hai sa te ajut eu cu cateva notiuni elementare de mecanica :
- orice motor din lumea asta de la motorul de drujba pana la cel de formula 1 functioneaza pe baza aceluiasi proncipiu , si are nevoie de 3 lucruri sa mearga si anume aer , benzina si scanteie ( exceptie la diesel) , in zilele de azi mai toate masinile sunt pe injectie electronica asistata de calculator asa ca pe partea de alimentare nu prea ai ce face in afara de curatarea unui injector , schimbarea unui filtru de benzina - astea fiind fleacuri
-aprinderea iti poate da serioase batai de cap din simplul motiv ca ai de-a face cu , curent electric si asa cum stii , e nevoie doar de o mica-mica intrerupere in circuit si te pomenesti ca frumusete de masina de opreste in drum fara un motiv aparent, dar ai anumite semne care sa iti dea de gandit , un motor cu aprinderea pusa la punct merge foarte lin la ralanti , din experienta stiu ca in 90 la suta din cazuri tremuratul motorului si mersul neregulat la ralanti se datoreaza fiselor, bujiilor sau unui capac de delcou fisurat , poti verifica tot sistemul cu motorul pornit , scoti pe rand toate fisele si daca observi ca motorul da sa se opreasca inseamna ca totul e ok , daca scoti sa zicem fisa la un cilindru si nu se intampla nimic atunci ai de-a face cu probleme la fisa, bujie , sau bobina de inductie - ar mai fi si altele dar se intampla mai rar, o bujie care functioneaza corect , la scoaterea din motor va avea o culoare maronie , daca este uda atunci motorul papa ulei , daca este afumata , neagra atunci ai iarasi probleme la aprindere pe cilindrul respectiv
- admisia de aer , este de cele mai multe ori neglijata , dupa cum stii , arderea necesita oxigen , un filtru de aer infundat iti va sufoca motorul , ai grija sa schimbi filtrul de aer dupa drumurile pe care mergi , daca circuli des pe la tara unde este foarte mult praf , o sa ai un filtru nergu in cel mult 15.000 km , daca mergi numai prin oras vei avea unul mai curat , filtrele de aer costa o nimica toata si te sfatuiesc sa il schimbi de cate ori se innegreste de praf , aer curat la motor inseamna ardere mai buna- consum scazut- putere la parametrii optimi .
-ai grija sa verifici periodic lichidele de la motor si anume antigelul, lichidul de frana, lichidul servodirectie si de ce nu lichidul de parbriz , chiar daca nu pare important , nu iti doresc sa mergi in spatele unui TIR pe o vreme ploioasa si sa nu ai lichid de parbriz , toate borcanasele de lichide au marcate pe ele nivel MIN si MAX , puncte intre care trebuie sa ai nivelul , grija mare la uleiul de servo , un nivel scazut duce la distrugerea pompei
la partea electrica nu trebuie sa stii decat sa schimbi o siguranta , sau un releu , pe cutiile de sigurante ai marcate cu simboluri circuitele , de exemplu la siguranta de faza scurta vei avea marcat simbolul unui far , la siguranta de avarii vei avea acel triunghi mic intr-unul mai mare si tot asa , toate sigurantele sunt d eo anumita capacitate ,10 A , 15 a , 20 a 25 a , adica amperi , niciodata nu pune o siguranta de 10 a pe un circuit de 15 a , caci va fi suprasolicitata si se va arde , respecta valoarea lor , de asemenea ai scris si pe sigurante amperajul
deocamdata doar astea imi vin in cap acum , daca mai ai si alte intrebari iti voi raspunde cu placere