Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto Spuneti-va problemele si noi vom incerca sa le dam de cap. Avem oameni care se pricep si oameni care au nevoie de sfaturi. Asa ca postati. Avem oameni care au experienta si sunt dispusi sa ajute. |
03-03-12, 17:09
|
#1
|
Stage 3
Join Date: Mar 2011
Posts: 90
|
Un sfat, O idee ORICE
Salut sunt posesorul unei Mazda 323 P (Ba) 1.5 16valve cod motor Z5.
Problema este ca motorul merge in 3 de cand am cumparat masina(3ani).
Am schimbat la ea cam tot ce se putea schimba si cam tot ce m-a dus capul...
Injectorul 4 nu vrea sa mearga si pace...
Injectorul functioneaza baga benzina
Curent primeste
Scanteie am la bujie
Am schimbat bujii, fise
Am schimbat segmenti, am curatat tot ce se putea curata in motor pana si ultimul surub
Delcoul nu are probleme (testat pe alta masina)
Chiuloasa nu are probleme
Problema este la injectorul 4, daca mut injectorul 4 la 3 si 3 la 4, injectorul 3 care inainte mergea tot nu merge in locul 4...iar 4 merge in 3.
Singura idee care o mai am este sa schimb calculatorul, dar vreau niste pareri inainte sa investesc niste bani, ca momentan am gauri in loc de buzunare...
Daca aveti o idee ce poate sa fie va rog sa lasa-ti un replay
Multumesc
|
|
|
04-03-12, 08:47
|
#2
|
Oltcit Driver
Stage 5
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of: [Oltcit] [4Rally]
|
Re: Un sfat, O idee ORICE
Pai cel mai bine masori in mufa injecorului daca ai tensiune,daca nu ai problema este fie in mufa,fie in fire,fie in calculator;daca poti incearca sa masori continuitatea intre firele injectorului si mufa calculatorului,daca ai continuitate pe ambele fire atunci problema e in calculator,altfel buba e doar pe fire si scapi usor
|
|
|
04-03-12, 11:24
|
#3
|
Stage 3
Join Date: Mar 2011
Posts: 90
|
Re: Un sfat, O idee ORICE
Quote:
Originally Posted by julaikos
Pai cel mai bine masori in mufa injecorului daca ai tensiune,daca nu ai problema este fie in mufa,fie in fire,fie in calculator;daca poti incearca sa masori continuitatea intre firele injectorului si mufa calculatorului,daca ai continuitate pe ambele fire atunci problema e in calculator,altfel buba e doar pe fire si scapi usor
|
Am masurat si la toate injectoarele, inclusiv 4(cel care nu merge) primesc acelasi curent, nu are oscilatii.
Deci pana la urma trebuie sa ma apuc sa caut calculator...
Daca mai aveti alte sfaturi, ideii nu ezitati.
Va multumesc si va respect
|
|
|
04-03-12, 12:09
|
#4
|
Oltcit Driver
Stage 5
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of: [Oltcit] [4Rally]
|
Re: Un sfat, O idee ORICE
poate e doar tensiune dar nu e curent suficient,incearca in locul injectorului sa pui un bec
|
|
|
04-03-12, 12:27
|
#5
|
Stage 3
Join Date: Mar 2011
Posts: 90
|
Re: Un sfat, O idee ORICE
Quote:
Originally Posted by julaikos
poate e doar tensiune dar nu e curent suficient,incearca in locul injectorului sa pui un bec
|
Multumesc de sfat maine cand ajung la masina(care momentat e prizoniera in service) e primul lucru care o sa il fac.
|
|
|
04-03-12, 20:40
|
#6
|
Stage 5
Join Date: Jan 2009
Posts: 1,111
Member of: [RENAULT]
|
Re: Un sfat, O idee ORICE
Ai schimbat cam tot ce se putea schimba din cate vad eu in afara de bobina.
Sau poate ai uitat sa o treci pe lista...
|
|
|
04-03-12, 20:59
|
#7
|
Stage 5
Join Date: Jun 2006
Posts: 550
|
Re: Un sfat, O idee ORICE
Quote:
Originally Posted by boghi18
Salut sunt posesorul unei Mazda 323 P (Ba) 1.5 16valve cod motor Z5.
Problema este ca motorul merge in 3 de cand am cumparat masina(3ani).
Am schimbat la ea cam tot ce se putea schimba si cam tot ce m-a dus capul...
Injectorul 4 nu vrea sa mearga si pace...
Injectorul functioneaza baga benzina
Curent primeste
Scanteie am la bujie
Am schimbat bujii, fise
Am schimbat segmenti, am curatat tot ce se putea curata in motor pana si ultimul surub
Delcoul nu are probleme (testat pe alta masina)
Chiuloasa nu are probleme
Problema este la injectorul 4, daca mut injectorul 4 la 3 si 3 la 4, injectorul 3 care inainte mergea tot nu merge in locul 4...iar 4 merge in 3.
Singura idee care o mai am este sa schimb calculatorul, dar vreau niste pareri inainte sa investesc niste bani, ca momentan am gauri in loc de buzunare...
Daca aveti o idee ce poate sa fie va rog sa lasa-ti un replay
Multumesc
|
dc esti sigur ca nu este de la nici o supapa incearca sa verifici furtunul de la servofrana sa nu traga aer fals pe undeva
|
|
|
04-03-12, 21:40
|
#8
|
Stage 3
Join Date: Mar 2011
Posts: 90
|
Re: Un sfat, O idee ORICE
Quote:
Originally Posted by lagdryan v6
dc esti sigur ca nu este de la nici o supapa incearca sa verifici furtunul de la servofrana sa nu traga aer fals pe undeva
|
Ok multumesc frumos maine o sa verific si furtunul si bobina o sa leg si un led de 12v. Daca nu gasesc nimic in neregula o sa caut calculator.
O sa revin sa spun cum decurge problema mea.
Multumesc inca odata
|
|
|
04-03-12, 22:06
|
#9
|
Stage 3
Join Date: Mar 2011
Posts: 90
|
Re: Un sfat, O idee ORICE
Inca o intrebare daca singura varianta ramane calculatorul, sa incerc sa il repar sau sa cumpar de la dezmembrari? Cum ma sfatuiti?
La dezmembrari imi cere in jur de 100 euro
Sa repar in jur de 3 mill.
|
|
|
04-03-12, 22:18
|
#10
|
Oltcit Driver
Stage 5
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of: [Oltcit] [4Rally]
|
Re: Un sfat, O idee ORICE
Pune bec de semnalizare,nu led,pune ceva sa consume ceva curent,ledul ala de 12v consuma prea putin
Despre dilema cu reparatul/schimbatul,eu unu l-as schimba direct,dar poate totusi reparatia nu are cum sa fie asa scumpa...in general pentru injectoare sunt niste tranzistoare de putere care nu po costa asa mult
|
|
|
05-03-12, 18:40
|
#11
|
Stage 3
Join Date: Mar 2011
Posts: 90
|
Re: Un sfat, O idee ORICE
Am revenit....deci masina pur si simplu ma trimite la nebuni....
Injectoarele primesc toate aceleasi curent, toate dau benzina.
Bujia nu este uda, da scanteie.
Delcoul nu are probleme.
Fisele nu.
Pe la furtunul de servo frana nu ia aer fals.
Am pus testerul pe ea am primit 2 erori, am reusit sa scap de ele, l-am mai pus de 3 ori dupa 0 erori.
Debimetrul de aer merge.
Bobina de inductie nu are sa zic ca prb e de acolo....
Am pus si popa sa o citeasca sa scoata draci din ea...nu vrea si pace...
Maine o sa schimb si calculatorul, daca tot nu vrea la cati bani si sentimente am investit in ea o sa ajunga la fier vechi.
|
|
|
06-03-12, 08:58
|
#12
|
Stage 5
Join Date: Apr 2005
Posts: 384
|
Re: Un sfat, O idee ORICE
Fa o proba cu alt calculator.Masina are imobilizator si cheie cu cip?Daca da,e mai complicat sa schimbi calculatorul.
|
|
|
06-03-12, 19:01
|
#13
|
Stage 3
Join Date: Mar 2011
Posts: 90
|
Re: Un sfat, O idee ORICE
Sper ca problema mea cu mersul in 3 sa se rezolve schimband arcurile de la chiuloasa.Maine imi vine garnitura de la chiuloasa si pot sa vad daca schimbarea arcurilor la supape , supapelor si pasuirea lor sa fie solutia.
Va tin la curent.Numai bine.
|
|
|
06-03-12, 19:33
|
#14
|
Stage 4
Join Date: Jun 2009
Posts: 185
|
Re: Un sfat, O idee ORICE
inainte sa dezmembrezi iarasi macar masoara o compresie.!si degeaba schimbi arcurile la supape daca nu se inchid ca lumea.trebuiesc atunci alezate scaunele supapelor,si imlicit rectificat si supapele.cu stima
|
|
|
06-03-12, 19:39
|
#15
|
Stage 3
Join Date: Mar 2011
Posts: 90
|
Re: Un sfat, O idee ORICE
Quote:
Originally Posted by domi
inainte sa dezmembrezi iarasi macar masoara o compresie.!si degeaba schimbi arcurile la supape daca nu se inchid ca lumea.trebuiesc atunci alezate scaunele supapelor,si imlicit rectificat si supapele.cu stima
|
Am masurat compresia cu o metoda mai neortodoxa, adica am bagat un furtun etansat in locul bujiei 4 sa vad daca inchide bine, si am vazut ca imi da aer pe admisie, in celelalte cand suflam miscam masina.
Am alezat scaunele supapelor si rectificat supapele.
Maine vad care e rezultatul ca motorul fiind de mazda nu am gasit nicaieri pe stock o garnitura de chiuloasa si trebuie sa astept pana maine.
|
|
|
|
|