BMW Seria 7 va primi o noua generatie in 2009. Modelul anului viitor prevede o versiune standard si una pe o platforma mai lunga (LWB - long-wheelbase). Ambele modele au fost surprinse la test pe circuitul german de la Nurburgring, la departare de o zi. Noul Seria 7, cu sau fara platforma lunga, nu pare fundamental schimbat fata de actualul model in exterior.
Spatee masinii de teste este intr-adevar modificat, stopurile sunt acoperite, dar bara arata diferit, la fel si tevile de esapament. Versiunea lunga are usile din spate mai ample, iar in interior spatiul suplimentar este pus la dispozitia pasagerilor din spate.
La partea mecanica noua „nava amiral” a BMW va primi diferential un nou diferential care va gestiona distribuirea puterii pentru puntea spate su chiar o noua generatie de motoare hibrid, tehnologia fiind dezvoltata impreuna cu Daimler, Chrysler si GM. BMW a dezvoltat si pe actuala generatie de Seria 7 o versiune care consuma hidrogen. Sistemul pare sa aibe succes, desi nu a fost vandut decat in America, fapt ce sugereaza ca producatorul german va pune tehnologia si pe noua generatie.
La fel ca Mercedes cu a sa Clasa S, BMW avea nevoie de o limuzina de lux pe platforma lunga. Masinile vor merge catre pietele clasice, dar si spre China sau Rusia unde exista cerere din ce in ce mai mare pentru astfel de masini. Pe de alta parte, platforma lunga a noului Seria 7 este folosita si de Rolls Royce pentru un model „entry level” care va ajunge pe piata in 2010 si este numit in prezent „baby” Rolls.