa dar .... nush cat timp te tine motoru cu valvolina...
- si da tre hoinuit si etc etc...ce e asa de greu te chinui cu tiganii cu uleiuri valvoline etc
|
|
|
17-07-08, 19:58
|
#14
|
4 Speed Squad Member
Stage 5
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of: [Moderators] [4 Speed Squad] [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: Fum puternic dupa schimbul de ulei
fai un test de compresie la cald si la rece si vezi rezultatele si abea dupaia o sa vezi daca tre segmentat sau nu,
daca vrei sa risti niste bani poti schimba dinou uleiul si de data asta sa pui ce zice in cartea masini.
daca testul de compresie pica, si schimbare uleiului nu rezolva problema, atunci o sa ajungi la partea de desfacut motorul
poti chiar sa scoti bujiile si sa te uiti la ele si sa identifici oarecum daca ai probleme pe toti cilindrii sau doar pe unul doi...
|
|
|
|
|