Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto

Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto Spuneti-va problemele si noi vom incerca sa le dam de cap. Avem oameni care se pricep si oameni care au nevoie de sfaturi. Asa ca postati. Avem oameni care au experienta si sunt dispusi sa ajute.

Reply
 
Thread Tools
Old 29-12-08, 22:41   #31
florin audi100typ43

Stage 4
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 298
Default Re: scoatere din viteza

trebuie sa mentii turatia ca altfel caraie si risti sa spargi vreun dinte de la pinion.trebuie sa o scoti cand cam cand merge motorul in gol,fara sa traga sau sa tina masina la vale ca o frana de motor
florin audi100typ43 is offline   Reply With Quote
Old 30-12-08, 00:13   #32
fasso

Stage 5
 
fasso's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 2,045
Default Re: scoatere din viteza

eu zic ca nu se mai inventa ambreiajul la masinile cu cutie manuala daca puteai sa schimbi fara el...Logica treaba, nu?!
fasso is offline   Reply With Quote
Old 30-12-08, 00:51   #33
sebaaa

Stage 5
 
sebaaa's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,662
Member of:
[MERCEDES]
Default Re: scoatere din viteza

E si normal sa nu scrie in cartea masinii de asa ceva. Sunt multi care nu au nici o treaba cu folosirea ambreiajuluil. Imagineati-va cum ar fi sa citeasca in carte ca pot schimba fara ambreiaj - ce ar iesi?
Cat despre scosul din viteza, sa zicem ca mergi, iei piciorul de pe gaz, dai un sprit-2 si scoti repede din viteza. Trebuie sa ai timoneria buna sa iti iasa faza asta.
Mi-a aratat un prieten condusul fara ambreiaj in momentul in care a murit pompa de ambreiaj. A reusit sa cupleze toate treptele fara probleme - cu exceptia TR 1,care nu poate fi cuplata fara ambreiaj decat cu motorul oprit. El este membru pe forum si poate explica mai pe larg daca doreste, daca nu, nu am sa spun cine este sa nu apara discutii.

Cat despre "lasatul pe liber" inainte de semafor si in panta...Sunt ingrozit. Prea multi fac gresala asta si nici nu realizeaza ce se intampla. Totul din cauza lipsei de instruire care devine apoi nepasare prin faptul ca nu au patit nimic pana acum mergand asa..
OFF-TIOPIC:Am mers cu un incepator in masina duminica seara si am incercat sa ii explic ca nu e bine ce face. Din pacate nu am putut sa argumentez pana la capat cat sa il conving - i-am explicat ca are mai multa tractiune asa, ca franeaza ceva mai bine,ca e mai controlabila masina si ca uzeaza transmisia daca merge asa - degeaba. E un pusti de bani gata de 18 ani care a primit o dacie 1310 ptr 3 luni sa "invete pe ea" si dupa aia va primi alta masina, evident mai noua si mai puternica pe care o va infasura in jurul unui stalp - in 15 minute era sa faca lejer 4-5 accidente. I-am zis sa fie mai prudent,sa fie atent, sa mearga usor...Vorbesc cu peretii.
In fine, revenind la discutie - de uzat ambreiajul oricum se uzeaza, plecari de pe loc,parcari, mers bara la bara, etc. Ca faci cateva zeci/sute schimbari de treapta in plus sau in minus ii va prelungi viata cu cateva sute km, poate ceva mai mult. Merita efortul? Pana inveti sa il folosesti corect si la intregul potential strici altceva la masina si deja nu se mai merita.
sebaaa is offline   Reply With Quote
Old 20-01-09, 18:38   #34
dolb
NoSpeedLimit Romania Club Member


Stage 5
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 7,764
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[4Tuning International]
[VW]
Default Re: scoatere din viteza

Quote:
Originally Posted by Eugen_TL View Post
am si eu o nelamurire si vreau sa aud pareri de la oameni care chiar se pricep la mecanica ! are ceva daca o scot din viteza fara sa apas ambreiajul in timpul mersului? am auzit si pareri pro si contra.... am mai auzit de la specialisti de 18 ani cum ca s-ar strica cutia ..... in fine eu stiu ca nu are nimic si tatal meu de 30 de ani o scoate asa si nu a patit nimic nici o cutie !
nu stiu mare lucru ce sa iti zic! eu spre exemplu mai am obieciul prost sa o scot din viteza sau sa schimb vitezele fara a folosi ambreiajul ! 80% din cazuri intra in viteza.. restu .. mai caraie si sunt nevoit sa folosesc pana la urma! lenea e mare stiu , din ce am inteles.. daca faci exces de asa ceva, la un moment dat se duce dracu cutia! ( am un amic care a patit ). Eu am masina de un an si am schimbat destul de mult vitezele fara ambreiaj ( am stiut si cand sa le schimb ) si nu imi face figuri ! depinde cum "inveti " masina

Quote:
Originally Posted by fasso View Post
eu zic ca nu se mai inventa ambreiajul la masinile cu cutie manuala daca puteai sa schimbi fara el...Logica treaba, nu?!
intr-un fel e logica treaba dar ambreiajul s-a mai inventat ca sa si pornesti dupa loc cu masina nu? ca doar nu poti sa o bagi direct a intaia fara ambreiaj si sa iti plece masina logica treaba ?
__________________

dolb is offline   Reply With Quote
Old 20-01-09, 21:20   #35
fasso

Stage 5
 
fasso's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 2,045
Default Re: scoatere din viteza

da mai dolb dar sunt unele masini care nu intra in viteza nici sa le *** fara ambreiaj! a mea spre exemplu, daca vreodata dau drumu prea devreme la ambreiaj si n-a apucat sa intre in viteza cum trebuie, caraie si face ca toate aratarile! oricum din cate am auzit, daca folosesti metoda aceasta prea des, intr-un final se duc naibii sincroanele din cutie..
fasso is offline   Reply With Quote
Old 20-01-09, 21:35   #36
dolb
NoSpeedLimit Romania Club Member


Stage 5
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 7,764
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[4Tuning International]
[VW]
Default Re: scoatere din viteza

da, asa e se duc sincroanele! eu oricum nu am mai folosit metoda de vreo 2-3 luni ! Si asa e .. nu la orice masina merg! spre exemplu la dacie am incercat si nu merg.. d'abia intra in viteza cu ambreiaju apasat! d'apoi fara el

Nici la Mercedes nu merg chiar asa usor ! adica..nu imi iese mereu, 90 % din cazuri caraie . Asa cum am mai zis..depinde si cum iti inveti masina si cum te inveti tu cu ea! La a mea turatia optima de scos si bagat repede e in jurul la 2200-2800 rpm ! daca esti in viteza in turatiile alea, poti sa o scoti si sa o bagi fara zgomot ! Mai sunt cazuri in care daca.. chiar iti este lene .. si o poti scoate din viteza dar nu iti intra la loc.. apesi un pic pe acceleratie pana o duci la 2000-2500 si intra! Inca o data zic: NU RECOMAND !
dolb is offline   Reply With Quote
Old 20-01-09, 22:35   #37
TzuTzu77
MACS Member

Stage 5
 
TzuTzu77's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 1,264
Member of:
[MACS]
[Opel]
Default Re: scoatere din viteza

Eu nu va inteleg cu scosul -hai ca asta nu e mare problema- si mai ales cu bagatul in viteza fara ambreiaj. Prefer sa schimb ambreiajul de 3 ori decat sa se duca naibii cutia, ambraiajul oricum se duce mai ales daca conduci mai in forta. Ok, in caz de urgenta inteleg, si taica-miu mergea zeci de km cand i se rupea cablul de ambreiaj, oprea motorul la stop, il pornea cand pleca, dar eu cand am ramas fara cablu de ambreiaj am preferat sa dau 20 de lei unui taximetrist sa ma traga 1 km pana acasa decat sa chinui masina.
__________________

2001 Nocturnoblau Astra G Coupe Z20LET
TzuTzu77 is offline   Reply With Quote
Old 21-01-09, 20:16   #38
alexbadea12

Stage 5
 
alexbadea12's Avatar
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 602
Default Re: scoatere din viteza

sa o scoti nu are nimik pt ca pinioanele se desprind dar sa o bagi in viteza cred ka nu e bine pt k pinioanele intra in contact in mers
alexbadea12 is offline   Reply With Quote
Old 21-01-09, 20:23   #39
Bryan

Stage 5
 
Bryan's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 1,159
Default Re: scoatere din viteza

apar niste tensiuni in cutie de care tu habar nu ai (la coborarea unei pante scoasa din viteza)
Bryan is offline   Reply With Quote
Old 21-01-09, 20:49   #40
dolb
NoSpeedLimit Romania Club Member


Stage 5
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 7,764
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[4Tuning International]
[VW]
Default Re: scoatere din viteza

adica daca eu cobor o panta.. la "liber" adica scoasa din viteza.. apar tensiuni in cutie? bai las-o
dolb is offline   Reply With Quote
Old 21-01-09, 21:37   #41
Bryan

Stage 5
 
Bryan's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 1,159
Default Re: scoatere din viteza

cutia de viteze are 2 arbori Unu din ei e legat la ambriaj-motor, celelat e legat la diferential-roti
Pe arborele secundar (cel cu diferentialul) exista sincronizatoare, si rotile dintate care sunt prinse cu joc pe arbore, pt a se invarti independent de arbore (ele sunt invartite de rotile dintate de pe arborele primar care la randul lor sunt legate rigid de acest arbore).
Problema intervine in uzarea lagarelor rotilor dintate de pe arborele secundar intrucat va exista o diferenta de viteza foarte mare
Adica scoti din viteza pe autostrada la 130km/h, arborele secundar (doar arborele) se invarte cu o viteza mare, e legat direct de diferentia-roti
Dar rotile dintate de pe acest arbore sunt invartite de motor, care se afla la ralanti, adica se invart relativ incet. Diferenta asta foarte mare duce la temperatura mare, si deteriorarea acestor lagare.

o explicatie mai pe larg aici
Bryan is offline   Reply With Quote
Old 21-01-09, 22:20   #42
fasso

Stage 5
 
fasso's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 2,045
Default Re: scoatere din viteza

studiu de caz : cati din cei de aici au vazut o cutie de viteze desfacuta?!
fasso is offline   Reply With Quote
Old 21-01-09, 22:28   #43
Bryan

Stage 5
 
Bryan's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 1,159
Default Re: scoatere din viteza

daca te referi la mine..da..si in facultate si cu alte ocazii, daca vrei sa contrazici ce am zis mai sus, fa-o cu argumente
Bryan is offline   Reply With Quote
Old 21-01-09, 22:32   #44
dolb
NoSpeedLimit Romania Club Member


Stage 5
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 7,764
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[4Tuning International]
[VW]
Default Re: scoatere din viteza

Bryan..argument nu am sa te contrazic.. de contrazis..nu te contrazic! dar puii mei.. mi se pare o prostie ce a scris nenea ala pe daciaclub.ro .. adica.. eu nu cred! si uite acu la ora asta am sunat un prieten bun care se pricepe si mi-a zis "prostii ma.. stai calm ca nu are nimic" . Acu ce sa zic, o fi si ca tine / userul ala .. o fi si ca amicul asta.. Dar iti zic mi se pare super ciudat
dolb is offline   Reply With Quote
Old 21-01-09, 23:14   #45
Bryan

Stage 5
 
Bryan's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 1,159
Default Re: scoatere din viteza

teoretic se poate strica ceva..explicatia e mai sus.. practic insa am vazut multi soferi care fac asta si nu am auzit sa se fi stricat..insa eu nu as face asta pentru ca
1. nu beneficiezi de frana de motor
2. rotile au aderenta mai mare cand sunt antrenate de motor
3. la ralanti ai consum, in schimb coborand panta cu piciorul luat de pe acceleratie dar masina in viteza consumul e zero la orice masina pe injectie (nu intru in polemici pe chestia asta, cine nu credem sa se intereseze)
Bryan is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -