Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Masini de serie

Reply
 
Thread Tools
Old 01-11-09, 17:17   #46
_anaconda_

Stage 5
 
_anaconda_'s Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,556
Default Re: VW Golf, Golf Plus si Polo au un nou motor: 1.2 TSI

La cat a evoluat tehnologia si la ce le-a mai trecut prin cap constructorilor deja nu se mai pune problema de turbo lag, mai ales cand ai o turbina mai mica pentru turatii mici si una mai mare pentru turatii mari iar acceleratia e destul de liniara.

Acum mai toata lumea tinde sa inlocuiasca motoarele mari aspirate cu motoare mai mici turbo din motive evidente (cilindree mai mica => taxe mai mici, emisii mai mici de co2, consum mai mic etc), bineinteles nu in totalitate. Motoarele aspirate (mai ales alea de turatie) au farmecul lor, nimic nu e mai potrivit pentru o limuzina decat un benzinar aspirat.
__________________
www.ozcarwash.ro - detailing profesional in Craiova

Last edited by _anaconda_; 01-11-09 at 17:19.
_anaconda_ is offline   Reply With Quote
Old 01-11-09, 17:23   #47
22VIN
Opel Driver

Stage 5
 
22VIN's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,134
Member of:
[Opel]
[4Rally]
Default Re: VW Golf, Golf Plus si Polo au un nou motor: 1.2 TSI

Sau pentru o masina exotica.
Cum ai zis si tu, turbo lag-ul este deja foarte mic si nu mai pune probleme cum punea o data la 911 turbo. Dar indiferent cat de mic ar fi, nu va avea raspunsul unui aspirat.
22VIN is offline   Reply With Quote
Old 02-11-09, 17:19   #48
cristian.cracana

Stage 3
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 105
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Opel]
[4Rally]
Default Re: VW Golf, Golf Plus si Polo au un nou motor: 1.2 TSI

Quote:
Originally Posted by amphetamine View Post
Sau pentru o masina exotica.
Cum ai zis si tu, turbo lag-ul este deja foarte mic si nu mai pune probleme cum punea o data la 911 turbo. Dar indiferent cat de mic ar fi, nu va avea raspunsul unui aspirat.
asta asa e un motor aspirat raspunde mult mai prompt
cristian.cracana is offline   Reply With Quote
Old 06-11-09, 20:05   #49
Acem

Stage 2
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 27
Default Re: VW Golf, Golf Plus si Polo au un nou motor: 1.2 TSI

Quote:
Originally Posted by cristian.cracana View Post
asta asa e un motor aspirat raspunde mult mai prompt


Cum ai ajuns la concluzia asta?
Motoarele turbo au cuplul maxim la turatii MULT mai mici decat aspiratele (vezi cazul TDI-urilor,si mai nou al TSI-urilor),deci pana la urma,cum ar putea un aspirat sa raspunda mai promt daca el e nevoit sa urce in turatii serios pt a-si putea atinge cuplul maxim?

Last edited by Acem; 06-11-09 at 20:29.
Acem is offline   Reply With Quote
Old 06-11-09, 22:56   #50
22VIN
Opel Driver

Stage 5
 
22VIN's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,134
Member of:
[Opel]
[4Rally]
Default Re: VW Golf, Golf Plus si Polo au un nou motor: 1.2 TSI

Habar n-ai despre ce vorbesti si te dai si rotund.
Rapsunsul la acceleratie inseamna intervalul de timp intre calcatul acceleratiei si momentul in care motorul incepe accelerarea. Si corect se scrie "prompt" nu "promt".
22VIN is offline   Reply With Quote
Old 06-11-09, 23:22   #51
Acem

Stage 2
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 27
Default Re: VW Golf, Golf Plus si Polo au un nou motor: 1.2 TSI

Quote:
Originally Posted by amphetamine View Post
Habar n-ai despre ce vorbesti si te dai si rotund.
Rapsunsul la acceleratie inseamna intervalul de timp intre calcatul acceleratiei si momentul in care motorul incepe accelerarea. Si corect se scrie "prompt" nu "promt".
OK.Prompt sa fie, asta a fost din neatentie.
Rotund nu sunt,poate doar rotunjel .

Cat despre motoare,desi nu am studii in domeniu(inca),imi mentin parerea,care este una cat de cat logica.Mergand la 2000 ture cu 2 masini identice,insa una mpi cealalta tdi,in viteza a4a,la calcarea maxima a pedalei,tdi-ul va raspunde mult mai usor/repede decat benzinarul.Si asta datorita cuplului net superior.Nu?
E posibil sa ma insel desi fizica asta spune si mi-e cam greu sa cred ca exista un motiv datorita caruia nu ar fi asa.Cat despre acel "habar n-ai",pastreaza-l pt tine,poate ai nevoie de el.Nu-l mai arunca pe la unul si pe la altul.

Ce m-a declansat,acel "mult mai prompt",de parca aspiratele ar fi avioane,iar cele turbo carute,sau ceva asa...
Acem is offline   Reply With Quote
Old 06-11-09, 23:25   #52
dolb
NoSpeedLimit Romania Club Member


Stage 5
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 7,764
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[4Tuning International]
[VW]
Default Re: VW Golf, Golf Plus si Polo au un nou motor: 1.2 TSI

Quote:
Originally Posted by Acem View Post
OK.Prompt sa fie, asta a fost din neatentie.
Rotund nu sunt,poate doar rotunjel .

Cat despre motoare,desi nu am studii in domeniu(inca),imi mentin parerea,care este una cat de cat logica.Mergand la 2000 ture cu 2 masini identice,insa una mpi cealalta tdi,in viteza a4a,la calcarea maxima a pedalei,tdi-ul va raspunde mult mai usor/repede decat benzinarul.Si asta datorita cuplului net superior.Nu?
E posibil sa ma insel desi fizica asta spune si mi-e cam greu sa cred ca exista un motiv datorita caruia nu ar fi asa.Cat despre acel "habar n-ai",pastreaza-l pt tine,poate ai nevoie de el.Nu-l mai arunca pe la unul si pe la altul.

Ce m-a declansat,acel "mult mai prompt",de parca aspiratele ar fi avioane,iar cele turbo carute,sau ceva asa...
vezi ca ai incurcat thread-ul ! aici se vb strict de TSI-uri , te poti duce la benzina vs diesel si acolo iti poti expune parerea vis-a-vis de raspunsul acceleratiei la diesel si la benzina!

@ontopic: eu inca imi mentin parerea ca motorul ala de 1.2 TSI este o bomba ,gata sa iti faca o gaura in buget !
__________________

dolb is offline   Reply With Quote
Old 06-11-09, 23:30   #53
Acem

Stage 2
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 27
Default Re: VW Golf, Golf Plus si Polo au un nou motor: 1.2 TSI

Quote:
Originally Posted by dolb View Post
vezi ca ai incurcat thread-ul ! aici se vb strict de TSI-uri , te poti duce la benzina vs diesel si acolo iti poti expune parerea vis-a-vis de raspunsul acceleratiei la diesel si la benzina!

Ai dreptate.M-a "aprins" motivul enuntat mai sus.
Si sunt sigur ca un 1.4 TSI zboara pe langa,dar si de pe loc,in fata unui 1.4 MPI.Consum asemanator,emisii CO2 asemanatoare,tehnologia se plateste..


@ontopic: eu inca imi mentin parerea ca motorul ala de 1.2 TSI este o bomba ,gata sa iti faca o gaura in buget !

Asta e probl ta.
Spor la benzinarie
Acem is offline   Reply With Quote
Old 06-11-09, 23:31   #54
_anaconda_

Stage 5
 
_anaconda_'s Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,556
Default Re: VW Golf, Golf Plus si Polo au un nou motor: 1.2 TSI

Quote:
Originally Posted by dolb View Post
@ontopic: eu inca imi mentin parerea ca motorul ala de 1.2 TSI este o bomba ,gata sa iti faca o gaura in buget !
Desi orice argument bazat pe logica, fizica sau orice altceva te contrazice.
_anaconda_ is offline   Reply With Quote
Old 06-11-09, 23:47   #55
dolb
NoSpeedLimit Romania Club Member


Stage 5
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 7,764
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[4Tuning International]
[VW]
Default Re: VW Golf, Golf Plus si Polo au un nou motor: 1.2 TSI

Quote:
Originally Posted by _anaconda_ View Post
Desi orice argument bazat pe logica, fizica sau orice altceva te contrazice.
lasa tu fizica vedem pe strazi si mai ales pe forumuri ! daca o sa se lanseze motoru asta, iti garantez ca o sa gasim 10.000 de thread-uri gen: " motor 1.2tsi distrus" " probleme 1.2tsi" " nu mai trage" " mi-a picat turbina "
dolb is offline   Reply With Quote
Old 06-11-09, 23:55   #56
_anaconda_

Stage 5
 
_anaconda_'s Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,556
Default Re: VW Golf, Golf Plus si Polo au un nou motor: 1.2 TSI

Esti...incredibil. Daca si un motor TURBO pe BENZINA la SUB 90CP/LITRU E fortat atunci eu ma retrag. Vezi ca o sa pierzi garantia . Nu au aparut 10 000 thread-uri nici cu 1.4 TSI care are 1.4 170CP si apar cu 1.2 105CP. Parca acum s-a inventat motorul turbo si e intr-un fel de beta stage.....
_anaconda_ is offline   Reply With Quote
Old 15-11-09, 23:16   #57
Alejandro
Ford Driver

Stage 5
 
Alejandro's Avatar
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 1,522
Member of:
[DACIA]
[FORD]
Default Re: VW Golf, Golf Plus si Polo au un nou motor: 1.2 TSI

_anaconda_ nu-ti mai fa nervi inutili. O sa apara si motoru de 1.4 TCE si 1.2 TCE de la Renault si mai mult ca sigur si alea NU O SA FIE FIABILE fiindca nenea Dolb asa vrea.
EL NU POATE INTELEGE FAPTUL CA UN MOTOR TURBO/COMPRESOR (SUPRAALIMENTAT) ARE INTERNE FORJATE - CREATE SPECIAL PT A REZISTA UNOR SOLICITARI MAI MARI.

P.S. Nenea Dolb - fa rapid o vizita la cursul de rezistenta a materialelor din orice facultate de inginerie si vei vedea ce inseamna rezistenta la incovoiere (la care sunt supuse bielele), rezistenta la un moment de torsiune - arborele cotit, axul sau axele cu came dupa caz - mergi si la un curs de Prelucrarea materialelor metalice - vezi cum sta treaba - laminat, forjat - vei vedea ca orice motor este conceput pt un anume fel de aspiratie - sau supra aspirat - cazul motoarelor turbo.

----- raspuns catre acem si amphetamine - un motor raspunde mai prompt la acceleratie, indiferent ca-i turbo sau aspirat - daca are acceleratie pe cablu sau acceleratie pe senzor cu mai mult de 30 de citiri pe secunda (marea majoritate a masinilor au senzori care au maxim25 de citiri pe secunda.
Alejandro is offline   Reply With Quote
Old 12-12-09, 12:08   #58
marian28

Stock
 
marian28's Avatar
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 6
Default Re: VW Golf, Golf Plus si Polo au un nou motor: 1.2 TSI

Ma bag si eu in seama si va pot spune urmatoarele:

- senzatia mea e ca toti cei care spun ca mototul de 1.2 tsi e praf se duc prea departe si se gandesc la un motoras de scuter ceva de genul
-daca stam sa ne aducem aminte de motoarele vechi care aveau 4000 de cmc si vreo 60 de caluti si comparand cu 1.6 de 102 cai pot spune ca diferenta e mult mai mare de''forjare'' sau ceva de genul foloseau niste colegi de forum mai sus,cat despre fiabilitate ce sa mai vorbim cred ca au dovedit ce si cum
-treaba cu masinile noi,fie ele cilindree mare sau mica, se cam stie ca la moda in ultimul timp se poarta f mult cam la toti producatorii traiul din service deci au ei grija ca sa treci pe la ei din cand in cand


pana la urma motorul de 1.2 tsi cred eu e unul f bun mai ales pe un polo unde gasim greutate mai mica si probabil o comportare destul de sportiva,eu conduc si benzina si diesel si va pot spune ca iubesc motorina la mers in oras din cauza cuplului in defavoarea benzinei dar in schimb cand scap din oras vreau benzina vreau turatie o calc bine ,deci pe scurt turbo benzina le are pe amandoua motorul 1.2 tsi cred ca e suficient pt romania in conditiile in care o calci putin si hop inc-o groapa si tot asa
marian28 is offline   Reply With Quote
Old 12-12-09, 14:30   #59
radu_kos

Stage 2
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 28
Default Re: VW Golf, Golf Plus si Polo au un nou motor: 1.2 TSI

nu va mai certati aiurea ca toata lumea e subiectiva; eu personal nu mi-as lua 1.2 pe nici o masina si sunt de parere ca un 1.4 cu aceeasi caluti e mai echilibrat decat 1.2
radu_kos is offline   Reply With Quote
Old 12-12-09, 16:39   #60
CobrA4cS

Stage 2
 
CobrA4cS's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 46
Member of:
[DACIA]
Default Re: VW Golf, Golf Plus si Polo au un nou motor: 1.2 TSI

Quote:
Originally Posted by _anaconda_ View Post
Esti...incredibil. Daca si un motor TURBO pe BENZINA la SUB 90CP/LITRU E fortat atunci eu ma retrag. Vezi ca o sa pierzi garantia . Nu au aparut 10 000 thread-uri nici cu 1.4 TSI care are 1.4 170CP si apar cu 1.2 105CP. Parca acum s-a inventat motorul turbo si e intr-un fel de beta stage.....
daca stai sa te gandesti in aia 200cmc sunt 55cp diferenta (1.4 highline are 160cp) daca 1.4 ala nu e super, extra, mega forjat de ce ar fi un 1.2 cu 105 ... care relativ ar avea un raport cp/cmc mai mare deci ar fi mai "rupt"
1.4 - 160 = 11,4cp/100cmc
fata de
1.2 - 105 = 8.7cp/100cmc

eu cel putin de abia astept motorul...mai ales pe un polo care este si mai usor
CobrA4cS is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -