Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto Spuneti-va problemele si noi vom incerca sa le dam de cap. Avem oameni care se pricep si oameni care au nevoie de sfaturi. Asa ca postati. Avem oameni care au experienta si sunt dispusi sa ajute. |
30-04-05, 03:37
|
#1
|
Stage 1
Join Date: Apr 2005
Posts: 13
|
Chiuloasa deformata sau garnitura ciupita !!!!
La un motor diesel, din cauza la un termostat nenorocit, care se tot bloca dupa 30 min de mers, nevoit in traffic sa nu opresc masina in drum, cred ca am ciupit garnitura sau deformat chiuloasa. **** ! SImptomele : Sufla aer , bolboreseste in vasu de expansiune. Am scos termostatu si l-am sfaramat cu ciocanu de nervi..., Acum, temperatura nu creste,decat ocazional cand nu cupleaza termocupla la ventilator, dar si atunci dau repede drumu la aeroterma si se raceste. Dar in general am o temperatura normala. Dar,sufla aer in vas. ..
Pot merge cu motorul asa? Cat? Ce trebuie sa fac sa il protejez ? AM auzit ca urmeaza sa arunce ulei in apa, viceversa,iar final sa se duca dracu motoru. Ma costa mult kiuloasa, nu o pot plana ca a mai fost o data planata din cauza unui idiot care a mai fiert demult motoru ..asa ca ? ?? ? Sa vand masina nu vreau inca...:bigeyes: :bigeyes: :bigeyes: :bigeyes:
Nu trebuie sa fi vulgar ![Very Happy](https://forum.4tuning.ro/images/smilies/icon_biggrin.gif) - B|shOp-VR6
|
|
|
30-04-05, 20:23
|
#2
|
![](/images/ranks/5.gif) Stage 4
Join Date: Mar 2004
Posts: 218
|
![Smile](https://forum.4tuning.ro/images/smilies/icon_smile.gif) aceeasi problema am avut-o si eu tot pe un disel.la inceput crestea cate un pic temperatura peste normal apoi dupa vreo 2 saptamani nici nu apucam sa merg 100 de m ca se incingea motoru la max.e ciupita garnitura chiuloasei.sfatul meu :cumpara rpd garnitura si schimba ca nu e de joaca
si da e din cauza termostatului ,al meu se bloca dar nu l-am sfaramat cu ciocanu ca e scump:P si am reusit sa-l fac sa mearga ,verifica daca e ok si electrovalva ventilatorului,pune-o pe scurt adik bagi o sarma astfel incat sa unesti papucii si mergi cu a asa si vezi daca ti se mai ridica temp
|
|
|
30-04-05, 21:20
|
#3
|
Stage 1
Join Date: Apr 2005
Posts: 13
|
am mers cam 10.000 Km cu motoru in starea asta
Totusi am mers cam 10.000 Km cu motoru in starea asta, in general pe autostrazi afara, cu 140 km/h , chiar si fara oprire 12 ore sau mai bine. Si inca nu s-a intamplat nimic.. Ideea e ca sufla aer cam urat in vasu de expansiune. .. atat. Temperatura creste ca nu porneste bine ventilatoru uneori la timp, din cauza termocuplei, si ma ajut de aeroterma de incalzire . .O sa ii pun si al doilea ventilator cu pornire manuala de la bord. Totusi din cauza ca nu am termostat, se poate , am auzit ca se modifica circuitu de racire. .. ? O sa il pun la loc, dar blocat pe deschis sa vad daca e simptoma aceeasi. Mi-e groaza sa dau chiuloasa jos...
|
|
|
30-04-05, 21:27
|
#4
|
Stage 1
Join Date: Apr 2005
Posts: 13
|
Si cu termostatele..
Sunt cele mai nenorocite piese ale unui motor....Cine nu are ochii pe bord,poate distruge motoru din cauza la un rahat de termostat tampit prost facut..Doar ca exemplu, daca esti nevoit sa dormi 2 ore in masina undeva, cu motoru pornit, si iubitul termostat crapa , o sa te trezesti sigur intr-o baie de aburi ca la sauna.... Si majoritatea termostatelor cumparate de la iubitii nostri vanzatori de piese auto sunt de rahat. Eu am schimbat 2 termostate, si fiecare dupa 2-3 zile de mers se bloca definitiv. Am deja un fix, sa stau cu ochii pe apa. Asa ca am renuntat sa mai am termostat montat.
|
|
|
02-05-05, 21:44
|
#5
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Oct 2004
Posts: 441
|
parerea mea e a poate fi doar garnitura de la chiulasa. trebuie schimbata si gata. daca bolboroseste in vasul de expansiune si daca miroase a benzina e sigur garnitura. daca nu o schimbi se duce pistonul/le in dreptul carora s-a ars garnitura (adica in camera de arere intra vapori de apa si se oxideaza pistonul si camasa cilindrului. sa vezi daca intra apa/vapori de apa in cilindru uitate la esapament daca iese un fum alb ca un abur inseamna ca trebuie urgent. daca nu trebue cat mai repede cu putintza.
|
|
|
13-02-06, 06:11
|
#6
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Feb 2006
Posts: 552
|
garnituri...
ciupita?io as zice ca mai degraba e prajita daca sufla in vas!!grija mare ca dak mai mergi cu ea asa,pe unde trece compresia din cilindru in orificiul pe unde circula antigelul,o sa \"sape\"un santzuletz in blocul motor sau in chiuloasa!!daca ai incins-o tare e posibil sa pui garnitura noua si tot sa sufle,din cauza ca suprafata chiuloasei nu mai are planeitate.Tatal meu rectifica chiuloase pe freza si a intalnit diferente de la planeitate de pana la 1 mm!!!si poti sa strangi chiuloasa pana rupi suruburile ca nu mai inchide etans!!Inca o treaba:vezi ca sunt garnituri de chiuloasa de diferite grosimi.mai recuperezi daca e chiuloasa stramba si ni ai unde\"sa ii iei o fatza dreapta\"SPOR!!
__________________
1983 audi coupe b2 2.2l 20v turbo quattro proiect
1986 audi coupe b2 2.2l 20v turbo quattro proiect
1985 audi 90 b2,2.2l 20v turbo quattro proiect
1985 suzuki samurai
1993 audi urs4 2.2l 20 v turbo quattro-dezmembez
1994 audi 100 c4 2.6 E 12 v FWD
2003 vw lt 35
1991 audi s2 3b
|
|
|
13-02-06, 08:03
|
#7
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Oct 2004
Posts: 441
|
orcum se pot plana si nu costa mult, deobicei la service-uri mai mari intra in pretz (o schimbare de garnituri dureaza cam 2-3 ore pt ca trebuisa sa se raceasca motorul. si costa intre 80-120 ron. nu te zgarci ca e vorba de motor.
|
|
|
|
|