Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto Spuneti-va problemele si noi vom incerca sa le dam de cap. Avem oameni care se pricep si oameni care au nevoie de sfaturi. Asa ca postati. Avem oameni care au experienta si sunt dispusi sa ajute. |
10-01-08, 17:45
|
#1
|
Stage 1
Join Date: Jan 2008
Posts: 11
|
Garnitura de chiuloasa arsa.
pe drumul Alexandria-Bucuresti, in zona satului Stalpu s-a produs minunea......mergeam in coloana, observ fum-abur in fata mea...a crezut ca e de la masina din fata, cand am inceput sa ne deplasam si masina din fata s-a distantat de mine cu aproximativ 3-4 m am vazut cu ies aburi de sub capota si prin grila de la radiator. A oprit pe dreapta, pe margine, a deschis capota..... iesise furtunul care face legatura intre radiator si motor (din dreapta radiatorului) lichidul din radiator ......pe motor....peste tot. Am prins la loc furtunul respectiv, am strans bine colierul care-l fixa, am mai pus lichid in radiator, intre timp am inceput sa dau niste telefoane sa intreb "CE? DE CE? CUM?"....mi s-a spus exact ce facusem eu, adica sa completez cu lichid si sa astept sa se raceasca motorul. Bun.... asta am facut ....am stat 1 ora cu capota ridicata sa se raceasca motorul. Pornesc motorul...in 3 minute de la RECE a tracut pe ROSU temperatura, instantaneu a ajuns pe rosu, asa pe rosu am mers vreo 500m pana la o benzinarie, pe marginea soselei, pe avarii, pe drum a observat un fum, fum nu aburi iesind de sub capota.....am sintit cum motorul da sa moara....ajunsese cred ca la 200 rpm de la 1300-max 1500rpm dupa care in 3-5 sec si-a revenit, am ajuns cu greu in benzinarie plin de nervi. (De la inceputul incidentului cat am mers cu masina ...nu am trecut de 1500-1800 de ture.) Bun ajuns acolo intrebare CE FAC? Dau telefoane...cumpar lichid de racire....pun in radiator pana il umplu...intre timp asteptam sa se raceasca motorul si sa-l pormesc iar, pentru a-si face racirea singur. Dupa o alta ora de stat, motorul se raceste....pun contactul ...pornesc cu capota ridicata si cu ochii pe ceasul care indica temperatura...vad cu creste temperatura sub ochii mei...in cateva secunde...20-max 1 minut a ajuns pe ROSU. Gata asta a fost. Dupa alte telefoane aflu ca e posibil sa se fi dus garnitura de la _chiulasa_ adica nu mai puteam sa fac nici 2 metri cu EA. Se punea problema tractarii, dar cine.....deja se facuse 5 seara, ceata, aglomeratie, coloana, frig, si eu stateam intr-o benzinarie la vreo 30-35 de km de Bucuresti. Sun un amiccare m-a tractat pana in Rahova si am lasat masina intr-o benzinarie, nu puteam sa intram in Bucuresti, era prea aglomerat. am revenit pe la 12 noaptea am luat-o si am adus-o in fata blocului.
Ce as vrea si eu sa stiu acum:
De ce s-a desprins furtunul respectiv? (nu am mers deloc spotriv cu ea...pana in 4000 rpm)
A ajuns apa in ulei, ce e de facut?
Pareri.
|
|
|
10-01-08, 19:07
|
#2
|
 Stage 5
Join Date: Apr 2007
Posts: 346
|
Re: Garnitura de chiuloasa arsa.
Salut ! Esti foarte precis in privinta traseului dar uiti sa precizezi marca si modelul masinii. O garnitura de chiuloasa nu este mare branza. Daca insa tu ai pus (complectat) lichidul inainte de racirea motorului si ai auzit si niste mici pocnituri in mod sigur ai reusit sa produci ceva fisuri. Este explicatia de ce ai apa in baia de ulei. De ce a sarit furtunul ? De "prea bine"strans sau din cauza termostatului defect . Desfa chiuloasa vezi ce si cum,pune un ulei mai modest ca pret si vezi ce se intampla. Daca in baie nu mai navaleste apa, dupa 500 km pune ce ulei folosesti de regula si ai grija sa nu mai repeti beleaua. Daca mai dai detalii sunt sigur ca mai primesti pareri de la colegii de forum.
__________________
Da-mi DOAMNE sa nu-mi mai doresc nimic ! Dar sa fie din aur !!!!!!!!!!!!!!
|
|
|
11-01-08, 02:10
|
#3
|
  Stage 5
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,768
Member of: [Moderators] [4Tuning International] [PEUGEOT]
|
Re: Garnitura de chiuloasa arsa.
Quote:
Originally Posted by wind
....
De ce s-a desprins furtunul respectiv? ....
A ajuns apa in ulei, ce e de facut....
|
Traseul foarte interesant.Motorul il ghicim din context.
Furtunul strans insuficient,la supraincalzirea motorului s-au produs gaze de presiune mai mare decat normal si l-a smuls.
Apa in ulei,nici nu te mai chinui sa-i faci ceva,decat demontarea chiulasei.
Apa se completeaza cu motorul pornit,in astfel de cazuri.
Se rectifica obligatoriu chiulasa.
Se verifica termostatul.
Se verifica functionarea ventilatoarelor de racire a radiatorului.
Se schimba uleiul cu unul low cost,dar de gradatia ceruta de motor si filtrul.
Dupa cateva zeci de km,se poate schimba cu unul de calitate + filtrul .
__________________
|
|
|
11-01-08, 08:46
|
#4
|
Stage 1
Join Date: Jan 2008
Posts: 11
|
Re: Garnitura de chiuloasa arsa.
Scuze, greseala mea ca nu am precizat masina. BMW 316, E36 (pisicuta) data fabricatiei 10.1995, 226.000km, o am din octombrie 2007, aproximativ 3000 km rulati in tara.
|
|
|
11-01-08, 08:55
|
#5
|
Stage 1
Join Date: Jan 2008
Posts: 11
|
Re: Garnitura de chiuloasa arsa.
aveti ideea ce costuri implica "minunea asta", stiti vreun service bun?
|
|
|
11-01-08, 17:02
|
#6
|
 Stage 5
Join Date: Nov 2006
Posts: 2,820
|
Re: Garnitura de chiuloasa arsa.
Piesele, inclusiv planatul chiulasei cam 600 ron. Manopera in functie de service-ul unde o duci. Cu ocazia asta schimba si semeringurile la supape, verifica ghidurile si scaunele supapelor.
Bafta!
__________________
Chevrolet V210
|
|
|
12-11-08, 21:44
|
#7
|
Stage 1
Join Date: Apr 2007
Posts: 23
|
Re: Garnitura de chiuloasa arsa.
Salut, ai rezolvat problema? Am trecut prin acelasi lucru si sunt interesat de consecinte, cost si pretul reparatiei.
Multumesc
|
|
|
13-11-08, 22:12
|
#8
|
Stage 1
Join Date: Jan 2008
Posts: 11
|
Re: Garnitura de chiuloasa arsa.
Quote:
Originally Posted by warrior
Salut, ai rezolvat problema? Am trecut prin acelasi lucru si sunt interesat de consecinte, cost si pretul reparatiei.
Multumesc
|
sal
am schimbat termostatul ( din cauza lui am patit beleaua ), termo-cupla ( sau vasco-cupla ), si garnitura de chiulasa.
ca pret undeva la 11 mil cu tot cu piese ( inclusiv uleiul ), manopera.
|
|
|
21-11-08, 02:50
|
#9
|
 Stage 5
Join Date: Aug 2008
Posts: 395
Member of: [VW]
|
Re: Garnitura de chiuloasa arsa.
putei sa eviti tot acest necaz daca erai atent la indicatorul temperaturii de bord , imediat ce ti-a sarit furtunul , racirea nu s-a mai facut , motorul s-a supraincalzit si in bord ti-a aratat imediat cum creste apa .................este si un bec rosu care se aprinde cand temperatura creste peste 100 grade, bmw-urile nu au asa ceva? eu am si la golf si la cielo......... oricum nu trebuia s amai mergi cu ea nici un metru dupa toata aceasta patanie , motorul a avut mult de suferit ............data viitoare sa fii mai atent la ce indica temperatura
__________________
ESCORT -1,6 , 16 V , 90 CP , DOHC-EFI:
|
|
|
24-11-08, 08:49
|
#10
|
Stage 1
Join Date: Jan 2008
Posts: 11
|
Re: Garnitura de chiuloasa arsa.
Quote:
Originally Posted by edypro2
putei sa eviti tot acest necaz daca erai atent la indicatorul temperaturii de bord , imediat ce ti-a sarit furtunul , racirea nu s-a mai facut , motorul s-a supraincalzit si in bord ti-a aratat imediat cum creste apa .................este si un bec rosu care se aprinde cand temperatura creste peste 100 grade, bmw-urile nu au asa ceva? eu am si la golf si la cielo......... oricum nu trebuia s amai mergi cu ea nici un metru dupa toata aceasta patanie , motorul a avut mult de suferit ............data viitoare sa fii mai atent la ce indica temperatura 
|
Pai da, ai dreptate, dar de unde era sa stiu. Afost primul incident serios cu masina.
Am fortat putin nota si am mers pana intr-o benzinarie, ca doar nu era sa stau in camp.Asta e , a trecut, am bagat bani in masina si am rezolvat problema.
|
|
|
14-12-08, 02:47
|
#11
|
Audi Driver
 Stage 5
Join Date: May 2007
Posts: 398
Member of: [AUDI]
|
Re: Garnitura de chiuloasa arsa.
Deci si eu am patit acelasi lucru  ) Numai ca inainte de obstescul sfarsit a mai apucat sa ruleze vreo 10km la 150km/h motorul meu. Dupa care s-a ridicat la ceruri
|
|
|
|
|