Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto

Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto Spuneti-va problemele si noi vom incerca sa le dam de cap. Avem oameni care se pricep si oameni care au nevoie de sfaturi. Asa ca postati. Avem oameni care au experienta si sunt dispusi sa ajute.

Reply
 
Thread Tools
Old 20-05-06, 14:21   #16
magic

Stage 2
 
magic's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 44
Default Re: Restringerea chiulasei.Da sau nu ?

De curand am schimbat si eu garnitura la motorul meu m10. Aveam ulei in apa, cauza doar una putea fi, garnitura de chiuloasa arsa. Am demontat chiuloasa, am gasit garnitura arsa la cilindrul 4 exact intre un circuit de apa si unul de ulei, era deteriorat si inelul metalic de etanseitate a cilindrului, intrand apa si in cilindru (traseul de apa mai apropiat de inelul de etanseitate) drept dovada supapele de admisie galbui (comparativ cu restul de la cil 1,2,3 care erau roshii). Motorul era reparat de vreo 14k km. Probleme cu temperatura nu am avut niciodata, chiar am, si am avut termostat de vara (deschidere la 65 grade in loc de 87 grade) plus electroventilatorul aditional de la A/C, care este imens si intra automat la 99 de grade, pentru protectie, plus radiator integral din dural, facut pe comanda la o firma specializata din brashov. De ce toate aceste masuri de singurantza? Pentru ca, aproape totzi posesorii de BMW trebuie sa stie ca nu e joaca cu temp., aliajul chiuloasei fiind unul f. sensibil la temp ridicata... Imi place sa am temp. numai pe albastru. In conditziile mentionate, motorul meu inainte de restaurare avea peste 500k km. La demontare, au fost gasiti doar segmentzii uzatzi, nimik altceva ! Motorul a fost reparat corect, toate piesele au fost curatate si spalate bine (mai ales suprafatza chiuloasei si a blocului motor). Cauza, deci, nu mi-o pot explica ( chiuloasa plana, blocul fara crapaturi intre trasee cauzabile de "uitarea" lichidelor in gaurile prezoanelor de strangere ). Am luat alta garnitura, am gasit o garnitura integrala de teflon ( doar inelele de etansheitate a cilindrilor metalice, parca... ), avand in vedere cunostintele despre teflon ( rezistivitate mai ridicata la temperatura, etansheitate mai buna, mai elastic, etc ) am cumparat-o fara sa stau pe ganduri ( mai scumpa cu aprox 3-40 RON decat cea normala ). Am strans-o de 4 ori imediat dupa montaj, dupa primele 2 cicluri de strangere cu motorul rece am incalzit motorul, apoi l-am lasat sa se raceasca pana la temp exterioara, si am mai facut inca un 2 cicluri de strangere ( la diferite fortze, specificate pe instructziuni ), mereu s-a strans mai mult. Acum am facut aprox 1.5k km si voi merge sa o strang iar, chiar daca in instructiuni scrie ca nu mai este nevoie de o alta strangere, masina merge excelent, dar sigur se v-a mai strange !
Parerea mea este ca suprafetzele ( a blocului si a chiuloasei ) trebuie perfect curatzate si uscate inaintea montarii. Eu alta explicatzie in cazul meu nu am, decat, ca o suprafatza a fost sigur un pic umeda fie de ulei, fie de vaselina si astfel mi s-a ars... Este cert ca o data unsa garnitura si montata si stransa, in timp, solutzia folosita ptr lubrifiere va creea o presiune si o temperatura ridicata pe portiunile etanshe, unde nu are si nu poate sa cedeze... astfel deteriorand garnitura, arzand-o treptat...
Concluzia mea este ca nu sfatuiesc lubrifierea garniturii de chiuloasa de nici o culoare, dimpotriva, uscarea perfecta a suprafetzelor care vin in contact direct cu ea.
Restrangerea este recomandata oricand ( la un interval mai mare de km, normal ), chiar este benefic... marind cat de cat compresia. Dupa strangere trebuie efectuat si un nou reglaj al supapelor ( unde se aplica )
magic is offline   Reply With Quote
Old 20-05-06, 16:05   #17
einstein1984

Stage 5
 
einstein1984's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 998
Default Re: Restringerea chiulasei.Da sau nu ?

La motoarele noi, cuplul cerut la strangere e intentionat mai mare, astfel incat dupa ce piesele se aseaza, sa ai strangerea corecta. La motoarele mai vechi e posibil sa fie necesara restrangerea, dar parca de 4 ori e prea mult!
einstein1984 is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -