Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto

Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto Spuneti-va problemele si noi vom incerca sa le dam de cap. Avem oameni care se pricep si oameni care au nevoie de sfaturi. Asa ca postati. Avem oameni care au experienta si sunt dispusi sa ajute.

Reply
 
Thread Tools
Old 19-01-05, 01:27   #1
ebh

Stage 3
 
ebh's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 140
Default de ce motoarele diesel noi au rpm limitat?

nu stiu daca si benzinarele sunt la fel. chiar asa mare e riscul sa strici motorul de nu te lasa sa mergi cu mai mult de 4500-4800rpm?

daca faci chip/flash tuning ii scoate chestia asta?
ebh is offline   Reply With Quote
Old 19-01-05, 10:13   #2
shadow

Presedinte AfterDark Racing

Stage 5
 
shadow's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 1,876
Member of:
[Moderators]
[AfterDark Racing]
[PARTICIPANT CURSE]
[Honda]
Default

Orice motor pe injectie are limitare elecronica, nu conteaza daca e pe benzina sau motorina.
Si dintr-un chip tuning poti sa ridici acea limitare.
shadow is offline   Reply With Quote
Old 19-01-05, 10:20   #3
mache_rau

Stage 4
 
mache_rau's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 243
Default

din cate stiu la majoritatea diesel`urilor de la 4500-5000 incepe rosu,adik pericolual .... cred k se intelege de ce nu te lasa sa te duci peste 4500-5000 , iar cu un chip se poate duce peste 4500rot/min dar cu riscul de a omora motorul .... si dak mergi foarte mult agresiv am inteles k se reduce la jumate viata motorului.. in loc de 500.000 km o sa faci 250.000 km
__________________
clubul vagabontilor cu zero venit saluta cu entuziasm fetele care inghit :-h :-h :-h
mache_rau is offline   Reply With Quote
Old 19-01-05, 11:45   #4
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default

masina mea e din 90 pe benzina si are limitare pe turatie si are si pe viteza, deci nu e o chestie asa noua

aceste limitari nu se pot scoate efectiv ci doar se inlocuiesc cu niste valori mult mai mari, adica esti limitat pe viteza la 250km/h pui 500km/h ca oricum nu prinzi viteza aia, la fel faci si cu turatia
200SX is offline   Reply With Quote
Old 19-01-05, 13:40   #5
B 68 VLD

Stage 5
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 1,882
Default

La mine este o chestie ciudata! Eu am chiptuning dar tot imi intra limitarea la 6500rpm! Stie cineva de ce?
B 68 VLD is offline   Reply With Quote
Old 19-01-05, 13:43   #6
TNos

Stage 5
 
TNos's Avatar
 
Join Date: Nov 2003
Posts: 936
Default

pt ca propabil chip-ul tau nu a schimbat acest parametru ci altii, cum ar fi avansul la aprindere si amestecul..etc...
TNos is offline   Reply With Quote
Old 19-01-05, 13:51   #7
B 68 VLD

Stage 5
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 1,882
Default

TNos,mersi pt explicatie, dar ai idee ce as putea sa fac sa nu mai fie limitarea la 6500 rpm?
B 68 VLD is offline   Reply With Quote
Old 19-01-05, 14:19   #8
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"B 68 VLD\"
TNos,mersi pt explicatie, dar ai idee ce as putea sa fac sa nu mai fie limitarea la 6500 rpm?
daca vrei sa intelegi mai bine chestiile astea dute la www.hondata.com (parca asta era adresa daca nu cauta pe google hondata)

asa si acolo gasesti soft pt chiptuning pentru honda, cauta pe acolo s ivezi ca poti sa downloadezi gratuit o versiune demo http://www.hondata.com/downloads/romeditordemo.exe

daca stai sa-l studiezi o sa vezi cam tot ce se poaet face cu chipul unei masini, cam cum sunt organizate datele...

o sa observi ca exista pe acele harti de benzina un parametru si anume turatia motorului, in demo valorea maxima este destul de mare 8000rpm, la mine e la 6800rpm si la alte masini e si mai mica,

in momentul in care te apuci sa modifici motorul si sa tot il CHIPuiesti de obicei aceasta limitare pe turatie e benefica.

aceasta limitare se seteaza cu 500rpm maxim 1000rpm peste ultima valorea de pe harta de benzina, pentru ca in momentul in care acea turatie maxiam inscrisa pe harta etse depasiat masian nu mai functioneaza pe baza acelei harti si de aceea e bine cand forjezi masian sa o duci pana la acea turatie si in momentul in care a ajuns acolo sa schimbi viteza (daia se pune limitarea pe turatie un pic mai sus ca sa fie protejat si motorul si ca sa nu te trezesti cu taierea alimentarii cand duci masina la limita)

daca vrei sa treci de acea turatie, deja trebuie sa cumperi un alt calculator pt masina .....
(corectie adaugata: ma refer la faptul ca trebuie sa cumperi un alt calculator daca vrei sa treci de acea turatie si sa ai controlul la ce se intampla acolo, adica sa dictezi tu raportul aer/benzina)

concluzia e posibil ca limitarea aia la 6500rpm sa fie pusa cu cap, ar fi bine sa te interesezi care e turatia maxima inscrisa la tine pe chip inainte sa muti acea limitare mai sus
200SX is offline   Reply With Quote
Old 19-01-05, 14:31   #9
B 68 VLD

Stage 5
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 1,882
Default

200SX, mersi frumos!
B 68 VLD is offline   Reply With Quote
Old 08-02-05, 11:25   #10
AudiPerformance

Stage 5
 
AudiPerformance's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 804
Default

in primul si primul rand pentru ca motoarele diesel nu folosesc acelasi sistem ca cele pe benzina (motoarele diesel functioneaza pe compresia combustibilului si nu explozie)! in al doilea rand pentru ca blocul motor al unui diesel este creat de asa maniera incat compresia sa fie realizata perfect (blocul motor de diesel este unul lung in care cursa pistoanelor este mare)! exista si blocuri de motor pe benzina lungi care nu suporta turatii mari dar exista si motoarele japoneze care sunt special facute pentru turatie... aceste motoare japoneze au blocuri scurte lucru care permite o cursa mai redusa a pistoanelor, deci frecare mai mica, de unde si turatiile mari la care pot ajunge!
Rpm la diesel nu este limitat, deci un cip pt diesel nu te ajuta si chiar daca te ajuta o face pentru scurt timp pentru ca exista riscul calarii motorului (si nu ai vrea asta la un diesel pentru ca un motor calat si refacut nu se mai numeste motor)
=> ca Rpm-ul la diesel este \"limitat\" tocmai pentru a asigura o functionare corecta!
__________________
fel de fel de oameni cu fel de fel de idei: PUTINE SI FIXE!!!
SCUMP doamna SCUMP, dincolo era mai ieftin!
AudiPerformance is offline   Reply With Quote
Old 25-02-05, 17:46   #11
im570rm

Stage 5
 
im570rm's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 489
Default

si in plus daca ii pui chip sau flash...cuplul maxim o sa il ai pe la 4000 si deci nu vad nici un rost sa treci peste.
im570rm is offline   Reply With Quote
Old 26-02-05, 08:04   #12
COObra

Stage 5
 
COObra's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 1,460
Default Re: de ce motoarele diesel noi au rpm limitat?

Quote:
Originally Posted by \"ebh\"
nu stiu daca si benzinarele sunt la fel. chiar asa mare e riscul sa strici motorul de nu te lasa sa mergi cu mai mult de 4500-4800rpm?

daca faci chip/flash tuning ii scoate chestia asta?
a mea e benzina pe carburator din 79 si e limitata la 6500.
mi-a explicat cineva cum dar nu mai retin exact. are de-a face cu ceva pe la bobina.
COObra is offline   Reply With Quote
Old 26-02-05, 14:11   #13
DnI

Stage 5
 
DnI's Avatar
 
Join Date: Jun 2003
Posts: 1,621
Member of:
[Moderators]
Default

motoarele diesel NU sunt de turatie... asta multa lume nu intelege sau nu au habar. motoarele diesel au cuplu.
uitati`va la autocare, turatia maxima 3000 de ture !

audi, cum crezi ca ar merge un motor fara explozie
aprinderea motorinei se face prin compresie la diesel nu prin scanteie ca la benzina !
deci explozia exista , pentru ca alt`fel nu ar functiona motorul !
__________________
ex. Astra Bertone TURBO
ex. Reno 5 GT TURBO
ex. Opel Calibra 2.0 16v
DnI is offline   Reply With Quote
Old 14-03-05, 07:13   #14
BMC

Stage 2
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 39
Member of:
[X-Team Racing Club]
Default Re: de ce motoarele diesel noi au rpm limitat?

Quote:
Originally Posted by \"COObra\"
Quote:
Originally Posted by \"ebh\"
nu stiu daca si benzinarele sunt la fel. chiar asa mare e riscul sa strici motorul de nu te lasa sa mergi cu mai mult de 4500-4800rpm?

daca faci chip/flash tuning ii scoate chestia asta?
a mea e benzina pe carburator din 79 si e limitata la 6500.
mi-a explicat cineva cum dar nu mai retin exact. are de-a face cu ceva pe la bobina.
Are in delcou un arc care da la masa cand depasesti turatia si nu iti mai da scanteie. Cat despre tema emisiunii : Jucativa fratilor cu limitarile ca uite deasta mor mecanicii de foame ca unii si altii umbla la limitari!
BMC is offline   Reply With Quote
Old 07-04-05, 02:59   #15
andREI23

Stage 2
 
andREI23's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 62
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"AudiPerformance\"
Rpm la diesel nu este limitat, deci un cip pt diesel nu te ajuta si chiar daca te ajuta o face pentru scurt timp pentru ca exista riscul calarii motorului (si nu ai vrea asta la un diesel pentru ca un motor calat si refacut nu se mai numeste motor)
=> ca Rpm-ul la diesel este \"limitat\" tocmai pentru a asigura o functionare corecta!
Cum e asta cu cipu care nu te ajuta la Diesel? La un TDI de 90CP un chip destul de agresiv iti da 40 CP. Daca asta nu te ajuta atunci ai probleme la cap. Si de ce sa se caleze? Stii macar ce modifica un chip la un Diesel?
andREI23 is offline   Reply With Quote
- Copyright 2025 4Tuning -