Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Masini de serie

Reply
 
Thread Tools
Old 22-11-06, 13:27   #1
Bogdan20

Stage 2
 
Bogdan20's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 45
Default V12 TDI este Motorul Anului

Premiu pentru tehnologia TDI Power creata de Audi
Propulsorul diesel ce dezvolta 650 CP a impresionat juriul
Ulrich Baretzky "Inginerul anului pentru design de motoare"


Inca o data, Audi a dovedit ce inseamna sloganul "Progres prin Tehnologie" pe circuitele lumii prin obtinerea primei victorii a unei masini sport cu motor diesel in legendara intrecere de 24 ore de la Le Mans. Revolutionara tehnologie TDI a reusit sa se impuna si in competitie cu motoarele din Formula 1 si din alte categorii ale motorsportului. Un juriu format din specialisti ai revistei britanice "Race Engine Technology" a ales ca propulsorul V12 TDI (650 cai-putere) creat pentru prototipul Audi R10 TDI sa fie "Motorul de curse al anului 2006" si "Motorul alternativ de curse al anului".

In numele AUDI AG, Ulrich Baretzky a primit trofeul "Race Engine of the Year" cu ocazia Expozitiei Mondiale a Profesionistilor din MotorSport, eveniment ce are loc la Köln. Directorul departamentului Tehnologia Motoarelor de la Audi Sport a fost distins si cu premiul "Inginerul anului pentru design de motoare" cu ocazia expozitiei internationale dedicate sporturilor cu motor.

Audi R10 TDI este neinvins de la debutul ce a avut loc in luna martie 2006, cu ocazia cursei de 12 ore de la Sebring (SUA). Revolutionara masina sport cu propulsor diesel a luat parte la opt curse si a incheiat pe primul loc in fiecare situatie - o dovada impresionanta a eficientei dovedita de Audi TDI Power.
Clientii Audi vor beneficia in curand de experienta castigata la Le Mans, prin dotarea modelului Q7 cu un motor V12 TDI ce dezvolta 500 cai-putere. Pretutindeni in lume, fiecare al doilea automobil Audi este livrat cu motor diesel - tendinta este in crestere
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	audi.jpg
Views:	201
Size:	30.3 KB
ID:	178986  
Bogdan20 is offline   Reply With Quote
Old 23-11-06, 01:50   #2
B.v.L

Stage 5
 
B.v.L's Avatar
 
Join Date: May 2006
Posts: 863
Member of:
[Fiat]
[MERCEDES]
Default Re: V12 TDI este Motorul Anului

deja nu cred ca se mai poate face comparatie intre benzina si diesel
B.v.L is offline   Reply With Quote
Old 23-11-06, 10:20   #3
Nautilus

Stage 5
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
Default Re: V12 TDI este Motorul Anului

Cam seamana a "publicity stunt" - chiar daca un Audi din 2 are motor Diesel si V12 TDI e foarte eficient pentru un Diesel, nu sunt direct comparabile fiindca motorul de curse nu poate functiona cu motorina din statii, deci nu este utilizabil in productia de serie, pe nici un model de Audi

~Nautilus
Nautilus is offline   Reply With Quote
Old 23-11-06, 14:17   #4
Race

Stage 5
 
Join Date: May 2005
Posts: 878
Default Re: V12 TDI este Motorul Anului

Cat de penibil.Motorul de curse al anului,se impune in fata celor de Formula 1...prin ce ? Putere sensibil mai mica si masa de 4 ori mai mare ? Ca sa nu mai vorbim de faptul ca la motoarele de strada se dau premii pe clase de cilindree...abia acum s-au hotarat ca e o metoda stupida de clasificare,ca sa poata da premiul unui motor de tractor ?

Quote:
deja nu cred ca se mai poate face comparatie intre benzina si diesel
Nu se poate face de mult,nu "deja".Se stie de zeci de ani ca un motor pe benzina nu e nici pe departe la fel de eficient ca un Diesel pentru propulsia utilajelor si masinilor agricole
Race is offline   Reply With Quote
Old 23-11-06, 14:48   #5
alex_102

Stage 5
 
alex_102's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 483
Default Re: V12 TDI este Motorul Anului

Quote:
Originally Posted by Race View Post
Se stie de zeci de ani ca un motor pe benzina nu e nici pe departe la fel de eficient ca un Diesel pentru propulsia utilajelor si masinilor agricole
daca prin "eficienta" intelegi randament, atunci te inseli amarnic. daca nu intelegi randament.. atunci ce intelegi?.. cp/cmc poate...
alex_102 is offline   Reply With Quote
Old 10-01-07, 14:47   #6
GRIM_RIPER
4Tuning International Member

 
GRIM_RIPER's Avatar
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 141
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: V12 TDI este Motorul Anului

dac a castigat lemans'ul inseamna ca este competitiv nu??deci nu mai aberatzi ca dieselurile sunt pt tractoare>:P atzi mers cu tdi modificat??nup???luatzi lok>:Pdiselurile sunt mult mai avansate tehnologic decat benzinarele dar multzi au benzinare cu un filtru sport si se sparg in figuri si nu sau urcat macar p o masina diesel nici de curiozitate.....motoarele diesel pt tractorul u 650 sunt in istorie nu au asemanare decat timpi de functzionare asa ca.........lasatzi diselu in pace>:P peace
__________________
promoting good taste and ''think b4 you act''
GRIM_RIPER is offline   Reply With Quote
Old 10-01-07, 14:55   #7
Achim
Dream Squad Member

Stage 5
 
Achim's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 4,338
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Dream Squad]
[Honda]
Default Re: V12 TDI este Motorul Anului

Quote:
Originally Posted by GRIM_RIPER View Post
dac a castigat lemans'ul inseamna ca este competitiv nu??deci nu mai aberatzi ca dieselurile sunt pt tractoare>:P atzi mers cu tdi modificat??nup???luatzi lok>:Pdiselurile sunt mult mai avansate tehnologic decat benzinarele dar multzi au benzinare cu un filtru sport si se sparg in figuri si nu sau urcat macar p o masina diesel nici de curiozitate.....motoarele diesel pt tractorul u 650 sunt in istorie nu au asemanare decat timpi de functzionare asa ca.........lasatzi diselu in pace>:P peace
deci... m-ai distrat de minune... asta ca sa incep usor

doi, motorul diesel de la LeMans i-a costat pe Audi 5 milioane de euro ca sa il dezvolte deci e clar ca nu e unul pt mase. Doi, fii sigur ca nu mai consuma 8 la suta in aglomeratie.

eu unul imi permit sa vbesc pt ca am mers cu multe dieseluri modificate si intr-adevar sunt performante. DAR... ele au fost concepute pt consum, pt fiabilitate mare si nu pt curse. cu banii pe care ii bagi intr-un diesel ca sa fuga tare (si aici nu ma refer doar la chip) poti face si un benzinar sa fuga. Masa unui motor diesel e muuuult mai mare ca a unui motor pe benzina, iar principiul de functionare a dieselului e mult mai invechit decat al unui motor pe benzina. De acum 10 ani de abia motoarele diesel au inceput sa fie mai umane si de asta multi inca le considera motoare pt tractoare, camioane sau autobuze... Nu sunt total impotriva unui diesel, dar iti zic eu ca dak te urci intr-un benzinar aspirat care tureaza 8/9 mii de rpm sau intr-o benzina turbo o sa iti schimbi si tu viziunea putin.

plus ca un diesel de 150 de cp si 320 de Nm fuge la fel sau putin mai slab ca un benzinar de 150 de cp si 193 de Nm... crede-ma pe cuvant sunt multe date in joc pe care noi nu le luam in calcul. dieselul e f comod la mers cotidian, iti ofera cuplu intre 2000 de rpm si 2800, dar la 3800 se simte deja ca e mort, iar tu te-ai obisnuit deja cu acel "zvac".
Achim is offline   Reply With Quote
Old 10-01-07, 20:33   #8
GRIM_RIPER
4Tuning International Member

 
GRIM_RIPER's Avatar
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 141
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: V12 TDI este Motorul Anului

achim.....nu te contrazic......se vede ca itzi stii meseria.........DAR nu trebuie sa consideram diselurile"motoare pentru tractoare"ca totusi la aceeasi putere un disel consuma mai putzin stiu stiu o sa zicetzi "ca piesele costa mai mult la diesel" dar vb de motoare de strada,un benzinar la 200 de cai bea mai mult ca un diesel la aceeasi putere NU?am vrut doar sa zic ca dieselurile actuale sunt mai avansate decat se crede............ca sa scotzi dintr-un diesel de serie 50 de cai bagi sub o mie de euro.la benzina e alta poveste........NU?????
GRIM_RIPER is offline   Reply With Quote
Old 12-01-07, 01:41   #9
Achim
Dream Squad Member

Stage 5
 
Achim's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 4,338
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Dream Squad]
[Honda]
Default Re: V12 TDI este Motorul Anului

corect... aici ai dreptate
Achim is offline   Reply With Quote
Old 12-01-07, 17:50   #10
civic_ex

Stage 5
 
civic_ex's Avatar
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,087
Member of:
[Moderators]
[Honda]
Default Re: V12 TDI este Motorul Anului

Aceeasi veche disputa. diesel vs benzina.
Oameni buni, un diesel fara turbina e vax pe sosea. Intradevar technologia a avansat cat de cat, dar sa nu incepem sa comparam la performante diesel vs benzina. Eu sant realist, conduc un diesel, am avut benzinar, si stiu diferentele intre cele doua.
civic_ex is offline   Reply With Quote
Old 13-01-07, 15:33   #11
E31

Stage 3
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 133
Default Re: V12 TDI este Motorul Anului

Of... ma simt ca si Cavalerul Tristei Figuri in fata morilor de vant...
Propun o viziune globala. Se incearca reducerea emisiilor si a dependentei de petrol. Se marseaza pt conservarea resurselor. Boon... Solutia ar fi masini care consuma mai putin. Si mai boon... dar problema e ca segmentul majoritar din po****tie este afectat fix in **** de constiinta ecologica atunci cand alege o masina. Dieselul era disponibil demult, dar avea imaginea proasta de melc. Atunci marile corporatii au vazut sulutia: SCHIMBAREA IMAGINII DIESELULUI. In primul rand trebuia o crestere spectaculoasa a puterii... aici e cel mai simplu, doar au urcat presiunea in turbo. Chestii ca si common-rail etc ajuta mai mult eficientei decat puterii - inca sint V8uri cu ax cu came in chiulasa si arhitectura din WW2 care scot 3,4,5,600cp usor modificate. Deci... mareste presiunea si ai un motor de 2000 care scoate 150cp, poate si mai mult. Si in LeMans chiar credeti ca e spectaculoasa aceasta victorie??? Chiar credeti ca Audi s-a gandit din senin "hai sa incercam cu un diesel ca da bine"? Deloc. Oricine vede regulamentul, vede ca acesta a fost facut clar sa favorizeze companiile ce folosesc diesel - adica SCHIMBAREA IMAGINII DIESELULUI!
Sa va pun o intrebare: concureaza un 2.0i de 150cp cu un 4.5d de 330 si (culmea) castiga diesel! Asta inseamna ca diesel e cel putin la fel de bun ca benz nu? Regulamentul LeMans spune cam asa: limita capacitate benzina: 4000cmc; Limita capacitate diesel 5500cmc. Limita presiune supraalimentare benzina 8psi; limita presiune supraalimentare diesel !!!!28psi!!! Haideti sa facem un calcul... o atmosfera = 14 - 15psi. Cilindreea se calculeaza adunand cilindreea motorului cu cea obtinuta intre suprapresiune si capacitatea initiala. Deci la benzina avem 4000 + 4000*~0.5bar= 6000cmc. La diesel avem 5500 + 5500*~2bar= 16.500cmc!!! Apoi daca la diferenta asta se mai mira careva ca a castigat tdi-ul, eu ma iau si ma apuc de compus manele.
Insa un motor sportiv inseamna mai mult decat valori uriase de cp si nm. Ce te limiteaza la diesel e ca puterea o obtii din cuplu nu din turatie, mai toate mor pe la 4000. Pt neavizati, Putere=cuplu*rpm/7023,5. E perfect! ziceti. Practic cand accelerezi, in spate simti Nm nu cp si ar trebui sa fie mult mai frumos, nu? Nu. La un moment dat ajungi la valor atat de ridicate de cuplu incat orice accelerare iti rupe aderenta, mai ales daca masina e deja la limita laterala. Iar in mod sportiv, ai o plaja de cam 1000-1500rpm in care tre sa tot schimbi ca nebunu:P Dieselul e foarte bun pentru unde e nevoie de putere (in intelesul general) la viteza constanta. Ex tiruri, vapoare, locomotive etc. Ba chiar in cazul unei masini de teren este preferabil benzinei, ca nu ai nevoie de smucituri de 5000rpm cand tu esti cu 3 roti pe stanca si cu una in aer. Dar in ce priveste sportivitatea... Inca nu ii inteleg pe cei cu passat tdi ori a4/a6/a8 diesel + echivalentul la bmw si mb care nu raman pe banda din dreapta, unde le e locul. Ba chiar accelereaza intr-un trist spectacol in care fumul negru de diesel isi arata fatza, ca doar ei sint bazati ca au tdi) Daca voiau sport, trebuiau sa-si ia ceva serios, daca nu, e ok ca masina de cruising la viteza constanta. Nu-i voi putea intelege niciodata pe frustratii care nu se lasa depasiti ca ei au diesel, la fel cum cu greu ii pot intelege pe cei cu masini de teren imense care oricum nu pot merge cu mai mult de 50:P dar cu toate astea au motor pe benzina (ma refer in special la h2). Concluzia e ca fiecare tip de motor trebuie pus pe o masina care-i poate folosi calitatile la maxim... mai bine de atat nu ma pot exprima. Ori in motorsport, dieselul nu are ce cauta, chiar daca i se creeaza o pozitie artificiala de superioritate, puse pe pozitii egale, motorul Otto va iesi invingator intotdeauna.
__________________
profilul romanului tipic: grandoman si frustrat
E31 is offline   Reply With Quote
Old 13-01-07, 19:50   #12
Achim
Dream Squad Member

Stage 5
 
Achim's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 4,338
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Dream Squad]
[Honda]
Default Re: V12 TDI este Motorul Anului

f frumos postul... f frumoasa expunerea... f tare semnatura

best regards m8
Achim is offline   Reply With Quote
Old 15-01-07, 15:11   #13
cosmin92

Stage 3
 
cosmin92's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 128
Default Re: V12 TDI este Motorul Anului

intrebarea mea este urmatoare! atzi vazut ceva prost faqut de audi???? eu nu prea cred.... si din moment ce a castigat la le mans e un motor fff bun resistand 24 de ore la turatzile alea
cosmin92 is offline   Reply With Quote
Old 15-01-07, 15:20   #14
B 68 VLD

Stage 5
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 1,882
Default Re: V12 TDI este Motorul Anului

Daca varsta din profil este reala, nu stiu ce cauti tu aici. Gaseste-ti alta ocupatie pt ca nu avem chef sa vedem post-uri de 2 lei.

Ceva prost facut de Audi? Este adevarat nu gasesti, cel putin la prima vedere. In schimb Audi minte clientii intr-un mod foarte grosolan. Noul Audi TT quattro care foloseste 4motion. Iti face reclama la TV ca are nu stiu cati ani vechime, ca a fost folosit nu stiu unde, ca este super bun, ca il ai si tu chiar pe masina ta, de exemplu Audi TT si tu de fapt mergi cu 4motion. Imi vine sa vomit. Punct.
B 68 VLD is offline   Reply With Quote
Old 15-01-07, 16:06   #15
Achim
Dream Squad Member

Stage 5
 
Achim's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 4,338
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Dream Squad]
[Honda]
Default Re: V12 TDI este Motorul Anului

Quote:
Originally Posted by cosmin92 View Post
intrebarea mea este urmatoare! atzi vazut ceva prost faqut de audi???? eu nu prea cred.... si din moment ce a castigat la le mans e un motor fff bun resistand 24 de ore la turatzile alea
cred ca dak citeai cu atentie (si si intelegeai) ce a fost scris mai sus probabil ca nu veneai din nou cu aceiasi chestie "a castigat LeMans" of of of....
Achim is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -