A blast from the past - ar fi cea mai potrivita descriere pentru aceasta masina. Are ceva din agresivitatea vadita a supercar-urilor din anii '90, are ceva din nepasarea acestora fata de mediu, are ceva din notoria lor instabilitate si are ceva din epoca in care McLaren F1 era in productie. Si are toate acestea pentru ca ESTE de fapt o masina a anilor '90. Lotec Sirius fost pentru prima oara prezentat in 2001, iar in acel moment se spunea ca proiectul incepuse in urma cu 4 ani, deci, in 1997. Unde se vede asta cel mai clar ? La interior. Schema de culori albastru-negru fiind tipica supercar-urilor germane ale perioadei (vezi Isdera, de exemplu).
In 2001 Sirius a aparut cu un motor V12 Mercedes de 6 litri, puternic modificat. Si astazi e la fel. In 2001 dezvolta 1000 CP. Astazi, 1200 CP.
De fapt, in afara programelor de tuning ultra-exclusive penrtu Porsche, nimeni nu e prea sigur ca Lotec a vandut vreo masina. In orice caz, ceea ce fac ei cu regularitate este ca odata la cativa ani sa mai modifice un pic Sirius-ul, si sa anunte noi cifre cvasi-incredibile. Masina teoretic este de vanzare, dar pretul este confidential, iar daca se doreste replicarea ei, productia ar dura un an, conform celor de la Lotec.
Masina este fabricata predominant din fibra de carbon, pe structura de aluminiu si carbon.
Partea mecanica ar suna astfel : Motor mercedes V 12 de 5987 cmc, cu 2 turbocompresoare KKK cu intercoolere. Presiunea de supraalimentare poate fi reglata, astfel incat motorul dezvolta 1000 CP cu boost de 0.85 bar si 1200 CP cu boost de 1.2 bar. Cuplul dezvoltat este de asemenea urias: 1100 Nm la 0.85 bar si 1320 Nm la 1.2 bar.
Perfomantele? 0-100 km/h in 3.8 sec, 0-200 km/h in 7.8 sec si viteza maxima "in jurul a" 400 km/h , in functie de setarile motorului si de setarile aerodinamice.
Un detaliu interesant : exista un dispozitiv electro-hidraulic pentru marirea gardei la sol (in mod normal avand o garda de 8 cm), in cazul in care trebuie "escaladata" vreo bordura. Iar garda maxima atinsa este de... 16 cm.
In orice caz, o masina remarcabila, dar care a reusit sa fie tot timpul "a doua", fiind atunci umbrita ca performante de catre McLaren F1 si astazi de catre Bugatti si Koenigsseg. Insa va face orice impatimit de masini sa zambeasca vazand un design atat de pur si atat de evocator.
motor v12 / 5.978 cc
raport compresie 8.5:1
alezaj / cursa 98.0 / 80.2 mm
putere / rpm 1200 CP @ 6.300 rpm
cuplu max 1320 Nm @ 3400 rpm
masa 1248kg
0-100 3.8 sec
0-200 7.8 sec
v max aprox 400 km/h
lungime 4120 mm
latime 2080 mm
inaltime 1120 mm
pneuri fata 255/40 ZR 19"
pneuri spate 345/30 ZR 19"
frane Brembo racing
transmisie Cima Racing,
6 trepte