Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto

Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto Spuneti-va problemele si noi vom incerca sa le dam de cap. Avem oameni care se pricep si oameni care au nevoie de sfaturi. Asa ca postati. Avem oameni care au experienta si sunt dispusi sa ajute.

Reply
 
Thread Tools
Old 25-09-06, 22:17   #1
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default [HowTo] Cum sa faci un test de compresie si cum sa interpretezi rezultatele

1) se incalzeste motorul pana la temperatura normala de functionare
2) se inlatura tote bujiile
3) se scoate siguranta de la pompa de benzina (sau se face ceva cu benzina ca sa nu ineci motorul)
4)se monteaza dispozitivul pe "pistonul" x
5) se apasa pedala de acceleratie la maxim
6) se da la cheie
7) se repeta 4, 5 si 6 pt fiecare piston in parte

adaugiri, comentarii, corectii ?

+ test la rece
+ test la rece + o lingura de ulei turnata in capul pistonului
200SX is offline   Reply With Quote
Old 26-09-06, 10:27   #2
guest

Stage 4
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 292
Default Re: [HowTo] Cum sa faci un test de compresie si cum sa interpretezi rezultatele

eu zic ca compresia se masoara la rece, fara ulei in cap.
guest is offline   Reply With Quote
Old 26-09-06, 11:59   #3
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: [HowTo] Cum sa faci un test de compresie si cum sa interpretezi rezultatele

Quote:
Originally Posted by guest View Post
eu zic ca compresia se masoara la rece, fara ulei in cap.

in total e vb de 3 teste

unul la rece unul la rece + ulei

unul la cald

pe baza celor 3 valori iti poti da sema de starea motorului si cam ce anume ar fi stricat
200SX is offline   Reply With Quote
Old 26-09-06, 18:52   #4
Dani_E21

Stage 5
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 1,111
Default Re: [HowTo] Cum sa faci un test de compresie si cum sa interpretezi rezultatele

si cam cati bari ar trebui sa scoti cand e in apele lui motoru?
stiu ca trebuie sa fie toti cilindti de valoare egala sau aproape egala
Dani_E21 is offline   Reply With Quote
Old 27-09-06, 01:08   #5
Nautilus

Stage 5
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
Default Re: [HowTo] Cum sa faci un test de compresie si cum sa interpretezi rezultatele

Evident ca trebuie sa aiba toti cilindrii cam aceeasi compresie

Daca motorul e aspirat ar trebui sa fie cam atatea atmosfere cat raport de compresie ai, asa e logic

~Nautilus
Nautilus is offline   Reply With Quote
Old 27-09-06, 14:57   #6
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: [HowTo] Cum sa faci un test de compresie si cum sa interpretezi rezultatele

asta depinde banuiesc de la motor la motor
la mine acest interval este specificat in manualul masinii. am sa completez acest how si cu partea de interpretare a valorilor cat de curand
200SX is offline   Reply With Quote
Old 27-09-06, 15:01   #7
einstein1984

Stage 5
 
einstein1984's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 998
Default Re: [HowTo] Cum sa faci un test de compresie si cum sa interpretezi rezultatele

Nautilus , nu e chiar asa logic. Dacia berlina scoate vreo 10 bar la compresie, o masina mai noua poate scoate si 14 bar. Transformarea din cilindru e politropa, nu izoterma.
Dieselurile pot sscoate lejer peste 25 de bari (bine, la dansele se scot injectoarele, nu bujiile).
einstein1984 is offline   Reply With Quote
Old 27-09-06, 19:08   #8
Nautilus

Stage 5
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
Default Re: [HowTo] Cum sa faci un test de compresie si cum sa interpretezi rezultatele

Quote:
If the nominal compression ratio of an engine is given, e.g. as 1:10, then the measured pressure in each cylinder should be equal to or higher than 10 bar (see Boyle's law and combined gas law). If there is a significant (> 10%) difference between cylinders, that may be an indication that valves or cylinder head gaskets are leaking, piston rings are broken, cylinders are worn or that the engine block is cracked.


~Nautilus
Nautilus is offline   Reply With Quote
Old 28-09-06, 16:05   #9
einstein1984

Stage 5
 
einstein1984's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 998
Default Re: [HowTo] Cum sa faci un test de compresie si cum sa interpretezi rezultatele

Daca e egal (nr de bar cu raportul de comprimare), inseamna ca motorul are uzuri (nu foarte mari) care permit scapari de gaze. Normal ar fi sa fie 2-3 bari in plus (la motorul cald, aerul se incalzeste de la cilindri si chiulasa).
einstein1984 is offline   Reply With Quote
Old 17-04-07, 20:42   #10
PH-04-WPD

Stage 5
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 660
Default Re: [HowTo] Cum sa faci un test de compresie si cum sa interpretezi rezultatele

si cum se pot remedia acele scapari de gaze? Cum se manifesta ele?
PH-04-WPD is offline   Reply With Quote
Old 18-04-07, 00:08   #11
turbojack


Stage 5
 
turbojack's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,768
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[PEUGEOT]
Default Re: [HowTo] Cum sa faci un test de compresie si cum sa interpretezi rezultatele

Quote:
Originally Posted by PH-04-WPD View Post
si cum se pot remedia acele scapari de gaze? Cum se manifesta ele?

In cele mai multe si fericite cazuri se rezolva prin rectificarea supapelor.
Ca manifestari pot sa apara detonatii in toba de esapament.
Sa nu aud "COOL" ,deoarece astea distrug motorul,catalizatorul...
__________________
turbojack is offline   Reply With Quote
Old 18-04-07, 00:44   #12
PH-04-WPD

Stage 5
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 660
Default Re: [HowTo] Cum sa faci un test de compresie si cum sa interpretezi rezultatele

Dar nici nu-mi plac astea... si nu prea se aud la mine asemea lucruri.
PH-04-WPD is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -