"BMW si Mercedes planuiesc sa-si uneasca fortele pentru viitoarele modele.Sefii celor doua marci premium au decis sa lucreze impreuna in loc sa se lupte cum o faceau pana acum.Lucrurile sunt deja avansate si deja cele doua parti lucreaza impreuna pentru un SUV hibrid.
Unul din motivele acestei aliante il reprezinta exemplul Audi, care profita de pe urma thenologiilor dezvoltate in interiorul grupului Volkswagen.
BMW are nevoie de un partener pentru Mini iar Mercedes cauta asistenta pentru proiectarea urmatoarelor generatii ale clasei A si B.Cele doua clase de la Mercedes au fost un esec pe plan financiar, constructia axata pe tractiunea fata fiind principala cauza.Platformele nu puteau fi impartite cu celelalte modele din gama care aveau tractiune spate, iar clientii mai tineri doreau modele usor mai sportive, cu tractiune spate.Asa ca cele doua modele ar putea fi construite alaturi de Seria-1.Acest lucru va da modelelor un aer premium, si cu siguranta un comportament rutier mai dinamic.
BMW va aduce pe piata un nou brand, iar Mercedes are deja unul. Smart a pierdut in timp peste 3.5miliarde €, dar imaginea marcii este destul de proaspata. BMW va produce in viitor cateva modele destinate problemelor de trafic, Isetta fiind unul din produsele pe care bavarezii le vor propune.Desi Smart nu este tocmai o masina care pune accent pe placerea de a conduce, lucrurile s-ar putea schimba odata cu ajutorul primit de la BMW.
Cele doua marci vor imparti si o parte din propulsoare.Motorul de pe 760i se gaseste si sub capota lui Rolls-Royce Phantom, lucru care demonstreaza ca acelasi propulsor poate fi utilizat de doua masini total diferite.
Unele din tehnologiile ce vor fi impartite il reprezinta propulsia hibrida, transmisiile si sistemele CAN-BUS, ce controleaza cele mai multe din functiile electronice ale masinilor.Comand, MMI si IDrive sunt trei sisteme diferite care practic cauta aceleasi solutii. Pentru dezvoltarea acestor tehnologii s-au consumat sume uriase.
Pare ca din strategia celor doi constructori germani vor rezulta masini identice ca tehnologie, diferentiate doar de design, dar in fapt reducerea timpului necesar proiectarii componentelor ar lasa timp pentru ingineri sa faca acele modificari care sa diferentieze mult mai mult masinile, si care sa scoata la iveala spiritul marcii.
Este oare o decizie gresita?Sau cele doua marci au gasit oportunitatea perfecta pentru a produce masini mai bune la un cost mai redus?"