Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto Spuneti-va problemele si noi vom incerca sa le dam de cap. Avem oameni care se pricep si oameni care au nevoie de sfaturi. Asa ca postati. Avem oameni care au experienta si sunt dispusi sa ajute. |
26-01-08, 10:27
|
#16
|
Stage 5
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,717
|
Re: Omologari RAR - motor, vopsea, jante, etc. - FAQ
La dealer nu iti intra in detalii prea mari, de exemplu janta pe 17 cu anvelope 225/45 si atat, fara ET sau J. Insa lor trebuie sa le apara in programul de piese aceasta marime pentru masina respectiva.
|
|
|
26-01-08, 14:05
|
#17
|
Stage 5
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of: [4Tuning International]
|
Re: Omologari RAR - motor, vopsea, jante, etc. - FAQ
Quote:
Originally Posted by Madalin Zolti
am vb cu un tip ieri, nu-mi permit sa-i dau numele. Mi-a zis ca sunt povesti cu turbo pe motor aspirat.. si imi recomanda sa vb cu aia de la rar
Deci m-am linistit
Bafta
|
Atunce atot nu ai aflat nimic...nu ai vorbit cu vreunul din ingineri de la RAR.
Quote:
Originally Posted by BAD_MF
La dealer nu iti intra in detalii prea mari, de exemplu janta pe 17 cu anvelope 225/45 si atat, fara ET sau J. Insa lor trebuie sa le apara in programul de piese aceasta marime pentru masina respectiva.
|
Nici nu se pune problema la marimi originale, sau la o echipare ar fi fost montat, ia se omologheaza fara problema.
Dar care nu exista nici o data? Carei situatia cu aia? Mai ales ca este toal altfel fata de cele originale.
Last edited by Hexer; 26-01-08 at 14:08.
|
|
|
26-01-08, 18:42
|
#18
|
Stage 5
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,717
|
Re: Omologari RAR - motor, vopsea, jante, etc. - FAQ
Nu se omologheaza fara probleme. Trebuie hartia la dealer. Daca ai gofl 4 1.4 cu jante pe 14 si in talon ai trecute 14 nu iti trece in veci la RAR pe 17 daca nu ai hartia.
La dimensiuni diferite probabil trebuie omologare individuala care costa enorm.
|
|
|
26-01-08, 18:50
|
#19
|
Renault Driver
Stage 5
Join Date: Apr 2006
Posts: 571
Member of: [RENAULT] [Echipa de sprijin]
|
Re: Omologari RAR - motor, vopsea, jante, etc. - FAQ
Deci daca eu am in talon175/65/ r14(marimea actuala) si r15(e trecut ca alternativa in talon) dar eu vreau sa imi pun r16 trebuie sa ma duc la dealer (orice dealer sau unul anume ca mai avem si cunostinte pe la deleri )sa imi dea o harti la mana si apoi la rar?
__________________
|
|
|
26-01-08, 19:03
|
#20
|
Stage 5
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of: [4Tuning International]
|
Re: Omologari RAR - motor, vopsea, jante, etc. - FAQ
ceva interesant:
Asta nici o data nu era pus din fabrica...si nu cred ca proprietarul ar fi dat 3000 de euro petnru test dinamic...
note: 205/45 R17 pe Dacia Logan
|
|
|
03-02-08, 19:23
|
#21
|
Stage 5
Join Date: Nov 2006
Posts: 2,580
|
Re: Omologari RAR - motor, vopsea, jante, etc. - FAQ
Asa, ca sa nu tac, cine stie daca sa poate monta un 1,6 16v 105 cai pe o masina care a avut 1,4 8v 75 cai? M-ar interesa pt o Solenza, deci faza cu instalatu' din fabrica iese din discutie...
|
|
|
04-02-08, 11:25
|
#22
|
Stage 5
Join Date: Apr 2006
Posts: 1,846
Member of: [RENAULT]
|
Re: Omologari RAR - motor, vopsea, jante, etc. - FAQ
Quote:
Originally Posted by 200SX
pe scurt am primit un sut in ... si mi-am omologat cauciucurile, acuma detaliat:
1) sambata spre duminica cand ma plimbam cu masina pe autostrada, am fost oprit de un echipaj de politie si mi-au luat talonul pentru anvelope necorespunzatoare.
2) luni la 8 dim am dta telefon la RAR foarte de treba m-au programat in aceiasi zi intrebandu-ma in cat timp puteti sa ajungeti.
3) ajung la RAR la ora stabilita, ma ia in primire un domn inginer se uita la anevlope isi scrie indicativul lor (de la 185/65R15 cat aveam in carte 195/60R15 cat avea masina real cand a iesit din fabrica si dim care o si aveam cand am cumparat masina, acuma am pe masina 225/50R16 - dimensiune care a fost si omologata)
4) infara de anvelope domnii s-au uitat si la serie sasiu/motor ca sa fie convinsi ca cartea e a masinii si ca omologarea e acordata masinii care e in fata lor. (bineinteles ca aicae te taxeaza 46.81 RON pentru verificare identitate vehicul si 8.49RON pentru modificari in C.I.V - un total de 65.80 RON cu tva cu tot) , deci atentie daca nu aveti caroseria din carte sau motorul nu va duceti la omologare ca dati de alte belele.
4.5) deci la RAR ce sa zic frumos politicosi, au actionat repede (am asteptat vreo 20 min sa-mi aduca cartea completat), a mers uns.
Povesti (le zic asa ptca nu am nimica scris),
- am intrebat de omologare pentru evacuare si mi s-a spus ca intrucat in cartea masinii mele nu e specificat explicit un numar maxim de decibeli nu este necesara omologare
- am intrebat de omologare pentru sistemul de franare si mi s-a spus ca se face si ca trebuie facut costa 90 milioane, si ca tre lasata masina la ei pt teste, i-am explicat ca motorul e modificat ca va mai fi modificat sica cu sistemul actual de franre imi rup gatul si el a zis ca nu-i treba lor ca eu circul legalcu acest sitemde frnare si daca vreau altul tre sa-l omologhez si ma costa cat ma costa..... sincer nu am fost incantat de acest raspuns, o sa le trimit o scrisoare oficiala impreuna cu detalii tehnice ale modificarii pt a primi un raspuns oficial.
- am intrebat de modificari la motor si mi s-a spus ca atat timp cat seria pe blocul motor e cea din carte pot sa-i pun 7000 de turbine , 30000 de compresoare, 8 bujii pe piston, biele din mamaliga ca pe ei nu-i intereseaza si ca nuam nevoie de omologari pt asa ceva
(daca ceva din ca am scris la povesti vi se pare altfel va rog sa postati aicea ca le mai fac si o intrebare oficiala)
5) udriste/candiano popescu sa-mi recuperez talonul, ia talonul de unde nui, cu toate ca era mare scris pe perete la candiano ca la remedierea problemei talonul se restituie s-a gasit cineva sa-mi comenteze ca ce au termen de 30 zile am dovada pe 15 zile si ca daca au chef mi-l dau inapoi dupa 29 de zile...
6) am ajus pe la cosbuc/piata de flori la sectia politiei rutiere autostrazi, copie dupa carte, dupa buletin, am dat de un domn binevoitor care mi-a returnat talonul fara mari discutii (a zis el ceva ca de ce ma grabesc asa da n-a insistat)
7) inapoi la udriste, acolo platit la cec taxa preschimbare talon (tre emis un nou talon cand se schimba dim anvelopelor), fisa emitere talon, declratie pe propria raspundere, copie dupa carte , copie dupa buletin. stat la cozi alti bani alta distractie 30 RON taxa la CEC, 6 RON completare fisa si declratie 1 RON xerox.
8') asezat la coda la ghiseul 2 la Udriste dat actele, carte original, talon, dovada achitarii taxei la cec, xeroxurile.... mi-a dat inpoi partea din talon cu ITP-ul si m-i zis sa revin maine sa-mi ridic talonul nou
9) ieee de maine sunt totalmente in legalitate acuma sper sa nu mai imi gasesca nod in papura (cu toate ca or gasii ei ca mi-o lipsi ceva de prin trusa medicala sau ca extinctorul nu are nu stiu ce omologare, dar om vedea ce mai rezerva viitorul)
10) deci sculat de la ora 8 alergat prin oras, si am ajuns acasa pe la 17:30 cu tota treba rezolvata (mai putin statul de maine la coada sa-mi ridic talonul)
11) cred ca m-au curatat de vreo 200RON cu toate taxele lor incluzand si amenda de 78RON + o zi de alergatura, pt cascadoria asta cu cauciucurile, deci omologativile dinainte ca scutiti cei 78 RON + ceva din alergatura de a recupera talonul
12) edit: lipsesc litere, cuvinte scrise anapoda sper sa fie lizibil nu stau sa fac corecturi.
mi-am luat talonul nou, si ce credeti identic ca ala vechi doar ca la mentiuni avea trecuta si noua dimensiune, cum pe cartea masinii au putut sa treca la mentiuni dimensiunea fara sa-mi faca o carte noua la talon oare de ce au avut nevoie de o hartie noua oare nu prindea bine tusul pe cea veche.
si in plus itp-ul nu mai figureaza pe noul talon in schimb mi-au dat "cotorul" de la talonul vechi ca sa mai am evidenta itp-ului, (imi aduc aminte ca atunci cand am inmatriculat masina cand mi-au facut talonul nou imi trecusera si itp-ul pe el, acuma cred ca le-a fost lene)
ah bonus o noua tipla de plastic pentru talon dar trebuie mentionat ca e mai mica decat hartia talonului asa ca tot pe cea veche o folosesc.....
per total total dezamagit de aceste mici detalii (o treba de 5 minute care a durat 24 ore si macar de-o faceau calumea)
|
Deci cu alte cuv. Fab : rabdare , calm , tigari ...
|
|
|
06-02-08, 23:44
|
#23
|
Stage 5
Join Date: Mar 2006
Posts: 325
Member of: [Nissan]
|
Re: Omologari RAR - motor, vopsea, jante, etc. - FAQ
ms ms ms sa vedem sapt viit
|
|
|
09-02-08, 00:02
|
#24
|
Stage 1
Join Date: Feb 2008
Posts: 8
|
Re: Omologari RAR - motor, vopsea, jante, etc. - FAQ
io ma intreb ceva,cum sunt frate legile europene?si ei au nevoie de omologari?si eu daca am o sierra din 87,si vreau roti pe 17"(intra ca am incercat,trebe umblat la suspensii)la sce dealer sa ma duc?ca am mai fost la ford sa-i intreb de una,de alta si au ridicat din umeri,ca ei nu stiu k nu au vandut asa ceva,ca e prea veche si ca sa-mi iau una noua.si daca portofelu meu tipa la mine sa o tin p-asta si sa o modific?tre sa merg "dincolo s-o omologhez"?mai ales ca acu vreau sa o fac cabrio.apropo,stiti vre-un service care sa-mi faca si mie prelata si sistemu?
|
|
|
09-02-08, 00:06
|
#25
|
Stage 1
Join Date: Feb 2008
Posts: 8
|
Re: Omologari RAR - motor, vopsea, jante, etc. - FAQ
p.s.:nu e masina din poza,e alta.
|
|
|
19-02-08, 02:24
|
#26
|
Stage 2
Join Date: Jun 2006
Posts: 67
|
Re: Omologari RAR - motor, vopsea, jante, etc. - FAQ
La mine pe talon imi scire ca trebuie sa am cauciucuri /14 cu dimensiunile din poza. As dori sa stiu si eu ce anvelope imi trbuie daca schimb jantele cu altele pe 15 sau 16 ?
Din ce am observat la omolagarile unora dintre voi sa intelg ca pe niste jante de 15 imi trebuie 205/55/15 si la cele pe 16 215/50/16, avand in vedere ca momentan am 195/60/14 cum scrie in civ si talon?
Cu omologarea aproximativ m-am lamurit din ce am citit aici .
|
|
|
19-02-08, 08:49
|
#27
|
2 Roti
Stage 5
Join Date: Apr 2004
Posts: 8,063
Member of: [Super Moderators] [Observator 4tuning] [PARTICIPANT CURSE] [DACIA] [Echipa de sprijin] [2 Roti]
|
Re: Omologari RAR - motor, vopsea, jante, etc. - FAQ
raspuns de la RAR pentru schimbat / adaugat vopsea in talon ( culoare )
Va programati la una din reprezentantele noastre pt modificari in cartea de identitate. La ora si in ziua la care sunteti programat veniti cu masina, cartea de identitate si buletinul pt aceasta modificare care o sa va coste aproximativ 100 RON. Cu cartea modificata mergeti apoi la politie pt a modifica si certificatulu de inmatriculare
__________________
Nu sunati , ies eu din cand in cand
|
|
|
19-02-08, 09:15
|
#28
|
Banned
Stage 5
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,348
|
Re: Omologari RAR - motor, vopsea, jante, etc. - FAQ
interesant...
Facut anul trecut in ianuarie:
- schimbat culoarea rablei: 8ron(sau 12ron) - alte modificari CIV (adica modificat culoare, schimb motor(de fapt doar serie motor, ca motorul a ramas cu aceeasi capacitate), etc)
- pentru a trece alt motor in cartea de identitate (motor tot de pe modelul masinii mele, aceiasi cai putere) - 15ron (contravaloarea testului de poluare(gaze))
vad ca astia de la RAR au tarife diferentiate pentru fiecare judet?!
|
|
|
24-02-08, 22:33
|
#29
|
Stage 5
Join Date: Feb 2006
Posts: 4,446
Member of: [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: Omologari RAR - motor, vopsea, jante, etc. - FAQ
poate sa-mi spuna si mie sau sa-mi scaneze ce trebuie sa scrie in hartia de la dealer pt omologatul rotilor / cauciucurilor mai mari ?
|
|
|
25-02-08, 06:41
|
#30
|
Banned
Stage 5
Join Date: Aug 2007
Posts: 478
|
Re: Omologari RAR - motor, vopsea, jante, etc. - FAQ
imi puteti spune si mie cam cat ma costa o omologare...am shimbat motoru la masina,este exact la fel(aceeasci capatititate tot) , cineva mi-a zis ca undeva la 500-600 lei este mi se pare cam mult ca schimbe seris in talon sau sa schimbe talonul.Astept raspuns
Numai bine
|
|
|
|
|