Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto Spuneti-va problemele si noi vom incerca sa le dam de cap. Avem oameni care se pricep si oameni care au nevoie de sfaturi. Asa ca postati. Avem oameni care au experienta si sunt dispusi sa ajute. |
28-01-09, 21:46
|
#1
|
Ford Driver
Stage 5
Join Date: Jan 2009
Posts: 1,522
Member of: [DACIA] [FORD]
|
calculare dimensiuni evacuare
Am tot vazut prin acest minunat forum ca multi vand si cumpara tobe sport (fie ele gata facute de firme ce produc tobe sport fie ele facute custom, unii home made). Si eu am in posesie o toba sport, de la schimbarea celei din fabrica cu toba sport pana acum n-am simtit vreo diferenta foarte notabila, poate sunetul e mai mult de toba, suna foarte puternic. Intrebarea mea este urmatoarea:
cum calculam o evacuare, ca in cele din urma masina sa nu consume doar combustibilu aiurea, iar puterea sa fie mai slaba decat inainte. Am inteles ca sunt unele cazuri in care evacuarile sunt prea mari pentru motoare, gazele ies prea repede, iar motorul pierde putere. In functie de ce parametrii ai motorului se calculeaza o evacuare eficienta? Asptept pareri.
|
|
|
29-01-09, 21:54
|
#2
|
Stage 5
Join Date: Sep 2007
Posts: 424
|
Re: calculare dimensiuni evacuare
Banuiesc ca ai toba din spate sport...poti fii sigur ca nu se schimba mult la puterea masinii...cel mult 2-3CP pe care oricum nu ii simti la mers...singurul lucru e sunetul si optica.
|
|
|
03-02-09, 02:35
|
#3
|
Ford Driver
Stage 5
Join Date: Jan 2009
Posts: 1,522
Member of: [DACIA] [FORD]
|
Re: calculare dimensiuni evacuare
da am toba sport, dar vad ca totusi nimeni nu se avanta sa incerce sa imi raspunda cum se face o astfel de calculatie, la care sa fie optimizat motorul prin ajutorul evacuarii, dupa cum stiti un motor nu este folosit la maximum, si asta ar avea ca unul din multele motive, sistemul de evacuare, eu vreau sa aflu cum se calculeaza o evacuare, la care sa nu am un consum exagerat, dar sa nu pierd cuplu la turatii joase.
|
|
|
03-02-09, 12:53
|
#4
|
Super Moderator
Stage 5
Join Date: Apr 2006
Posts: 4,328
Member of: [Super Moderators] [Moderators] [Observator 4tuning] [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: calculare dimensiuni evacuare
Unul dintre cele mai usor sesizabile efecte ale unei evacuari sport de dimensiuni generoase, este chiar pierderea cuplului la turatii joase. Evacuare libera si in unghiuri cat se poate de deschise (n-o poti face chiar ca la turbo,ai nevoie si de back-pressure,indiferent cat de mult vei interveni asupra distributiei cu tot ceea ce include) ,nu cauti decat pentru o masina ce urmeaza a fi condusa predominant sportiv,deci cuplul la turatii joase ar fi necunoscut soferului ("turatii joase sportive" =4500rpm).
O solutie ,insa nu ieftina,este acea valva pe evacuare,despre care in mod sigur stii.
In concluzie: Evacuare sport> la masina sport,nu de tractari,mers la piata or conducere relaxanta in traficul urban.Avantajele ei sunt urcarea momentului maxim de cuplu si automat ,comportamentul bun al motorului la regimuri inalte.
PS: vrei sa cauti solutii pt masina TA, sa temini un proiect pt scoala sau...sa verifici cunostintele membrilor comunitatii? ...sa stii ca sunt aici oameni BUNI(ii vei gasi pe sectiunea tuning,NU pe trubleshooting,aici se rezolva defecte,nu se dezbat probleme de tuning) cu vaste cunostinte,multi chiar pustani,insa in momentul in care intrebi ceva fiind evident ca stii oarecum raspunsul/cunosti fenomenul si cauzele sale (free-flow+low rev.torque?! ..NON-supercharged) ...NU se vor ingramadi multi a-ti raspunde...poate unora nu le place sa "dea examene" in fata cuiva ce nu si-a dovedit vreo competenta superioara...
Succes !
__________________
...
un cumul de idei si de concepte, menite sa ne confere identitate, inglobate intr-un pachet avand capacitatea de a le perpetua...
*Ma destind jongland cu propriile-mi ganduri in vasta cultura de amintiri trecute si viitoare*
Gold_Fm - purest form of entertainment music; Romānia Muzical - only music.
|
|
|
04-02-09, 00:18
|
#5
|
Ford Driver
Stage 5
Join Date: Jan 2009
Posts: 1,522
Member of: [DACIA] [FORD]
|
Re: calculare dimensiuni evacuare
nu vreau sa verific nici o cunostinta, vreau doar sa acumulez cunostinte. am inteles de la un profesor de la faculta ca aceste evacuari se fac totusi dupa o anumita formula, totusi nu ma intereseaza sa am un cuplu extraordinar de mare la turatii foarte mari, vreau ceva echilibrat, ca atunci cand bag picioru in ea sa urce frumos, un cuplu generos de pe la 2500 RPM cred ca ar fi foarte adecvat.
|
|
|
04-02-09, 00:52
|
#6
|
Super Moderator
Stage 5
Join Date: Apr 2006
Posts: 4,328
Member of: [Super Moderators] [Moderators] [Observator 4tuning] [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: calculare dimensiuni evacuare
Cuplu frumos de la 2500,ai cu evacuare de oras,standard... NU ai spus ce motor ...oricum,formula standard pt ORICE motor,ORICE masina (cel putin dpdv spatiu ce iti restrictioneaza oarecum proiectul)..NU exista. In schimb sunt foarte multe calcule in functie de majoritatea parametrilor fiecarui motor si de aplicatia pt care va fi dezvoltat...din cate observ,aplicatia ta,este deplasarea urbana,economica... Mie mi se par fara rost cautarile tale. Din evacuare mai putin restrictiva,permiti de obicei alte modificari ale motorului...ea insasi,nu face mare lucru chiar daca este facuta tinand cont de parametrii motorului...si in NICI un caz,nu iti ridica valoarea cuplului la regimuri mai joase decat o evacuare standard ! ..decat daca supraalimentezi cu turbo sau compresor.
Nu te supara ca sunt indiscret,insa curiozitatea ma macina: la ce facultate studiezi si cati ani ai?..poate nu uiti sa spui si motorul masinii pe care te gandesti sa-l condimentezi.
|
|
|
04-02-09, 00:56
|
#7
|
Ford Driver
Stage 5
Join Date: Jan 2009
Posts: 1,522
Member of: [DACIA] [FORD]
|
Re: calculare dimensiuni evacuare
am 20 ani, sunt la informatica industriala la resita, am un logan 1.4 mpi. nu stiu parca totusi ar merge ceva recalculat. daca ar fi o evacuare de diametru mai mare, tot acelasi catalizator pastrat, pe mine ma deranjeaza tare, chiar si dupa chiptuning trebuie sa apelez la trepte inferioare cand urc dealuri de grad inalt. dealuri ce trec de 6-7 grade, nu stiu probabil eu sa imi exprim gandurile mai bine, nu m-ar supara daca mi-ar papa 1 litru in plus, dar sa castig 20-30 nm in plus, asta in cazul in care deschid gazul la maxim. sa inteleg din posturile anterioare cu cat e mai intortocheata o evacuare cu atata castigi mai mult cuplu?, dar o evacuare de diametru mai mare cu 2-3 cotloane in plus? ce efect ar avea?
urmaream acuma cateva luni un site american, era in discutie libera despre niste blocuri motoare si chiulase, cand am auzit ce debita un copil de 13-14 ani care lucra la un proiect de hotrod cu tatal sau, ma gandeam ca baga in buzunar pe multi dintre mecanicii patriei, cunoastea o gramada de detalii tehnice, apropo o masina cu se stie cati cai putere are dupa piesele componente ale motorului? fara a fi pus pe dyno?
Last edited by Alejandro; 04-02-09 at 01:01.
|
|
|
04-02-09, 01:54
|
#8
|
Super Moderator
Stage 5
Join Date: Apr 2006
Posts: 4,328
Member of: [Super Moderators] [Moderators] [Observator 4tuning] [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: calculare dimensiuni evacuare
Quote:
Originally Posted by Alejandro
..... apropo o masina cu se stie cati cai putere are dupa piesele componente ale motorului? fara a fi pus pe dyno?
|
Clar NU.
Legat de masina ta, solutia este doar retrogradadrea si mentinerea unui regim ridicat,asa cum faci actualmente...te-ar ajuta,insa f putin,scoaterea catalizatorului. Altceva,trebuia sa te gandesti inainte s-o cumperi...daca vrei motor elastic,masina sprintena pe traseu montan,in nici un caz nu cumperi logan 1.4mpi. NU exista solutie pt tine,dupa pararea MEA. Eventual sa pui roti sensibil mai mici.Sau sa umbli putin la rapoarte,insa vei pierde din viteza.O evacuare completa,te va costa NEmeritat de mult comparat cu ceea ce iti va oferi...si asa cum am mai spus,NICIDECUM NU iti va da cuplu la turatii joase. Te va costa mult si daca iti vei cumpara tu aparat de sudura argon si teava de inox de la depozit,cu proiect facut de tine 100%.
Eu cred ca singura solutie REALISTA pentru ceea ce vrei tu,este sa-l vinzi si sa iei macar un 1.6...cel mai multumit ai fi insa de 1.5dci de 80cai...ala iti ofera exact ce cauti tu.
Succes !
PS: crezi ca de prosti unii fabricanti apeleaza la motoare mari ori supraalimentate?...nu,nici de prosti,ci pt ca nu poti impaca si capra si varza...Fiecare masina e buna la treaba ei si a fost gandita din stadiul de proiect,pentru o anumita clientela cu anumite pretentii,mai mici sau mai mari,mai specializate sau mai generale.
|
|
|
04-02-09, 14:40
|
#9
|
Ford Driver
Stage 5
Join Date: Jan 2009
Posts: 1,522
Member of: [DACIA] [FORD]
|
Re: calculare dimensiuni evacuare
clar, atata si-au permis ai mei cand au cumparat masina, sunt bucuros ca macar o am pe aceasta, in fine, stiu care ar fi solutia, transplant de motor, alta varianta decat 1.5 dCI 85 cai putere ar fi motorul de 1.6 16v de 105 cai, ala sigur isi face treaba, dar pana o sa strang vreo 800 de euro sa iau unul de la dezmembrari cu tot cu cutie, o sa mai dureze. multumesc de ajutor.
|
|
|
07-02-09, 00:23
|
#10
|
Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 550
Member of: [RENAULT]
|
Re: calculare dimensiuni evacuare
Se pot face si la 1,4 , renunti la catalizator si la intermediara pui o finala sport, lustruiesti galeria de evacuare,si o remapare mai agresiva,sau poti plana chiuloasa sau o axa sport...etc.Eu am pe logan tot 1,4 evacuare borla speciala pentru logan cu diametru marit(de la 45la 50) de la catalizator +detenta+finala, si pot spune ca se simpte(am si admisie si remapare),spor la calculat...
|
|
|
07-02-09, 01:14
|
#11
|
Super Moderator
Stage 5
Join Date: Apr 2006
Posts: 4,328
Member of: [Super Moderators] [Moderators] [Observator 4tuning] [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: calculare dimensiuni evacuare
Quote:
Originally Posted by LOGAN91
Se pot face si la 1,4 , renunti la catalizator si la intermediara pui o finala sport, lustruiesti galeria de evacuare,si o remapare mai agresiva,sau poti plana chiuloasa sau o axa sport...etc.Eu am pe logan tot 1,4 evacuare borla speciala pentru logan cu diametru marit(de la 45la 50) de la catalizator +detenta+finala, si pot spune ca se simpte(am si admisie si remapare),spor la calculat...
|
Simteai nevoia sa tastezi si nu gaseai unde?...cu ceea ce ai spus tu ..presupunand ca ai facut tu asa ceva la a ta: crestere compresie,axa ,evacuare ...etc...TI-A crescut valoare CUPLULUI la turatii joase, 2500rpm? ... Cand simti nevoia sa aberezi,cauta o sectiune pe care e acceptat cat de cat batutul campiilor... aici nu vorbim tampenii,ci incercam sa lamurim chestii sau sa ajutam in rezolvarea unor probleme.
Daca vrei sa-ti bati joc de autorul topicului,indemnandu-l la niste cheltuieli ce nu il ajuta deloc in sensul dorit (ci poate te ajuta pe tine,poate ca are tati sau fratele vreun magazin si deh...de ce sa nu-i aduci "victime"),voi fi nevoit a te penaliza.
|
|
|
22-05-09, 20:12
|
#12
|
Ford Driver
Stage 5
Join Date: Jan 2009
Posts: 1,522
Member of: [DACIA] [FORD]
|
Re: calculare dimensiuni evacuare
deci; azi am urcat masina pe rampa si am masurat diametrele la evacuare; dupa catalizator pana in toba de detenta (intermediara) un diametru de 45; iar dupa detenta pana in finala am un diametru de 40; intrebarea mea este urmatoarea:
1. ce site sunt in interiorul detentei, avand in vedere faptul ca este de forma cilindrica;
2. de ce este mai mic diametrul dupa detenta?
3. folosind urmatorul calculator - cu calcularea dupa mutarea cuplului catre o turatie dorita si cilindree - alt calculator dupa caii putere, facand o medie imi da undeva la 1.22 inchi adica 3,09 cm. Calculatorul il gasiti pe urmatorul site http://autolounge.net/calculators/ex...ustsizing.html
daca n-am fost destul de explicit va rog frumos sa ma corectati. Nu vreau sa o fac sport evacuarea vreau sa o fac inasa fel incat sa-i mut cuplu ceva mai jos si sa nu mai existe atata presiune de inapoiere pe galerie; adica acel backpressure englezesc.
|
|
|
10-06-09, 13:17
|
#13
|
Stage 1
Join Date: May 2009
Posts: 17
|
Re: calculare dimensiuni evacuare
nu o sa-i maresti cuplul considerabil doar din evacuare, si luarea la misto a lui LOGAN91 facuta de lascarica a fost prea aiurea in vant, ori omu habar n-are, ori nu-i place dacia.
evacuarea loganului e prea gatuita, trebuie sa fie un pic mai flow ca sa castici ceva NM...
daca pastrezi diametru de 45 de la detenta pana in capat e suficient cat sa nu ti se mute cuplul la turatie mai mare, ba chiar sa castigi ceva...iar cea mai misto solutie e sa iti calculezi niste serpisori, eventual sa cumperi unii gata facuti dar care-s foarte scumpi.
cu serpisorii o sa evacuze mult mai flow, si vei castiga si putere, mai ales ca e remapata. din punctul meu de vedere vei ajunge sa-l faci pe 1.6mpi, de care am si eu, cu modificarile astea.
scoate si catalizatorul - ala e mama rautatilor
|
|
|
10-06-09, 14:30
|
#14
|
Ford Driver
Stage 5
Join Date: Jan 2009
Posts: 1,522
Member of: [DACIA] [FORD]
|
Re: calculare dimensiuni evacuare
Tomu, eu nu vreau sa fac 1.6 mpi, dar vreau sa ma apropii de performantele sale (doar din simplul motiv ca imi place cum urca dealu si executa depasirile)... catalizatorul nu il scot pt ca nu vreau sa am de-a face cu RAR, ARR, sau mai stiu eu ce autoritati capusa care te trimit intr-o gramada de "MISIUNI" asa ampolea. Daca pun un catalizator euro 4 sport cred ca o sa se schimbe, serpisori inca nu am bani, dar teava de 45 dupa detenta cred ca o sa pun, cred ca pun direct de 50. vad cum oi sta cu banii, ca vreau sa o si antifonez momentan, job nu mai am, singurii bani care imi vin sunt de la bursa de studii (de la faculta).
o sa merg zilele acestea la un atelier pt modificat chiulasa (daca imi convin preturile o sa ajustez din ea undeva la 7 zecimi (adica 0.7 mm) sa vedem cum s-o comporta - desi sunt cam cu morcovu in fund - nu vreau sa bulesc motoru).
|
|
|
10-06-09, 14:44
|
#15
|
Stage 1
Join Date: May 2009
Posts: 17
|
Re: calculare dimensiuni evacuare
nu umbla la chiuloasa, nu castigi nimic, doar in cazu in care iti pui turbo sau compresor.
daca pui de 50 de dupa catalizator o sa ti se ridice cuplu la turatie mai mare un pic.
prietenu nostru LOGAN91, a fost oprit pe strada de ARR pentru noxe, neavand catalizator, si a iesit sub normele de poluare. plus ca dupa ceva zeci de mii de km, e cam degeaba la logan catalizatorul...eu vreau sa-l scot zilele astea, ma mananca rau de tot si mi s-a pus pata pe el.
soft si catalizator scos sunt 10 cai curati. o sa fie alta masina, trust me.
eventual poate incerci si o admisie mai buna, macar un filtru sport OEM care sa il inlocuiasca pe cel original din carcasa, urca mai bine in turatie dar putere 0.
|
|
|
|
|