Quote:
Originally Posted by FUBU_S
jante ....
toti care stiu va rog sa scrieti o sa ma confrunt cu problema asta in curand
vreau sa trec mai lat si mai mare pe spate
de la 195/65/15 la 225/45/17 si 255/40/17
|
pe scurt am primit un sut in ... si mi-am omologat cauciucurile, acuma detaliat:
1) sambata spre duminica cand ma plimbam cu masina pe autostrada, am fost oprit de un echipaj de politie si mi-au luat talonul pentru anvelope necorespunzatoare.
2) luni la 8 dim am dta telefon la RAR foarte de treba m-au programat in aceiasi zi intrebandu-ma in cat timp puteti sa ajungeti.
3) ajung la RAR la ora stabilita, ma ia in primire un domn inginer se uita la anevlope isi scrie indicativul lor (de la 185/65R15 cat aveam in carte 195/60R15 cat avea masina real cand a iesit din fabrica si dim care o si aveam cand am cumparat masina, acuma am pe masina 225/50R16 - dimensiune care a fost si omologata)
4) infara de anvelope domnii s-au uitat si la serie sasiu/motor ca sa fie convinsi ca cartea e a masinii si ca omologarea e acordata masinii care e in fata lor. (bineinteles ca aicae te taxeaza 46.81 RON pentru verificare identitate vehicul si 8.49RON pentru modificari in C.I.V - un total de 65.80 RON cu tva cu tot) , deci atentie daca nu aveti caroseria din carte sau motorul nu va duceti la omologare ca dati de alte belele.
4.5) deci la RAR ce sa zic frumos politicosi, au actionat repede (am asteptat vreo 20 min sa-mi aduca cartea completat), a mers uns.
Povesti (le zic asa ptca nu am nimica scris),
- am intrebat de omologare pentru evacuare si mi s-a spus ca intrucat in cartea masinii mele nu e specificat explicit un numar maxim de decibeli nu este necesara omologare
- am intrebat de omologare pentru sistemul de franare si mi s-a spus ca se face si ca trebuie facut costa 90 milioane, si ca tre lasata masina la ei pt teste, i-am explicat ca motorul e modificat ca va mai fi modificat sica cu sistemul actual de franre imi rup gatul si el a zis ca nu-i treba lor ca eu circul legalcu acest sitemde frnare si daca vreau altul tre sa-l omologhez si ma costa cat ma costa..... sincer nu am fost incantat de acest raspuns, o sa le trimit o scrisoare oficiala impreuna cu detalii tehnice ale modificarii pt a primi un raspuns oficial.
- am intrebat de modificari la motor si mi s-a spus ca atat timp cat seria pe blocul motor e cea din carte pot sa-i pun 7000 de turbine , 30000 de compresoare, 8 bujii pe piston, biele din mamaliga ca pe ei nu-i intereseaza si ca nuam nevoie de omologari pt asa ceva
(daca ceva din ca am scris la povesti vi se pare altfel va rog sa postati aicea ca le mai fac si o intrebare oficiala)
5) udriste/candiano popescu sa-mi recuperez talonul, ia talonul de unde nui, cu toate ca era mare scris pe perete la candiano ca la remedierea problemei talonul se restituie s-a gasit cineva sa-mi comenteze ca ce au termen de 30 zile am dovada pe 15 zile si ca daca au chef mi-l dau inapoi dupa 29 de zile...
6) am ajus pe la cosbuc/piata de flori la sectia politiei rutiere autostrazi, copie dupa carte, dupa buletin, am dat de un domn binevoitor care mi-a returnat talonul fara mari discutii (a zis el ceva ca de ce ma grabesc asa da n-a insistat)
7) inapoi la udriste, acolo platit la cec taxa preschimbare talon (tre emis un nou talon cand se schimba dim anvelopelor), fisa emitere talon, declratie pe propria raspundere, copie dupa carte , copie dupa buletin. stat la cozi alti bani alta distractie 30 RON taxa la CEC, 6 RON completare fisa si declratie 1 RON xerox.
8') asezat la coda la ghiseul 2 la Udriste dat actele, carte original, talon, dovada achitarii taxei la cec, xeroxurile.... mi-a dat inpoi partea din talon cu ITP-ul si m-i zis sa revin maine sa-mi ridic talonul nou
9) ieee de maine sunt totalmente in legalitate acuma sper sa nu mai imi gasesca nod in papura (cu toate ca or gasii ei ca mi-o lipsi ceva de prin trusa medicala sau ca extinctorul nu are nu stiu ce omologare, dar om vedea ce mai rezerva viitorul)
10) deci sculat de la ora 8 alergat prin oras, si am ajuns acasa pe la 17:30 cu tota treba rezolvata (mai putin statul de maine la coada sa-mi ridic talonul)
11) cred ca m-au curatat de vreo 200RON cu toate taxele lor incluzand si amenda de 78RON + o zi de alergatura, pt cascadoria asta cu cauciucurile, deci omologativile dinainte ca scutiti cei 78 RON + ceva din alergatura de a recupera talonul
12) edit: lipsesc litere, cuvinte scrise anapoda sper sa fie lizibil nu stau sa fac corecturi.
mi-am luat talonul nou, si ce credeti identic ca ala vechi doar ca la mentiuni avea trecuta si noua dimensiune, cum pe cartea masinii au putut sa treca la mentiuni dimensiunea fara sa-mi faca o carte noua la talon oare de ce au avut nevoie de o hartie noua oare nu prindea bine tusul pe cea veche.
si in plus itp-ul nu mai figureaza pe noul talon in schimb mi-au dat "cotorul" de la talonul vechi ca sa mai am evidenta itp-ului, (imi aduc aminte ca atunci cand am inmatriculat masina cand mi-au facut talonul nou imi trecusera si itp-ul pe el, acuma cred ca le-a fost lene)
ah bonus o noua tipla de plastic pentru talon dar trebuie mentionat ca e mai mica decat hartia talonului
asa ca tot pe cea veche o folosesc.....
per total total dezamagit de aceste mici detalii (o treba de 5 minute care a durat 24 ore si macar de-o faceau calumea)