Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Masini de serie

Reply
 
Thread Tools
Old 30-05-07, 13:31   #1
TSC-Us

Stage 5
 
TSC-Us's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,697
Member of:
[RENAULT]
[Opel]
[VW]
[SUBARU]
Default Mazda celebreaza motorul rotativ

Mazda continua ideea motorului rotativ, producatorul nipon ajungand sa celebreze 40 de ani de la introducerea lui.

Pe 30 mai 1967 Mazda vindea prima masina cu un motor rotativ, este vorba de modelul Cosmo Sport. Acum, la 40 de ani de la lansarea motorului cu cilindru rotativ, Mazda continua sa creada in visul lui Felix Wankel, chiar daca ideea dezvoltarii acestei tehnologii a fost abandonat de multi dintre constructori.

Primul motor cu cilindru rotativ avea o capacitate de 1.0 litri si dezvolta o putere maxima de 110 cai la 7.000 rot/min, si un cuplu maxim de 130 Nm la 3500 rot/min. Mazda a fost primul producator auto care a vandut modele de serie dotate cu motoare rotative.

Motorul cu cilindru rotativ a fost inventat de Felix Wankel in 1964, dar ideea rotatiei la motoare a fost implementata pe avioanele de lupta din Primul Razboi Mondial. Ideea motorului cu rotatie duala a fost preluata de mai multi producatori auto, cum ar fi Citroen, Daimler-Benz sau Alfa-Romeo, dar a fost abandonata rapid, din cauza numeroaselor probleme.

Principalele dezavantaje ale motorului rotativ sunt consumul ridicat, o etanseitate slaba si probleme la procesul de combustie.

Mazda a ramas singurul producator auto care mai foloseste motorul rotativ, este vorba despre modelul RX-8.
__________________
TSC-Us is offline   Reply With Quote
Old 30-05-07, 13:37   #2
TSC-Us

Stage 5
 
TSC-Us's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,697
Member of:
[RENAULT]
[Opel]
[VW]
[SUBARU]
Default Re: Mazda celebreaza motorul rotativ

..........
Attached Images
File Type: bmp mazda.bmp (1.14 MB, 65 views)
TSC-Us is offline   Reply With Quote
Old 30-05-07, 23:32   #3
dragos2900
VW Driver

Stage 5
 
dragos2900's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,818
Member of:
[VW]
Default Re: Mazda celebreaza motorul rotativ

La multi ani...
dragos2900 is offline   Reply With Quote
Old 31-05-07, 01:13   #4
Urban per4mance


Stage 5
 
Urban per4mance's Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 310
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Mazda celebreaza motorul rotativ

Mazda e"masina",asta e clar,urca in ture de nu se poate,der din cate stiu este cel mai pretentios motor la ora actuala..stiam ceva de genul ca nu poate fi aprita si pornita imediat...ceva de genul ca inainte sa opresti motorul tre sa stai cu ea la relantium cateva secunde..poate gresesc..ma poate "lumina "cineva in sensul asta?
Urban per4mance is offline   Reply With Quote
Old 31-05-07, 09:36   #5
THX-1

Stage 5
 
THX-1's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 534
Default Re: Mazda celebreaza motorul rotativ

Nu stiu de s-au ambitionat japonezii sa foloseasca motorul rotativ pt. ca numai probleme are+consum urias de combustibil si de ulei!Dc. era asa de bun si de revolutionar sigur nu renuntau nemtzii la el!
THX-1 is offline   Reply With Quote
Old 10-06-07, 12:55   #6
MerlinSpitfire

Stage 4
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 179
Default Re: Mazda celebreaza motorul rotativ

Motorul Wankel , motor cu combustie internă inventat de inginerul german Felix Wankel este un motor de combustie (rotor) fără pistoane . Am postat aici din http://ro.wikipedia.org/wiki/Motorul_lui_Wankel producatorii si perioadele in care au experimentat si au incercat sa introduca pe piata aceste motoare :
IFA (Trabant, Wartburg), prototipuri din 1961-1969
NSU Wankel Spider (1964–1967)
Ford Mustang (1965) cu Curtiss-Wright RC2-60.
Mazda 110 S Cosmo Sport (1967–1972)
NSU Ro 80 (1967–1977)
Mazda R100 (1968–1975)
Citroën M35 (1969–1971), 267 de bucăţi
Mazda R130 (1969–1972) Coupé cu motor Wankel 13A
Mercedes-Benz C111 (prototip 1969–1971)
Lada (1970–1990)
Mazda RX-2 (1971–1974)
Mazda RX-3 (1972–1977) Coupé, Limousine şi Caravan.
Mazda RX-4 (1972-1977) Coupé, Limousine şi Caravan.
Datsun 1200 (1973)
Corvette XP-897GT (1973)
Citroën GS Birotor (1974-1975), 847 de bucăţi produse
Mazda Rotary Pickup (1973–1977), numai în SUA
Mazda Parkway Rotary 26 (1974–1976), primul autobuz cu motor Wankel
Mazda Road Pacer AP (1975–1977)
Mazda RX-5 (1975–1981)
Audi 100 (1976–1977), ca. 25 de protopipuri
Mazda Luce Legato (1977–1981), versiune top 929L.
Mazda Cosmo AP RX-5 (1981-1990)
Mazda Luce (1981-1986), versiune top 929.
Mazda Luce (1986-1991), versiune top 929.
Eunos Cosmo (1990-1995)
Mazda 787B (1991), Cursa de 24 de ore de la Le Mans (câştigător)
Mazda RX-7 (1978–2002)
Moller Skycar, firma Moller
Mazda RX-8 (din anul 2003)
Mazda RX-8 HRE Hydrogen RE Hybrid Concept (2004 -)
Mazda 5 HRE Hydrogen RE Hybrid Concept (2005 -)
Personal am desfacut un astfel de motor (birotor) de Mazda din '91, avea garniturile de culase arse. Mi-am dat seama ca e dificil sa faci segmenti drepti (nu circulari ca la motoarele cu piston). Probabil ca tehnologiile noi vor permite extinderea acestora, dar randamentele lor sunt scazute. Avantajele lor sunt turatiile ridicate si nivelul scazut al vibratiilor. Personal nu cred ca vor avea castig de cauza in fata motoarelor cu piston. Daca le vom vedea la F1 vom stii daca au sanse reale sa fie montate pe scara larga in masini de serie.
MerlinSpitfire is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -