Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto

Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto Spuneti-va problemele si noi vom incerca sa le dam de cap. Avem oameni care se pricep si oameni care au nevoie de sfaturi. Asa ca postati. Avem oameni care au experienta si sunt dispusi sa ajute.

Reply
 
Thread Tools
Old 31-07-05, 22:59   #1
B-69-TAU

Stage 5
 
B-69-TAU's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,730
Member of:
[4 Speed Squad]
[Observator 4tuning]
Default alternatorul de dacie nu mai face fata

ce pot face cand alternatorul nu mai merge asa cum ar trebui? adica imi variaza curentul, farurile se aprind mai puternic cand turez motorul si cand o las la relanti aproape ca sa stinge!
mi-au spus multi sa-l schimb! ok o fac daca e nevoie, dar cu ce?
de mentionat este ca si am consumatori pe masina, am 2 statii din care doar una merge momentan, ca daca af fi sa o montez si pe a doua ........ ar fi chiar culmea!!
ok ce sa fac? ce amperaj as putea sa bag? si asta fara sa prajesc toata instalatia masini!
10x
__________________
B-69-TAU is offline   Reply With Quote
Old 01-08-05, 00:28   #2
r2d2

Stock
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 3
Default Alternator incapatanat :)

Salutare.
Variatia intensitatii luminoase a farurilor in functie de turatie este, din pacate, o problema generala pentru masinile cu instalatii electrice vechi si mai ales neintretinute. Nu sunt electrician da am Dacie asa ca uite ce as face eu inainte sa schimb un alternator - care e cam scump din cate stiu daca il iei nou.
1. Verifica si tu - sau daca nu stii intreaba pe cineva care stie - daca ai cureaua de transmisie de la alternator prea slaba sau tocita si daca este cazul rezolva asta.
2. Verifica sa nu ai vreun scurt in instalatie sau ceva care consuma inutil si fara stirea ta curent din instalatie. Daciile au o inst el. destul de simpla dar se poate sa ai si surprize.
2. Pune pe cineva sa masoare curentul de incarcare pe care ti-l da alternatorul. Mi se pare - nu mai stiu chiar sigur, dar tre sa fie pe aparatul de masura vreo 12,4 V cand motorul este pe la 1.200 - 1.500 ture.
3. Daca alternatorul nu mai baga curent indeajuns atunci incearca intai sa ii schimbi carbunii si sa il cureti (nu te costa mult si, in general, cam asta e problema cu alternatorul de Dacia) iar abea dupa ce ai schimbat carbunii, si constati ca nu merge, te gandesti sa il schimbi.
4. Daca vei pune un alternator cu o capacitate mai mare va trebui sa schimbi, pe ici pe colo, prin punctele esentiale, si instalatia de curent electreic. In plus este posibil sa ai probleme cu bobina de inductie, condensatorul de pe ruptor/distribuitor si alte chestii care au ca unic rezultat \"doar\" imobilizarea masinii pe trotuar sau, Doamne fereste, vreun incendiu. In plus, costurile regandirii instalatiei electrice sunt prea mari.
Si acum teoria muzicala
5. In principiu cand ajungi sa pui pe o masina doua statii de amplif. , vreo 4 sau mai multe boxe pe doua si trei cai si chiar unul sau doua subwoofere, nici o instalatie electrica nu este destul de puternica sa le tina fara un aport masiv din partea alternatorului si al unor dracii numite condensatori. Din nefericire un condensator destept pleaca de la vreo 3 milioane si se opreste pe planeta Marte asa ca vei avea de investit. Acesti condensatori - din cate mi s-a explicat - sunt meniti sa mentina o tensiune constanta in circuitul pe care sunt montati. De cati ai nevoie si cum trebuiesc ei montati va trebui sa intrebi pe altcineva pt. ca nu stiu sigur si depinde si de configuratia liniiei audio de pa masina ta.

In concluzie:
- rezolva problema cu alternatoru' prin folosirea unor piese sa le zicem de origine pt ca eu unul am vazut Dacii cu sunet beton care nu aveau nici o modificare la instalatia electrica.
- intreaba pe cineva care monteaza discoteci de portbagaj ce si cum cu condensatorii si treci in cheltuielile de craciun si cuvantul condensator.
- Da muzica mai tare sa se auda si pe la mine.

r2d2

P.S. Sper ca ti-am fost de folos. Daca te intereseaza, stiu ca la serviceul vechi de Dacia de pe Valea Cascadelor (unde se faceau garantiile pe vremea lu nea Nicu pentru toti posesorii de Dacii din sect 6) era un electrician destul de bun la etajul 1 dar nu mai stiu cum il cheama - problema cu alternatorul poate sa ti-o rezolve el.[/size]
r2d2 is offline   Reply With Quote
Old 01-08-05, 06:36   #3
COObra

Stage 5
 
COObra's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 1,460
Default

mai zi ceva....ce baterie ai pe masina?
ca daca ai baterie cu capacitate mai mare decat specificat de fabrica (de 55Ah daca nu ma insel la Dacie) e normal sa nu faca fata alternatorul, mai ales ca tu ai si consumatori.
daca ai o baterie de 75 de Ah trebuie automat si alternator facut sa incarce o baterie de 75. Daca nu ma insel se poate unul de volvo dar nu stiu exact de ce model.
iar pentru alternatorul tau urmeaza sfaturile lui r2d2, schimba carbunii si parca mai era ceva ce se schimba dar nu imi mai aduc aminte ce anume....niste bucsi parca...oricum ceva ieftin.
Bafta
COObra is offline   Reply With Quote
Old 01-08-05, 09:33   #4
DACIA-Wrc

Stage 5
 
DACIA-Wrc's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 4,203
Member of:
[DAEWOO]
Default

sal
eu patesc ceva si mai mijto pe masina )
daca aprind pozitia ii ok
daca aprind faza scurta....deja incepe sa scada intensitatea luminii....
daca aprind faza lunga deja ... se face umpic mai tare ca faza scurta...
acu din bord deja o da intre limita dintre rosu si verde
daca pornesc incalzirea...lumina...de la faruri ii cam la fel de puternica ca becu de la pozitie, in bord acu ii catre capatul rosului
bateria ii in ... sept -oct `99
sa fie ea devina?
masina porneste la jumate de cheie
__________________
Sa fi Om e o Intamplare, sa fi Domn e un Lucru Mare ! ! !
DACIA-Wrc is offline   Reply With Quote
Old 01-08-05, 16:20   #5
B-69-TAU

Stage 5
 
B-69-TAU's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,730
Member of:
[4 Speed Squad]
[Observator 4tuning]
Default

1. pota sa schimb releul electronic cu unul manual?
2. pot sa-l reglez ca sa-mi scoata de exemplu 75ah?
3. sa-mi iau o baterie de 75ah?
4.risc cumva sa-mi rajesc instalatia auto cu 75ah?
B-69-TAU is offline   Reply With Quote
Old 01-08-05, 16:50   #6
COObra

Stage 5
 
COObra's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 1,460
Default

daca ai baterie de 75 pur si simplu nu o sa prea poata fie incarcata de alternator, iar alternatorul o sa mearga in sarcina maxima tot timpul incercand sa incarce o baterie mai mare decat e el facut sa incarce.
deci cel mai bine schimba alternatorul cu altul de la alta masina ...de 75 si atunci iti iei si baterie de 75
COObra is offline   Reply With Quote
Old 01-08-05, 23:10   #7
B-69-TAU

Stage 5
 
B-69-TAU's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,730
Member of:
[4 Speed Squad]
[Observator 4tuning]
Default

pai azi am vorbit cu niste baieti care imi vor curata altermatorul si au sis ca nu se va intampla nimic cu el daca imi pun baterie cu amperaj mai mare ca releul e capul
el se opreste si porneste, alternatorul baga in continu oricum, si imi voi baga bateria in serie cu cealalta din fata! adik imi voi baga doua bateri si le va incarca pe amundoua! un profesionist imi poate da un sfat va rog?? va multumesc mult pt sfaturi pana acum! astept in continuare
B-69-TAU is offline   Reply With Quote
Old 02-08-05, 08:44   #8
COObra

Stage 5
 
COObra's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 1,460
Default

da mai omule dar cum draku sa incarce un alternator care e facut pt o baterie de 55 una de 75?
e ca si cum vrei sa incarci bateria de la masina cu incarcatorul de telefon.
o fi releul capul dar daca ala e facut pentru altceva?
si pe baietii tai care zic ca nu conteaza carbunii si alte alea ......atunci de ce mama zmeilor se schimba?
e ca si cum zici ca nu cauciucu e important la masina ca poti sa mergi si pe janta. offff.
de ce crezi ca exista tot felul de informatii cu ce baterie sa pui pe masina, ce presiune sa pui in cauciucuri si asa mai departe? ca asa le-a venit alora? sau o avea vrun sens.....or fi calculat si ei ceva peacolo....poate se pricep draku si inginerii aia la ceva.
COObra is offline   Reply With Quote
Old 02-08-05, 09:16   #9
B-69-TAU

Stage 5
 
B-69-TAU's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,730
Member of:
[4 Speed Squad]
[Observator 4tuning]
Default

pai bun dar spune-mi cum este posibil?
nu imi dai nici o dovada clara de ce nu as face asta!
ce anume se intampla daca bag pe masina 7ah?
alternatorul incarca 14w, si amperi asta chiar nu stiu, nu se poate seta asta?
chiar sunt in ceata, zilele astea trebuie sa-mi cumpar baterie si nu stiu de care! ????????????????????????????
B-69-TAU is offline   Reply With Quote
Old 02-08-05, 20:51   #10
COObra

Stage 5
 
COObra's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 1,460
Default

Quote:
deci cel mai bine schimba alternatorul cu altul de la alta masina ...de 75 si atunci iti iei si baterie de 75
am zis mai sus asta
si daca pui 2 baterii tot schimabt alternatorul trebuie
COObra is offline   Reply With Quote
Old 05-08-05, 17:43   #11
B-69-TAU

Stage 5
 
B-69-TAU's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,730
Member of:
[4 Speed Squad]
[Observator 4tuning]
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"COObra\"
Quote:
deci cel mai bine schimba alternatorul cu altul de la alta masina ...de 75 si atunci iti iei si baterie de 75
am zis mai sus asta
si daca pui 2 baterii tot schimabt alternatorul trebuie
am schimbat bateria si am pus una de 77ah si merge super! porneste la milimetru de cheie si se comporta altfel! si se incarca super bine! am fost la masuratori cu ea si e ok! va multumesc pt sfaturi si toate c
ele!
acum urmeaza sa o leg in serie cu cea din porbagaj! atunci vreau sa vad cum se comporta! sper ca ok! nu stiu cand o rezolv va spun cum a iesit! momentan am probleme cu uferul! poate ma ajuta cineva
https://www.4tuning.ro/forum/viewtopic.php?t=9829
B-69-TAU is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -