salut, am avut aceeasi problema si la supernova si o am si acum la clio.
pot fi 2 cazuri la motoarele renault: senzorul de pe volanta si a doua varianta si cea cu posibilitate mai mare ... debitmetrul de aer (motorasul pas cu pas ..se cheama el la renault), cand se strica ..trage aer fals si iese amestecul gresit la relati..
acest motoras pas cu pas furnizeaza motorului aerul la relanti..atata timp cat e clapeta inchisa...in mers(in ture) el nu mai functioneaza (asa se explica problemele tale)
La mine imi sta relantiul in 1600 ture cateodata ..dar cateodata sta bine la 700-800. cand se buleste ala asa face motoru....
in general nu e nimik grav(consuma f mult la relanti)..si sta un pic mai turat dar la tine se pare ca mai si scade mult in ture ceea ce pote fi o problema...
verifica asta la un service ..daca e service renault..spune-le de pas cu pas daca nu ..debitmetru de aer
poti sa il scoti si sa il cureti si tu singurel..daca te pricepi sa il pui la loc...pm me daca mai ai ceva...