Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto

Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto Spuneti-va problemele si noi vom incerca sa le dam de cap. Avem oameni care se pricep si oameni care au nevoie de sfaturi. Asa ca postati. Avem oameni care au experienta si sunt dispusi sa ajute.

Reply
 
Thread Tools
Old 10-05-09, 16:45   #1
taz.frkz

Stage 5
 
taz.frkz's Avatar
 
Join Date: May 2009
Posts: 692
Member of:
[Echipa de sprijin]
[4Rally]
[FOTO]
Default Micul Discipol

Mai am putin pana la permis (si acum majoritatea forumul va rade).
Va rog frumos sa ma invatatzi si pe mine... de la 0 una alta in domeniul auto... nu sunt chiar newbie. Dar sa ma luati cum ziceti voi mai bine incepand cu mecanica sau cu electronica.

Merci Frumos
__________________
lookin for photosessions
Photography


taz.frkz is offline   Reply With Quote
Old 10-05-09, 16:47   #2
BULLDOG

Stage 5
 
BULLDOG's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 2,211
Member of:
[VW]
[Old School Cars]
Default Re: Micul Discipol

Eu cred ca glumesti. Ia si tu carbibles.com howstuffworks.com si apoi ceva carti si citeste.
BULLDOG is offline   Reply With Quote
Old 10-05-09, 18:58   #3
edypro2

Stage 5
 
edypro2's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 395
Member of:
[VW]
Default Re: Micul Discipol

hai sa te ajut eu cu cateva notiuni elementare de mecanica :
- orice motor din lumea asta de la motorul de drujba pana la cel de formula 1 functioneaza pe baza aceluiasi proncipiu , si are nevoie de 3 lucruri sa mearga si anume aer , benzina si scanteie ( exceptie la diesel) , in zilele de azi mai toate masinile sunt pe injectie electronica asistata de calculator asa ca pe partea de alimentare nu prea ai ce face in afara de curatarea unui injector , schimbarea unui filtru de benzina - astea fiind fleacuri
-aprinderea iti poate da serioase batai de cap din simplul motiv ca ai de-a face cu , curent electric si asa cum stii , e nevoie doar de o mica-mica intrerupere in circuit si te pomenesti ca frumusete de masina de opreste in drum fara un motiv aparent, dar ai anumite semne care sa iti dea de gandit , un motor cu aprinderea pusa la punct merge foarte lin la ralanti , din experienta stiu ca in 90 la suta din cazuri tremuratul motorului si mersul neregulat la ralanti se datoreaza fiselor, bujiilor sau unui capac de delcou fisurat , poti verifica tot sistemul cu motorul pornit , scoti pe rand toate fisele si daca observi ca motorul da sa se opreasca inseamna ca totul e ok , daca scoti sa zicem fisa la un cilindru si nu se intampla nimic atunci ai de-a face cu probleme la fisa, bujie , sau bobina de inductie - ar mai fi si altele dar se intampla mai rar, o bujie care functioneaza corect , la scoaterea din motor va avea o culoare maronie , daca este uda atunci motorul papa ulei , daca este afumata , neagra atunci ai iarasi probleme la aprindere pe cilindrul respectiv
- admisia de aer , este de cele mai multe ori neglijata , dupa cum stii , arderea necesita oxigen , un filtru de aer infundat iti va sufoca motorul , ai grija sa schimbi filtrul de aer dupa drumurile pe care mergi , daca circuli des pe la tara unde este foarte mult praf , o sa ai un filtru nergu in cel mult 15.000 km , daca mergi numai prin oras vei avea unul mai curat , filtrele de aer costa o nimica toata si te sfatuiesc sa il schimbi de cate ori se innegreste de praf , aer curat la motor inseamna ardere mai buna- consum scazut- putere la parametrii optimi .
-ai grija sa verifici periodic lichidele de la motor si anume antigelul, lichidul de frana, lichidul servodirectie si de ce nu lichidul de parbriz , chiar daca nu pare important , nu iti doresc sa mergi in spatele unui TIR pe o vreme ploioasa si sa nu ai lichid de parbriz , toate borcanasele de lichide au marcate pe ele nivel MIN si MAX , puncte intre care trebuie sa ai nivelul , grija mare la uleiul de servo , un nivel scazut duce la distrugerea pompei
la partea electrica nu trebuie sa stii decat sa schimbi o siguranta , sau un releu , pe cutiile de sigurante ai marcate cu simboluri circuitele , de exemplu la siguranta de faza scurta vei avea marcat simbolul unui far , la siguranta de avarii vei avea acel triunghi mic intr-unul mai mare si tot asa , toate sigurantele sunt d eo anumita capacitate ,10 A , 15 a , 20 a 25 a , adica amperi , niciodata nu pune o siguranta de 10 a pe un circuit de 15 a , caci va fi suprasolicitata si se va arde , respecta valoarea lor , de asemenea ai scris si pe sigurante amperajul
deocamdata doar astea imi vin in cap acum , daca mai ai si alte intrebari iti voi raspunde cu placere
__________________
ESCORT -1,6 , 16 V , 90 CP , DOHC-EFI:

Last edited by edypro2; 10-05-09 at 19:28.
edypro2 is offline   Reply With Quote
Old 10-05-09, 22:39   #4
fiderzen

Stage 5
 
fiderzen's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 4,899
Member of:
[VW]
[Old School Cars]
Default Re: Micul Discipol

mecanica nu se invata, se fura asa ca cel mai bine stai pe langa cineva care face ceea ce vrei sa inveti si fi atent la orice miscare a lui, daca vrei sa inveti ceva, altfel nu vei invata niciodata doar citind!
__________________
fiderzen is offline   Reply With Quote
Old 11-05-09, 08:53   #5
alexalfa

Stage 5
 
alexalfa's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 346
Default Re: Micul Discipol

Si daca poti sa-i furi si masina cu atat mai bine. Ai pe ce exersa ! (glumesc !)
alexalfa is offline   Reply With Quote
Old 14-05-09, 00:25   #6
VladM
Seat Driver

Stage 5
 
VladM's Avatar
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,605
Member of:
[SEAT]
[MERCEDES]
[2 Roti]
[AUDI]
[Opel]
[Fiat]
[ALFA ROMEO]
Default Re: Micul Discipol

Quote:
Originally Posted by fiderzen View Post
mecanica nu se invata, se fura asa ca cel mai bine stai pe langa cineva care face ceea ce vrei sa inveti si fi atent la orice miscare a lui, daca vrei sa inveti ceva, altfel nu vei invata niciodata doar citind!
Absolut,eu de cand stau pe langa mecanicii de la service-ul tatalui meu am invatat foarte multe lucruri. Pe net,greu inveti ceva,ii explici baiatului cum sa verifice bujiile,dar pun pariu ca nu stie cum arata o fisa,sau ce rol are,unde ajunge bujia aia,poate se mai curenteaza pe acolo. Daca nu te ungi tot de vasilina,ulei si altele nu inveti nimic.
VladM is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -