Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto

Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto Spuneti-va problemele si noi vom incerca sa le dam de cap. Avem oameni care se pricep si oameni care au nevoie de sfaturi. Asa ca postati. Avem oameni care au experienta si sunt dispusi sa ajute.

Reply
 
Thread Tools
Old 21-01-08, 16:00   #1
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Schimbat motor...se poate legal?

Cred ca se cerea un topic referitor la omologarile cu care ne confruntam cu totii mai devreme sau mai tarziu, daca vrem sa fim in legalitate.

Este vorba de cele mai frecvente, cum ar fi motor, sistem de franare, jante, spoilere, culoare masina, etc.

Aici vom incerca sa raspundem ce trebuie ca sa facem aceste omologari pentru a intra in legalitate.

Serviciul RAR are o adresa de mail referitoare la omologari si se pare ca au o relatie cu publicul destul de buna pentru ca raspund mereu la mailuri.

Aici ii rog pe cei care au omologat ceva la masina sa spuna cu ce probleme s-au confruntat si ce au facut.


Am gandit un pic...la prima o sa radeti...dar poate ca trece
Asta la o dacie cu motor 1300.
Deci, toti stiti motorul din R19, Clio si asa mai departe, cea de 1.8-2.0 16V F7P mai scurt, ceea ce nu putem omologa la dacie ca e prea puternica...
Dar daca luam un motor de 1.9D, omologam aia, si ulterior schimbam absoluto totul (la aceste 2 motoare blocul e aceasi) si o fac benzinar este legal...
Voi ce ziceti? trece?

Last edited by Hondarul; 22-01-08 at 15:23.
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 22-01-08, 01:00   #2
turbojack


Stage 5
 
turbojack's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,768
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[PEUGEOT]
Default Re: Schimbat motor...se poate legal?

Din cate stiu,nu se mai fac omologari la RAR din benzinar in diezelar.
Iar in cazul in care e posibil,va trebui sa-ti faci benzinarul sa sune ca un diesel.
Sau varianta B.Bagi sub capota ce motor vrei si in caz de verificari pe traseu (adica in strada) ai pregatit textul:dom'le,tocmai mi s-a rupt cablul de deschidere a capotei.
Bafta!
__________________
turbojack is offline   Reply With Quote
Old 22-01-08, 09:04   #3
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Schimbat motor...se poate legal?

Dam...
In conditi normale legislatia nu reglementeaza tuningul la motor, deci din diesel benzina...deca pot, fara probleme sunetul se rezolva usor
Mai trebue cautat un pic ca altfel nu o sa fie inscrsi in romania masina...probabil ungaria...vom vedea...
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 24-01-08, 22:54   #4
FUBU_S

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 325
Member of:
[Nissan]
Default Re: Omologari RAR - motor, vopsea, jante, etc. - FAQ

jante ....
toti care stiu va rog sa scrieti o sa ma confrunt cu problema asta in curand
vreau sa trec mai lat si mai mare pe spate
de la 195/65/15 la 225/45/17 si 255/40/17
FUBU_S is offline   Reply With Quote
Old 24-01-08, 23:12   #5
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Omologari RAR - motor, vopsea, jante, etc. - FAQ

Quote:
Originally Posted by FUBU_S View Post
jante ....
toti care stiu va rog sa scrieti o sa ma confrunt cu problema asta in curand
vreau sa trec mai lat si mai mare pe spate
de la 195/65/15 la 225/45/17 si 255/40/17
pe scurt am primit un sut in ... si mi-am omologat cauciucurile, acuma detaliat:

1) sambata spre duminica cand ma plimbam cu masina pe autostrada, am fost oprit de un echipaj de politie si mi-au luat talonul pentru anvelope necorespunzatoare.

2) luni la 8 dim am dta telefon la RAR foarte de treba m-au programat in aceiasi zi intrebandu-ma in cat timp puteti sa ajungeti.

3) ajung la RAR la ora stabilita, ma ia in primire un domn inginer se uita la anevlope isi scrie indicativul lor (de la 185/65R15 cat aveam in carte 195/60R15 cat avea masina real cand a iesit din fabrica si dim care o si aveam cand am cumparat masina, acuma am pe masina 225/50R16 - dimensiune care a fost si omologata)

4) infara de anvelope domnii s-au uitat si la serie sasiu/motor ca sa fie convinsi ca cartea e a masinii si ca omologarea e acordata masinii care e in fata lor. (bineinteles ca aicae te taxeaza 46.81 RON pentru verificare identitate vehicul si 8.49RON pentru modificari in C.I.V - un total de 65.80 RON cu tva cu tot) , deci atentie daca nu aveti caroseria din carte sau motorul nu va duceti la omologare ca dati de alte belele.

4.5) deci la RAR ce sa zic frumos politicosi, au actionat repede (am asteptat vreo 20 min sa-mi aduca cartea completat), a mers uns.
Povesti (le zic asa ptca nu am nimica scris),
- am intrebat de omologare pentru evacuare si mi s-a spus ca intrucat in cartea masinii mele nu e specificat explicit un numar maxim de decibeli nu este necesara omologare
- am intrebat de omologare pentru sistemul de franare si mi s-a spus ca se face si ca trebuie facut costa 90 milioane, si ca tre lasata masina la ei pt teste, i-am explicat ca motorul e modificat ca va mai fi modificat sica cu sistemul actual de franre imi rup gatul si el a zis ca nu-i treba lor ca eu circul legalcu acest sitemde frnare si daca vreau altul tre sa-l omologhez si ma costa cat ma costa..... sincer nu am fost incantat de acest raspuns, o sa le trimit o scrisoare oficiala impreuna cu detalii tehnice ale modificarii pt a primi un raspuns oficial.
- am intrebat de modificari la motor si mi s-a spus ca atat timp cat seria pe blocul motor e cea din carte pot sa-i pun 7000 de turbine , 30000 de compresoare, 8 bujii pe piston, biele din mamaliga ca pe ei nu-i intereseaza si ca nuam nevoie de omologari pt asa ceva
(daca ceva din ca am scris la povesti vi se pare altfel va rog sa postati aicea ca le mai fac si o intrebare oficiala)

5) udriste/candiano popescu sa-mi recuperez talonul, ia talonul de unde nui, cu toate ca era mare scris pe perete la candiano ca la remedierea problemei talonul se restituie s-a gasit cineva sa-mi comenteze ca ce au termen de 30 zile am dovada pe 15 zile si ca daca au chef mi-l dau inapoi dupa 29 de zile...

6) am ajus pe la cosbuc/piata de flori la sectia politiei rutiere autostrazi, copie dupa carte, dupa buletin, am dat de un domn binevoitor care mi-a returnat talonul fara mari discutii (a zis el ceva ca de ce ma grabesc asa da n-a insistat)

7) inapoi la udriste, acolo platit la cec taxa preschimbare talon (tre emis un nou talon cand se schimba dim anvelopelor), fisa emitere talon, declratie pe propria raspundere, copie dupa carte , copie dupa buletin. stat la cozi alti bani alta distractie 30 RON taxa la CEC, 6 RON completare fisa si declratie 1 RON xerox.

8') asezat la coda la ghiseul 2 la Udriste dat actele, carte original, talon, dovada achitarii taxei la cec, xeroxurile.... mi-a dat inpoi partea din talon cu ITP-ul si m-i zis sa revin maine sa-mi ridic talonul nou

9) ieee de maine sunt totalmente in legalitate acuma sper sa nu mai imi gasesca nod in papura (cu toate ca or gasii ei ca mi-o lipsi ceva de prin trusa medicala sau ca extinctorul nu are nu stiu ce omologare, dar om vedea ce mai rezerva viitorul)

10) deci sculat de la ora 8 alergat prin oras, si am ajuns acasa pe la 17:30 cu tota treba rezolvata (mai putin statul de maine la coada sa-mi ridic talonul)

11) cred ca m-au curatat de vreo 200RON cu toate taxele lor incluzand si amenda de 78RON + o zi de alergatura, pt cascadoria asta cu cauciucurile, deci omologativile dinainte ca scutiti cei 78 RON + ceva din alergatura de a recupera talonul

12) edit: lipsesc litere, cuvinte scrise anapoda sper sa fie lizibil nu stau sa fac corecturi.

mi-am luat talonul nou, si ce credeti identic ca ala vechi doar ca la mentiuni avea trecuta si noua dimensiune, cum pe cartea masinii au putut sa treca la mentiuni dimensiunea fara sa-mi faca o carte noua la talon oare de ce au avut nevoie de o hartie noua oare nu prindea bine tusul pe cea veche.

si in plus itp-ul nu mai figureaza pe noul talon in schimb mi-au dat "cotorul" de la talonul vechi ca sa mai am evidenta itp-ului, (imi aduc aminte ca atunci cand am inmatriculat masina cand mi-au facut talonul nou imi trecusera si itp-ul pe el, acuma cred ca le-a fost lene)

ah bonus o noua tipla de plastic pentru talon dar trebuie mentionat ca e mai mica decat hartia talonului asa ca tot pe cea veche o folosesc.....

per total total dezamagit de aceste mici detalii (o treba de 5 minute care a durat 24 ore si macar de-o faceau calumea)
200SX is offline   Reply With Quote
Old 24-01-08, 23:50   #6
kirin
Old School Cars

Stage 5
 
kirin's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 661
Member of:
[Opel]
[Old School Cars]
Default Re: Omologari RAR - motor, vopsea, jante, etc. - FAQ

acuma ai omologate 2 dimensiuni ?sau numai una?
kirin is offline   Reply With Quote
Old 25-01-08, 09:38   #7
valib
Banned

Stage 5
 
valib's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,348
Default Re: Omologari RAR - motor, vopsea, jante, etc. - FAQ

200SX: dimensiunea de 225/50R16 exista montata pe modelul tau de masina din fabrica? Sau cel putin jante pe 16?
valib is offline   Reply With Quote
Old 25-01-08, 12:59   #8
ariel

Stage 5
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 969
Default Re: Omologari RAR - motor, vopsea, jante, etc. - FAQ

Quote:
Originally Posted by FUBU_S View Post
jante ....
toti care stiu va rog sa scrieti o sa ma confrunt cu problema asta in curand
vreau sa trec mai lat si mai mare pe spate
de la 195/65/15 la 225/45/17 si 255/40/17
EU AM 3 DIMENSIUNI omologate.
185/65/14
195/50/15
205/45/16

asa am cumparat masina.
momentan folosesc 205/50/15
am trecut ITP fluierind,fara sa dau macar o bere.
__________________
ariel
ariel is offline   Reply With Quote
Old 25-01-08, 13:26   #9
Madalin Zolti
Guest
 
Posts: n/a
Default Re: Omologari RAR - motor, vopsea, jante, etc. - FAQ

Quote:
Originally Posted by 200SX View Post


4.5) deci la RAR ce sa zic frumos politicosi, au actionat repede (am asteptat vreo 20 min sa-mi aduca cartea completat), a mers uns.
Povesti (le zic asa ptca nu am nimica scris),
-- am intrebat de modificari la motor si mi s-a spus ca atat timp cat seria pe blocul motor e cea din carte pot sa-i pun 7000 de turbine , 30000 de compresoare, 8 bujii pe piston, biele din mamaliga ca pe ei nu-i intereseaza si ca nuam nevoie de omologari pt asa ceva
(daca ceva din ca am scris la povesti vi se pare altfel va rog sa postati aicea ca le mai fac si o intrebare oficiala)
200SX esti siigur 100% de trb asta k dak te prinde rar-ul mobil shi vede k ai tubo pe un motor aspirat, nu-ti face nimik?
  Reply With Quote
Old 25-01-08, 20:05   #10
Madalin Zolti
Guest
 
Posts: n/a
Default Re: Omologari RAR - motor, vopsea, jante, etc. - FAQ

am aflat ce ma interesa ! sanatate si numai bine la toata lumea.. rog adminul sa stearga posturile mele de aici
  Reply With Quote
Old 25-01-08, 21:56   #11
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Omologari RAR - motor, vopsea, jante, etc. - FAQ

Quote:
Originally Posted by Madalin Zolti View Post
am aflat ce ma interesa ! sanatate si numai bine la toata lumea.. rog adminul sa stearga posturile mele de aici
Frumosule...daca ai aflat ceva atuncea sa o faci public, sa stie toata lumea...
Cred ca nu e secret...
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 25-01-08, 23:14   #12
BAD_MF

Stage 5
 
BAD_MF's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,717
Default Re: Omologari RAR - motor, vopsea, jante, etc. - FAQ

La R.A.R. mi s-a spus ca se poate omologa orice dimensiunea la anvelope DACA un dealer autorizat iti da hartie scrisa si stampilata cum ca pe modelul x marca y se pot monta anvelopele z.
Deci daca ai bmw si vrei omologare trebuie mers la dealer sa iti dea hartia.
De exemplu la mine seat leon 1.8T am luat hartia de la seat pt dimensiunea 225/40 R18. Insa din fabrica s-a montat aceasta dimensiune (cupra r) deci a fost usor.
La Logan am vrut sa fac la fel insa idiotii de la DAcia nu au acceptat sa-mi dea pentru 195.60 R15 pentru ca pe logan nu s-a montat vreodata din fabrica aceasta dimensiune.
In principiu daca aveti o cunostinta la dealer poti obtine ce dimensiune vrei, cei de la RAR nu cunosc toate modelele cu toate marimile montate vreodata.
Bafta!
BAD_MF is offline   Reply With Quote
Old 25-01-08, 23:47   #13
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Omologari RAR - motor, vopsea, jante, etc. - FAQ

Quote:
Originally Posted by BAD_MF View Post
La R.A.R. mi s-a spus ca se poate omologa orice dimensiunea la anvelope DACA un dealer autorizat iti da hartie scrisa si stampilata cum ca pe modelul x marca y se pot monta anvelopele z.
Deci daca ai bmw si vrei omologare trebuie mers la dealer sa iti dea hartia.
De exemplu la mine seat leon 1.8T am luat hartia de la seat pt dimensiunea 225/40 R18. Insa din fabrica s-a montat aceasta dimensiune (cupra r) deci a fost usor.
La Logan am vrut sa fac la fel insa idiotii de la DAcia nu au acceptat sa-mi dea pentru 195.60 R15 pentru ca pe logan nu s-a montat vreodata din fabrica aceasta dimensiune.
In principiu daca aveti o cunostinta la dealer poti obtine ce dimensiune vrei, cei de la RAR nu cunosc toate modelele cu toate marimile montate vreodata.
Bafta!
Problema nu e ca stiu sau nu...dar daca vreu pe 17" sau 18" pe un ursulet cum fac treaba...sau cum sunt eu, vrau 195/45R13 in loc de 155/80R15.
Deci cine vrea marimi ce nici in vise nu existau cand masina era condtruita.
Cum e la nissan 200sx, daca faci modificarea intra 225/40R18 si din fabrica avea max 16".


Asta e problema cea mai mare, la marimile care nu au existat vreo data si in toate parametri difere fata de originalul, fie ET, fie diametrul total sau latimea acesteia.
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 25-01-08, 23:51   #14
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Omologari RAR - motor, vopsea, jante, etc. - FAQ

Iera sa uit, suspensile intarita nu au nici un sans la RAR sau la ITP (acuma vorbesc despre cele foarte rigide) ca sunt considerate de a fiind inrautatirea sistemului de suspensie, asta cand la un ferrari iti pica pietrele de la rinichi sau pot sa enumar foarte multe exemple de gen, cu suspensie foarte rigida din fabrica care trec fara orice problema...atuncea noi cu tuning mai complex de ce nu avem voie?
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 26-01-08, 10:02   #15
Madalin Zolti
Guest
 
Posts: n/a
Default Re: Omologari RAR - motor, vopsea, jante, etc. - FAQ

am vb cu un tip ieri, nu-mi permit sa-i dau numele. Mi-a zis ca sunt povesti cu turbo pe motor aspirat.. si imi recomanda sa vb cu aia de la rar
Deci m-am linistit
Bafta
  Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -