La īnceputul anului viitor, Renault va lua o decizie īn ceea ce priveste noul model Logan, care sa īnlocuiasca actuala versiune. Cel mai devreme, masina ar aparea pe piata īn 2010, potrivit declaratiilor lui Philippe Prevel, directorul Renault Technologie Roumanie (centrul de inginerie regionala al Renault). "Urmeaza sa fie luata o decizie despre īnlocuirea Logan īn cāteva saptamāni, cel mult īn cāteva luni", a declarat acesta.
"Toti producatorii auto īnlocuiesc modelele la sase ani sau la opt ani cel tārziu. La fel se va īntāmpla si cu Logan. A venit vremea cānd trebuie sa ne gāndim la un succesor. (...) Īn functie de complexitatea proiectului, de la decizia de īnlocuire a unui model si pāna la lansarea pe piata a succesorului poate trece o perioada de la unu la trei ani, īn functie de complexitatea proiectului. Īn cazul Logan, īntre 2010 si 2012 vom avea pe strazi noua generatie", a spus Prevel.
Trasaturile actualului model se vor pastra: spatiul, fiabilitatea si raportul pret-prestatii: "Toate aceste aspecte vor fi protejate si ne vom asigura ca se ridica cel putin la acelasi nivel cu ale actualului model. Pe de alta parte, a trebuit sa īmbunatatim aspectul si sa facem masina atragatoare si pentru alte categorii de clienti. (...) Cānd te uiti la masinile de succes, ele nu se remarca printr-un design deosebit, sunt standard. Asta pentru ca sunt modele de volum si trebuie sa placa mai multor oameni. Aceasta abordare nu este rea, dar mai avem si varianta unui design mai selectiv", a explicat Prevel.
Īn ceea ce priveste criza, "Proiectele din programul Logan sunt afectate de criza īn sensul ca sunt din ce īn ce mai cerute. (...) Cred ca situatia globala din acest moment va conduce spre masini a caror productie nu este costisitoare si care nu utilizeaza prea mult carburant. Masinile hibride reprezinta o provocare pentru ingineri, dar nu si pentru clienti, deoarece pretul de achizitie pe unitate ramāne mare. Avem solutii simple pentru viitor. Cu tehnologia actuala si cu motoare īmbunatatite putem sa reducem emisiile de dioxid de carbon aproape de pragul de 100 de grame pe kilometru, fara ca pretul masinii sa creasca prea mult", a precizat directorul RTR.
(Sursa: Antena3.ro)