Fiat vine la Geneva 2010 cu o premieră pentru zilele noastre un motor cu doar doi cilindri turbo care se va regăsi īn oferta modelului Fiat 500.
Īn prezent singurul constructor care mai foloseşte motoare cu doi cilindri este Tata pe austerul Nano. Fiat vrea īnsă să ofere o altă perspectivă asupra motoarelor cu doi cilindri şi ne va prezenta o motorizare cu două pistoane, dar şi cu turbocompresor. Aceasta va avea o capacitate de 900 cc şi va oferi respectabila valoare de 85 CP. Vor mai exista īnsă două versiuni ale acestui motor, una de 105 CP şi una doar aspirată de 65 CP. Ulterior toate modelele mici din grupul Fiat vor primi aceste motorizări.
Aceste motor va fi propulsorul pe benzină cu cea mai mică cilindree vāndut la ora actuală īn Europa şi va fi fabricat īn Polonia. Fiat nu a divulgat emisiile de CO2 exacte ale acestei unităţi, spunānd doar că vor fi sub 100 g / km. Astfel Fiat va reuşi să īşi consolideze poziţia de cel mai eco constructor, cu o medie per īntreaga gamă de 129 g/km devansānd Toyota care are emisii de 132,9 g/km.
Ultimul motor cu doi cilindri oferit de Fiat a fost pe versiunea Cinquecento apărută īntre anii 1991 şi 1996, avānd o cilindree de 704 cmc şi o putere de 31 CP.
by ProMotor