Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto

Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto Spuneti-va problemele si noi vom incerca sa le dam de cap. Avem oameni care se pricep si oameni care au nevoie de sfaturi. Asa ca postati. Avem oameni care au experienta si sunt dispusi sa ajute.

Reply
 
Thread Tools
Old 26-06-07, 03:32   #1
pesteimputit

Stage 5
 
pesteimputit's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,052
Default Decomprimare in vederea conversiei turbo

ok,
luand in considerare urmatoarele variante pe care a-ti alege-o:
1)placa de decompresie
2)"scobit" pistoane
3)"scobit" chiulasa
4)alta (evident ca niste pistoane forjate ar fi la fix da costa mai mult decat am eu acum)
Motorul este un 1600cmc 16v benzina cu galerie de admisie de plastic care va primi pt inceput un 0.8bar boost maxim de la un kkk k03. Dat fiind faptul ca inca nu am de unde sa cumpar (nu ca bani as avea acum) o galerie de admisie de metal pt acest motor ma vad limitat la maxim 1 bar in overboost.
(p.s fara comentarii tampite va rog, sunt cat se poate de serios si nu am timp de prostii)
__________________
Brax Matrix 3 way + Hertz ML5400D Sub + Genesis Series 3 Amps + Pioneer P9 Combo + Stinger interconnect & deepcycleS
LOCUL I - SQ Advanced 7Ch EMMA Romania Etapa Timisoara
LOCUL I - SQ Advanced 7Ch EMMA Romania Etapa Drobeta Turnu Severin
pesteimputit is offline   Reply With Quote
Old 26-06-07, 08:54   #2
lagdryan v6

Stage 5
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 550
Default Re: Decomprimare in vederea conversiei turbo

Quote:
Originally Posted by pesteimputit View Post
ok,
luand in considerare urmatoarele variante pe care a-ti alege-o:
1)placa de decompresie
2)"scobit" pistoane
3)"scobit" chiulasa
4)alta (evident ca niste pistoane forjate ar fi la fix da costa mai mult decat am eu acum)
Motorul este un 1600cmc 16v benzina cu galerie de admisie de plastic care va primi pt inceput un 0.8bar boost maxim de la un kkk k03. Dat fiind faptul ca inca nu am de unde sa cumpar (nu ca bani as avea acum) o galerie de admisie de metal pt acest motor ma vad limitat la maxim 1 bar in overboost.
(p.s fara comentarii tampite va rog, sunt cat se poate de serios si nu am timp de prostii)
2 garnituri de chiulasa
lagdryan v6 is offline   Reply With Quote
Old 26-06-07, 08:58   #3
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Decomprimare in vederea conversiei turbo

scobit chiulasa, se poate face relativ usor cu scule simple, trebuie doar sa ai grija la final ca volumul camerelor sa fie egal
200SX is offline   Reply With Quote
Old 26-06-07, 17:31   #4
einstein1984

Stage 5
 
einstein1984's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 998
Default Re: Decomprimare in vederea conversiei turbo

Si sa nu se subtieze peretele chiulasei in zona canalelor de racire!
einstein1984 is offline   Reply With Quote
Old 26-06-07, 18:28   #5
lagdryan v6

Stage 5
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 550
Default Re: Decomprimare in vederea conversiei turbo

lasa in pace chiulasa,pot aparea o gramada de probleme,daca nu pui 2 garnituri, ia din capul pistoanelor ,ideal ar fi sa vezi daca exista motorul pe car il vrei sa-l transformi,si in varianta turbo si sa vezi dimensiunea si forma capului pistoanelor
lagdryan v6 is offline   Reply With Quote
Old 26-06-07, 20:53   #6
pesteimputit

Stage 5
 
pesteimputit's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,052
Default Re: Decomprimare in vederea conversiei turbo

din pacate motorul asta (adica cel de pe orice masina din grupul PSA care are 1600cmc si 16v) nu se fabrica in varianta turbo
probabil ca scobitul in pistoane va fi varianta aleasa mai ales ca in cazul unei prelucrari defectuoase este cel mai ieftin de reparat.
chestia cu 2 garnituri o stiam si eu dar toti care au incercat asta se plangeau ca le scapa compresie....
pesteimputit is offline   Reply With Quote
Old 26-06-07, 20:56   #7
Swat-Cat

Stage 5
 
Swat-Cat's Avatar
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 2,501
Member of:
[SEAT]
Default Re: Decomprimare in vederea conversiei turbo

baga silicon termic intre garniturile de chiulasa...e cel mai simplu de facut...
Swat-Cat is offline   Reply With Quote
Old 26-06-07, 21:11   #8
beck

Stage 5
 
beck's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,108
Default Re: Decomprimare in vederea conversiei turbo

Quote:
Originally Posted by Swat-Cat View Post
baga silicon termic intre garniturile de chiulasa...e cel mai simplu de facut...

tu urmezi sfaturile pe care le dai?

in cel mai rau caz se pune o flansa de otel intre cele 2 garnituri de chiulasa.. asta ar fi pt buget minim.

dar daca crezi ca este mai ieftin sa schimbi pistoanele dupa ce ti le frezeaza cineva si apar probleme...
__________________
INOXWORKS

480 hp/t
beck is offline   Reply With Quote
Old 26-06-07, 21:22   #9
pesteimputit

Stage 5
 
pesteimputit's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,052
Default Re: Decomprimare in vederea conversiei turbo

inteleg ca totusi placa de decpmpresie gata facuta este cea mai buna optiune?
pesteimputit is offline   Reply With Quote
Old 26-06-07, 22:31   #10
beck

Stage 5
 
beck's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,108
Default Re: Decomprimare in vederea conversiei turbo

intelege ca pistoanele de turbo sunt cea mai buna solutie, orice alta solutie de decomprimare este o improvizatie cu sanse relative de reusita.
beck is offline   Reply With Quote
Old 26-06-07, 22:32   #11
turbojack


Stage 5
 
turbojack's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,768
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[PEUGEOT]
Default Re: Decomprimare in vederea conversiei turbo

Quote:
Originally Posted by pesteimputit View Post
inteleg ca totusi placa de decpmpresie gata facuta este cea mai buna optiune?
Nu cea mai buna, ci cea mai simpla si care da cele mai multe probleme.Nu vei mai avea 2 ,ci 4 suprafete de etansare plana.In acest caz este obligatoriu a se folosi garnituri de chiulasa metalice.
Cea mai buna soplutie este subtierea calotei pistoanelor insa pe mijloc ,lasind acelasi nivel la 5-7mm pe flancuri.
Nu toate chiulasele permit sa iei din camera de ardere ,in special la cele cu 16V vin probleme serioase datorita peretilor despartitori al camerelor de racire.
Strunjirea pistoanelor presupune insa obligatoriu un dispozitiv,altfel le scoti din universalul strungului gata ovalizate,tocmai bune de aruncat.
Si evident se face un calcul preliminar a camerei de compresie.
__________________
turbojack is offline   Reply With Quote
Old 27-06-07, 00:26   #12
lagdryan v6

Stage 5
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 550
Default Re: Decomprimare in vederea conversiei turbo

Quote:
Originally Posted by pesteimputit View Post
din pacate motorul asta (adica cel de pe orice masina din grupul PSA care are 1600cmc si 16v) nu se fabrica in varianta turbo
probabil ca scobitul in pistoane va fi varianta aleasa mai ales ca in cazul unei prelucrari defectuoase este cel mai ieftin de reparat.
chestia cu 2 garnituri o stiam si eu dar toti care au incercat asta se plangeau ca le scapa compresie....
da nu e mare diferenta intre pistoanele de turbo si normale practic(la forma ma refer) nu trebuie sa-ti scobesti pistoanele,doar nu iti faci gauri,si pistoanele cand le prelucrezi dc le faci pe strung in nici un caz pe universal ci pe strung penseta,oricum presupun ca pistoanele de pe motor sint cocsate,practic tu trebuie sa scapi de o parte din ea nu de tot,oricum daca nu poti sa te inspiri de la aceles tip de motor,macar de la unul care este aproape de el ca cilindree
lagdryan v6 is offline   Reply With Quote
Old 27-06-07, 01:33   #13
X-Ray-Eyes
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
X-Ray-Eyes's Avatar
 
Join Date: Nov 2003
Posts: 3,299
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Opel]
[BMW]
Default Re: Decomprimare in vederea conversiei turbo

Quote:
Originally Posted by lagdryan v6 View Post
da nu e mare diferenta intre pistoanele de turbo si normale practic(la forma ma refer)
Diferente sunt intre ele ...
Daca vrei sa iti bagi nasul in motor , cea mai rapida si eficienta ( zic eu ) modificare pe care poti sa o faci este scobirea pistoanelor si garnitura chiuloasa metalica ... cat mai groasa si dintr-un aliaj care sa reziste ...
Si acea garnitura metalica vezi ca de cele mai multe ori are ringurile separat !

Uite si diferenta dintre pistoanele de Aspirat si cele de Turbo de pe un motor cu aceeashi capacitate cilindrica , aceelasi marca , etc ...
Prima poza este un motor aspirat cu pistoanele montate ...
Urmatoarele 2 prezinta un piston forjat ptr Turbo ...
Ultima poza reprezinta un bloc motor cu pistoane ptr Turbo.

Motorul Aspirat are compresia 10,5:1
Motorul Turbo Stock avea 9,0:1 si cu pistoanele respective are acum 8,7:1

Diferenta de compresie sta exact in acea scobitura existenta in capul pistonului ...
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Aspirat.jpg
Views:	177
Size:	277.3 KB
ID:	293871   Click image for larger version

Name:	Piston Turbo1.jpg
Views:	115
Size:	26.8 KB
ID:	293872   Click image for larger version

Name:	Piston Turbo2.jpg
Views:	101
Size:	29.3 KB
ID:	293873  

Click image for larger version

Name:	Turbo1.jpg
Views:	126
Size:	48.5 KB
ID:	293874  

Last edited by X-Ray-Eyes; 27-06-07 at 01:36.
X-Ray-Eyes is offline   Reply With Quote
Old 28-06-07, 16:16   #14
pesteimputit

Stage 5
 
pesteimputit's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,052
Default Re: Decomprimare in vederea conversiei turbo

intrebarea mea pt tine (x-ray-eyes) :
in afara de acea scobitura care imi este familiara (sa zicem ca m-am mai plimbat prin unele garaje ale unui daciot cunoscut de pe forum care avea pe vremea aia pistoane scobite si turbo ...) materialul celor 2 tipuri de pistoane difera?
pesteimputit is offline   Reply With Quote
Old 29-06-07, 04:01   #15
X-Ray-Eyes
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
X-Ray-Eyes's Avatar
 
Join Date: Nov 2003
Posts: 3,299
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Opel]
[BMW]
Default Re: Decomprimare in vederea conversiei turbo

Quote:
Originally Posted by pesteimputit View Post
intrebarea mea pt tine (x-ray-eyes) :
in afara de acea scobitura care imi este familiara (sa zicem ca m-am mai plimbat prin unele garaje ale unui daciot cunoscut de pe forum care avea pe vremea aia pistoane scobite si turbo ...) materialul celor 2 tipuri de pistoane difera?
Tot din aliaj de aluminiu sunt facute amandoua tipurile de pistoane... insa cele de turbo in cap au in structura lor o plasa care ii ofera o structura mai compacta , mai rezistenta ... iar aliajul ( tot pe baza de aluminiu ) din care sunt facute poate sa difere ... eu stiu ca difera la turbo fata de aspirat ...
Cele forjate sunt mai usoare decat cele de serie cu cca 15-20g bucata ... Depinde de producator si de densitatea aliajului folosit ...
Acceashi problema si cu Bielele ... cele forjate sunt facute din mai multe aliaje : otel tratat , Titan , etc ... cele de fabrica sunt din otel cu aliaj sau doar otel ...
Bucsile de la bilele sunt din aliaj de bronz cu "," cupru si nu mai stiu ce aliaj de duritate 10-12 de fabrica iar la biele forjate de duritate 14-16 ( duritatea aliajului folosit ) ...
X-Ray-Eyes is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -