Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto

Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto Spuneti-va problemele si noi vom incerca sa le dam de cap. Avem oameni care se pricep si oameni care au nevoie de sfaturi. Asa ca postati. Avem oameni care au experienta si sunt dispusi sa ajute.

Reply
 
Thread Tools
Old 06-10-03, 23:59   #1
Anonymous

Stage 5
 
Join Date: Apr 2003
Posts: 1,375
Default Cum sa conduci \"agresiv\"

Am si eu o intrebare: Cum poti sa conduci o Dacia Nova 1,6 ca sa dea tot ce poate din ea. Vreau sa stiu cum se schiba vitezele, ca am intrebat pe multi si am auzit multe pareri, cei mai multi mi-au zis ca o dai blana in a 2 la turatie mare peste 4500 si dai a 3 fara sa dai drumu la abreiaj si o dai apoi direct pe a 4-a. Acum vreau sa aflu ce credeti si voi ca sa stiu cum sa dau si eu in a mea. Daca nu am postat unde trebuie imi pare rau.
Anonymous is offline   Reply With Quote
Old 01-11-03, 23:23   #2
Anonymous

Stage 5
 
Join Date: Apr 2003
Posts: 1,375
Default LEGAL RACING


Fara mila!
Anonymous is offline   Reply With Quote
Old 01-11-03, 23:30   #3
Gabi
Super Moderator

Stage 5
 
Gabi's Avatar
 
Join Date: Aug 2003
Posts: 14,537
Member of:
[Super Moderators]
[Moderators]
Default

I-a pana vezi ca nu mai duce, a II-a pana vezi ca nu mai duce, a III-a pana vezi ca nu mai duce, a IV-a pana vezi ca nu mai duce, a V-a pana vezi ca nu mai duce, a VI-a pana vezi ca nu mai duce, a VII- a pana... ah, stai. Dacia are doar 5 viteze
__________________
DelSol D13Z6
Gabi is offline   Reply With Quote
Old 03-11-03, 05:34   #4
XSW

Stage 5
 
XSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2003
Posts: 760
Default

\"dai a 3 fara sa dai drumu la abreiaj si o dai apoi direct pe a 4-a\" mah asta ori e dacie martiana ori nu inteleg eu ce vrei tu sa faci ... Din cate m-am jucat eu cu Nova 1.6 cel mai bine am iesit schimband la 5200-5500 rpm in functie de masina (cuplul *la roti* e aproape intotdeauna cel mai mare in viteza inferioara si turatie mare, aproape de linia rosie, chiar daca tu ai cuplul maxim al motorului mult mai jos - e mult de explicat si nu am chef acum). Daca nu ai mila fata de masina ta si vrei sa scoti din ia tot ce poate, tii pedala de acceleratie apasata la podea cand schimbi vitezele (insa o sa-ti obosesti destul de tare ambreiajul asa ... ). Evident ca vitezele trebuie schimbate cat mai rapid si direct (ar trebui sa ia cam 1/4 sec sau mai putin daca ai ceva practica), fara faimosul \"double-clutching\" a lui nenea Dominic din Fast and Furious (care sincer cred ca se referea la double-clutching la schimbarea in viteza inferioara, nu superioara , insa in america amandoua se numesc la fel deci nu voi sti vreodata ce vroia el de la viata) care tot ce face e sa-ti incetineasca schimbarea vitezelor pt. ca orice masina cat de cat mai moderna are sincoane in cutie eliminand nevoie double-clutchingului. Deasemenea, ca sa imbunatatesti putin timpii de schimbare a vitezelor, ideal e sa nu apesi pana la capat ambreiajul, ci doar atat incat sa iti permita schimbarea vitezelor, insa asta se reflecta din nou in uzura pronuntata a ambreiajului.

Daca vrei serios sa vezi cum e cel mai bine sa iti strunesti masina, ia-ti prietena, un amic sau ceva de genul, rezerva-ti vreo 3 ore si ceva benzina, gaseste o linie dreapta de 4-500m (nu obligatoriu masurati .. chiar si din ochi) stabilesti punct de start si finish, cumperi bere, tigari si un cronometru la persoana respectiva si experimentezi cu fiecare \"tehnica\" de 3-4 ori, compari timpii si vezi care e mai buna.

Era sa uit ... la pornirea de pe loc trebuie sa patineze FOARTE putin rotile ca sa nu pierzi timp. Deci tii motorul la 3000, incepi sa dai drumul la ambreiaj in acelasi timp apasand progresiv acceleratia. Aici nu am cum sa iti explic mai bine pt. ca asta e chestie mai de finete, de obisnuinta si depinde ff. mult de masina ta. Pana sa pornesti aproape perfect ai mult tare de exersat si cateva ambreiaje schimbate )). Cea mai stupida modalitate de a porni (de obicei a figurantilor care nu stiu pe ce lume traiesc) e sa accelerezi puternic (5-6000 rpm) si sa faci side-step la ambreiaj (sa muti pur si simplu piciorul de pe el, adik sa-i dai drumul super-brusc). Chestie asta chiar daca suna si pare misto si rapida cauzeaza pierdere de timp si moment, ca sa nu zic ca iti supra-soliciti fara rost ambreiajul care daca nu e bine pasuit poti sa-i zici la revedere.

Oricum ai mare grija cum o conduci, ia-o progresiv pt. ca e cam periculoasa masina daca o duci peste limitele ei constructive (care sunt cam .. fluctuante avand in vedere cine e producatorul).

Sper sa te fi ajutat cat de cat ce ti-am spus .. e din propria experienta si sper sa fie cat de cat aproape de \"calea ideala\" de a fugi cu nova.
XSW is offline   Reply With Quote
Old 07-11-03, 01:54   #5
augustin

Stage 3
 
augustin's Avatar
 
Join Date: Nov 2003
Posts: 141
Default

am avut norocul/ghinionul sa am o dacie supernova pe mana aproape un an si tot ce pot sa zic ca masinutza poate sa te uimeasca cateodata daca stii cum sa o iei ... problema este ca dupa un an incepe sa cada pe langa tine asa ca cel mai bine ... incearca ceva strain (poate sa fie si model mai vechi ....)
__________________
c4 coupe for life
Inferno Motorsport !!!
augustin is offline   Reply With Quote
Old 12-11-03, 19:51   #6
AndreiNo1

Stage 3
 
AndreiNo1's Avatar
 
Join Date: Nov 2003
Posts: 114
Default

XS[DNiED] nu am cum sa te contrazic pt ca in tot ce ai spus ai dreptate dar mai am o si io o intrebare Care e lungimea traseului pe care e bine sa te dai cu o nova(sa fiu mai explicit adik e bine sa te tragi pe dist scurte,lungi shi daca sunt scurte cat de scurte
__________________
Avetzi grija cand apasati pedala de acceleratie
AndreiNo1 is offline   Reply With Quote
Old 13-11-03, 00:04   #7
augustin

Stage 3
 
augustin's Avatar
 
Join Date: Nov 2003
Posts: 141
Default

supernova merge BINE pana la a3a ... cand ai schimbat a4a s-a cam dus toata distractia ... iar distanta ... nu stiu cat sa-ti zic ... oricum cat e mai scurta cu atat mai bine ... oricum cand vrei sa te intreci cu careva fa si tu calculul dintre greutate si cai putere si vei stii din start care e in avantaj (restul depinde de finetea soferului)
augustin is offline   Reply With Quote
Old 13-11-03, 09:54   #8
AndreiNo1

Stage 3
 
AndreiNo1's Avatar
 
Join Date: Nov 2003
Posts: 114
Default

Mda.UIte aseara pe dist scurta lam facut pe un fraier cu clio simbol shi eu cu o nova niciunu nici o modificare la motor .Pe lunga nici nu mai uitam la el.Da e fraier ca trebuia sa ma faca rau de tot shi pe scurta e muai puternica mashina lui decat a mea
AndreiNo1 is offline   Reply With Quote
Old 02-01-04, 08:44   #9
Anonymous

Stage 5
 
Join Date: Apr 2003
Posts: 1,375
Default Re: Cum sa conduci \"agresiv\"

Cred ca un sfat bun este sa te uiti putin pe manualul masinii, unde sunt specificatiile tehnice.Acolo sunt specificate cuplul si puterea masinii , la diferite turatii. In functie de aceste date ar trebui sa-ti coordonezi si sa-ti gandesti schimbarea vitezelor la diferite turatii pt eficienta maxima.
Succes!
Anonymous is offline   Reply With Quote
Old 05-01-04, 12:41   #10
aicad

Stage 5
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 719
Member of:
[REDACTOR 4TUNING]
Default

Eventual poti sa iti instalezi un sisitem care sa faca bip bip at cand trebuie sa scshimbi viteza ca la subaru Sau vezi NFS undernground numai ca acolo e doar un bec
Dar cel mai bine e sa exersezi si sa \"simiti\" cand trebuie sa schimbi viteza
\"Practice makes perfect\" spunea cineva
__________________

Inconstienta ucide oameni nevinovati! Jos Gaina!
aicad is offline   Reply With Quote
Old 05-01-04, 14:07   #11
GSi

Stage 5
 
GSi's Avatar
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 657
Member of:
[Midnight Racers]
Default

Eu stiu ca in general cel mai eficient e sa schimbi la turatia de putere maxima, la Nova parca e pe la 5200rpm.
GSi is offline   Reply With Quote
Old 06-01-04, 06:52   #12
b99sha

Stage 5
 
b99sha's Avatar
 
Join Date: Nov 2003
Posts: 802
Default

Pai stai asa, schimbi la turatia de putere maxima k atunci cand a intrat in superioara, turatia scade cam mult (deci ai pierdut puterea maxima) SAU schimbi peste turatia de putere maxima k atunci cand intra in superioara sa fie DEJA cat mai aproape de turatia de putere maxima



Si da, exprimarea plastik e \"Fara mila\". Conteaza mult asta...
__________________
...zise el...si mai lua o gura de fan...
b99sha is offline   Reply With Quote
Old 06-01-04, 09:09   #13
Anonymous

Stage 5
 
Join Date: Apr 2003
Posts: 1,375
Default

Pai pe tine te intereseaza cuplul, nu puterea, pt ca intr-o anumita treapta, acceleratia maxima e la turatia de cuplu maxim. Puterea e direct dependenta de produsul intre turatie si cuplu la turatia respectiva, si odata cu cresterea turatiei peste un punct (punctul asta fiind cel de cuplu maxim) cuplul incepe sa scada. Scade insa mai incet decat creste turatia pana la turatia de puterea maxima, unde curba cuplului e prea abrupta si peste punctul ala si cuplul si puterea sunt in scadere ... inutil sa spun ca nu are nici un rost sa treci de acel punct. Ideal e ca motorul si cutia sa fie astfel concepute incat daca schimbi la turatia de putere maxima sa cazi in treapta urmatoare in turatia de cuplu maxim.
Anonymous is offline   Reply With Quote
Old 06-01-04, 09:11   #14
GSi

Stage 5
 
GSi's Avatar
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 657
Member of:
[Midnight Racers]
Default

Eu-s \"Vizitator\", nu eram logat ....
GSi is offline   Reply With Quote
Old 11-12-12, 20:02   #15
alexius77

Stage 1
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 13
Default Re: Cum sa conduci \"agresiv\"

e 2012.............oare mai traieste asta sau l-a dat pe la protv la ora 17?....
alexius77 is offline   Reply With Quote
- Copyright 2025 4Tuning -