Nu poti sa intri pur si simplu la un dealer si sa cumperi o masina de Formula 1, dar acum poti avea urmatorul lucru tare un safety-car oficial de F1, chiar mai puternic decat originalul.
In curand, pe piata auto incinsa din Germania, dupa SLK55 AMG Black Series, vine CLK63 AMG Black Series o masina construita exact dupa aceleasi standarde ca ale celei pe care o vedeti pe circuit in fata lui Hamilton&co inainte de startul curselor de duminica.
Black Series, in caz ca va intrebati si poate ca o sa incepeti sa va doriti sa nu va fi intrebat este o editie speciala de la ceva ce este deja editie speciala. Altfel decat modele AMG obisnuite, exista un sub-brand numit AMG Performance Studio, care construieste versiuni pe comanda ale liniei AMG. Acest atelier este impartit in 3 subdivizii: Edition, Signature si Black Series, iar baietii de la Black Series sunt cei care construiesc motoarele acestea huliganice. Chiar daca suna complicat, aceasta masina este o propunere extrem de simpla. 63 Black Series produce 507 CP si cantareste 1.750 kg. Adica mai multa putere decat la BMW M5 intr-o masina care cantareste doar cu 100 kg mai mult decat noul M3. si asta il face foarte rapid. Ar putea ajunge usor la 321 km/h daca i s-ar pune cauciucuri cu o aderenta mai mare, dar la 300 km/h incepe cu adevarat distractia.
Nu exista supraalimentare, turbo sau vreo treapta suplimentara care sa te ajute sa atingi viteza aia distrugatoare de cauciucuri. Un sistem de injectie de presiune mare se asigura ca
V8-ul este hranit corespunzator si o evacuare cu flux curent se asigura ca gazele ies usor si zgomotos. In afara de asta, capacitatea motorului lui 63 Black Series este echivalenta cu cea a Marelui Canion. Chiar daca viteza este impresionanta, este departe de a fi unicul talent al masinii. Accelereaza si se manevreaza mult mai bine decat un Mercedes, gratie unei munci fantastice la sasiu. Mai intai, rotile au fost puse la slabit pentru a reduce masa. Fiecare dintre ele este acum de 5 ori mai usoara decat la un CLK 63 standard. Apoi, multumita in special marimii de 19 inchi a rotilor, ecartamentul masinii a fost marit cu 76 mm asta o face sa fie mai stabila si mai precisa. Directia este si ea mai eficienta. Pentru a primi cat mai multa putere posibil, suspensia este ajustabila pe greutate, compresie si amortizare. Poti chiar sa umbli si la curbura volanului, dar noi nu v-o sugeram decat daca lucrati la AMG. Posibilitatile de a face o mancare gatita din ea sunt enorme, si poti sa iti transformi masina ta special edition intr-un carucior de cumparaturi extrem de potent.
Pentru a pastra setarile optime ale suspensiei, exista doua brate care lovesc amortizoarele din fata si din spate. Cel din spate rapeste putin din spatiul pentru bagaje, dar suntem de parere ca asta nu va fi o problema pentru cei mai multi dintre proprietari, mai ales daca au optat pentru varianta la care poti rabata bancheta din spate. Astfel vei face loc pentru toate bagajele care nu incap in cabina. In afara de scaunele care se pot plia, mai exista o multime de alte semne care indica faptul ca AMG s-au chinuit din greu sa reduca din greutatea CLK-ului si sa ii dea o forma de masina de curse. Exista un volan stil DTM, schimbator din aluminiu in miniatura si fibra de carbon peste tot.
Fibra de carbon poate fi gasita din belsug si la exterior. Ambele bare sunt facute din acest material, ca si difuzorul spate si spoilerul. Totusi, in ciuda asteptarilor, si plafonul, si capota sunt din otel.
Dar asta nu impiedica masina sa iti arunce cate o privire fioroasa de fiecare data cand te uiti la ea. Pe drumurile virajate ce serpuiesc spre nord, catre Los Angeles,
63 Black Series a fost o revelatie. In oricare alt Mercedes la care ne gandim, peisajul ar fi trecut in viteza pe langa noi, dar la fel de bine am fi putut sa il vedem la televizor din cauza interactiunii pe care am fi avut-o cu drumul. In 63 BS este altceva. Intri intr-o conexiune cu asfaltul intr-un mod mecanic placut si care iti permite sa ajustezi atitudinea masinii atat in privinta acceleratiei, cat si a volanului. Nu este totusi un Elise, dar nici o barca de lux.
Am avut de asemenea ocazia sa exploram abilitatea lui 63 BS de a merge pe circuit, dar nu pe unul potrivit pentru masina. Decat sa ne fi plimbat pe mai rapidul circuit Willow Springs Raceway, a trebuit sa ne multumim cu 5 ture pe pista Streets of Willow putin mai mare decat un circuit de cart motiv pentru care a fost greu sa ne dam seama cat de usor poti derapa cu fata sau cu spatele chiar si cu ESP-ul sau sistemul de stabilitate al sasiului pornite. Rezultatul a fost doar o mare lipsa de dovezi cu care sa demonstram abilitatea lui 63 AMG de a bate concurenta.
Totusi, pentru acum am vazut destul incat sa stim ca este mai bine sa asteptam inainte de a alege un castigator atunci cand masina se bate cu M3 sau Audi RS4. Celelalte echipe s-ar putea sa se fi calificat deja, dar acest Mercedes inspirat din F1 merita sa ocupe un loc pe grila noastra de super-limuzine.