![]() |
scoatere din viteza
am si eu o nelamurire si vreau sa aud pareri de la oameni care chiar se pricep la mecanica ! are ceva daca o scot din viteza fara sa apas ambreiajul in timpul mersului? am auzit si pareri pro si contra.... am mai auzit de la specialisti de 18 ani cum ca s-ar strica cutia ..... in fine eu stiu ca nu are nimic si tatal meu de 30 de ani o scoate asa si nu a patit nimic nici o cutie !
|
Re: scoatere din viteza
tehnic nu stiu sa iti zic, dar cateodata mai fac asa si nu am observat nimic suspect ;)
poate ne lumineaza cei care stiu :) |
Re: scoatere din viteza
Din cate stiu eu cutiile de viteze la masinile mai noi au vitezele sincronizate astfel incat sa poti schimba si fara ambreiaj pentru a-l menaja.
Atat la masini cat si la motociclete exista aceast sistem dar la masini spre deosebire de motociclete turatia potrivita pt astfel de schimbari se afla undeva la mijlocul plajei de turatii,sau cel putin la mine se afla intre 2500-3000 de ture, acolo imi permite mie cutia sa schimb intr-o treapta de viteza superioara...pe cand la motociclete se afla undeva inainte de zona rosie. Si daca stau putin sa ma gandesc daca nu scoate sunete ciudate si nu reactioneaza aiurea nu ar trebui sa fie nici o problema. P.S. Daca e careva care cunoaste bine functionarea unei cutii de viteze il rog sa ne lamureasca,pana atunci o sa utilizez predominant schimbarea cu ajutorul ambreiajului. |
Re: scoatere din viteza
dagosh n-ai inteles... cu bagarea in viteza stiu ..tre' sa cunosti masina f bine ca sa iti permiti sa o bagi fara ambreiaj ! eu vb numai de punerea pe liber ... adica sunt in a3a si cand cobor o vale o trag pe liber fara ambreiaj
|
Re: scoatere din viteza
Pai cand cobori o vale e bine sa o lasi cuplata, de ce sa o scoti din viteza ?
Am observat si eu ca nu are nimic daca o scot din viteza fara ambreaj, dar parca mi-e frica sa nu aud vreodata un huruit ceva si sa stric ceva prin cutie :) Foloseste cu incredere ambreiajul ca doar nu e pus degeaba acolo :) |
Re: scoatere din viteza
1) la vala si in curbe nu se scoate din viteza,
2) nu se merge cu cutia pe liber deoarece motorul o invarte cu 900 de ture, relantiul, iar soseaua o invarte mai repede si e daunator pentru cutie, de preferat e sa nu lasati masina sa curga cand va apropiati de semafor mergeti incet la decelerare ajungeti la relati cu treapa de viteza cuplata si dupa scoateti din viteza si franati 3) nu e dauna tor sa scoti fara ambreiaj, ba chiar menajati ambreiajul 4) "la spritz" se fac incercari pe Dacie :D, e de preferat decat sa stricati cutii de masini straine |
Re: scoatere din viteza
da dar nici ambreiajul stiu ca nu e bine sa fie apasat tot timpul... ambreiajul e ca sa o bagi in viteza altfel se vede clar ca nu merge... dar de iesit iti iese din viteza fara nici o chestie... ! la vale hmm am inteles ca e recomandat sa o lasi in viteza dar nush de ce am vazut la multi obiceiul sa o scoti asa s-a format mana pielea mea nush :) stiu ca nici nu consuma combustibil daca e in treapta deoarece motorul merge din inertie ( ceva de genul asta mi s-a explicat candva)
|
Re: scoatere din viteza
Ma gandesc ca daca chiar n-ar fi probleme ar scrie pe undeva in cartea tehnica a masinilor ca poti faca asta. Nu cred ca recomanda vre-un producator sa scoti din viteza fara ambreiaj. Ba din contra. Deci trebuie sa existe un motiv. Chiar nu stie nimeni ce se intampla de fapt acolo cand o scoti din viteza fara ambreiaj ?
|
Re: scoatere din viteza
pai de aceea am si facut acest topic si cer parerea celor care se pricep ! ca asa din auzite si dat cu presupusul stiu si eu
|
Re: scoatere din viteza
teoretic daca nu accelerezi atunci cand o scoti nu ar trebui sa aiba nimic
am vazut multi taximetristi si soferi de autobuz care fac asa eu m-as dezobisnui de obiceiul asta ;) |
Re: scoatere din viteza
"m-as dezobisnui de obiceiul asta" bun ! spune niste argumente ...daca ai! repet : vorbe am auzit ..vreau ceva sigur cu explicatie tu te contrazici sigur..."teoretic nu are nimic" dar te-ai dezobisnui ... deci why? :)
|
Re: scoatere din viteza
Quote:
Si eu folosesc scoaterea pe liber fara ambreiaj mai ales inainte de semafor,la vale inainte de curbe o las in viteza deoarece consumul masini teoretic e 0,rotile actioneaza motorul nu invers. Pai daca poti sa schimbi viteza fara ambreiaj de ce sa nu o si scoti din viteza fara ambreiaj??? Cu atat mai mult ca poti sa o scoti din viteza la orice turatie atata timp cat nu accelerezi.Nu e obligatoriu sa bagi schimbatorul in urmatoarea viteza. |
Re: scoatere din viteza
daca e in viteza si o tragi pe liber fara ambreiaj nu e o problema .. fara sa fortzezi de asemenea poti sa o bagi si in viteza fara ambreiaj .. la o anumita turatie pinioanele se invart k sa o poti baga in viteza fara sa o carai ... de ex la cielo e pe la 2300 ~ 2500 k sa o bagi in viteza .. dar de scos o tragi ushor nu fortzezi si cand a ajuns la turatia la care poti sa bagi in viteza iese singura .. cat despre bagat la fel .. o turezi si o impingi ushor .. si la o anumita turatie si viteza cutia trage singura schimbatorul da e de invatzat ..
|
Re: scoatere din viteza
da cu bagatu e de invatat .... dar de scos eu cel putin la orice turatie iese f usor ...la ce masini am condus la fel am procedat nici o problema... iar tatal meu de cand se stie asa a facut ...a fost si invatat asa...iar eu tot de instructor invatat candva .... deci daca unii mai batrani spun ca nu e rau ba chira menajezi ambreiajul stiu ei ce vorbessc :)
|
Re: scoatere din viteza
altcineva care se pricepe la mecanica chiar nu e ? sa ma lamureasca cum e treaba si daca e bine daca nu? ................
|
All times are GMT +2. The time now is 13:31. |
- Copyright 2025 4Tuning