Mitsubishi Concept-ZT este rezultatul combinaţiei dintre realizarea unui consum mic de combustibil cu obţinerea de cifre mari atunci când vorbim de puterea motorului 2.2 litri diesel şi finisarea unui interior cu Green Plastic.
La capitolul siguranţa, Concept-ZT este echipat cu un sistem de asistenţă la condus, asistenţă la parcare şi un sistem de avertizare în caz de deviere de pe şosea. Pe lângă acestea ZT este echipat şi cu S-AWC combinat cu E-LSD (Electronic control - Limited Slip Diferential), ABS şi ASC şi sistemul de tracţiune 4WD Electronic Control Sistem.
Forma exterioară este simplă, cu un centru de gravitate jos, ce oferă o stabilitate şi sportivitate de invidiat sedanului. Combinaţia dintre formele simple şi tehnologia de ultima oră exprima calitatea, confortul şi plăcerea de a conduce acest sedan conceput de Mitsubishi. În interior avem o combinaţie de culori şi materiale dintre lemn negru, metal şi piele.
Motorizarea “clean” diesel de 2200 cmc cu patru cilindri DOHC, 16V cu sistemele VD (Variable Diffuser) şi VG (Variable Geometry) şi injecţie directă common-rail (cu injectoare piezoelectrice) produce 195 CP şi un cuplu maxim de 400 N/m. Cutia de viteze ce însoţeşte acest motor, este Twin Clutch SST. Aceasta realizează cifre mari atunci când vorbim de putere şi forţă şi cifre mici în consumul de combustibil. Sistemele S-AWC si E-LSD alături de ABS şi ASC au fost folosite şi pe Outlander şi Delica D:5.
Şasiul MiEV Sport este construit în întregime pe cadre din aluminiu şi contribuie la o greutate mai mica şi o rezistenţă mai mare la impact. Concept-ZT este echipat cu un sistem “Pre-crash Safety”. Acest sistem folosind unde radar analizează orice obstacol din faţă automobilului şi în caz ca un obiect este prea aproape de botul maşinii avertizează şoferul şi dacă acesta nu răspunde la semnal, pretensionează automat centurile de siguranţă şi activează frâna de urgenţă pentru a evita impactul.
“Lane Drift Warning System” este un alt sistem de siguranţă compus dintr-o cameră dispusă în partea din faţă, senzori pentru volan, viteză şi ECU. Camera video din faţă recunoaşte marcajele de pe şosea (liniile albe) şi datorita senzorilor calculează automat poziţia automobilului pe şosea şi la cea mai mică deviere de la traseu acţionează pentru readucerea acestuia pe traseul optim.
Alături de camera video din partea din faţă şi din spate mai sunt montate încă două în partea stângă şi dreapta spate pentru a oferi imagine completa a automobilului fără distorsiuni pe un display interior. Un alt sistem folosit la Concpet-ZT sunt senzorii de parcare pentru partea din faţă şi pate şi sistemul ce permite parcarea automobilului automat (preluarea comenzii volanului în timp ce şoferul doar controlează frâna). Mitsubishi Concept-ZT este un preview pentru viitorul model Galant. (
www.informatiiauto.ro)
In sfarsit vine si Mitsubishi cu un adevarat Luxury Sedan!