Ieri, au fost dezvaluite primele imagini cu viitoarul BMW Seria 5. Masina va ajunge pe piata abia in 2010, insa designerii de la BMW isi doresc, probabil, o acomodare a ochiului viitorilor clienti cu aspectul masinii. La exterior, Seria 5 pastreaza patternul actualului model, dar ofera o noua abordare a principlaleor aspecte care caracterizeaza brandul BMW. Grila fata are o dimensiune micsorata, la fel s-a intamplat si cu farurile care au fost reduse la esenta, avand acum un aspect mai radical.
Privit frontal, viitorul model Seria 5 transmite semnale de sportivitate si reuseste sa impresioneze cu un aspect mai proaspat. Stopurile BMW-ului si-au modificat si ele forma. Acum sunt mai inguste si se intind mai mult spre partea superioara a aripii spate, intr-o forma cu aspect aerodinamic.
Masina pare mai joasa decat modelul actual. Platforma noii Serii 5 este complet noua. Un aspect tehnic semnificativ este folosirea la trenul de rulare a unor brate duble, ca in cazul modelelor SUV. Este de asemenea probabil ca BMW sa apeleze la constructorul german de transmisii, ZF pentru a echipa berlina de clasa mare cu noua cutie de viteze cu 8 trepte.
O problema spinoasa, reducerea cantitatii noxelor emise de motoare. O schimbare majora se va petrece la nivelul motorizarii BMW-ului. Sefii comapniei s-au pronuntat deja despre „schimbarile care vor surveni in urma hotararii Uniunii Europene de a reduce nivelul emisiilor de CO2”. BMW trebuie sa se hotarasca pe care dintre masurile utile in acest sens, sa „parieze”.
Pentru a reduce nivelul noxelor, constructorii auto sunt nevoiti sa reduca greutatea masinilor, sa eficientizeze transmisiile sau sa micsoreze capacitatea motoarelor. In egala masura acestia pot apela la tehnologii sau combustibili complet ecologici sau la propulsari hibride. In cursa reducerii poluarii, constructorii francezi si italieni au un avans considerabil care se datoreaza folosirii la scara a motoarelor cu capacitati mici.