\"dai a 3 fara sa dai drumu la abreiaj si o dai apoi direct pe a 4-a\" mah asta ori e dacie martiana ori nu inteleg eu ce vrei tu sa faci ... Din cate m-am jucat eu cu Nova 1.6 cel mai bine am iesit schimband la 5200-5500 rpm in functie de masina (cuplul *la roti* e aproape intotdeauna cel mai mare in viteza inferioara si turatie mare, aproape de linia rosie, chiar daca tu ai cuplul maxim al motorului mult mai jos - e mult de explicat si nu am chef acum). Daca nu ai mila fata de masina ta si vrei sa scoti din ia tot ce poate, tii pedala de acceleratie apasata la podea cand schimbi vitezele (insa o sa-ti obosesti destul de tare ambreiajul asa ... ). Evident ca vitezele trebuie schimbate cat mai rapid si direct (ar trebui sa ia cam 1/4 sec sau mai putin daca ai ceva practica), fara faimosul \"double-clutching\" a lui nenea Dominic din Fast and Furious (care sincer cred ca se referea la double-clutching la schimbarea in viteza inferioara, nu superioara , insa in america amandoua se numesc la fel deci nu voi sti vreodata ce vroia el de la viata) care tot ce face e sa-ti incetineasca schimbarea vitezelor pt. ca orice masina cat de cat mai moderna are sincoane in cutie eliminand nevoie double-clutchingului. Deasemenea, ca sa imbunatatesti putin timpii de schimbare a vitezelor, ideal e sa nu apesi pana la capat ambreiajul, ci doar atat incat sa iti permita schimbarea vitezelor, insa asta se reflecta din nou in uzura pronuntata a ambreiajului.
Daca vrei serios sa vezi cum e cel mai bine sa iti strunesti masina, ia-ti prietena, un amic sau ceva de genul, rezerva-ti vreo 3 ore si ceva benzina, gaseste o linie dreapta de 4-500m (nu obligatoriu masurati .. chiar si din ochi) stabilesti punct de start si finish, cumperi bere, tigari si un cronometru la persoana respectiva si experimentezi cu fiecare \"tehnica\" de 3-4 ori, compari timpii si vezi care e mai buna.
Era sa uit ... la pornirea de pe loc trebuie sa patineze FOARTE putin rotile ca sa nu pierzi timp. Deci tii motorul la 3000, incepi sa dai drumul la ambreiaj in acelasi timp apasand progresiv acceleratia. Aici nu am cum sa iti explic mai bine pt. ca asta e chestie mai de finete, de obisnuinta si depinde ff. mult de masina ta. Pana sa pornesti aproape perfect ai mult tare de exersat si cateva ambreiaje schimbate
)). Cea mai stupida modalitate de a porni (de obicei a figurantilor care nu stiu pe ce lume traiesc) e sa accelerezi puternic (5-6000 rpm) si sa faci side-step la ambreiaj (sa muti pur si simplu piciorul de pe el, adik sa-i dai drumul super-brusc). Chestie asta chiar daca suna si pare misto si rapida cauzeaza pierdere de timp si moment, ca sa nu zic ca iti supra-soliciti fara rost ambreiajul care daca nu e bine pasuit poti sa-i zici la revedere.
Oricum ai mare grija cum o conduci, ia-o progresiv pt. ca e cam periculoasa masina daca o duci peste limitele ei constructive (care sunt cam .. fluctuante avand in vedere cine e producatorul).
Sper sa te fi ajutat cat de cat ce ti-am spus .. e din propria experienta si sper sa fie cat de cat aproape de \"calea ideala\" de a fugi cu nova.