Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto

Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto Spuneti-va problemele si noi vom incerca sa le dam de cap. Avem oameni care se pricep si oameni care au nevoie de sfaturi. Asa ca postati. Avem oameni care au experienta si sunt dispusi sa ajute.

Reply
 
Thread Tools
Old 22-04-05, 15:25   #1
KoKozula

Stage 5
 
KoKozula's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 627
Member of:
[LANCIA]
Default help .... probleme motor Lancia ...

Deci ... avand in vedere ca acuma mi-am luat mashina .... am mers si io ca tat omu la mecanic sa imi schimb cureaua de distributie, ca doar ashe se procedeaza cand iti iei o mashina care nu e noua si nu stii cand a schimbat-o fostul proprietar.

Dupa ce am schimbat-o .... acuma nu mai urca in turatii mai mult de 4.000 - 4.200 de ture. De pornit porneshte ca si inainte, merge cam la fel ca si inainte, dar la 4.000 de rotatii suna ca si cum calculatorul ar limita motorul, se mai aude cate o detonatie in toba de eshapament. si mashina cade in bot.

Tipul la care am schimbat cureaua (se pricepe cat de cat, ca altfel nu ash fi mers acolo) nu mai stie ce sa ii faca ... eu is disperat. Am schimbat cititorul ala de turatii de la fulia aia cu dintzi, am schimbat bujiile, am schimbat fishele, s-a uitat de vreo 3 ori daca cumva nu e pusa bine cureaua .... am fost pe tester si au ieshit totzi senzorii bine ....

Motorul este 2.000 cmc cu 16 valve, benzina, nu e turbo, mashina e din 1993, are pe bord 106.000 km (din care 4.000 i-am facut io) ... care cred ca is reali, pt ca am luat mashina de la o tipa pe care o cunosc, si ea nu prea era hotarata sa isi vanda mashina. Mashina inainte mergea de rupea tot, brici, i-am dat de cateva ori pana la 6.500 de rotatii, ca aici imi intrerupe calculatorul benzina, nu o facut in 2 luni absolut nici o figura ....

Mecanicu zice ca daca ar fi de la cureaua de distributie nu ar porni deloc... eu nu mai stiu ce sa mai cred avand in vedere ca noaptea la 2 m-am dat cu 3 prieteni cu mashina si nu o avut nimik si dimineatza am fo la mecanic sa o schimb ..... si amu nu mai mere ....

Daca are careva idei, sau exista pe aicia careva care a patzit ceva de genul asta... pls help .....

Maine merg sa o bag pe alt calculator la reprezentanta Fiat, dar nu cred ca ala a fi mai cu motz, si daca tot nu iasa nimik o sa schimb si pompa de benzina, dar mie nu imi vine sa cred ca se strica chestiile aste ashe numa aiurea ....

Deci ... pls help ....
__________________
_________________________
KoKozula was here ...
KoKozula is offline   Reply With Quote
Old 22-04-05, 15:56   #2
mask2k

Stage 5
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 391
Default

eu zic ca nu e pusa distributia bine la punct sa mai verifice odata daca e pus-o corect , ca nu strica
altceva nu are ce sa fie , si mai ales daca are detonatii in toba
si nu se tureaza la maxim
mask2k is offline   Reply With Quote
Old 22-04-05, 16:12   #3
KoKozula

Stage 5
 
KoKozula's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 627
Member of:
[LANCIA]
Default

Dar pana la urma este adevarat ca daca nu e pusa bine cureaua mashina nu mai porneshte deloc ?

Daca merge motorul ashe cum e acuma .... risc sa il stric ?

Si inca o intrebare .... daca pana la urma se dovedeshte ca din vina mecanicului patesc ceea ce patesc... sa ii mai platesc manopera? Sau ce naiba sa stiu face ?

Am mai intrebat catava lume si multzi spuneau ca daca cureaua nu e pusa bine... mashina nu porneshte deloc ....

Mecanicul zice ca baga mana in foc ca el a pus cureaua bine.... A dat-o jos si a pus-o iar de 2 ori....

si acuma ideea e ca pana acuma eu deja am platit vreo 6 mil pe curele, rulmentzi, tester .... deja ma disper si cu banii ....
KoKozula is offline   Reply With Quote
Old 22-04-05, 17:34   #4
COObra

Stage 5
 
COObra's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 1,460
Default

Quote:
Dar pana la urma este adevarat ca daca nu e pusa bine cureaua mashina nu mai porneshte deloc ?
nu e adevarat. poate sa fie sarita cu un dinte.
MMS daca nu mainsel avea la un citroen GTI sarita distributia cu vreo 2 dinti si mergea bine mersi......dar de obicei cand e sarita distributia ...se muceste motorul. pistoanele lovesc in supape si alte bucurii de genul asta.
COObra is offline   Reply With Quote
Old 22-04-05, 17:44   #5
KoKozula

Stage 5
 
KoKozula's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 627
Member of:
[LANCIA]
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"COObra\"
avea la un citroen GTI sarita distributia cu vreo 2 dinti si mergea bine mersi......
Hmmmm .... mi-a mai spus cineva ca
Quote:
eu am patit ca dupa ce mi-a pus cureaua, nu mai puteam urca feleacul cu 5 oameni in masina... in conditiile in care inainte sa o schimb urcam cu 4 oameni cu 80 la ora
Dar acuma mecanicii aia din service tot ashe zic ca daca nu e pusa bine .. nu porneshte ..... Si cel de la service-ul unde am pus mashina pe tester a spus la fel .. ca daca nu e pusa bine nu porneshte .... si ca sigur e de la bujii sau de la fishe .... dar nu e ashe ca mecanicul a adus o Lancia Thema exact exact ca si a mea .. si am tot luat de pe aia si am pus pe a mea si tot nu am gast nimik .....

SI daca intr-adevar nu e pusa bine.... ce sa stiu face ? Sa il pun sa imi desfaca motoru sa mi-l repare daca s-o stricat ? Eu de unde stiu acuma daca mecanicii astia mi-au stricat motorul sau nu?

Sa le duc pe cap protectia consumatorului si garda financiara ? Ce am eu personal de cashtigat ? Eu vreau doar sa imi mearga mashina ca si inainte ....

Ideea e ca in acel service lucreaza unu care e defapt din reprezentantza Fiat din CLuj Si acuma si-a deschis service-ul lui (din cate am inteles eu) Cel putzin io si de aia am mers acolo ca era mai eftin decat la reprezentantza ... si aveam incredere ..... ca altfel ash fi mers la reprezentantza ....

Reprezentantza Lancia uare exista in Romania ? Chiar daca Lancia este clasa de lux de la Fiat .... parca totushi aia de la Lancia ar stii mai multe ... Eu stiu ca nu este reprezentantza Lancia ... cel putzin in Cluj ....
KoKozula is offline   Reply With Quote
Old 22-04-05, 21:01   #6
valib
Banned

Stage 5
 
valib's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,348
Default

la oltcit...
daca la distributie ai decalaj de 2-3dinti...face detonatii cand o turezi, nu se tureaza cum ar trebui, porneste putin mai greu
daca ai decalaj mai mare....nu mai porneste.
uita'te prin cartea tehnica(daca ai)...cati dinti trebuie sa fie de la marcaj(trebuie sa fie insemnata intr'un loc, de unde incepi sa numeri dintii)...si te pui sa numeri...
daca nu iti da numarul...fa sa iti dea
valib is offline   Reply With Quote
Old 22-04-05, 21:09   #7
KoKozula

Stage 5
 
KoKozula's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 627
Member of:
[LANCIA]
Default

Din pacate nu am manual la mashina ......

Dar tot mai multa lume imi spune ca motoarele pornesc daca nu e pusa la fix cureaua de distributie ... insa nu merg bine ..... (uare dece incearca acum mecanicii sa se scoata unul pe altul )

Acuma o sa vad ce imi spun maine cei de la reprezentanta Fiat ...

Insa acum intrebarea este daca am cum sa vad daca mi s-a stricat motorul si daca am cum sa trag la raspundere respectivul mecanic sau respectiva firma .... pentru ca nu cred ca este corec daca el nu a pus-o bine eu sa fiu cel care suporta consecintele.... (sau asha e normal )

oricum .. sperantza moare ultima ...
KoKozula is offline   Reply With Quote
Old 22-04-05, 23:15   #8
valib
Banned

Stage 5
 
valib's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,348
Default

pai daca motorul merge...nu prea are ce sa se strice la el...doar ca nu functioneaza la parametrii normali.
doar in cazul in care motorul decedeaza...ii poti da in judecata....si ar trebui sa castigi, ei sa suporte cheltuielile de reparatie
valib is offline   Reply With Quote
Old 22-04-05, 23:34   #9
dj05dpx
Guest
 
Posts: n/a
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"KoKozula\"

nsa acum intrebarea este daca am cum sa vad daca mi s-a stricat motorul si daca am cum sa trag la raspundere respectivul mecanic sau respectiva firma .... pentru ca nu cred ca este corec daca el nu a pus-o bine eu sa fiu cel care suporta consecintele.... (sau asha e normal )

oricum .. sperantza moare ultima ...
normal trebuie sa raspunda firma pentru reparatie

eu cred ca mecanicul a gresit la semne a pus cu un dinte mai inainte sau inapoi

am avut si eu o problema cu distributia:motorul mergea neregulat si dupa oprire nu a vrut sa mai porneasca...dupa multe cautari la benzina scanteie delcou am desfacut capacul de la distributie... am cautat la semne si lantul find uzat era dat 2 zale de la semn...l-am repus ai acum masina merge f bine
  Reply With Quote
Old 28-04-05, 20:03   #10
KoKozula

Stage 5
 
KoKozula's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 627
Member of:
[LANCIA]
Default

Deci .... chiar nu o mai patzit nimeni chestia asta ?

Ideea e cu acel senzor de turatzii .... l-au tot mishcat si acum ajung pe la 5.000-5.500 rotatzii ... dar tot nu e ca si inainte ... si parca nu mai trage la fel ...

Am mai fost si la alt mecanic... mi-a pus cureaua de distributie cu 1 si 2 dintzi mai in fatza si apoi mai in spate .... si a mers exact la fel ...... ... El zicea ca ar fi o problema la amestec si avans ... dar pana la urma se pare ca totushi cureaua de distributie e pusa bine ....

Deci am schimbat senzorul de turatii, am pus fulia aia dintzata (de pe care se citesc turatiile) si in alta pozitie si nu a mai pornit, am schimbat bujiile, fisele cu totul, pompa de benzina, am fost pe 2 testere diferite .... si nu exista nici o problema .... toate cica is okay, doar ca mie nu imi merge mashina ....

A mai ramas sa incerc sa schimb si calculatorul , dar asta o sa incerc saptamana viitoare cred ca .... daca si cu ala face la fel ... am cam ramas in pana de idei ....

So please help .....
KoKozula is offline   Reply With Quote
Old 28-04-05, 20:10   #11
COObra

Stage 5
 
COObra's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 1,460
Default

cum adica a pus-o cu 2 dinti mai in fata si mai inspate? pai ce ala a facut experiente pe masina ta?
CUREAUA DE DISTRIBUTIE SE PUNE INTR-UN SINGUR FEL! daca nu merge bine si cureaua e pusa cum trebuie e de la altceva.
verifica aprinderea. si acum nu stiu cum poti sa verifici amestecul. adica ai debitmetru de aer?
mai mergi odata la mecanicul care a umblat prima oara la masina si intreaba-l pe ce a pus mana. chiar daca el considera irelevant.
mai verifica si cabluri, sigurante , etc. poate sa fie vreo siguranta de la socul automat sau vreun cablu si ramane ala pe deschis si merge pe super amestec.
pana mea e greu pe net. nu cred ca trebuie sa schimbi calculatorul si vezi ca de obicei cele mai mari probleme vin de la cele mai mici chestii.
eu am avut odata o problema cu 2 sigurante si credeam ca sa dus draku masina. si era una arsa si una oxidata
COObra is offline   Reply With Quote
Old 28-04-05, 20:24   #12
KoKozula

Stage 5
 
KoKozula's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 627
Member of:
[LANCIA]
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"COObra\"
cum adica a pus-o cu 2 dinti mai in fata si mai inspate? pai ce ala a facut experiente pe masina ta?
Poi se pare ca a experimentat ... insa la cat is de disperat .... nu m-o deranjat deloc .... am inteles oricum ca 1 sau doi dintzi nu e bai mare... si nu ajung supapele sa dea in cilindrii .....
El a incercat faza cu decalarea cu \"5-10 grade\" pentru ca pe motorul meu scrie V.I.S. (variable induction system) si se gandea ca defapt supapele ar trebui sa deschida cand pistonul incepe sa coboare .... mi-a dat tat felu de explicatzii .... si la cat de detaliate erau chiar am crezut ca ala e baiul ,... insa pana la urma nu era de acolo .... ashe ca o pus-o la loc la semne ....

Macar m-am convins ca motorul merge daca cureaua e mutata cu un dinte sau 2 ....

Dar atuncea ce poate fi ? ca de mers merge .... nu ca si inainte , dar merge, de pornit porneshte exact ca si inainte .... senzorii is buni ..... ashe zicea testeru ..... cureaua e buna ... nu exista in zona aia prea multe fire care sa fi ieshit de la loc... ne-am uitat foarte atent in zona aia si totul arata okay ....

Ideea e ca smuceshte si pushka atuncea cand ajungi la limita de turatzii ... si turometrul trepideaza plus minus 1.000 de ture ... super aiurea .... daca ar limita calculatorul nu ar trebui sa joace chiar ashe ...

Amu incerc treaba cu calculatorul pentru ca ma gandesc ca poate ... cine stie... deshi nu cred ... poate cat timp am fost plecat sa imi cumpar piese mi-o fi schimbat ceva la mashina.... sau nush ce sa mai zic...
KoKozula is offline   Reply With Quote
Old 28-04-05, 20:31   #13
COObra

Stage 5
 
COObra's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 1,460
Default

Quote:
si turometrul trepideaza plus minus 1.000 de ture
verifica cablul de masa intre caroserie si motor.
sa fie suroabele curate si sa faca contact. trebuie sa fie un cablu impletit (in general asa este) si gros care sa faca legatura undeva intre caroserie si blocul motor.
eu m-am chinuit 2 saptamani pana sa vad problema asta.
prietenii stiu de ce. e posibil sa nu fie prea la vedere. la mine asa era de nu l-am observat.
COObra is offline   Reply With Quote
Old 28-04-05, 20:44   #14
valib
Banned

Stage 5
 
valib's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,348
Default

bine..el o miscat 1-2 dinti...da poate cureaua e cu 6-7 sau mai multi dinti deplasata intr'o parte...sau in fata...sau in spate...
trebuie sa fie pe net undeva un manual de intretinere, sau ceva...unde gasesti exact cati dinti trebuie sa fie...
!!!
valib is offline   Reply With Quote
Old 28-04-05, 20:49   #15
KoKozula

Stage 5
 
KoKozula's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 627
Member of:
[LANCIA]
Default

Poi cureaua e pusa la semne.. are cate o crestatura pe fiecare ax cu came si un alt semn pe vibrochen ... si e pusa fix la semne .....
KoKozula is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -